Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe houden jullie het huis schoon?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Hoe houden jullie het huis schoon?!

Ongelezen bericht door mirriejj »

Ik voel me af en toe net een poetsvrouw voor de beestenbende hier.
Wij hebben 3 honden en 2 katten en mijn vriend vind dat ik overdrijf met poetsen.

Ik stofzuig en dweil onder iedere dag en ga er savonds vaak nog met de swiffer doorheen. Verder wordt de bovenverdieping iedere dag door de robotstofzuiger gedaan.
Verder om de dag alles afstoffen, hondenkleden gaan iedere week in de was, net zoals het beddengoed.
Kattenbak wordt iedere dag uitgeschept en wekelijks helemaal verschoond.
Iedere week spray ik de bank in met een verfrisser.

En nog is het altijd een vieze bende :jank: :U:

Hoe vaak doen jullie dit?
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hoe houden jullie het huis schoon?!

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hier twee honden. Twee keer in de week wordt hier alles gepoetst.
Bij calamiteiten vaker.
Afwassen doe ik nog maar nauwelijks.
Meestal likken de honden alles zo mooi schoon dat het direct de kast weer in kan.
Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 30 jan 2016 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben een huisvrouw van niks, ik ga liever wandelen :mrgreen:
Ik denk dat ik twee keer in de week zuig en dweil, iedere week schone bedden (van ons en de honden) en af en toe een lapje ergens overheen als het me stoort.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik ben ook een huisvrouw van niks. Ik stofzuig maar een keer per week, dweil ook maar een keer per week.

Stoffen een keer per twee weken.

De ramen zeem ik als ik er haast niet meer door heen kan kijken.

Het huis is er voor mij.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Niet :mrgreen: Houd je schoenen maar aan als je bij Huize Paisley op bezoek bent

De vloer knispert van het zand, de banken zitten onder de haren en zand (ik zit er zelf nooit op) en die doe ik om de dag. Voordat ik bezoek krijg maak ik de banken een beetje toonbaar. Verder zit ik liever op een stoel die mijn honden niet gebruiken.

Halfslachtig. Het is geen uitgesproken bende bij mij thuis, maar in het natte seizoen is 'schoon' ook niet de meest treffende omschrijving :blauwoog: Vooral Mayke is verantwoordelijk voor het zand wat in dr natte vacht blijft hangen. Kiwi is de haren producent. Die lijkt altijd te verharen.

1 keer in de week ga ik een uurtje schoonmaken, en dagelijks gaat er een swiffer door om de ergste bende bij elkaar te vegen. Mijn honden lopen 3 keer per dag los op onverharde paden en nemen dan behoorlijk wat bagger mee naar huis. Heb geen zin om dat schoonmaakritueel 3maal daags te herhalen
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief

Nou het hoeft ook echt niet om door een ringetje te halen te zijn :LOL:
Maar ik verrek het om in de haren op de bank te zitten en ik wil ook gewoon ook gewoon met blote voeten kunnen lopen in huis zonder dat ze zwart zijn na een half uur :pffff: :S:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Hier drie honden en iedere dag even afstoffen, stofzuigen en om de dag dweilen.
Zeker met dit weer.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mirriejj schreef:Nou het hoeft ook echt niet om door een ringetje te halen te zijn :LOL:
Maar ik verrek het om in de haren op de bank te zitten en ik wil ook gewoon ook gewoon met blote voeten kunnen lopen in huis zonder dat ze zwart zijn na een half uur :pffff: :S:
Beter naar je vriend luisteren zoals het hoort . :engel: :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mirriejj schreef:Nou het hoeft ook echt niet om door een ringetje te halen te zijn :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Paisley schreef:Niet :mrgreen:
Dit :engel:

Ik heb een kleed over de bank, scheelt werk als er bezoek komt.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

met 6 honden en 6 katten wordt er bijna iedere dag wel geveegd of gestofzuigd en soms ook niet. kattenbakken schep ik iedere dag uit en eens in de 3 weken worden ze helemaal schoongemaakt (3 kattenbakken voor 6 katten) ramen zemen alleen als ik er zin in heb en dat is meestal voor de kerst, bedden worden 1x per 2 weken verschoond, kleedjes van de honden worden iedere week gewassen.
ik ben van de makkelijke het huis is er voor mij en ik niet voor het huis. je kan hier van de grond eten want er ligt genoeg :pffff:

ellen
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ik had en heb betere dingen te doen.
AfbeeldingAfbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Mijn huis is heel klein, dus stofzuigen duurt een paar minuten en dweilen ook. Het moet er wel een beetje acceptabel uit zien, want soms komen mensen hier werken. Ik hou ook wel van een beetje opgeruimd. Maar als ik geen zin heb, heb ik geen zin.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik stof, stofzuig en dweil elke dag en omdat ik het bijhou is dat helemaal niet zoveel werk.
ik heb ladingen hondendekens en die gaan in de was als het nodig is, dat ligt voornamelijk aan het weer en de modderbende buiten ;)
ramen zemen doe ik dan weer een stuk minder ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mirriejj
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:

Luisterde hij maar wat beter naar mij :pffff: :pffff:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Om de dag stofzuigen en elke week erg goed. Vooral bijhouden scheelt hier enorm.
Kan doordeweeks makkelijk stofzuigen binnen tien minuten doen. Ook houden we het stoffen bij en dan ben je echt duidelijk minder lang bezig dan als je alles in één keer moet doen.

Ach en vaak storen mensen zich meer aan hun eigen 'rotzooi' dan een ander die komt. Ben hier thuis wel schoon maar bij een ander vind ik het prima als ik maar een schoon glas en een schone wc(bril) heb. :tongue:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Als de toilet, keuken, bad- en slaapkamer maar schoon zijn. De rest boeit mij minder :wink:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik geef kind 1 een nat doekje en kind 2 een swiffer duster en voila .
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ben wel heel erg van het opruimen, maar niet van het poetsen. Stofzuigen doe ik eens in de mwahhhh...1-2 weken ofzo, dweilen doe ik niet (stoomreiniger wel), stoffen doe ik als ik me stoor aan het laagje op m'n glazen sidetable en ramen 1x per jaar. Als ik zin heb. Beddengoed en dekens op de bank doe ik 1x per week en de rest als het nodig is.
Ik heb m'n prioriteiten echt elders liggen. En dat terwijl smam echt een poets(st)er is ("Als er ooit een vliegtuig op het huis stort, moeten ze niet kunnen zien dat het hier vies was!")
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Stofzuigen ongeveer om de dag, tijdens het verharen wel elke dag. Dweilen eens in de 2 weken ofzo. Afstoffen als het eigenlijk al te laat is. Ramen eens per jaar. Het is hier wel altijd behoorlijk opgeruimd, maar schoon is een groot woord.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

kipo schreef:Ik geef kind 1 een nat doekje en kind 2 een swiffer duster en voila .

Hahahaha, ik denk dat ik mijn kleindochters eens langs laat komen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

In ieder geval een lederen bank kopen ipv een stoffen bank: scheelt me iedere dag een half uur werk :mrgreen:
De vloer vind ik niet zo erg, maar ik moet wel op een redelijk schone bank zitten en toen ik nog een stoffen bank had, was dat dus iedere
dag de bank stofzuigen. Nu ga ik met een swiffer over de leren bank heen en voilá binnen 30 seconde haarvrij :cheer:

Stofzuigen en dweilen is 2 keer per week, maar ik moet zeggen dat het bergen haar scheelt nu we nog maar 1 hond en 1 kat hebben (voorheen
2 honden en 3 katten).
Stoffen 1 keer week, soms goed, soms ook even met de swiffer, die dingen blijken reuze handig voor de Franse slag :mrgreen:
Hondendekens 1 x 2 of 3 weken (afhankelijk van de verhaarperiode soms vaker) en ramen lappen 1 x 3 á 4 maanden denk ik.
Het is hier redelijk schoon, maar zeker geen toonzaal :schrik:

Ik zou me maar niet zo druk maken als ik jou was en van iedere dag stofzuigen sowieso al naar om de dag gaan :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Paisley
Zeer actief

Caro. schreef:In ieder geval een lederen bank kopen ipv een stoffen bank: scheelt me iedere dag een half uur werk :mrgreen:
Ja dit is echt een goede tip ;) Ik had leer, heb nu ribstof. Aaaaaaghghghhhh RIBSTOF. Harenmagneet, en je stofzuigt het er ook niet zomaar af.

