Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe-UPDATE- Border collie heledag moe
Moderator: moderatorteam
- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 1
Nieuwe-UPDATE- Border collie heledag moe
Mijn border collie is bijna de hele tijd moe,en ligt daarom in zijn mand. Alleen niet tijdens lopen of trainen . zijn kalium waarde is ook te hoog als ze stress.dus we zijn gestopt met biofood schapen vetjes.en haar lever is ook ietsje te groot.het gaat iets beter ze is wel een stuk activer.maar ik ben nog steeds bang dat ze een of andere leverziekte.
Ze heeft al een bloedtest gedaan.
Daaruit bleek dat het niet van haar lever kwam maar misschien van haar hart en spieren .
Ze hoest soms ook een beetje als ze zich druk maakt.
------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE!
Zoe is nu wat activer en komt ook sneller naar je toe.
Maar soms is ze aan het hoesten.
En we hebben nog steeds geen telefoontje gahad van de dierenarts.
_-------------------------------------
We hebben een telefoontje gehad maar het lenige wat ze zeiden is hoe gaat het met Zoë
Ze wordt wat slomer,heeft diaree,heeft niet zo veel zin.
Dus Tja...
We gaan naar een andere da
Ze heeft al een bloedtest gedaan.
Daaruit bleek dat het niet van haar lever kwam maar misschien van haar hart en spieren .
Ze hoest soms ook een beetje als ze zich druk maakt.
------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE!
Zoe is nu wat activer en komt ook sneller naar je toe.
Maar soms is ze aan het hoesten.
En we hebben nog steeds geen telefoontje gahad van de dierenarts.
_-------------------------------------
We hebben een telefoontje gehad maar het lenige wat ze zeiden is hoe gaat het met Zoë
Ze wordt wat slomer,heeft diaree,heeft niet zo veel zin.
Dus Tja...
We gaan naar een andere da
Laatst gewijzigd door kayleighzoe op 22 mar 2016 15:50, 3 keer totaal gewijzigd.

zoe the flying dog

-
Stapper
- Zeer actief
Re: Border collie heledag moe
ik kan je geen enkele tip geven maar ik leef wel mee.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Je kunt met de DA overleggen om een soort "detox" kuur te geven. Ik ben de naam vergeten.
Alex had een soort Hepatitis 10 jaar geleden, hij werd helemaal geel, plaste alleen maar donkerbruin (stonk
) en had witte ontlasting.
Nadat hij weer opgeknapt was heb ik pillen gekregen die hij een tijdje heeft gehad door zijn voer, dat was om de lever goed schoon te maken.
Misschien ook slim om hem te laten testen op de verschillende teken ziektes.
Verder kan ik je ook niet helpen. Zou het maar goed in de gaten houden en overleggen met de DA. Succes ermee
Alex had een soort Hepatitis 10 jaar geleden, hij werd helemaal geel, plaste alleen maar donkerbruin (stonk
Nadat hij weer opgeknapt was heb ik pillen gekregen die hij een tijdje heeft gehad door zijn voer, dat was om de lever goed schoon te maken.
Verder kan ik je ook niet helpen. Zou het maar goed in de gaten houden en overleggen met de DA. Succes ermee
- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
We zijn ook naar de dierenarts geweest maar hun weten het ook niet

zoe the flying dog

- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
We hebben al een bloedtest gedaan,maar volgens mij was ook de dierenarts niet echt ervaren.mosquito1980 schreef:Je kunt met de DA overleggen om een soort "detox" kuur te geven. Ik ben de naam vergeten.
Alex had een soort Hepatitis 10 jaar geleden, hij werd helemaal geel, plaste alleen maar donkerbruin (stonk) en had witte ontlasting.

