Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sharif omgeving Schiphol

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Re: Sharif omgeving Schiphol

Ongelezen bericht door madred »

De hond die in Heerlen ontsnapt was, is vandaag trouwens gevangen. Uiteindelijk is hij met veel geduld zelf in de auto gestapt.... ;-)
Afbeelding

Happy en Lemmi
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef:
Gollum schreef:
Cleva schreef:
Gollum schreef: Ze draaien er volgens mij altijd verlies op.
Ja. Nou. Ik ook.
Als je het houden van honden als verlies draaien ziet zou ik geen honden houden :pffff:
Als je het redden van honden als verdienmodel ziet zou ik het laten. :wink:

Dit is exact de arrogante instantiegedachte waarom ik deze week nog nee gezegd heb tegen een enig hondje. De klik was er maar het wordt smerig gemaakt door de ertussenzittende egootjes.
Niets mis met de hond maar alles mis met de manier waarop.

Alsof ik zelf niet naar een ander land kan rijden en voor bijna niets een hond mee kan nemen.
Die handelende toko zal me worst zijn.
Die kosten vallen echt tegen. Zelf ben ik vrij veel geld kwijt geweest aan Laila en de pups naar Nederland halen, en ik weet er nu nog lang niet alles van, maar wel dat in de landen waar ze vandaan komen voor niks de zon op gaat. Heb je hier nog opvanggezinnen die tegen vergoeding van kosten, of kosteloos honden op willen vangen, daar moet je dus voor het verblijf betalen (totdat ze rabiës geent kunnen worden en dan nog weken) , de dierenarts betalen (logisch) eten betalen, en de reis. En dan nog zoveel kosten die er zijdelings bijkomen. Reisbenches (die al heel snel ook weer stuk gaan op zo'n reis als ze leeg worden vervoerd dus vrij vaak niet meer bruikbaar zijn) als die niet voorhanden zijn, tuigjes. Echt 250 euro is als er geen gekke dingen gebeuren hooguit kostendekkend. Dan moeten er geen honden ziek worden, dus extra dierenartskosten. Ook wordt door een stichting het eventuele overgebleven geld weer geinvesteerd in een asiel ter plaatse. Ik geloof niet dat als je geld wilt verdienen dan de keus op honden uit het buitenland hierheen halen zou zijn.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die er wel aan verdienen, maar dat zijn dat over het algemeen wat hier in nederland ook de broodfokkers genoemd worden. het kan natuurlijk altijd goedkoper maar dat is meestal niet het beste voor de honden. Gewoon de basis is al echt heel kostbaar.

En zelf daarheen rijden kost ook niet niks. Ik denk dat je dan met alle inentingen en verblijf totdat ze mogen reizen met de rabiës inenting er bij duurder uit bent dan die 250 euro.

Bovendien denk ik dat je als stichting ook een buffer moet hebben omdat er altijd mensen et een geadopteerde hond kosten op je willen verhalen als de hond iets mankeert uiteindelijk, wat niet altijd te voorzien is. Dat zag je aan die uitzending van de rijdende rechter die een tijdje geleden op het forum stond.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik vind 250 euro ook niet veel geld voor een hondje uit het buitenland. Geloof nooit dat ze daar aan kunnen verdienen.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Hopelijk wordt Sharif snel gevangen. Zo naar dat hij nog steeds buiten los loopt.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Cleva schreef:
Gollum schreef: desnoods betaalt de adoptant een tientje meer :19:
Ik moet zeggen dat ik de inmiddels rond de 250 euro voor een onbekende hond al scherp aan de prijs vind.
Niet dat ik het er niet voor over heb. Dat is iets anders.
Maar je loopt als adoptant ook risico en ik vind dat de prijs dat moet reflecteren.

