Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer is genoeg, genoeg?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Wanneer is genoeg, genoeg?

Ongelezen bericht door crutz »

M@rleen schreef:Sorry voor mijn late update, maar inmiddels werk ik fulltime (ipv 15 uur) + webshop en ben ik gewoon helemaal op en pufloos tegen de tijd dat ik thuis ben, de honden uitgelaten zijn, Elyna naar bed is en ik eindelijk gegeten heb..

We wonen niet samen, Rick was er wel vrijwel iedere dag en Pepper dus ook.
Was erg gezellig, maar we trokken het allebei even niet meer, dus hij is weer een stuk meer in zijn eigen huis en Pepper dus ook.
Sinds Pepper weg is, trekt Boomer erg bij, dus mogelijk is dat toch de oorzaak geweest :ugh: :oeps:
He bah en dan te bedenken dat je hem bijna in had laten slapen achteraf om eigenlijk een soort van onderdrukking door Pepper ipv iets medisch.
Rick is het daar overigens niet mee eens, die vind dat ik zijn hond niet mag en haar de schuld geef en ik vind dat hij haar veel te veel voortrekt t.o.v. Boomer en Juma. Zij mag van hem op alle meubelen, terwijl ik de honden op de grond wil hebben. Ze heeft Elyna in haar voorhoofd gebeten, gelukkig zonder blijvende schade, maar dat was nadat ik hem op het hart gedrukt had haar niet met Elyna alleen te laten. Dat was ze dus wel :ugh: Ik was toen even mijn honden uitlaten, vanwege het tijdstip liet ik Elyna bij Rick, hij ging in een andere kamer achter de pc, Elyna wilde Pepper aaien en Pepper beet..
Ze is in mijn huis onzindelijk, nog steeds, dus ze mag van mij niet in alle kamers. Daarmee zitten we dus absoluut niet op 1 lijn en mogelijk dat dat ook meespeelde bij Boomer.. Mede ook de reden dat ik het allemaal even niet meer trek icm werk, huishouden, Elyna en alles en gewoon tijd voor mezelf nodig heb.
Balen inderdaad moet thuis thuis zijn en niet nog meer spanning geven. Zorg voor dieren, kinderen etc is het toch erg prettig om op 1 lijn te zitten
Pepper heeft het al vaker geprobeerd, Elyna te bijten, maar dan zat Pepper bij Rick op schoot en kwam Elyna Rick welterusten zeggen. Sindsdien stuur ik haar dus altijd weg bij Rick als Elyna in de kamer is, gewoon geen honden op schoot. Maar ja, dan ben ik dus de boeman, want hij ziet dat niet zo.
Dat loopt dus even niet lekker.
Verder is hij harstikke lief, Pepper een echte terriër en ik heb ontdekt dat ik geen terriërpersoon ben :mann:
Wat ontzettend klote dat Elyna gebeten is en in haar gezicht nog wel maar vooral klote dat jullie daar zo ver uit elkaar liggen qua visie want dat doet het vrees ik ook niet verbeteren

Sterkte de komende tijd.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Eigenlijk ben ik blij dat je er achter bent gekomen dat het niet de gezondheid van Boomer is die hem zo neerslachtig maakte maar dat helaas Pepper waarschijnlijk het euvel is.
En niet leuk dat jij en je vriend nu even wat rustiger aan doen, maar wel verstandig. Het is lastig als jij andere dingen ziet gebeuren dan hij. Hopelijk gaat hij wel inzien dat zijn hond niet de dienst uit moet gaan maken in jouw huis. Het is voor mij wel een beetje herkenbaar, maar dat schreef ik je al. Hier ook een vriend die dol was op zijn hond, en vertroetelde en koekelde en in aanvang niet zag wat er gebeurde in huis maar de spanningen tussen de honden en ook tussen mij en die hond liepen wel wat hoog op soms.
Het ging beter toen we samen op 1 lijn zaten in wat wel en niet geaccepteerd werd. En moet zeggen dat vanaf dat moment het alleen maar beter ging. Het was voor iedereen weer helder en duidelijk en langzaam aan vond iedereen zijn plekje weer in het nieuw samengestelde huishouden :wink:
Maar het gaat niet vanzelf. Voor een hond die jarenlang centraal heeft gestaan, is het lastig om een treetje lager te komen te staan en om met meerdere honden te moeten delen, ook de aandacht.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

