Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is een goede pijnstiller

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Wat is een goede pijnstiller

Ongelezen bericht door fenneke »

Buster begint meer last te krijgen van zijn heupen.
Hij is inmiddels 8 en een half
40 kilo maar makkelijk de ribben en ruggengraat te voelen dus niet echt overgewicht .

Moeilijker opstaan na een lange wandeling , springt niet meer soepeltjes in de auto dat soort dingen.
Hij krijgt al een poos groenlipmossel van aniforte maar ik heb niet echt de indruk dat het helpt.

Ik heb rimadyl wat ik na behoefte kan geven. Dus na een extra lange wandeling krijgt hij er een.
Ik lees hier echter weinig over rimadyl maar worden er wel vaker andere pijn stillers genoemd.

Wat vinden jullie in dit soort gevallen een juiste pijnstiller.
Ik las ook een tip over flexadin plus dus misschien dat ook proberen? Naast de mossel?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sterre

Re: Wat is een goede pijnstiller

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik geef Sterre al een jaar of vier Metacam voor artrose pijnklachten. Om de dag de halve dosis doet ze het prima op. Ze is nu ruim 15 jaar. Metacam vind ik ideaal omdat je met een spuitje de vloeistof qua hoeveelheid naar behoefte uit het flesje kan trekken en over het voer doen. Verder geef ik niks. In het begin Glucosamine gegeven maar daar merk ik totaal geen verschil in bij Sterre.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mijn oudje de laatste 2 jaar op Metacam gehad, werkte fijn :ok:
Begon op haar 10de ook stijf te worden na wandelingen en 's morgens stijf opstaan. Van haar 11de tot 13de heeft zij Metacam gehad
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Truus krijgt bijna 2 jaar nu Novacam naar behoefte. Per dag schat ik in wat voor dosering ze kan/moet krijgen. De dierenarts en ik hebben tot Novacam besloten juist omdat het zo makkelijk naar behoefte te geven is. Op de voorwaarde dat ik haar 1x in de week à 2 weken de volledige dosering geef, zodat ik die dag kan peilen wat de maximale werking is.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het maakt niet zo veel uit, het beste zijn sowieso de NSAID's.
Welk merk fijn is hangt van de hond af.
Weet je wel zeker dat het de heupen zijn trouwens?
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn oude teckeltje had artrose en heeft de laatste paar jaar van zijn leven rimadyl. 2x per dag de maximale dosering. Ging prima.

Mijn Mies liep soms wat stram in haar rug/heupen. Uit foto's bleek ze lichte HD te hebben aan 1 kant. De fysio heeft geholpen om het allemaal los te maken. Daarnaast krijgt ze dagelijks glucosamine. Ze loopt nu nog maar zelden stram terwijl ze actief genoeg is.
Ik geef haar een natuurlijke (humane) glucosamine met MSM en chondroïtine). Dit zou beter opneembaar zijn voor het lichaam. Als ik het een weekje of 2 niet geef lijkt ze strammer dus het werkt wel denk ik.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zou niet naar behoefte geven, maar gewoon dagelijks, en dan kan je met rimadyl nog best even vooruit, lijkt mij. Jack heeft het jarenlang geslikt voordat het onvoldoende ging werken en ik op iets sterkers moest overstappen. Ik zou dus naar de max hoeveelheid rimadyl per dag gaan. Met een beetje geluk gaat je hond dan ook weer meer bewegen en worden die spieren weer wat sterker, en in het ergste geval heb je een hond die met rotte heupen toch nog een tijdje vrolijk rond rent.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Hier heel goed resultaat gehad van previcox
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hier ook Previcox, bij de bullen en ook bij Van Gils toen hij een blessure had, het is bij mij echt de voorkeur pijnstiller als het gaat om botten en blessures
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik zou het ook consequent geven. En dan kijken hoe laag de dosering kan.
Als je zomaar af en toe geeft kan er ook niks opgebouwd worden in het bloed.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je zeker weet dat het om pijn gaat zou ik ook constant geven en eventueel t.z.t. de dosering wat verlagen als dat kan.
Welke pijnstiller het dan moet zijn hangt af van waar jouw hond het goed op doet.
Bij Rimadyl heb ik op een gegeven moment wel maagbeschermer bijgegeven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
JBK

Sanne!! schreef:Ik zou het ook consequent geven. En dan kijken hoe laag de dosering kan.
Ik hou een minimale dosering per dag aan. Daarnaast bepaal ik aan de hand van de hoeveelheid beweging of gekke sprongen per dag hoeveel ze krijgt. Hiermee kan ik per dag de dosering bepalen zodat ze niet dagelijks op de maximale dosering zit als dat niet hoeft.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb Rock tot zijn dood voor dezelfde klachten ook dagelijks een rimadyl gegeven. Reina kreeg weer metacam, voordeel daarvan vond ik dat het makkelijker te doseren is. Meer last wat meer en minder last wat minder.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

JBK schreef:
Sanne!! schreef:Ik zou het ook consequent geven. En dan kijken hoe laag de dosering kan.
Ik hou een minimale dosering per dag aan. Daarnaast bepaal ik aan de hand van de hoeveelheid beweging of gekke sprongen per dag hoeveel ze krijgt. Hiermee kan ik per dag de dosering bepalen zodat ze niet dagelijks op de maximale dosering zit als dat niet hoeft.
Dat is ook goed. Maar ik begrijp uit verhaal van TS dat hij niet consequent iets krijgt.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
JBK

Sanne!! schreef:
JBK schreef:
Dat is ook goed. Maar ik begrijp uit verhaal van TS dat hij niet consequent iets krijgt.
Vandaar mijn post/suggestie als aanvulling :wink:
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Mijn Jimmie krijgt in verband met erge slijtage aan zijn ene heup,en weggezaagd zijn van de andere heupkop 1 keer per dag 1 rimadyl van 20 mg en 1 tablet glucosamine, chondroitine , MSM van het Kruidvat. Daar doet hij het prima op.Hij krijgt dit zo lang als ik hem heb, bijna 3 jaar, en zal dit ook blijven gebruiken, eventueel meer als dat nodig is.
Als ik het eens vergeet kan ik het meteen aan hem merken. Ik vind het erg belangrijk dat hij pijnvrij is en zo te merken is hij dat.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Bedankt voor al jullie antwoorden.

Ik geef nu nog inderdaad als ik denk dat hij het nodig heeft dus als ik een vermoeiende wandeling voor hem ga beginnen of een andere activiteit .
Ik ga er mee om zoals ik zelf mijn pijnstillers neem .de ene keer meer dan de andere keer . Niet standaard

Maar ik merk , denk ik , dat het niet altijd meer toereikend is.
Rymadil is dus wel een goede pijnstiller begrijp ik en , niet onbelangrijk , buster vindt het een lekker snoepje. :mrgreen:

Omdat de pot bijna leeg is kwam ik op de gedachte hier eens rond te vragen voor ik een nieuwe pot haal maar misschien beter iets anders had kunnen nemen.

Ik ben ook van plan om hem op de foto te laten zetten zodat ik zeker weet dat het aan zijn heupen ligt zoals ik nu denk
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”