Een straat- of asielhond uit een ver oord moet niet teveel gaan kosten.
Dat past niet bij de situatie.
Op een bepaald moment wordt dat onsmakelijk.
Natuurlijk moet er niet aan een hond uit het buitenland verdiend worden. Maar de kosten moeten wel betaald worden. Pas kreeg ik een jong teefje voor herplaatsing in de opvang. Vooraf was de hond gecastreerd (kostte bij mijn eigen teef al 450 euro), ontwormd, ontvlooid, gechipt, bloed getest op buitenlandse ziektes, naar het vliegveld in Spanje gebracht en met een vlucht naar Nederland gekomen. En dan vind jij 250 euro veel??? Succes met het zelf voor minder een hondje uit het buitenland halen, inclusief transport castratie, chip, bloedonderzoek etc.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik kan je verzekeren dat een castratie in Spanje heel wat duurder is dan € 15 ;-) En al helemaal voor een teefje.
Johnny Jones
Zeer actief

In Spanje is castreren ook nog altijd een substantieel bedrag, maar gelukkig minder dan hier. Anders zou het gewoon niet kunnen, bij kosten gelijk als in Nederland loopt het totaalbedrag op tot minstens 800 euro.
Thailand 15 euro? En wat kost een ticket om een hond daar vandaan naar Nederland te laten vliegen?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

madred schreef:De hond die in Heerlen ontsnapt was, is vandaag trouwens gevangen. Uiteindelijk is hij met veel geduld zelf in de auto gestapt.... ;-)
Wat fijn!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik heb bij de "angst-hond" die we zelf opgevangen en herplaatst hebben gezorgd dat ze op de dag dat ze bij haar nieuwe mensen ging wonen een goed passend tuig aanhad, een waar ze zich zeker niet uit zou kunnen wringen als ze eens in de achteruit ging.
En heb die mensen ook gevraagd dat alsjeblieft de eerste dagen aan te laten.
Je weet het immers maar nooit met een hondje met zo een verleden.
Die paar euro's had ik voor haar ook nog wel over, nadat ze ruim een jaar bij ons gewoond had...

Arme hond, je hoopt maar dat ie het overleefd en niet onder een auto rent...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Johnny Jones schreef:Succes met het zelf voor minder een hondje uit het buitenland halen, inclusief transport castratie, chip, bloedonderzoek etc.

Niet iedereen voelt de dwingende behoefte een hond zijn of haar hormoonhuishouding op zijn kop te gooien of in een gezonde hond te snijden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
Johnny Jones schreef:Succes met het zelf voor minder een hondje uit het buitenland halen, inclusief transport castratie, chip, bloedonderzoek etc.

Niet iedereen voelt de dwingende behoefte een hond zijn of haar hormoonhuishouding op zijn kop te gooien of in een gezonde hond te snijden.
Nou dat dus... naast veel punten vind ik dat dus een heel belangrijk punt. Ik wil een intacte hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

dagmar88 schreef:

Daar gaat het toch helemaal niet om :roll:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

*Wolf* schreef:
dagmar88 schreef:

Misschien kun je die rollende oogjes beter gebruiken om goed te lezen, het is maar een suggestie.
Ter verduidelijking, mocht ik zelf een hond uit het buitenland halen, dan hoorde castratie dus niet bij het standaard kostenplaatje.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ri@ schreef:
Cleva schreef:
Gollum schreef:
Cleva schreef:
Als je het houden van honden als verlies draaien ziet zou ik geen honden houden :pffff:
Als je het redden van honden als verdienmodel ziet zou ik het laten. :wink:

Dit is exact de arrogante instantiegedachte waarom ik deze week nog nee gezegd heb tegen een enig hondje. De klik was er maar het wordt smerig gemaakt door de ertussenzittende egootjes.
Niets mis met de hond maar alles mis met de manier waarop.

Alsof ik zelf niet naar een ander land kan rijden en voor bijna niets een hond mee kan nemen.
Die kosten vallen echt tegen.
Het nemen van een hond die je niet kent ook.

Het gaat me er ook helemaal niet om dat het niets mag kosten of dat daar een maximum aan zit.
Waar ik over struikel is "dan maar allemaal een turbotuig om. De adoptanten dokken wel."
En dan gaat het niet om het dokken maar om de denkwijze.

Die zie ik inderdaad terug in het castreren omdat die adoptanten er anders maar mee gaan fokken.
Huisbezoeken en vragenlijsten met vragen die je al beantwoordt had.
Ik lees daar een enorm, ongeïnteresseerde zelfingenomenheid uit.

Het is puur mijn eigen ergernis, hoor.
Je vraagt om meer informatie en je krijgt zelfs geen "We hebben niet meer informatie" maar een vragenlijstje toegemaild.
Ik heb er iets van gezegd. Antwoord het goede mens; "Ja, we krijgen meerdere aanvragen per week."
Nee, dan kan het natuurlijk niet meer netjes!