M@rleen schreef:Wat ik overigens heel vreemd blijf vinden is dat hij nog steeds in de woonkamer slaapt. Alle deuren staan, speciaal voor hem, open, maar hij blijft daar. Hij slaapt al 10 jaar bij mij op de slaapkamer, das altijd zijn eigen keuze geweest.
Doordeweeks blijft hij overigens liggen waar hij ligt als ik opsta, in het weekend komt hij me wel begroeten. Zeker te vroeg opstaan doordeweeks :hmmm:
Misschien kun je hem roepen naar je slaapkamer op het moment dat je er naar toe gaat, zodat hij weet dat hij weer veilig daar kan slapen en het toegestaan is.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

M@rleen schreef: Verder is hij harstikke lief, Pepper een echte terriër en ik heb ontdekt dat ik geen terriërpersoon ben :mann:
Ik heb echte terriers en die zijn zindelijk, gehoorzaam en kindvriendelijk. Ik denk dat jij meer geschikt bent voor terriers dan je vriend dat is. :mrgreen:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

EstherK schreef:
M@rleen schreef: Verder is hij harstikke lief, Pepper een echte terriër en ik heb ontdekt dat ik geen terriërpersoon ben :mann:
Ik heb echte terriers en die zijn zindelijk, gehoorzaam en kindvriendelijk. Ik denk dat jij meer geschikt bent voor terriers dan je vriend dat is. :mrgreen:
Hier sluit ik me bij aan. Mijn Terriers halen dit soort dingen niet in hun hoofd. Kunnen ze beter ook maar niet doen :mep: Sterkte met alles. Wat een rotsituatie.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ri@ schreef:
M@rleen schreef:Wat ik overigens heel vreemd blijf vinden is dat hij nog steeds in de woonkamer slaapt. Alle deuren staan, speciaal voor hem, open, maar hij blijft daar. Hij slaapt al 10 jaar bij mij op de slaapkamer, das altijd zijn eigen keuze geweest.
Doordeweeks blijft hij overigens liggen waar hij ligt als ik opsta, in het weekend komt hij me wel begroeten. Zeker te vroeg opstaan doordeweeks :hmmm:
Misschien kun je hem roepen naar je slaapkamer op het moment dat je er naar toe gaat, zodat hij weet dat hij weer veilig daar kan slapen en het toegestaan is.
Toen Kai wat moeite had met " naar bed gaan " heb ik ingevoerd dat we naar bed gaan, en dat hij, als hij lekker in zn mandje ligt dat hij daar iets lekkers krijgt, een knuffel en dan lekker slapen..
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

EstherK schreef:
Denk ik ook. Jamie is vanaf pup bij ons opgegroeid tussen jonge kinderen (ik was destijds gastouder hier thuis) en er heeft zelfs per ongeluk een keer een van de kinderen op z'n staartje gestaan, het enige wat hij deed was achterom kijken. Verder niets. Nog steeds is hij super met kinderen. Oh en zindelijk enzo :wink:

Vervelend dat het tussen jou en je vriend zo loopt nu.
Wel fijn dat Boomer wat beter in z'n vel lijkt te zitten!
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Heavy schreef:
Jij ergert je aan Pepper en aan de manier waarop vriend met Pepper omgaat.
Dat is wat Boomer voelt.
Dan kun je Pepper wel weghalen maar ik denk dat ook jouw ergenis weg moet zijn voordat Boomer weer bij jou komt :wink:

Ik las ook dat hij slecht alleen kan blijven dat kan er ook mee te maken hebben.
Dat hij voelt dat jij niet oké bent en dat hij je niet alleen weg wil laten gaan omdat hij er dan niet voor je kan zijn.

Ik zou hem wat Bach druppels geven om tot rust te komen en Pepper niet meer in huis laten komen.
En zelf ook wat Bach druppels nemen en hem lekker veel aandacht geven :wink:
:hmmm: Heb jij aandelen Bach of zo?

@Marleen, misschien moet je hier verder niet zo'n punt van maken. Boomer wil nu niet bij jou slapen, maar je hebt best kans dat hij dat vanzelf weer gaat doen als jij weer in je oude doen bent en hij zeker weet wat hij aan jou en de situatie an sich heeft. Als je hier een punt van gaat maken, leg je weer druk op hem. Ik vraag me af of je dat nu wel moet willen. Ik zou hem eens lekker laten bijkomen van afgelopen tijd en de mogelijkheid geven te slapen waar hij wil maar verder niet pushen.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Wat vervelend dat het zo gaat en jullie niet op 1 lijn zitten, maar fijn dat Boomer zich beter lijkt te voelen nu pepper er niet is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Een rare gedachte hoor, maar kan het niet komen doordat jij en je vriend samen in de slaapkamer sliepen en Boomer er daarom niet meer graag bij lag?
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Anke schreef:Een rare gedachte hoor, maar kan het niet komen doordat jij en je vriend samen in de slaapkamer sliepen en Boomer er daarom niet meer graag bij lag?
Nee hoor, Boomer slaapt al zn hele leven bij mij in de slaapkamer en tot begin april 2014 woonden we met de vader van Elyna.