zoe the flying dog

- mosquito1980
- Zeer actief
Kijk het een paar dagen aan, wordt ze niet beter dan weer terug naar de DA en een compleet bloed onderzoek laten doen.kayleighzoe schreef:We zijn ook naar de dierenarts geweest maar hun weten het ook niet
Ik heb nooit een BC gehad maar volgens mij moeten die niet moe zijn
Ik weet zeker dat er andere forummers zijn die hier meer verstand van hebben dan ik, je krijgt vast wel meer reacties
- mosquito1980
- Zeer actief
Misschien weet iemand hier op forum wel een goeie hele ervaren DA.
- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
Haar ontlasting is volgens mij wel goed gewoon hetzelfde.Zoë is ook nog onder nacose geweest omdat ze zo histirisch was.dus toen hebben ze de bloedonderzoek gedaan .maar ze konden opzich ook gelijk een onderzoek op haar urine.maar dat hebben ze niet gedaanmosquito1980 schreef:Kijk het een paar dagen aan, wordt ze niet beter dan weer terug naar de DA en een compleet bloed onderzoek laten doen.kayleighzoe schreef:We zijn ook naar de dierenarts geweest maar hun weten het ook niet
Ik heb nooit een BC gehad maar volgens mij moeten die niet moe zijn![]()
Ik weet zeker dat er andere forummers zijn die hier meer verstand van hebben dan ik, je krijgt vast wel meer reacties
Dus wij hebben een poging gedaan,maar Zoë is zo'n stresskip dus het lukte niet

zoe the flying dog

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Als je dierenarts je zo met een kluitje in het riet stuurt, zou ik heel rap op zoek gaan naar een andere dierenarts.
Mila heeft ook ooit een leverprobleem gehad en was toen ook futloos - niet echt moe, maar wel minder energiek en enthousiast dan ik van haar gewend was. Verder had ze geen klachten (at goed, dronk normaal, ontlasting normaal, etc.).
Eén van haar leverwaardes was toen enorm verhoogd (meer dan 10 keer de normaalwaarde). Op basis daarvan is verder bloedonderzoek gedaan, maar dat was allemaal goed, en is ze op een leverbesparend dieet gezet. Dat hielp erg goed, een maand later was de leverwaarde weer normaal. Was dat niet zo geweest, dan had een biopt genomen moeten worden. Dit is allemaal heel standaard, dus dat kan jouw dierenarts ook voorstellen.
Mila heeft ook ooit een leverprobleem gehad en was toen ook futloos - niet echt moe, maar wel minder energiek en enthousiast dan ik van haar gewend was. Verder had ze geen klachten (at goed, dronk normaal, ontlasting normaal, etc.).
Eén van haar leverwaardes was toen enorm verhoogd (meer dan 10 keer de normaalwaarde). Op basis daarvan is verder bloedonderzoek gedaan, maar dat was allemaal goed, en is ze op een leverbesparend dieet gezet. Dat hielp erg goed, een maand later was de leverwaarde weer normaal. Was dat niet zo geweest, dan had een biopt genomen moeten worden. Dit is allemaal heel standaard, dus dat kan jouw dierenarts ook voorstellen.
- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
Dankje wel voor de tip .DeDiana schreef:Als je dierenarts je zo met een kluitje in het riet stuurt, zou ik heel rap op zoek gaan naar een andere dierenarts.
Ik had al in een boek gelezen best oud van de jaren 80 ofzo
Maar het gaat over hoe je je hond verzorgt(en tuurlijk weet ik wel hoe ik een hond kan verzorgen ) maar daar staat ook wat er in bepaalde eten zit best handig.

zoe the flying dog

- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
Maar van haar bloedonderzoek bleek dus dat het niet van het lever kwam of van haar alvleesklier, maar misschien wel van haar spieren of hart

zoe the flying dog

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Ik vind het wat lastig te volgen. Als haar lever wat vergroot is, lijkt het me dat daar ook wat mee aan de hand is?
En als het mogelijk haar hart is, dan kan daar toch ook verder onderzoek naar gedaan worden?
En als het mogelijk haar hart is, dan kan daar toch ook verder onderzoek naar gedaan worden?
- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
Over 4weken gaan we weer voor controle dus ik hoop dat het goed gaatDeDiana schreef:Ik vind het wat lastig te volgen. Als haar lever wat vergroot is, lijkt het me dat daar ook wat mee aan de hand is?

zoe the flying dog

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Als je echt vindt dat de hond anders is dan normaal dan zou ik geen 4 weken wachten.kayleighzoe schreef:Over 4weken gaan we weer voor controle dus ik hoop dat het goed gaatDeDiana schreef:Ik vind het wat lastig te volgen. Als haar lever wat vergroot is, lijkt het me dat daar ook wat mee aan de hand is?

