Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Charlie achterlaten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: Charlie achterlaten

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik denk dat je blij mag zijn dat je ouders het niet als jouw hond beschouwen, en je verplichten de hond mee te nemen. Dat had ook nog gekund. Overigens had ik ook een hond op die leeftijd, en studeerde ik, en ik heb het altijd prima gered. Ik heb net zolang gezocht tot ik de hond wel kee kon nemen, en ben de afgelopen jaren in totaal (met hond) zo'n 8 keer verhuisd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jo-Ellen schreef: Mijn moeder begon net overigens over de hondenuitlaatservice die ik eerder genoemd had. Hopelijk gaan ze er iets mee doen? :)

Waarom doe jij dat niet?
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Jo-Ellen schreef:Ze krijgt prednison. Daardoor heeft een bol buikje.
Volgens mij gaat daardoor soms het poepen ook wat lastiger. Ze is een tijdje geleden volledig onderzocht (oa bloedonderzoek, echo) omdat ze ineens moeite had met opstaan. Uiteindelijk bleek ze lastig van gassen te hebben, niets ernstigs gelukkig. Ik denk dat ze nu ook geen artrose heeft. Het onderzoek was van een half jaar a driekwart jaar geleden en ze vliegt en rent nog alle kanten op. Ze is speelt en vrolijk, ik merk verder geen pijn bij haar op.
Met een redelijke wandeling poept ze (bij mij tenminste) gewoon goed. Alleen niet direct, ze moet er wel eventjes voor hebben gelopen.

Mijn moeder begon net overigens over de hondenuitlaatservice die ik eerder genoemd had. Hopelijk gaan ze er iets mee doen? :)
Fijn dat je je topictitel hebt aangepast!

Als jij het qua financiën beter hebt dan je ouders, dan zou ik de uitlaatservice betalen. En ik zou Charlie daar laten waar ze het fijn vind. Bij je ouders dus, ipv een zwervend bestaan tussen steeds weer nieuwe huisgenoten en plekjes.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Topic (min of meer) doorgelezen en petje af voor ts dat ze haar hond niet zonder meer achterlaat maar zich druk maakt om z'n welzijn. Ik zou het ook onverteerbaar vinden om mijn hond waar ik zoveel jaar goed voor had gezorgd achter te moeten laten in de wetenschap dat ie het een stuk minder zou krijgen. Dat wil je toch niet voor je eigen hond, kom nou :roll:

En dat gezeur over de leeftijd van ts, tjeetje zeg, wat een vooroordelen. Je zal maar afwijken van de norm, stel je voor, hoe haal je het in je hoofd :roll:

Jo-Ellen, ik lees dat je misschien een tussenoplossing hebt. Ik hoop dat het gaat lukken. Heel veel succes :ok:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Egoïsme van de mens

Ongelezen bericht door blacky »

Sas schreef:
lucie schreef:ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen het blijkbaar heel normaal vindt dat een hond nog maar 40 min per dag wat beweging dreigt te gaan krijgen. Dus dat is meer dan 23 uur zich te pletter gaan vervelen :ugh:

uh slapen? kluiven? vanuit de vensterbank katten uit de tuin blaffen? spelen met flostouw? bij baasje schooien als die lunch maakt? Bij baasje schooien als die lunch eet? eten? nog meer slapen? kijken hoe baasje zit te lezen?

Mijn honden zijn harstikke druk hoor, en komen regelmatig ook niet veel verder dan 40 minuten wandelen op een dag. Daarnaast tussendoor nog even paar keer de tuin door rauzen.
hier net zo. 4x per dag een wandeling van 20 min. en dan soms een langere. Samen lekker in de tuin rauzen en gaten graven tot China.
Ze zijn hier overigens liever in de tuin dan dat we ze mee gaan met een wandeling.
Afbeelding
gevni havanezers
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Jo-Ellen schreef: Ik denk dat ze nu ook geen artrose heeft. Het onderzoek was van een half jaar a driekwart jaar geleden en ze vliegt en rent nog alle kanten op. Ze is speelt en vrolijk, ik merk verder geen pijn bij haar op.
Ik heb hier een hond die stijf staat van de artrose.
Die rent, vliegt, beukt, speelt en springt als een dolle stier. Hartstikke speels en vrolijk.
Als je hem in het bos tegenkwam zou je zweren dat het een jonge god is, en dat hij geen pijn heeft.
Maar dat heeft hij wel.
Mijn moeder begon net overigens over de hondenuitlaatservice die ik eerder genoemd had.
Op dagen dat mijn man niet met de honden kan lopen komt hier ook de HUS.
Bevalt perfect.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Jo-Ellen
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jo-Ellen »