Ik laat hem overigens slapen waar hij wil, hij moet nergens liggen van mij.

Ik ben soms/vaak te zwart/wit, dat is lastig. En andersom zit hij toch met niet aangeboren hersenletsel, ik merk dat dat toch ook meespeelt met dingen qua acceptatie en aanpassing.
Samen komen we er wel, al hebben we wel duidelijk afgesproken nu dat Pepper, als ze er is, niet meer bij Boomer zit en niet bij Elyna komt, op schoot of niet.

Ik vind het vreselijk dat ik het niet eerder doorhad en door dit gedoe bijna Boomer had laten inslapen, maar Boomer wilde echt niet meer.. ik ben heel blij dat hij zich nu een stuk beter voelt.
Renske
Zeer actief

Hoe gaat het nu met Boomer?
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Renske schreef:Hoe gaat het nu met Boomer?
Hij wil nog altijd niet in de slaapkamer slapen, maar verder gaat het gelukkig weer prima!
Hij wordt wel echt oud, vind ik. Na een half uurtje wandelen wil hij liever niet meer, ook niet als hij gewoon los loopt en z'n gang mag gaan.
Verder piept hij nog altijd erg veel, daar kan ik niet aan wennen.
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Fijn dat hij zo opgeknapt is! Geef je hem nog steeds pijnstilling?
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

&nicole schreef:Fijn dat hij zo opgeknapt is! Geef je hem nog steeds pijnstilling?
Nee, dat heb ik afgebouwd. Ik merk geen verschil met of zonder, na de 1e paar dagen.
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

M@rleen schreef: Nee, dat heb ik afgebouwd. Ik merk geen verschil met of zonder, na de 1e paar dagen.
Fijn!
En je bent natuurlijk nog steeds welkom binnenkort :wink:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

&nicole schreef:
M@rleen schreef: Nee, dat heb ik afgebouwd. Ik merk geen verschil met of zonder, na de 1e paar dagen.
Fijn!
En je bent natuurlijk nog steeds welkom binnenkort :wink:
Gezellig!
Ik ga je binnenkort een berichtje sturen :ok:
Renske
Zeer actief

Wat fijn dat het goed gaat. Ouder worden komt natuurlijk te vroeg, maar gelukkig kan hij weer hondwaardig verder!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Nog even een laatste update.

Inmiddels is het begin september en nu pas is Boomer weer helemaal de oude.. Of tenminste, beter dan dit wordt het denk ik niet meer.

Hij kan weer los lopen, ook 's avonds in het donker.
Hij 'breekt niet meer in' dwz hij maakt geen deuren meer open om eten te zoeken.
Wat er veranderd is en niet meer goed komt denk ik, is dat hij panisch wordt als hij alleen is zonder Juma of Pepper.

De combinatie Boomer en Pepper lijkt nu goed te gaan. Heeeeeel soms spelen ze even met elkaar, iets vaker spelen ze samen met Juma.

Zomervakantie zijn we een weekje weg geweest en aangezien er slechts 2 honden toegestaan waren en we voor Juma al een goed adres hadden, zijn alleen Boomer en Pepper meegeweest op vakantie. Dit ging helemaal prima, er was rust.

Pepper kan nogal vervelend reageren als Juma druk wordt, waardoor die 2 elkaar soms bijna in de haren vliegen. Boomer kan daar niet goed tegen, maar aangezien Juma niet mee was, was er niets aan de hand.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Fijn dat het toch relatief goed gekomen is.
Wel een bijzonder verhaal, dat van Boomer en zijn reactie op de komst van een andere in je gezin. Ik hoop dat hij nog lang van een mooie oude dag kan genieten bij jou.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Boomer is een bijzondere hond.. helemaal mijn hond :I:
Hij is gek op Rick, nog gekker op Elyna en iets meer op mij :wink:
Ik ben heel erg blij dat het nu zo relatief goed gaat met hem, kan nog lang niet zonder.
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Fijn om te lezen Marleen. :ok:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Plaats reactie