Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat heeft Jelka toch?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lab Jelka
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Wat heeft Jelka toch?

Ongelezen bericht door Lab Jelka »

Eerder schreef ik al over haar jeuk... die heeft ze nog, wordt niet beter, maar eerder erger. Er zijn geen rode plekken of korstjes of vlooien, luizen of parasieten. Ze zit nu voor evt allergie wat betreft de jeuk op struisvogel kvv, een week nu.

Ik heb het gevoel dat ze niet goed beweegt. Voor zwaait ze iets met haar linker poot volgens mij en achter.... ze valt vaak om en een van haar achter poten lijkt zwakker te zijn. Ze gaat ook vaak zitten.

Haar ogen tranen veel. Gewoon grijs, niet geel of groenig maar ik veeg ze drie of vier keer per dag schoon. Vandaag staan haar ogen minder helder dan normaal vandaar dat ik toch even wil vragen. Ik maak me gewoon veel zorgen.

Ze is heel actief en vrolijk en tijdens haar gekke tien minuten valt ze nooit om als ze rent en springt, zelf niet op gladdere grond.

De dierenarts kan qua jeuk niets vinden en voor de beweging ben ik nog niet geweest. Met die jeuk vond hij me al een zeur en er is niet altijd iets aan haar te zien.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Wat heeft Jelka toch?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Andere dierenarts zoeken.
Als jouw gevoel zegt dat er iets niet klopt en hij vindt je een zeur gaat hij maar van anderen zijn centen verdienen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Marjoleine, je haalt me de woorden uit de mond. 100% eens.
Gr. Aniek

Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ik kom altijd bij het Dierenziekenhuis in de Vechtstraat.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Lab Jelka
Vaste gebruiker

De DA heeft natuurlijk niet gezegd dat hij me een zeur vindt :) is meer een gevoel van mij. Misschien vind ik mezelf wel een zeur.

Een vriendin die DHs heeft zegt dat puppies wel vaker balans problemen hebben en dat dat zich zelf wel oplost maar is dit een balans probleem?
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Benthor mijn Airedale Terrier heeft atopie. Daar zie je niks van maar een jeuk dat hij heeft. De atopie is vastgesteld via een bloedtest.
Hij krijgt nu maandelijks een (desensibilisatie) injectie van mij en heeft geen jeuk meer.

Ik zeg niet dat Jelka ook atopie heeft. Wel dat je geen plekken hoeft te zien om extreme jeuk te kunnen hebben.
Lab Jelka
Vaste gebruiker

Daarnet eens goed naar haar gekeken. In draf en galop zie ik niets aan haar bewegingen. Alleen als ze langzaam loopt zie ik er iets aan. Ik kan niet zeggen wat precies. Als ze even stil staat gaat ze vaak direct zitten. Vandaag is ze wel wat sloom maar gisteren is ze op de manege geweest en heeft ze (te lang) met een andere pup gespeeld.

Net de assistente aan de lijn gehad, die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ze in een groeispurt zit en moet wennen aan haar nieuwe hoogte/gewicht.

Weet niet wat ik daarmee moet. Ze zei dat de jeuk daar misschien ook van kwam maar dat lijkt me stug.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Lab Jelka schreef:Daarnet eens goed naar haar gekeken. In draf en galop zie ik niets aan haar bewegingen. Alleen als ze langzaam loopt zie ik er iets aan. Ik kan niet zeggen wat precies. Als ze even stil staat gaat ze vaak direct zitten. Vandaag is ze wel wat sloom maar gisteren is ze op de manege geweest en heeft ze (te lang) met een andere pup gespeeld.

Net de assistente aan de lijn gehad, die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ze in een groeispurt zit en moet wennen aan haar nieuwe hoogte/gewicht.

Weet niet wat ik daarmee moet. Ze zei dat de jeuk daar misschien ook van kwam maar dat lijkt me stug.
Dat zou ik niet zomaar durven zeggen zonder de hond gezien te hebben. Zijn haar heupen nagekeken?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Film t eens ;)
Dat praat misschien wat makkelijker...
Overigens als ik t idee heb dat iets niet goed is was t ook altijd zo uiteindelijk. Je gevoel zegt iets niet voor niets...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Wat een rarigheid, wennen aan nieuwe hoogte en nieuw gewicht.
Tenzij je van de ene op de andere seconde ineens tien centimeter hoger en tien kilo zwaarder bent merk je daar niks van hoor.
Kun je een filmpje maken?
Misschien bedoelt de assistente dat een snel groeiende pup zich wat slordiger kan bewegen met die slungelpoten en op zich kan dat kloppen.
Het snel gaan zitten als hij even moet wachten zou mij ook tot nadenken stemmen.
Filmpje lijkt me inderdaad wel handig :ok:

De jeuk is een ander onderwerp.
Misschien dat bloedonderzoek daar uitsluitsel zou kunnen geven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik vind het wel een beetje een aparte praktijk eerlijk gezegd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lab Jelka
Vaste gebruiker

Ik heb morgenochtend een afspraak bij een andere dierenarts. Ben eens met jullie dat het daar raar gaat.

Filmpje zal ik eens kijken of dat lukt morgen.
Lab Jelka
Vaste gebruiker

Nieuwe DA was volgens mij beter.

Ze gaf pijn aan bij haar linkertenen, daar zit een kneuzing. Hoe ze die op gelopen heeft... Dus rust en pijnstilling daarvoor.

Verder zag hij achter geen afwijkingen ook al zag ik ze op dat moment wel. Hij zegt dat ze wel neigt naar telgang. Bij zitten vroeg hij of ik haar dat soms net geleerd had. Dat is zo. Hij heeft gelijk dat ze het doet als ik naar haar kijk.

De jeuk snapt hij ook niet zo. Bloed test laten doen voor atopie. Hij zei ook dat het aangeleerd gedrag kan zijn, als het baasje steeds probeert de hond op te laten houden met aandacht. Dus toch weer naar de gedrag deskundige.

Wel iets geruster maar niet helemaal. Nieuwe DA zegt dat ik altijd een penhip (of zo) foto kan laten maken bij een ortopeed als ik me zorgen blijf maken. Dat kan al vanaf 16 weken zei hij.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn dat deze da je wat serieuzer nam.
Ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt, een hond kan zeker een allergie hebben zonder dat je iets aan de huid ziet.
Ik hoop dat de kneuzing snel over is.
Tenzin liep ook altijd in telgang en daar krijgen ze inderdaad een schommelend kontje van.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pemba schreef:Fijn dat deze da je wat serieuzer nam.
Ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt, een hond kan zeker een allergie hebben zonder dat je iets aan de huid ziet.
Tenzin liep ook altijd in telgang en daar krijgen ze inderdaad een schommelend kontje van.

:scratch: Die test is toch helemaal niet betrouwbaar bij honden onder het jaar?

Krabben om aandacht lijkt me straf en die gt weggegooid geld.
Krijgt ze naast die struisvogel kvv nog extraatjes, kluifjes, beloningssnoepjes etc?
Lab Jelka
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:

:scratch: Die test is toch helemaal niet betrouwbaar bij honden onder het jaar?

Krabben om aandacht lijkt me straf en die gt weggegooid geld.
Krijgt ze naast die struisvogel kvv nog extraatjes, kluifjes, beloningssnoepjes etc?
Dat klopt, dat die test niet echt betrouwbaar is bij honden jonger dan een jaar. Dat zei deze DA ook, maar ik wilde het zelf, want ik word zo ongerust van dat gekrab en gebijt.

Ze krijgt verder niets, alleen struisvogel. Anders kun je niet zien of het een voedselallergie is.

Ik weet het ook niet hoor. Ik probeer alles om Jelka van die jeuk af te krijgen. Dat ik dan vergissingen maak of geld weg gooi vind ik niet zo belangrijk als het Jelka maar niet minder maakt.
Lab Jelka
Vaste gebruiker

Dankjewel. Die telgang kan geen kwaad toch? Wel blij dat er toch iets met haar linker pootje was (dat klinkt stom maar je snapt het wel) want daar trok ze echt wat mee.
Lab Jelka
Vaste gebruiker

Kruimel53 schreef:Logi krabt als hij gestrest is. Fysiek mankeert hij helemaal niks maar als hij het spannend vindt moet hij krabben. En piesen.
Daar ga ik toch weer op letten. De gedrag therapeut zei eerder dat dat het niet was maar ik zie haar veel vaker dus kan dat vast beter zien. Bijhouden op papier of zo. Dankjewel!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Telgang kan gewoon aanleg zijn. Bij een hond die altijd normaal gedraafd heeft en opeens gaat telgangen duidt het vaak op een probleem in de rug. Maar bij een zo jonge hond denk ik toch eerder gewoon aan aanleg
Lab Jelka
Vaste gebruiker

Kruimel53 schreef:
Fotogravinnetje schreef:Telgang kan gewoon aanleg zijn. Bij een hond die altijd normaal gedraafd heeft en opeens gaat telgangen duidt het vaak op een probleem in de rug. Maar bij een zo jonge hond denk ik toch eerder gewoon aan aanleg
Honden met een korte rug telgangen nogal eens. Maar ik zie het ook bij honden met een stramme stijve rug. Ook iets om naar te kijken. Een jonge hond hoort geen stramme rug te hebben.
Op het puppy keur rapport (niks officieels maar wel een lab keurmeester) van toen ze 7 weken was staat dat ze een iets korte rug heeft dus dat kan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”