Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cody is geadopteerd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Hoe een hond je gevoelens doorheeft. Domme ik

Ongelezen bericht door Reny »

Wat een heerlijk verhaal :E:
En de groeten van de mannen :zwaai
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Super om te lezen, wat gaat dat snel en wat een sprongen heeft hij alweer gemaakt! :D
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Sulluna schreef:De mensen die hem gaan adopteren, gaan er een wereldhond aan hebben.. Hij is zo leuk! :I:
Oh dat hoop ik zo voor die lieverd :lief:
DeDiana schreef:Super om te lezen, wat gaat dat snel en wat een sprongen heeft hij alweer gemaakt! :D
Het verbaast me maar weer hoe flexibel honden toch zijn.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Cody is een blij ei! Update incl. foto's!

Ongelezen bericht door veertje »

Wat een goed verhaal! En ik zag al wat foto's op fb, heerlijk zo'n blije pretbek!
Cody moet wel mee hoor zondag, ik ben fan! :cheer:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Dit is echt puur genieten :I:
Manuma
Zeer actief

veertje schreef:Wat een goed verhaal! En ik zag al wat foto's op fb, heerlijk zo'n blije pretbek!
Cody moet wel mee hoor zondag, ik ben fan! :cheer:
Hij gaat mee :D
Manuma
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stok gevangen, en nu? :Q:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gave update :cheer: !!! Heerlijk dat hij zich zo lekker heeft kunnen uitleven op het losloopveld en hij zich zo lekker blij-ei vertoonde :duojump: . Erg gave foto's en heel mooi om te zien hoe hij echt contact met je maakt :I: . En die staart haha, wat een supervolle staart heeft hij :80: .
Het tegen je op staan en dan kroelen is zo herkenbaar :I: .
Manuma schreef:Mijn zusje kwam aan, samen met mijn moeder, Cody kwam direct bij me staan. Hij schrok niet, klapte niet dicht maar waarschijnlijk voelde het wel veilig voor hem hen even te bekijken vanachter mijn benen. Al snel stapte hij naar voren en begon weer te spelen.
Bijzonder zeg dat hij bij je kwam staan, superfijn! En natuurlijk hartstikke mooi dat hij weer ging spelen daarna.

Manuma schreef:Eenmaal thuis heeft hij even geslapen, het was ook opvallend dat hij de oversteek van de woonkamer veel minder eng vond. Normaal glijdt hij toch minstens twee meter op zijn nagels door de woonkamer omdat hij zoveel spanning heeft, nu is dat nog geen meter, hij kruipt echt een fractie van een seconde nog in elkaar en schiet zijn mand in.
Dat heb ik bij Willem ook gemerkt, dat hij na een 'avontuur' het thuis minder eng vind dan daarvoor. Voor mij in ieder geval een teken dat het avontuur niet teveel was.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Jullie doen het allebei geweldig met de heren !
Manuma
Zeer actief

Zaterdag: monsteren in Monster
Het eerste wat ik doe op zaterdagochtend is mijn wandellaarzen aantrekken.
’s Ochtends nam ik Manu mee naar het strand en zodra ik terug kwam heb ik Uma en Cody in de auto gezet en zijn we naar de hondendijk gereden. Een groot stuk duin wat geheel omheind is.
Cody bleef aan de flexlijn van 8 meter en Uma mocht lekker van de lijn gaan struinen.

Het contact met Cody was niet optimaal, hij was erg afgeleid want er zijn daar zoveel geurtjes :cheer: Ik heb voornamelijk achter hem aan gelopen zodat hij lekker kon snuffelen en scharrelen. Zelfs Uma was niet zo interessant meer, alle honden- en konijnengeuren waren toch wel heel erg boeiend.
Het waaide flink, het was koud en het miezerde, maar hij leek vrij rustig.
Ik heb het ook even gefilmd, dan kun je zien dat hij nog steeds wat spanning heeft en zich niet helemaal veilig waant. Toch vind ik dit een fijn gezicht omdat dit een van de eerste keren is dat hij echt de tijd neemt iets uitgebreid te besnuffelen.

Cody en Uma is echt een fijne combinatie, Uma draaft met een hoog staartje de wereld in en gaat direct op zoek naar iets waar ze zich mee kan vermaken. Ze scharrelt wat rond en komt dan weer terug om te checken of ik nog dezelfde kant uit loop als zij. Ze houdt niet van spelen. Cody is echt wild van haar, als ze ver weg gaat begint hij te piepen en wil er naar toe.
Hij was tijdens de wandeling vrij relaxed en speels. Totdat een mevrouw haar hond terug floot. Het was een heel harde toon en Cody rende direct van ons weg en hárd. Ik nam afstand van de vrouw en stak mijn handpalm naar voren zodat Cody zich weer zou melden. Hij kwam. Wel omdat de lijn hem begrensde, anders was hij wel weggerend gok ik zo.
De mevrouw floot nog 3 keer, wat ik opzich gunstig vond, zo konden we even aan het geluid wennen. Ik heb weer de afstand vergroot en op een meter of 10 afstand begon hij weer te snuffelen en spelen en reageerde hij ook niet meer op de mevrouw.
Nog een filmpje van verliefde Cody :mrgreen:

En weer lekker speuren langs de waterkant, hij was iets heel interessants op het spoor :D
Heel saai filmpje als je wacht op een gebeurtenis :F: Voor mij een fijn filmpje omdat ik hem hier zie ontspannen en echt hond zie zijn. Hij gebruikt zijn neus.

Zondag: forumwandeling in Zeewolde
Even reclame maken voor de knappe man: we gingen mee met de forumwandeling in Zeewolde.
Ik was benieuwd hoe hij het zou doen, er zouden wel wat meer mee gaan dan vorige week met de doggydate.
Cody was tijdens het wachten nu wel wat rustiger dan vorige week en maakte ook wat contact met de andere honden. Daar is hij toch wel heel handig mee hoor, ik heb nog niks onvriendelijks van hem gezien. Hij is ook niet vreselijk opdringerig.
Tijdens het wandelen heeft hij wel heel veel aan de riem getrokken, als hij er vol in ging hangen ben ik wel even stil gaan staan. Dit doen we thuis eigenlijk altijd als hij trekt: even stilstaan tot hij zelf de druk van de riem haalt.
Maar het was nu natuurlijk geen doen. Ik had niet het idee dat hij het vervelend vond, maar het was voor het mooie wel net even iets teveel. Hij was vrolijk, maar hij zocht erg naar het bekende: Uma :lol1: Hij was alleen maar bezig met waar ze liep en als ze langs kwam besprong hij haar met alle poten naar voren :LOL1:
Hij heeft het wel heel goed gedaan en ik denk zeker dat hij dit uiteindelijk leuker gaat vinden. Hij was nu de enige aangelijnde hond en de rest was aan het spelen, rennen, er was veel interactie en hij liep vooral tussen de mensen.
Hij is van die mensen dan overigens niet bang. Hij was wel gespannen, of dat negatief was, hmm, ik denk niet vaak. Hij kwam ook vaak een koekje halen, sprong even tegen me op omdat hij zo blij was en daar dan even een uitspatting heeft. Hij ging helaas niet het water in, haha.
Hij was kapót! Hij werd een paar uur na de wandeling wakker met verfrommelde oortjes en heeft naast me gesukkeld om zijn avondplasje te doen.
Hij heeft naar mijn mening zijn goede kant echt wel laten zien en ik durf te wedden dat, als niemand van iets wist, niemand had gedacht dat dit een angstige hond is.

Binnen gaat het ook echt steeds beter. Zodra ik zijn halsband of tuig om doe, staat hij op en loopt naar de deur :80: Hij steekt dan de woonkamer en hal door, dus dat is echt heel knap.
Gisteravond wilde ik graag dat hij kwam knuffelen op de bank, maar toen hij niet echt reageerde heb ik het gelaten. Hij had een lange dag gehad met veel prikkels dus het was wel even goed zo.

Al met al weer heel trots op Cody :I:

Hier wat foto’s van afgelopen zaterdag. Van zondag hoop ik nog wat tegen te komen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Nieuwe update incl foto's en filmpjes p.8

Ongelezen bericht door veertje »

Hij deed het goed gisteren! :ok: Je zag af en toe een beetje voorzichtigheid, maar echt een angstige hond heb ik niet gezien. Een hele leuke hond is het, die vind vast een mooi plekje :D
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

geweldige update, ik ben blij dat het zo goed met het ventje gaat :E:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Manuma
Zeer actief

Cody was vandaag met mij mee naar kantoor en heeft zich keurig gedragen. Ik wilde zien hoe hij langdurig zonder de andere honden was. Hij was wel wat onzeker maar liet zich makkelijk overtuigen door mij als hij ergens een drempel zag. Collega's hebben hem geaaid en gekriebeld, vond hij zelfs lekker :D
En waar we nog tegenaan lopen: de grote auto's zijn eng. En laat mijn kantoor nou net naast een groot bouwbedrijf zitten. Dus in mijn pauze hebben we naar de grote auto's gekeken. Hij heeft dan nog de neiging weg te rennen en ik wil dat hij leert dat hij bij iets engs naar mij toe komt. Dus ik had koek en zat daar gewoon en hij kreeg na 10 minuten toch wel door dat ik dan toch wel beter was dan weg rennen. Op een gegeven moment kon ik naar een stilstaande wagen lopen en de snoepjes tussen de banden verstoppen. Even een hand tegen de auto, maar ook samen snoepjes zoeken :cheer: Hij heeft niet gek wispelturige maar toen we er van wegliepen leek hij wel trots. Neus in de lucht en met z'n billen schudden :D

Ik heb al een tijd geen update geplaatst, maar alles gaat eigenlijk gewoon goed. Hij mengt zich steeds meer in de familie :) 's avonds kruipt hij naast me op de bank en hij is weer helemaal dik met Manu. Dikker dan ooit. Geen idee hoe dat nu weer komt.
Manuma
Zeer actief

Manu & Cody spelen bij mij op kantoor tikkertje :mrgreen:

heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Wat een heerlijk gezicht! En wat lijkt me dat fijn wanneer ze zo samen mee kunnen naar kantoor
Afbeelding
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje

Re: Cody & Manu: best friends forever. filmpje p8

Ongelezen bericht door anniek16 »

Wat een super leuk filmpje! Hij lijkt inderdaad heerlijk vrij te spelen met Manu zonder twijfels.
Ik kan mij helemaal voorstellen dat je dan met een dikke glimlach staat te filmen :)
~Anniek
sanne86
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 kruisingen

Ongelezen bericht door sanne86 »

Ahhhh Super !!! :cheer:
Prachtig om te zien!
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Leuk filmpje. En wat is Cody leuk.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Leuk filmpje zeg! En super dat ze mee kunnen naar kantoor!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een heerlijk filmpje!
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

geweldig filmpje. Hij is leuk :I:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Manuma schreef:Manu & Cody spelen bij mij op kantoor tikkertje :mrgreen:

Ah wat is Cody leuk!! En wat spelen ze lief samen. :I:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Frolic schreef:Zijn er nog steeds geen belangstellenden voor hem? Dat kan ik me zo niet voorstellen als ik de foto's en filmpjes zie. En zeker niet nadat ik hem in het echt gezien heb.
Als bemiddelaar van Foxy kan ik melden dat er nog helemaal geen reacties voor hem binnen zijn gekomen :(: Zo vreemd, want hij staat zo leuk op de foto's en ook de filmpjes staan op de website en zijn via onze facebookpagina en diverse sites gedeeld.
Maar gelukkig zit hij supergoed bij Manuma en leert hij elke dag weer bij :E:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Manuma
Zeer actief

En weer een filmpje van de heren :D
Cody los buiten (omheind) en Manu, ik gooi een stok en Cody vindt het pas boeiend als Manu de stok heeft :LOL:

