Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of niet blijven geven
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wel of niet blijven geven
Xena (14 jaar) is in november heel benauwd geweest, ze liep blauw aan en piepend en knerpend de dag doorgekomen. Natuurlijk direct fotos gemaakt bij de da maar niets spannends gevonden. Wel een verdikking in de luchtpijp maar die was eigenlijk te klein om zulke problemen te geven, hart en longen verder ok. Het was dermate ernstig dat ik haar had laten inslapen als t de volgende ochtend niet beter zou zijn... ze heeft injecties prednison gehad en aangezien nog een autorit de volgende dag.sowieso haar dood betekend zou hebben heb ik vanaf die dag pred in pilvorm meegenomen. Eigenlijk gaat t nu goed, heel af en toe heeft ze t nog benauwd (weersafhankelijk en ernstige opwinding) maar itt toen gaat t nu over na een paar tellen snuffelen cq iets anders doen....
Ze zit nu nog op een onderhoudsdosis een half pilletje pred om de dag.
Heb de da gevraagd wat nu slim is en tja hij zegt dat beide mogelijkheden een optie zijn:
Optie 1: haar op deze onderhoudsdosis laten staan; 0.5 pil om de dag. Nadelen: prednison is een paardemiddel; voordelen: ze doet t er goed op op dit moment en ik wil.toch echt niet weer zo'n erge aanval meemaken met dr.
Optie 2: afbouwen naar eens per 3 dagen een half pilltje. Voordelen: minder pred zooi in dr lichaam; nadelen: ALS er weer zo'n grote aanval komt dan moet ze eerst weer naar de max dosering en daarvan was ze echt niet lekker en onzindelijk wat ze zelf vreselijk vond.
Ze is 14.5 jaar. Het is een hond van de dag dus voor gezondheid in de verre toekomst hoef je niet te kijken...
Ik neig naar optie 1. Houden op 0.5 voor de rest van dr leven maar wat denken jullie?
Ze zit nu nog op een onderhoudsdosis een half pilletje pred om de dag.
Heb de da gevraagd wat nu slim is en tja hij zegt dat beide mogelijkheden een optie zijn:
Optie 1: haar op deze onderhoudsdosis laten staan; 0.5 pil om de dag. Nadelen: prednison is een paardemiddel; voordelen: ze doet t er goed op op dit moment en ik wil.toch echt niet weer zo'n erge aanval meemaken met dr.
Optie 2: afbouwen naar eens per 3 dagen een half pilltje. Voordelen: minder pred zooi in dr lichaam; nadelen: ALS er weer zo'n grote aanval komt dan moet ze eerst weer naar de max dosering en daarvan was ze echt niet lekker en onzindelijk wat ze zelf vreselijk vond.
Ze is 14.5 jaar. Het is een hond van de dag dus voor gezondheid in de verre toekomst hoef je niet te kijken...
Ik neig naar optie 1. Houden op 0.5 voor de rest van dr leven maar wat denken jullie?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Wel of niet blijven geven
Ik zou niet af gaan bouwen. Je zegt het zelf al, ze is 14,5. Ze doet het nu goed en over de lange termijneffecten zou ik me op haar leeftijd niet meer drukmaken.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik neig ook naar optie 1. Als ze het daar nu goed op doet er er verder geen lastige bijwerkingen van heeft tenminste. Zou dan niet durven experimenteren met een andere dosering. Dus ik zou het zo laten.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik zou ook zeggen optie 1. heeft de da iets van een prognose kunnen geven over kans op herhaling bij deze dosering?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik zou ook voor optie 1 gaan bij een hond van die leeftijd die het goed doet op die dosis. Bij een hond van nog geen 10 zou ik inderdaad proberen zoveel mogelijk af te bouwen. Maar bij eentje van 14,5 jaar zou ik niets veranderen als het goed gaat
-
Stapper
- Zeer actief
Zoals je zelf al laat blijken in de tekst optie 1
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze heeft nu met deze lage dosis geen last van bijwerkingen oid.SuzieC1970 schreef:Ik neig ook naar optie 1. Als ze het daar nu goed op doet er er verder geen lastige bijwerkingen van heeft tenminste. Zou dan niet durven experimenteren met een andere dosering. Dus ik zou het zo laten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee... omdat ze niet echt weten waar t vandaan komt.. maar bij de da is t complete stress (nooit gehad maar dat komt door die laatste benauwdheid dat da bezoek icm daarmee heeft geen goed gedaan) dat groot onderzoek verder niet mogelijk is.lucie schreef:ik zou ook zeggen optie 1. heeft de da iets van een prognose kunnen geven over kans op herhaling bij deze dosering?

- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Optie 1 zou ik voor gaan aangezien ze het er goed op doet en voor haar leefdtijd zou ik niet oevr langertermijn gevolgen nadenken.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Optie 1....kwaliteit van leven is het belangrijkst...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
optie 1 absoluut.
Zo lang ze nog kan genieten zonder lijden. Mocht ze bijwerkingen krijgen waar ze ontzettende last van krijgt zou ik haar laten gaan.
Maar om de dag een halve tablet vind ik ook nog mee vallen hoor.
Zo lang ze nog kan genieten zonder lijden. Mocht ze bijwerkingen krijgen waar ze ontzettende last van krijgt zou ik haar laten gaan.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat zou ik het zo laten en de gok van het afbouwen niet nemen.malinois schreef:Ze heeft nu met deze lage dosis geen last van bijwerkingen oid.SuzieC1970 schreef:Ik neig ook naar optie 1. Als ze het daar nu goed op doet er er verder geen lastige bijwerkingen van heeft tenminste. Zou dan niet durven experimenteren met een andere dosering. Dus ik zou het zo laten.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik zou haar lekker op de huidige dosering laten en zien waar het schip strandt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat doe ik ook zeker hoor... als ze t nu heeft wat ik al zei is t echt sec werk. Bijv laatst liep er een groep van 5 pups buiten. Xena vind pups echt geweldig dus of ik er nu omheen loop of er maar tussendoor ze vind t zo leuk dat ze zich op gaat winden. Dan krijgt ze t benauwd (alleen bij hoge luchtvochtigheid/mist etc anders dus ook weer niet) maar dan loopt ze verder snuffelt wat aan t gras en als ze dan weer verder loopt is t ook weg... gezien dit icm haar nog goede fysieke en geestelijke gesteldheid vind ik t nu nog geen reden iig om haar haar rust te gevenSanne!! schreef:optie 1 absoluut.
En dat is echt zeker niet wekelijks of zelfs maandelijks...
Laatst gewijzigd door malinois op 03 feb 2016 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Oh nee maar ik geloof ook wel dat jij die beslissing goed kunt maken.
En ik zeg absoluut niet dat je haar laat lijden.
Meer om aan te geven dat ik zou kiezen voor optie 1 en de eventuele bijwerkingen voor lief zou nemen tot ze te heftig worden.
Meer om aan te geven dat ik zou kiezen voor optie 1 en de eventuele bijwerkingen voor lief zou nemen tot ze te heftig worden.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanks en ja snap ik!Sanne!! schreef:Oh nee maar ik geloof ook wel dat jij die beslissing goed kunt maken.

-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Ik zou ook voor optie 1 gaan. Als ze het er goed op doet zou ik dus niks veranderen.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Lekker zo houden. Lange termijn effecten vd prednison hoef je je geen zorgen om te maken met haar leeftijd zeker als ze verder geen bijwerkingen toont.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Als het nu goed gaat en ze heeft geen last van bijwerkingen dat zou ik dit gewoon zo houden. 14,5 is al een hele leeftijd en als ze zo nog een poosje mee kan is dat alleen maar heel fijn voor haar. Gelukkig dat ze weer zo opgeknapt is trouwens!

-
Neeltje
Op die leeftijd zou ik er geen 2x over nadenken, gewoon blijven geven.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou het ook niet meer veranderen als ze het hier goed op doet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dan zou ik zeker voor optie 1 gaan. Ze heeft al een prachtige leeftijd. Natuurlijk graag nog een paar jaar erbij, maar ik denk dat je nu alles moet doen om het haar zo aangenaam mogelijk te maken.malinois schreef:Ze heeft nu met deze lage dosis geen last van bijwerkingen oid.SuzieC1970 schreef:Ik neig ook naar optie 1. Als ze het daar nu goed op doet er er verder geen lastige bijwerkingen van heeft tenminste. Zou dan niet durven experimenteren met een andere dosering. Dus ik zou het zo laten.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dan zou ik het zo laten, zeker omdat ze het nu goed doetmalinois schreef:Ze heeft nu met deze lage dosis geen last van bijwerkingen oid.SuzieC1970 schreef:Ik neig ook naar optie 1. Als ze het daar nu goed op doet er er verder geen lastige bijwerkingen van heeft tenminste. Zou dan niet durven experimenteren met een andere dosering. Dus ik zou het zo laten.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Duidelijk dus optie 1. 
Bevestigd idd mijn eigen gevoel.
Thanks!!
Bevestigd idd mijn eigen gevoel.
Thanks!!

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou ook voor optie 1 gaan.
Dat heb ik met Rana ook gedaan n.l.
Zo lang het goed gaat niks veranderen bij oude honden is mijn idee
Dat heb ik met Rana ook gedaan n.l.
Zo lang het goed gaat niks veranderen bij oude honden is mijn idee
- Caro.
- Zeer actief