blacky schreef:
Sas schreef:
lucie schreef:ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen het blijkbaar heel normaal vindt dat een hond nog maar 40 min per dag wat beweging dreigt te gaan krijgen. Dus dat is meer dan 23 uur zich te pletter gaan vervelen :ugh:

uh slapen? kluiven? vanuit de vensterbank katten uit de tuin blaffen? spelen met flostouw? bij baasje schooien als die lunch maakt? Bij baasje schooien als die lunch eet? eten? nog meer slapen? kijken hoe baasje zit te lezen?

Mijn honden zijn harstikke druk hoor, en komen regelmatig ook niet veel verder dan 40 minuten wandelen op een dag. Daarnaast tussendoor nog even paar keer de tuin door rauzen.
hier net zo. 4x per dag een wandeling van 20 min. en dan soms een langere. Samen lekker in de tuin rauzen en gaten graven tot China.
Ze zijn hier overigens liever in de tuin dan dat we ze mee gaan met een wandeling.

Ik vind dat persoonlijk niet veel voor een hond, maar ieder zijn ding. Ik heb altijd heel veel gedaan met onze hond. Net als iemand hier voorafgaand. De hond gaat/ging overal mee naartoe.
Vroeger jogden we ook hele afstanden, met een record van wel 22 km. Dit deed ze met gemak. Uiteindelijk liep ik een blessure op en kon ik niet meer joggen maar ik heb haar conditie altijd onderhouden omdat ik dit belangrijk vind. Het joggen werd vervangen door fietsen.
Hier profiteert ze nog steeds van.

Het is vast ook afhankelijk van het ras, maar het gaat hier wel om een mechelmix.

Misschien ben ik daar sowieso wel te overbezorgd in maar ik kan natuurlijk niet iedereen zijn hond 'redden'. Ik laat ook nog een jonge Golden uit van één, die bij mij lekker op pad gaat (wandelingen van 2-3 uur). Zijn baasjes zijn wat ouder dus lopen niet zo lang en ze laten hem ook niet altijd los (voorheen durfden ze dat ook niet). Ik heb enigszins de verantwoording op mij genomen plus ik vind uitlaten gewoon leuk. Ik ga ook regelmatig met beiden op pad.

Hier in de straat woont nog een Bearded Collie, die een paar keer per dag 5 minuten de buitenlucht ziet en dat is het dan. Het beestje komt dan ook al blaffend en hyper de straat door (ook 's ochtends, echt heel fijn). Voorheen hadden ze heel kort een Podenco pup maar dat ging niet zo goed samen met enkele wandelingen van 5 minuten. =')
Vind ik ook heel zielig, maar wat doe ik eraan. Niet elke hond is mijn verantwoording maar ik zie mijn eigen hond waar ik 10 jaar lang voor heb gezorgd toch ook wel een beetje als mijn verantwoordelijkheid.
Miranda schreef:
Jo-Ellen schreef: Ik denk dat ze nu ook geen artrose heeft. Het onderzoek was van een half jaar a driekwart jaar geleden en ze vliegt en rent nog alle kanten op. Ze is speelt en vrolijk, ik merk verder geen pijn bij haar op.
Ik heb hier een hond die stijf staat van de artrose.
Die rent, vliegt, beukt, speelt en springt als een dolle stier. Hartstikke speels en vrolijk.
Als je hem in het bos tegenkwam zou je zweren dat het een jonge god is, en dat hij geen pijn heeft.
Maar dat heeft hij wel.
Mijn moeder begon net overigens over de hondenuitlaatservice die ik eerder genoemd had.
Op dagen dat mijn man niet met de honden kan lopen komt hier ook de HUS.
Bevalt perfect.

Hoe merk je het dan op? Ze is een poos geleden van voer verwisseld, dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn. Maar nogmaals met een normale wandeling bij mij poept ze normaal.