Leer is met de komst van Kiwi nu overigens geen feest - tis een bankgraver, in hart en ziel. Het verbaasd me dat mijn ribstofje dat zonder morren begaat, maar met leer had ik nu echt een probleem gehad.
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief

Paisley schreef:
Caro. schreef:In ieder geval een lederen bank kopen ipv een stoffen bank: scheelt me iedere dag een half uur werk :mrgreen:
Ja dit is echt een goede tip ;) Ik had leer, heb nu ribstof. Aaaaaaghghghhhh RIBSTOF. Harenmagneet, en je stofzuigt het er ook niet zomaar af.

Leer is met de komst van Kiwi nu overigens geen feest - tis een bankgraver, in hart en ziel. Het verbaasd me dat mijn ribstofje dat zonder morren begaat, maar met leer had ik nu echt een probleem gehad.
Ik heb 2 katten die ondanks dat ze een prachtige krabpaal hebben, toch de bank verkiezen om de nagels bij te houden :jank: Anders had hier ook een leren gestaan!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Hier ook een lederen bank en 2 lederen stoelen. Ik had eerder ook stoffen banken, maar die scherpe kleine haartjes van Izzy gingen erin zitten om er nooit meer uit te willen komen. Hel :mrgreen:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Bij mij is het natuurlijk spic en span *loert met een schuin ook naar de vloer die een dweilbeurt nodig heeft en een kleed waarop de haren zich genesteld hebben en enkele vlokken zaagsel van de caafs en konijn.*
Ach weet je het boeit me niet zo, zolang ik maar bezoek kan ontvangen dat niet met ongemak zit omdat de boel versmeerd is.
Het gezegde past precies bij mij van, zonder mijn dieren zou mijn huis schoon zijn maar mijn hart leeg.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier 2 honden en 3 katten. Ik doe 1 x in de week de toiletten en badkamer flink schoonmaken, grondig stofzuigen en dweilen en alles flink afnemen. ongeveer elke 2 weken bed verschonen en alle honden kleedjes en kussens. 2 x per jaar de ramen lappen en gordijnen wassen. Voor de rest is het gewoon bijhouden, en soms sla ik eens wat over of verspreid ik het over 2 dagen uit.

Ik vind niet dat mijn huis perfect hoeft te zijn, zolang het gewoon leefbaar is en ik me er niet voor schaam zit het me wel goed.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Paisley schreef:
Serieus? Ik had juist mijn oog laten vallen op een ribstof bankstel maar dat is met honden geen goed idee begrijp ik.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

alm@ schreef:
Paisley schreef:
Serieus? Ik had juist mijn oog laten vallen op een ribstof bankstel maar dat is met honden geen goed idee begrijp ik.
Ik heb verschillende stoffen banken gehad maar niet 1 was zo lastig haar-vrij te krijgen als deze van ribstof.

Je hebt ook van dat stof waarvan het oppervlak een klein beetje lijkt op suede. Mijn vorige bank had dat. Dat vond ik echt ideaal.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik stofzuig elke dag, dweil drie keer per week en maak elke week de keuken en badkamer goed schoon. Ik verschoon ook elke week mijn bed en om de dag het kleedje waar de honden op liggen op bed. De rest is afhankelijk van waar ik nog aan toekom.
Dingen als ramen schoonmaken... ik kan me niet eens herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan.
Met drie honden en drie katten heb ik sowieso nooit lang plezier van mijn werk. Als ik 's ochtends heb gezogen en gedweild zie je daar in de loop van de middag echt niks meer van, mijn honden nemen altijd ladingen zand mee naar huis.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”