Weet je wat? Vraag het dubbele en betaal iemand om het een beetje netjes aan te pakken. Klaar.
Dat er dan even iemand klaar staat om die hond netjes in de auto te zetten en er iemand even de moeite neemt om persoonlijk contact op te nemen.
Het gaat niet om het geld. Het gaat om passendheid en voor 250 euro is ongeïnteresseerdheid niet passend.

Zoals al gezegd werd hoeft mijn hond niet gecastreerd te worden en je buffer regel je zelf maar.

Overigens kost naar Spanje gaan om een hond te halen ook geld maar dat valt onder de kostenplaats "vakantie" dus dat heeft er niets mee te maken.

En als ik dan toch zo stierlijk vervelend aan het zeiken ben dan hoort de zoekfunctie ook andersom.
Je geeft als baas aan wat je zoekt en wat je te bieden hebt en dan worden honden je aangeboden. Dan haal je alleen die doodsbange lopers naar Nederland als er om gevraagd wordt. Namelijk.

Maar goed, ga het dan ook maar zelf doen, kale. Als je het zo goed weet.
Ik ben het grotendeels met je eens. Een fatsoenlijke reactie op je vraag is inderdaad wel een vereiste. En ook iemand van de stichting die aanwezig is op het vliegveld.

Het is ook een onderneming om een hond die je niet kent hierheen te halen. Ik vond dat ook wel eng met Laila. Pups kunnen zich veel beter aanpassen, dus daar was ik helemaal niet bang voor, een volwassen zwerfhond is een ander verhaal.
*Wolf*
Zeer actief

dagmar88 schreef:
*Wolf* schreef:
dagmar88 schreef:

Misschien kun je die rollende oogjes beter gebruiken om goed te lezen, het is maar een suggestie.
Ter verduidelijking, mocht ik zelf een hond uit het buitenland halen, dan hoorde castratie dus niet bij het standaard kostenplaatje.
Bij mij ook niet, maar dan nog lopen de kosten op. En daar gaat het in dit topic om :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

dagmar88 schreef:
*Wolf* schreef:
dagmar88 schreef:

Dan haal je je hond toch gewoon ergens anders? Ik vind het sowieso idioot honden vanuit het buitenland hierheen te halen die nog geen nieuwe eigenaar hebben. Ik heb het gevoel dat er dan maar mee gesleurd wordt om ze geplaatst te krijgen en de wildgroei die er is in de stichtingen die het allemaal uit 'liefdadigheid' doen schieten als paddestoelen uit de grond.
Sassy
moderator

Neeltje schreef: Dan haal je je hond toch gewoon ergens anders? Ik vind het sowieso idioot honden vanuit het buitenland hierheen te halen die nog geen nieuwe eigenaar hebben. Ik heb het gevoel dat er dan maar mee gesleurd wordt om ze geplaatst te krijgen en de wildgroei die er is in de stichtingen die het allemaal uit 'liefdadigheid' doen schieten als paddestoelen uit de grond.
Dat denk ik dus ook wel eens, dat het steeds meer stichtingen worden die zich daarmee bezig houden.
En sommigen nogal ondoorzichtig.
Ik had me ooit aangemeld als pleeggezin voor een buitenlandse hond, dacht ik met stichting A van doen te hebben, kreeg ik allerlei vragen van weer een andere stichting die ertussen zat.
Daarop heb ik dan maar voor de eer bedankt...ik wil wel graag weten met wie ik te doen heb :denken:

We hebben ooit via een stichting een ouder hondje uit Spanje overgenomen, ze hadden ons gezegd dat ze ongeveer 8 jaar zou zijn, en een melkklier-tumor zou hebben.
Goed, de medische kosten voor de OP zouden we overnemen, en dan geen adoptiebedrag betalen.
Kijk dat dat een risico is weet je, maar je gunt zo een oudere hond in ieder geval een kans.

Maar toen we de hond gingen halen was mij al snel duidelijk dat ze het geld wat nu besteed was aan een enting en chip beter hadden kunnen besteden aan het laten inslapen.
Die hond was in een zo slechte conditie dat de hele reis naar hier al in mijn ogen niet meer verantwoord was voor het arme dier. Ze kon amper lopen ocharm.
Vlgs onze DA was ze ook eerder 12 jaar als 8, niet dat dat er verder toe deed.
Op de dag van operatie zijn er eerst nog foto's gemaakt en bleek ze helaas vol met metastasen te zitten.
Het enige goeie eraan was dat ze nog 5 mooie weken gehad heeft...

