Cleva schreef:gyanty schreef:Hier ergens iets tussen stoppen, heeft ook echt geen zin. Ze weten het er allemaal tussen uit te krijgen.
Ik ken geen honden die niet slikken als de volgende plak worst zich alweer aandient.
Je kunt je hond toch zeker wel in een vreetbui krijgen?
Mocht het echt niet lukken dan douw ik het eigenhandig halverwege je slokdarm.
Maar dat liever niet meermaals daags.
Dan gaan ze toch lelijk kijken als je weer aan komt kakken.
'
Haha al onze Schotse Collie, maar ook al mijn border collies en kruisingen daarvan zijn geen labradors qua eten geweest. En Kay was tot zijn 5 jaar echt een ramp met eten, nooit moeilijk over gedaan, maar het was een miezemuizer. Hij was dan ook te mager, niet een beetje maar heel vaak veel te mager. Na zijn 5e helemaal goed gekomen, al lust hij nog niet alles, maar nu is het een lekker bek. Norah vreet de pillen ook wel zo op als ik weer wat lekkers voor de neus hou. Kay nu meestal ook wel, vroeger echt niet. Die kon je een stuk vlees voorhouden en dan draaide hij zijn hoofd weg en pikte een andere hond het gewoon tussen zijn poten vandaan hoor. Geen grommetje of onvertogen woord: hij moest het toch niet. Bij Kay dus ook gewoon achter in de bek duwen en daarna krijg hij alsnog wel wat lekkers, maar hij schrokt een pil er niet zo maar voor weg.
Bek dicht houden en over keel wrijven werkte hier overigens ook niet bij alle honden. Die gingen gewoon door de neus ademen, maar slikken hou maar. Die blies is plotseling tegen de voorkant van de neus aan, dan slikte ze wel (en dan weer wat lekkers). Dit werkt overigens ook alleen als je je hond onder controle kan houden. Bij een moeilijke hond (die dus weg probeert te komen in dit geval. Ga ik gehurkt achter de hond zitten. Armen langs weerskanten van de hond tot voor rond de borst. De ontsnappende hond ontspant eigenlijk zo altijd, maar ik leer dit honden al aan ver voordat ze medicijnen moeten krijgen. Zodat ze er vertrouwd mee raken. De hond weet ook dat hij op deze manier niet weg kan en zo is het de eerste keren een fluitje van een cent en kan je het later ook doen zonder dat je de hond moet insluiten.