De uitlaatservice lijkt me inderdaad een fijne oplossing. Dit is overigens van een meisje die ik persoonlijk ken, dus ik weet ook dat ze dan in goede handen is. :)

En aan iemand die vroeg waarom ik de uitlaatservice dan niet bekostig.. De uitlaatservice 5x per week kost het dubbele (per maand) van het voer en de verzekering van Charlie samen. Ik ben ook niet heeeeeeul rijk en dan moet ik dat compleet zien te bekostigen terwijl ik er zelf niks van haar terug zie. Ik zou er wel voor een deel bij kunnen inspringen inderdaad.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Jo-Ellen schreef: En aan iemand die vroeg waarom ik de uitlaatservice dan niet bekostig.. De uitlaatservice 5x per week kost het dubbele (per maand) van het voer en de verzekering van Charlie samen. Ik ben ook niet heeeeeeul rijk en dan moet ik dat compleet zien te bekostigen terwijl ik er zelf niks van haar terug zie. Ik zou er wel voor een deel bij kunnen inspringen inderdaad.
Dan gaat het dus niet alleen om je hond :roll: En niemand zei 5x per week. Ze zou best 1 of 2x per week kunnen en jij in het weekend.

Maar goed, er is dus een oplossing. Mooi.
Afbeelding
Jo-Ellen
Actief

Het gaat om de hond maar ik moet ook de kosten kunnen dragen. Je noteert namelijk niet dat het het dubbele kost van het voer en haar verzekering.

Je noteert ook niet dat ik erin bij kan dragen. =/
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Jawel. Ik vind het top dat je meebetaald. Maar als je zegt dat je er zelf niks van terug ziet en het daarom niet wil doen dan gaat het niet om de hond. Maar om het feit dat jij 'alleen' wilt betalen als jij er ZELF iets aan zou hebben, de hond bij je dus.

En voer en verzekering is ook niet goedkoop..
Afbeelding
Jo-Ellen
Actief

Nee, zo bedoelde ik het niet.
Bedoelde meer van dat mijn ouders de hond willen houden, maar als ik dan compleet voor de kosten moet opdraaien van de uitlaatservice terwijl haar bij mij hebben wonen de helft goedkoper is en ik dan ook nog eens profijt heb van haar. Mijn hond is natuurlijk het belangrijkste in dit geval en haar belangen!
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Er is in ieder geval wat geregeld, dat is mooi :ok:
Afbeelding
Jo-Ellen
Actief

Ja, gelukkig. Ik ben er ook heel blij mee! :D
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Jo-Ellen schreef:Hoe merk je het dan op?
Dat hij artrose heeft?
Opstartstijfheid, en opgezette gewrichten deden mij vermoeden dat hij artrose had. Toen ik de gewrichten met de hand manipuleerde ging hij tongelen (teken van pijn).
Dat naar de DA voor een serie röntgenfoto's. Bleek hij idd zware artrose en spondylose te hebben.

Ik weet uit ervaring hoe pijnlijk beide aandoeningen zijn, maar aan hem zie je nauwelijks iets.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Jo-Ellen schreef:En aan iemand die vroeg waarom ik de uitlaatservice dan niet bekostig.. De uitlaatservice 5x per week kost het dubbele (per maand) van het voer en de verzekering van Charlie samen. Ik ben ook niet heeeeeeul rijk en dan moet ik dat compleet zien te bekostigen terwijl ik er zelf niks van haar terug zie. Ik zou er wel voor een deel bij kunnen inspringen inderdaad.
Waarom zou je er iets voor terug moeten zien, dat doe je toch uit liefde voor je hond !
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cindy52 schreef:
Jo-Ellen schreef:En aan iemand die vroeg waarom ik de uitlaatservice dan niet bekostig.. De uitlaatservice 5x per week kost het dubbele (per maand) van het voer en de verzekering van Charlie samen. Ik ben ook niet heeeeeeul rijk en dan moet ik dat compleet zien te bekostigen terwijl ik er zelf niks van haar terug zie. Ik zou er wel voor een deel bij kunnen inspringen inderdaad.
Waarom zou je er iets voor terug moeten zien, dat doe je toch uit liefde voor je hond !

Tja, in oplossingen denken lijkt me handiger. :mrgreen: Staat er nu opeens weer egoisme van de mens als titel?
5 x in de week compleet zien te betalen is natuurlijk uit de lucht gegrepen.
Met drie keer per week een grote ronde verdeeld over jezelf en de uitlaat ben je er toch.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”