Dus nee, stichtingen ga ik ook niet meer mee in zee :wink:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Triest weer voor die hond, het zoveelste slachtoffer van domme naïeve mensen. :jank:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Cleva schreef:Alsof ik zelf niet naar een ander land kan rijden en voor bijna niets een hond mee kan nemen.
Ja en die hoef je niet in te enten etc etc, wordt schijtziek van het voor een dubbeltje wel alles willen hebben
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je er niets voor wilt betalen dan zoek je toch iets van je gading wat gratis afgehaald kan worden.Of je plaatst een MP advertentie dat je een gratis hond zoekt met je wensenlijstje.Of je plukt er ergens 1 van de straat.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je er niets voor wilt betalen dan zoek je toch iets van je gading wat gratis afgehaald kan worden.Of je plaatst een MP advertentie dat je een gratis hond zoekt met je wensenlijstje.Of je plukt er ergens 1 van de straat.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

bouvierpoedel schreef:Als je er niets voor wilt betalen dan zoek je toch iets van je gading wat gratis afgehaald kan worden.Of je plaatst een MP advertentie dat je een gratis hond zoekt met je wensenlijstje.Of je plukt er ergens 1 van de straat.
Dat dus in plaats van dat eeuwige gemiereneuk
*Wolf*
Zeer actief

Sassy schreef:
Neeltje schreef: Dan haal je je hond toch gewoon ergens anders? Ik vind het sowieso idioot honden vanuit het buitenland hierheen te halen die nog geen nieuwe eigenaar hebben. Ik heb het gevoel dat er dan maar mee gesleurd wordt om ze geplaatst te krijgen en de wildgroei die er is in de stichtingen die het allemaal uit 'liefdadigheid' doen schieten als paddestoelen uit de grond.
Dat denk ik dus ook wel eens, dat het steeds meer stichtingen worden die zich daarmee bezig houden.
En sommigen nogal ondoorzichtig.
Ik had me ooit aangemeld als pleeggezin voor een buitenlandse hond, dacht ik met stichting A van doen te hebben, kreeg ik allerlei vragen van weer een andere stichting die ertussen zat.
Daarop heb ik dan maar voor de eer bedankt...ik wil wel graag weten met wie ik te doen heb :denken:

We hebben ooit via een stichting een ouder hondje uit Spanje overgenomen, ze hadden ons gezegd dat ze ongeveer 8 jaar zou zijn, en een melkklier-tumor zou hebben.
Goed, de medische kosten voor de OP zouden we overnemen, en dan geen adoptiebedrag betalen.
Kijk dat dat een risico is weet je, maar je gunt zo een oudere hond in ieder geval een kans.

Maar toen we de hond gingen halen was mij al snel duidelijk dat ze het geld wat nu besteed was aan een enting en chip beter hadden kunnen besteden aan het laten inslapen.
Die hond was in een zo slechte conditie dat de hele reis naar hier al in mijn ogen niet meer verantwoord was voor het arme dier. Ze kon amper lopen ocharm.
Vlgs onze DA was ze ook eerder 12 jaar als 8, niet dat dat er verder toe deed.
Op de dag van operatie zijn er eerst nog foto's gemaakt en bleek ze helaas vol met metastasen te zitten.
Het enige goeie eraan was dat ze nog 5 mooie weken gehad heeft...

Dus nee, stichtingen ga ik ook niet meer mee in zee :wink:
Dus omdat jij één keer met de eerste de beste stichting in zee bent gegaan, zonder gedegen onderzoek vooraf, deugen ze nu allemaal niet meer. Is hetzelfde als één keer een pup bij een broodfokker kopen en dan zeggen 'nooit meer een pup bij een fokker'. Vreemd genoeg zeggen erg weinig mensen dat dan weer :wink:
Sassy
moderator

Nee, het ging hier om twee verschillende stichtingen, waarbij de ene waar we de spaanse hond van hadden me door iemand aangeraden was. Door iemand die ik al jaren goed genoeg kende, en die daar zelf vlgs haar eigen zeggen goede ervaringen mee had opgedaan.

Nu ja, mijn gedachte in ieder geval is dat je niet alle honden ten koste van alles moet willen redden.
Soms is het in het belang van de hond ook wel eens beter hem te laten gaan.
Pak nu dat misvormde hondje in Amsterdam...het beste voorbeeld, daar zou ik ook niet meer mee gaan zeulen na het zien van het filmpje. Kwestie van gezond verstand, waar het nogal eens aan lijkt te ontbreken.