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als ik dit zo lees denk ik: ga naar een andere DA!
Een leverprobleem is medisch, daar moet je niet zelf mee gaan knutselen met voeding enzo. Je DA heeft daar voor geleerd en moet je daarin begeleiden. Deze lijkt het niet zo serieus te nemen dus op zoek naar een andere. Als je een diagnose hebt kan je zelf ook gerichter bezig gaan met die verzorging, wat je nu doet lijkt me hoe dan ook dweilen met de kraan open als je het onderliggende probleem niet eens gaat opsporen, laat staan behandelen.
Een leverprobleem is medisch, daar moet je niet zelf mee gaan knutselen met voeding enzo. Je DA heeft daar voor geleerd en moet je daarin begeleiden. Deze lijkt het niet zo serieus te nemen dus op zoek naar een andere. Als je een diagnose hebt kan je zelf ook gerichter bezig gaan met die verzorging, wat je nu doet lijkt me hoe dan ook dweilen met de kraan open als je het onderliggende probleem niet eens gaat opsporen, laat staan behandelen.
-
Odi
- Zeer actief
Mijn border zijn in huis heel rustig, maar zo gauw we weg gaan hebben ze vol op energie.
Dus dat jouw hond zo moe is is niet heel goed.
Hoe oud is Zoë?
Ik snap niet dat je dierenarts niet verder gaat zoeken wat er aan de hand is.
Hoe oud is Zoë?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Misschien met je ouders even naar een andere DA.
- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
Nou opzichte is zoë gewoon rustig maar soms zit ze de heledag te slapenOdi schreef:Mijn border zijn in huis heel rustig, maar zo gauw we weg gaan hebben ze vol op energie.
Hoe oud is Zoë?

zoe the flying dog

- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
O ja Zoë is 2,5 jaarkayleighzoe schreef:Nou opzichte is zoë gewoon rustig maar soms zit ze de heledag te slapenOdi schreef:Mijn border zijn in huis heel rustig, maar zo gauw we weg gaan hebben ze vol op energie.
Hoe oud is Zoë?

zoe the flying dog

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hoeveel loop en train je?kayleighzoe schreef:Mijn border collie is bijna de hele tijd moe,en ligt daarom in zijn mand. Alleen niet tijdens lopen of trainen . zijn kalium waarde is ook te hoog als ze stress.dus we zijn gestopt met biofood schapen vetjes.en haar lever is ook ietsje te groot.het gaat iets beter ze is wel een stuk activer.maar ik ben nog steeds bang dat ze een of andere leverziekte.
Hoe oud is ze?
Is er al een algemeen bloedonderzoek gedaan om te kijken of er iets niet in orde is (o.a. met de lever)?
Heeft ze koorts?
wat hebben die schapenvetjes met alles te maken?
- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
Ik loop ongeveer een uur per dag soms anderhalf uur.en train ongeveer 20 min. Binnenranetje schreef:Hoeveel loop en train je?kayleighzoe schreef:Mijn border collie is bijna de hele tijd moe,en ligt daarom in zijn mand. Alleen niet tijdens lopen of trainen . zijn kalium waarde is ook te hoog als ze stress.dus we zijn gestopt met biofood schapen vetjes.en haar lever is ook ietsje te groot.het gaat iets beter ze is wel een stuk activer.maar ik ben nog steeds bang dat ze een of andere leverziekte.
Hoe oud is ze?
Is er al een algemeen bloedonderzoek gedaan om te kijken of er iets niet in orde is (o.a. met de lever)?
Heeft ze koorts?
Ze is 2,5 jaar
Er is een bloedonderzoek gedaan en het bleek niet dat ze een leverziekte had of een alvleesklier ziekte,maar het zal wel te maken hebben met haar spieren of hart
Bij de dierenarts had ze 39,5 graden koorts.
In de schapen vetjes zitten schijnbaar kalium in .

