Op mn crossmotor verlies ik het zelfs van Mayke bij het accelereren
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Paard, Motor, Whippet
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Paard, Motor, Whippet
Zonder te hebben gekeken maar degene met de gunstigste verhouding tussen massa, tractie en kracht. Het zal de whippet wel zijn
Lage massa en naar verhouding veel kracht. De motor heeft problemen met acceleratie vanwege een gebrek aan tractie. Hoeveel vermogen je er ook in stopt - bij acceleratie is het contact met de ondergrond de zwakste schakel. Het paard zal goed weg kunnen komen maar het is de meeste massa.

-
Lemuria
Science, bitchPaisley schreef:Zonder te hebben gekeken maar degene met de gunstigste verhouding tussen massa, tractie en kracht. Het zal de whippet wel zijnLage massa en naar verhouding veel kracht. De motor heeft problemen met acceleratie vanwege een gebrek aan tractie. Hoeveel vermogen je er ook in stopt - bij acceleratie is het contact met de ondergrond de zwakste schakel. Het paard zal goed weg kunnen komen maar het is de meeste massa.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Klinkt logischPaisley schreef:Zonder te hebben gekeken maar degene met de gunstigste verhouding tussen massa, tractie en kracht. Het zal de whippet wel zijnLage massa en naar verhouding veel kracht. De motor heeft problemen met acceleratie vanwege een gebrek aan tractie. Hoeveel vermogen je er ook in stopt - bij acceleratie is het contact met de ondergrond de zwakste schakel. Het paard zal goed weg kunnen komen maar het is de meeste massa.
Heb het ook nog nooit in de start kunnen winnen van mijn honden.... daarom is de start ook het moeilijkst, wordt je zowat onderste boven getrokken als je niet oppast. IS ook de reden waarom ik niet meer met 2 border collies tegelijk ga canicrossen. Ze trekken mij gewoon door hun eigen acceleratie heen...... en tja aangezien mijn remweg dan ook zo'n 100 meter is....

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
- Paisley
- Zeer actief
gyanty schreef: en tja aangezien mijn remweg dan ook zo'n 100 meter is....
Nee, ik weet t, t was geen goed idee

- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Gaaf om te zien
Paisley ik ben erg beeldend ingesteld en zie dat echt voor me hoe iemand aan een lantaarn hangt.
Paisley ik ben erg beeldend ingesteld en zie dat echt voor me hoe iemand aan een lantaarn hangt.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Had eigenlijk de 500m en de 1000m ook wel willen zien
Dat is precies de reden dat ik ben gestopt met canicross. Ze lopen of keurig mee óf gaan vol gas. Nadat ik 3 maanden zelf looptraining had gedaan en over 8km zonder hond een gemiddelde haalde van boven de 12,5km/u weer opnieuw begonnen, maar helaas. Elke keer scheurde de spieren in mijn benen voor mijn gevoel af en had dagenlang enorme spierpijn. Ze hebben echt een berg kracht die hondengyanty schreef:
Heb het ook nog nooit in de start kunnen winnen van mijn honden.... daarom is de start ook het moeilijkst, wordt je zowat onderste boven getrokken als je niet oppast. IS ook de reden waarom ik niet meer met 2 border collies tegelijk ga canicrossen. Ze trekken mij gewoon door hun eigen acceleratie heen...... en tja aangezien mijn remweg dan ook zo'n 100 meter is....
- Paisley
- Zeer actief
Die wint de motor
die trekt met gemak door naar de 100kmu terwijl hond zal blijven hangen rond de 70kmu

- gyanty
- Zeer actief
Haha nee dat had ik van te voren al ingeschat dat skeeleren en Kay en of Norah aan de lijn geen goed idee was. Met een cairn terrier en met de schotse collie durfde ik dat nog wel aan haha.Paisley schreef:gyanty schreef: en tja aangezien mijn remweg dan ook zo'n 100 meter is....Zo heb ik een keer in blinde paniek een lantarenpaal omarmd toen ik t een goed idee vond om met Mayke aan de lijn een stukje te gaan skaten.
Nee, ik weet t, t was geen goed ideeIk moest daar ff in de praktijk achter komen

- gyanty
- Zeer actief
Het is een andere tactiek, waarbij je de kracht moet opvangen en moet gebruiken in je eigen beweging. Je gebruikt wel wat andere bespiering idd. Maar ik ga dus ook maar met 1 hond nog en nu ze ouder worden trekken ze gelukkig wat minder hardHippo schreef:Had eigenlijk de 500m en de 1000m ook wel willen zien![]()
Dat is precies de reden dat ik ben gestopt met canicross. Ze lopen of keurig mee óf gaan vol gas. Nadat ik 3 maanden zelf looptraining had gedaan en over 8km zonder hond een gemiddelde haalde van boven de 12,5km/u weer opnieuw begonnen, maar helaas. Elke keer scheurde de spieren in mijn benen voor mijn gevoel af en had dagenlang enorme spierpijn. Ze hebben echt een berg kracht die hondengyanty schreef: