haha! Ik dus ooksbientje schreef:
echt?? ik heb ze ook gehad, maar dat kan ik me echt niet herinneren. Ik zag ze wel in de poep. Vond ik stiekem fascinerend hahaha!

Moderator: moderatorteam
haha! Ik dus ooksbientje schreef:
echt?? ik heb ze ook gehad, maar dat kan ik me echt niet herinneren. Ik zag ze wel in de poep. Vond ik stiekem fascinerend hahaha!
ik kijk nog weleens achterom maar ze zijn er niet meer :'( hahaha, erg eigenlijkGollum schreef:haha! Ik dus ooksbientje schreef:
Ik kijk altijd achterom en ik kijk altijd naar de poep van mijn honden. Poep is een goede graadmeter voor de gezondheid!sbientje schreef:ik kijk nog weleens achterom maar ze zijn er niet meer :'( hahaha, erg eigenlijkGollum schreef:haha! Ik dus ooksbientje schreef:
Gollum schreef:En dan? Heb je jeuk aan je gat en krijg je een kuurtje. Ik heb ook wormen gehad als kinddagmar88 schreef:Lemuria schreef: Zet het kind eens in de zandbak, dan heb je meer stront aan de knikker/koter.
Met een beetje pech een kind met jeuk aan zijn/haar gat
Oh ja, dat ben ik met je eens. Toen ik nog als invaller werkte werd ik op elk nieuw dagverblijf standaard ziek. Heel handigdagmar88 schreef:Gollum schreef:En dan? Heb je jeuk aan je gat en krijg je een kuurtje. Ik heb ook wormen gehad als kinddagmar88 schreef:Lemuria schreef: Zet het kind eens in de zandbak, dan heb je meer stront aan de knikker/koter.
Met een beetje pech een kind met jeuk aan zijn/haar gatjammie. Ik zie dus minder "gevaar" in een vers etende hond dan lekker in de zandbak tussen de kattendrollen zitten graaien of virussen uitwisselen op het kdv.
Stiekem vind ik kinderen op die leeftijd viezer dan honden, met hun plaktengels, slobberzoenen, poepluiers en snotkorsten.
Nee, ik weet nog dat ik elke avond met tegenzin ging slapen omdat de jeuk dan al begon. En maar verschuiven op m'n stoel. Tot smam na een week of 1,5 eens wat dringender vroeg wat er aan de hand wassbientje schreef: echt?? ik heb ze ook gehad, maar dat kan ik me echt niet herinneren. Ik zag ze wel in de poep. Vond ik stiekem fascinerend hahaha!
Ze krijgen dat nu veel vroeger omdat ze tegenwoordig er gewoon mee naar school mogen als ze het hebben.Kruimel53 schreef:
Ik merk wel dat de kleinkinderen, die itt hun ouders vanaf 12 weken naar een kinderdagverblijf gaan, vaker, jonger en erger ziek zijn dan mijn kinderen vroeger. Ze krijgen alles veel jonger, zo hebben de kleinzoons van 2 1/2 en 9 maanden nu waterpokken. Dat kregen mijn kinderen toen ze naar de kleuterschool gingen.
Zestig procent??? Over welke eeuw heb jij het dan?Lemuria schreef:Toen ging 60% van de kinderen op jonge leeftijd dus doodmarian* schreef:Ik vraag me soms af hoe dat vroeger dan allemaal ging. In de tijd vóór de speciale hondenvoeding en antibacteriele zeep en weet ik veel wat.Maar dat wil nog niet zeggen dat kinderen maar steriel op moeten groeien, want dan bouwen ze inderdaad totaal geen immuunsysteem op. Mijn nichtje van 1 gaat ook regelmatig naar m'n moeder die haar 2 Chihuahua's KVV voert. Ja dikke doei hoor, dat gaat ze dus niet aanpassen.
Zet het kind eens in de zandbak, dan heb je meer stront aan de knikker/koter.
Je moet ook je genen meehebben maar de zaak ontwikkelt wel of niet afhankelijk van hoe je opgroeit. Dat is geen hypothese, dat is gewoon bewezen.Stepper schreef:Ik ben opgegroeid met honden, boerderijleven en stopte zo ongeveer alles wel in mijn mond, maar toch is mijn immuunsysteem niet naar behoren (met 5 verschillende auto-immuunziektes)Shiloh86 schreef:Toen? toen bouwde mensen een fatsoenlijk immuunsysteem op die niet compleet ontregelt raakte door gebrek aan "educatie", waardoor er veel minder allergieën en auto-immuun ziektes warenik geloof nooit zo in die hygiene hypothese haha.
Mjah. Zwart wit is het niet. Dat niet iedereen met longkanker gerookt heeft, betekend niet dat het niet bewezen is dat roken longkanker kan veroorzaken.Stepper schreef:Ik ben opgegroeid met honden, boerderijleven en stopte zo ongeveer alles wel in mijn mond, maar toch is mijn immuunsysteem niet naar behoren (met 5 verschillende auto-immuunziektes)Shiloh86 schreef: Toen? toen bouwde mensen een fatsoenlijk immuunsysteem op die niet compleet ontregelt raakte door gebrek aan "educatie", waardoor er veel minder allergieën en auto-immuun ziektes warenik geloof nooit zo in die hygiene hypothese haha.
Maar als dat kind verder gewoon gezond is, dan is het imo overdreven zolang het niet tongzoent met de hond. Salmonella krijgt hij eerder van het kippetje dat je lekker druipend laat ontdooien op het aanrecht, lapje erover voor de visite binnenstapt. Dan maar kind in een bubbel stoppen, wat denk je wat er allemaal straat te vinden is
Maar op brok zit t ook... en op sla... op heel veel groentes trouwens...Ytje schreef:Onze dierenarts heeft afgeraden kinderen in het gezicht of aan handjes te laten likken. We voeren nu nog brok maar willen als dochtertje ouder is(nu bijna 4 jaar) vlees gaan voeren. Het is misschien veilig maar ik ga het er niet op gokken en Joy doet het prima op brok.
Dat is het verschil tussen teveel en te weinig.Fotogravinnetje schreef:Ook toen de hygiëne nog niet zo best was, waren er mensen met allergieën en auto-immuun-ziekten. Die zijn er alleen nu veel meer
Hier spreek je jezelf tegen lijkt mij.Cleva schreef:Het immuunsysteem heeft vooral vreselijk te leiden onder onnatuurlijke prikkels.
Inentingen bijvoorbeeld, verwarming, vervuiling, wasmiddel dat op je kleding achterblijft en het jezelf besmeren met chemicaliën omdat dat mooi staat en/of lekker ruikt.
Vooral de eerste, de inentingen zijn een grote boosdoener bij immuunsysteemklachten.
Maar goed, je krijgt dan weer geen polio of wondkramp en dat is ook heel wat waard, hoor.(...)
De tweede misvatting is dat een fikse besmetting goed is voor je immuunsysteem.
Vooral de hoeveelheid ingenomen bacteriën telt. Niet de blootstelling er aan. Daar ontkom je ook niet aan.
Zelfs in een operatiekamer zul je salmonellabacteriën kunnen vinden. Er zal er ook rustig een miljoen van in je bed wonen.
Dat geeft niets. Het gaat om het innemen van enorme hoeveelheden bacteriën tegelijk in combinatie met een om welke reden dan ook verzwakt lichaam dat de klachten niet aankan.
Niemand kan daar iets mee, behalve misschien mensen die roken en zichzelf willen wijsmaken dat dat niet veel kwaad kan. Niet alle rokers krijgen longkanker, maar niettegenstaande al die hordes van lustig paffende opa's zonder longkanker is het een feit als tien dikke koeien dat longkanker veel vaker voorkomt bij rokers dan bij niet-rokers. De relatie is zo evident dat alleen een moedwillig blinde dat niet ziet.Shiloh86 schreef:Stepper, mjah, sorry, ik vind dat net zoiets als dat een roker zegt dat hij er geen long kanker van krijgt, want pietje om de hoek kreeg ook long kanker en die had nog nooit gerookt, terwijl annetje van de achterburen altijd gerookt had en oud gestorven is zonder ooit longkanker te krijgen.
Ik kan daar dus echt helemaal niks mee.
Dan komt het toch óók door roken?Stepper schreef:Gelukkig maar dat je er ook niets mee hoeft danShiloh86 schreef:Stepper, mjah, sorry, ik vind dat net zoiets als dat een roker zegt dat hij er geen long kanker van krijgt, want pietje om de hoek kreeg ook long kanker en die had nog nooit gerookt, terwijl annetje van de achterburen altijd gerookt had en oud gestorven is zonder ooit longkanker te krijgen.
Ik kan daar dus echt helemaal niks mee.![]()
(En misschien kreeg pietje om de hoek wel longkanker omdat de rook van annetje en de andere buur wel jarenlang zijn kant op stond haha sorry dat moest even, sneu voor piet)
Cleva schreef:Dan houden ze die peuter toch lekker thuis?
Alsof een kleuterschool zo steriel is.
Als ik iets niet uit kan staan is het zo'n neerbuigende bek van jonge ouders die verwachten dat de hele wereld een couveuse is, louter gericht op het welstandig opgroeien van het heilige vruchtje.
Rot maar lekker op.
Lab Jelka schreef:Ik heb het een paar dagen op 't beloop gelaten en toen kwam de vraag, wil je oppassen? De pup kon dan wel naar "oma".
Goede reactie van je hahaLab Jelka schreef:Geantwoord dat ze m'n neefje dan maar naar de opvang moeten doen. Toen ging het om geld, dus snel bekeken. Donderdag krijg ik m'n neefje op visite
De pup kan wel naar oma? WowLab Jelka schreef:Ik heb het een paar dagen op 't beloop gelaten en toen kwam de vraag, wil je oppassen? De pup kon dan wel naar "oma".