zoe the flying dog

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Haar hart?kayleighzoe schreef:Ik loop ongeveer een uur per dag soms anderhalf uur.en train ongeveer 20 min. Binnenranetje schreef:Hoeveel loop en train je?kayleighzoe schreef:Mijn border collie is bijna de hele tijd moe,en ligt daarom in zijn mand. Alleen niet tijdens lopen of trainen . zijn kalium waarde is ook te hoog als ze stress.dus we zijn gestopt met biofood schapen vetjes.en haar lever is ook ietsje te groot.het gaat iets beter ze is wel een stuk activer.maar ik ben nog steeds bang dat ze een of andere leverziekte.
Hoe oud is ze?
Heeft ze koorts?
Ze is 2,5 jaar
Er is een bloedonderzoek gedaan en het bleek niet dat ze een leverziekte had of een alvleesklier ziekte, maar het zal wel te maken hebben met haar spieren of hart
Is die vergrote lever niet belangrijk?
Oh vandaar.In de schapen vetjes zitten schijnbaar kalium in .
Alleen geeft een te hoog kaliumgehalte geen verschijnselen van vermoeidheid en/of koorts dacht ik.
Ik ga met DeDiana mee.
Je kunt beter naar een andere DA gaan.
En ik zou daar ook geen 4 weken mee wachten.
Heeft ze nu nog koorts?
- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
nee het valt wel mee .ranetje schreef:Haar hart?kayleighzoe schreef:Ik loop ongeveer een uur per dag soms anderhalf uur.en train ongeveer 20 min. Binnenranetje schreef:Hoeveel loop en train je?kayleighzoe schreef:Mijn border collie is bijna de hele tijd moe,en ligt daarom in zijn mand. Alleen niet tijdens lopen of trainen . zijn kalium waarde is ook te hoog als ze stress.dus we zijn gestopt met biofood schapen vetjes.en haar lever is ook ietsje te groot.het gaat iets beter ze is wel een stuk activer.maar ik ben nog steeds bang dat ze een of andere leverziekte.
Hoe oud is ze?
Heeft ze koorts?
Ze is 2,5 jaar
Er is een bloedonderzoek gedaan en het bleek niet dat ze een leverziekte had of een alvleesklier ziekte, maar het zal wel te maken hebben met haar spieren of hart
Is die vergrote lever niet belangrijk?Oh vandaar.In de schapen vetjes zitten schijnbaar kalium in .
Alleen geeft een te hoog kaliumgehalte geen verschijnselen van vermoeidheid en/of koorts dacht ik.
Ik ga met DeDiana mee.
Heeft ze nu nog koorts?

zoe the flying dog

- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
nee het valt wel mee .ranetje schreef:Haar hart?kayleighzoe schreef:Ik loop ongeveer een uur per dag soms anderhalf uur.en train ongeveer 20 min. Binnenranetje schreef:Hoeveel loop en train je?kayleighzoe schreef:Mijn border collie is bijna de hele tijd moe,en ligt daarom in zijn mand. Alleen niet tijdens lopen of trainen . zijn kalium waarde is ook te hoog als ze stress.dus we zijn gestopt met biofood schapen vetjes.en haar lever is ook ietsje te groot.het gaat iets beter ze is wel een stuk activer.maar ik ben nog steeds bang dat ze een of andere leverziekte.
Hoe oud is ze?
Heeft ze koorts?
Ze is 2,5 jaar
Is die vergrote lever niet belangrijk?Oh vandaar.In de schapen vetjes zitten schijnbaar kalium in .
Ik ga met DeDiana mee.
Heeft ze nu nog koorts?

zoe the flying dog

- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
Maar wetenjullie misschien een goeie dierenarts ik woon in de regio groningen

zoe the flying dog

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Hopmans in Rodenkayleighzoe schreef:Maar wetenjullie misschien een goeie dierenarts ik woon in de regio groningen

-
nomo
- Zeer actief
Die inderdaadPaisley schreef:Hopmans in Rodenkayleighzoe schreef:Maar wetenjullie misschien een goeie dierenarts ik woon in de regio groningen
- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
Ik heb het gezien,maar het schijnt wel duur te zijn.nomo schreef:Die inderdaadPaisley schreef:Hopmans in Rodenkayleighzoe schreef:Maar wetenjullie misschien een goeie dierenarts ik woon in de regio groningen

zoe the flying dog

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat lijkt me op dit moment niet echt de nummer één prioriteit?kayleighzoe schreef:Ik heb het gezien,maar het schijnt wel duur te zijn.nomo schreef:Die inderdaadPaisley schreef:Hopmans in Rodenkayleighzoe schreef:Maar wetenjullie misschien een goeie dierenarts ik woon in de regio groningen
- kayleighzoe
- Vaste gebruiker