Hoe hij met die lange stelten erachteraan holt :Q:
Manuma
Zeer actief

anniek16 schreef:Wat een super leuk filmpje! Hij lijkt inderdaad heerlijk vrij te spelen met Manu zonder twijfels.
Ik kan mij helemaal voorstellen dat je dan met een dikke glimlach staat te filmen :)
Hij is gek op Manu, en het is inmiddels geheel wederzijds. Heel leuk om te zien maar ook erg moeilijk :mrgreen:
sanne86 schreef:Ahhhh Super !!! :cheer:
Prachtig om te zien!
Gaaf toch :I:
gonnie schreef:Leuk filmpje. En wat is Cody leuk.
Hij is zeker leuk! Veel te leuk :D
SuzieC1970 schreef:Leuk filmpje zeg! En super dat ze mee kunnen naar kantoor!
Officieel niet, maar die dag was even uitzondering :engel:
LongFields schreef:Wat een heerlijk filmpje!
Daar word ik nou zo vrolijk van, gek dat hij ook dat flostouw pakte en los ging. Dat deed hij eerder niet.
Sanner schreef:
Ah wat is Cody leuk!! En wat spelen ze lief samen. :I:
Ja :jank: Zo moeilijk, maar oh zo leuk!
Frolic schreef:Zijn er nog steeds geen belangstellenden voor hem? Dat kan ik me zo niet voorstellen als ik de foto's en filmpjes zie. En zeker niet nadat ik hem in het echt gezien heb.
Nee, niemand. Gek hè? Ik kan het me ook niet voorstellen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hij is echt steeds meer een blij ei aan het worden :lol1:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuke filmpjes :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Manuma
Zeer actief

DeDiana schreef:Hij is echt steeds meer een blij ei aan het worden :lol1:
Ja grappig! Hij voelt zich steeds meer op zijn gemak met ons en hij wordt steeds speelser. Vooral met Manu, die twee kunnen een uur lang doorgaan.
Normaal houd ik niet zo van spelen in huis maar ze lopen alleen maar wat met poten te zwaaien en elkaars koppen in hun bek te stoppen :LOL: Ze liggen ook vaak samen. Ik had nooit verwacht dat Manu een hond erbij zo leuk zou vinden.

Helaas is en wordt het nog steeds geen optie hem te houden.
Ik heb er heel goed over nagedacht maar het zou me niet lekker zitten. Ik moet al zo intensief letten op mijn andere twee honden, Uma met haar angst, Manu met zijn jagen en hoge energielevel.. Ik kan ze zelden tegelijk los laten lopen, ik moet ogen op steeltjes hebben, thuis moet ik Uma nog begeleiden, en Cody heeft ook nog zoveel begeleiding nodig.. Het zou niet eerlijk zijn naar mijn huidige honden, maar ook niet naar mij. Ik wil plezier houden en hebben in het wandelen met mijn honden, niet dat ik op mijn allerscherpste moet staan en de lange wandelingen allemaal apart mag gaan doen omdat ik anders honden kwijt ben. En Manu vraagt gewoon nog zo ontzettend veel van me, die heeft het dondersgoed door als ik niet al m'n aandacht voor hem heb en maakt daar misbruik van.
Het zou niet verantwoord zijn er nog een hond met een pakket werk eraan vast bij te nemen. Als ik nou één hond had gehad, dan hoefde ik niet eens na te denken. Maar nu, met een fulltime baan, allerlei toekomstplannen, en twee veelvragende honden is het voor mij/ons geen doen.
Hij mag in opvang blijven zolang hij nodig heeft en daar is hij ook nooit tot last, dat is hij sowieso niet, maar om dit over 10 jaar nog te doen? Nee.. hoe lullig ook.
ramboschat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaans kruising

Ongelezen bericht door ramboschat »

degene die Cody gaat adopteren heeft gewoon geluk. Hij is nu met zijn kont in de boter gevallen voor een gouden opvangplekje. Maar er is vast en zeker ergens een gouden foreverhome voor hem. En voor nu kan hij ervan genieten en jij ook. =) vind het wel super leuk om zijn vorderingen te lezen =)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”