Omdat mijn vriend de stafford zo leuk vind, ben ik me er voor hem verder in gaan verdiepen. Ik vind het belangrijk dat een hond bij andere honden kan want mijn ouders hebben twee honden en regelmatig logeerhonden over de vloer. Daar wil ik wel op bezoek kunnen of als we op vakantie zijn dat hij daar kan blijven. Overal op internet lees ik eigenlijk dat de hond agressie er bij een stafford echt ingefokt is. En dat hoewel de engelse stafford ook wel 'the nanny'genoemd wordt vanwege zijn lieve karakter naar mensen, zal hij op een gegeven moment een keer uitvallen naar andere honden. Om die reden zal ik dus ook niet snel (tot nooit) een stafford willen, hoe geweldig leuk ik het ras ook vind, maar wat ik me wel afvraag: hoe veel is hier van waar? En is het dat een stafford op een gegeven moment elke hond wil verscheuren, of kan je rustig tussen andere honden rondlopen, zolang ze maar geen contact zoeken? Wat moet ik me voorstellen bij die hondagressie? Door wat ik gelezen heb wil ik het risico sowieso niet meer nemen, dat zou naïef zijn..maar toch..
Zijn er andere rassen die ook de reputatie hebben minder met andere honden te kunnen?
(Note: een hond komt er pas over een paar jaar en voor ik een of ander krachtig ras aan ga schaffen, ga ik me eerst zo goed mogelijk voorbereiden. Ik ga geen hond nemen omdat hij er stoer uit ziet, maar omdat hij bij wat ik zoek past).