Ik stel me in ieder geval kritische vragen bij wat veel van die stichtingen doen.

Ik heb dus nergens gezegd dat alle stichtingen niet deugen, maar dat ik persoonlijk er niet meer mee in zee ga.

Omdat er wel degelijk de nodige rotte appels tussen zitten, en ik kan mijn tijd wel beter gebruiken (voor mijn honden) als eerst nog eens een half jaar een stichting onder de loep te leggen of ze wel zuiver op de graat zijn.

Dan help ik liever een individuele hond "in eigen beheer" en herplaats die dan als ie daar aan toe is.
(Mits er op dat moment hier de tijd en plaats is om die hond ook daadwerkelijk vooruit te kunnen helpen)
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Wat een kortzichtig gegeneraliseer hier zeg :U:

Ik hoop dat de hond snel gevonden wordt. Stichtingen die buitenlandse honden naar Nederland laten komen doen er goed aan de overdracht goed en veilig te organiseren en de adoptant goed voor te lichten over het risico op weglopen. Volgens mij is dat waar het om draait in dit bericht.

Helaas gebruiken forummers een bericht als dit om al hun gal en negativiteit te spuwen vanwege een enkele slechte ervaring. :ugh:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik was toch wel blij hoor, dat Rani nog geen baas had toen ze bij ons in de opvang kwam. En we wilden niet eens een derde hond :mrgreen:
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Ik vang ook honden op voor een stichting.
Ik kies zelf de hond uit, heb zelf contact met de recuers in het buitenland en bepaal ook zelf wie de hond mag adopteren.
Het papierwerk (en dat is een heleboel wanneer je het goed geregeld wil hebben), laat ik graag aan de stichting over.
Dat werkt voor mij prima zo.
Afbeelding

Happy en Lemmi
Ivanneke
Actief
Mijn ras(sen): Herderig, Kangalachtig en een knappe kruising

Ongelezen bericht door Ivanneke »

Even de tekst van de fb-pagina gekopieerd, helaas is hij nog niet gevonden en blijkbaar ook al een week niet meer gesignaleerd :(: (https://www.facebook.com/Waar-is-Sharif ... 4/?fref=ts)
Update 19 februari.

We hebben nu al een week geen zichtmelding meer gehad en ook de wildcamera's bij de voerplekken hebben ons niet dichter bij Sharif gebracht.

Op dit moment zien we geen andere optie meer dan met een grote groep het Amsterdamsebos uit te kammen. Alle hulp is welkom!

We verzamelen a.s. zondag 21-2-2016 om 13:00 op de parkeerplaats aan de bosrandweg. Dit is bij de kruising bosrandweg/rietwijkeroordweg (zie kaartje). We zullen daar aan de hand van de opkomst gebieden verdelen die doorzocht kunnen worden.

Wil je ons komen helpen stuur ons dan een persoonlijk bericht zodat we een idee hebben van de opkomst. Alvast bedankt!

Aanvulling op de oproep:

We zijn ons er van bewust dat we een risico nemen door het opzetten van een grote zoektocht. Dit is een afweging die we hebben moeten maken nadat wekenlang intensief flyeren, het maken van en bijhouden van voerplekken met wildcamera's en het inzetten van speurhonden, niets heeft opgeleverd. We willen ten eerste uitsluiten dat Sharif niet levenloos in het bos ligt. Daarnaast zou hem opjagen betekenen dat we eindelijk zeker weten dat hij er is en waar hij is. Het niet opjagen is vooral van toepassing wanneer er wel een idee is van waar hij zich ophoudt. Als hij zondag gezien wordt zullen we de zoekactie per direct staken en terugkeren naar de eerdere werkwijze.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hij schijnt nu in IJmuiden te lopen. Althans daar loopt een soortgelijke hond los, al een paar keer gespot door mensen. Hopelijk is het hem en wordt hij gevangen!
Perry en Noah

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

duitse herder schreef:Hij schijnt nu in IJmuiden te lopen. Althans daar loopt een soortgelijke hond los, al een paar keer gespot door mensen. Hopelijk is het hem en wordt hij gevangen!
Zo dan, die heeft goed weten te overleven dan :O:
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”