Mijn vriend moet deze maand naar school en zijn alarm gaat dan om 5:15, 5:45 en 6:30 af op verschillende dagen (dat ligt er aan wanneer hij precies op school moet zijn dus het is niet echt regelmatig). Gisteren had hij vrij en had zijn alarm voor vandaag dus weer gezet en 5 minuten voor dat zijn alarm afging merkte ik dat Loki uit mijn armen opstond en tegen mijn vriend zijn deken aanduwde om zich daarop te rollen in zijn armen. En ja hoor 5 minuten daarna ging mijn vriend zijn alarm dus.
Hetzelfde heeft hij ook als ik zelf naar werk ga, voorheen was dat 2 dagen en die verschilde nogal (geen echte regelmaat) maar dan moest ik om 6:30 opstaan en zelfs op die dagen wist hij het precies, 5 minuten daarvoor ging hij dan tussen mijn benen liggen met zijn poot over mijn enkel en ik kon nergens meer heen.
Maar ook als ik bijv. mijn alarm eens zet in het weekend om die dag weg te gaan naar vrienden, dan weet hij het ook precies wanneer mijn alarm afgaat en doet hetzelfde.
Nu ligt mijn telefoon wel bij mij op bed, naast mijn kussen maar de telefoon van mijn vriend ligt op het nachtkastje dus iets van vibraties daarvoor lijkt mij sterk?
Ik vraag mij af hoe hij zoiets merkt/weet en dan dus ook echt ongeveer 5 minuten van te voren opstaat en bij die andere persoon gaat liggen. Iemand een idee? Of is dit gewoon toeval?