Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup met pijn na inenting
Moderator: moderatorteam
- Fatima
- Vaste gebruiker
Pup met pijn na inenting
Hey,
Yoep heeft vanochtend zijn 2e enting gehad, en ik denk dat de da ff flink in een spier prikte :M Tijdens de prik piepte en jankte hij echt enorm! Ik schrok me helemaal rot zeg :cry2:
Dus nadat hij thuis had gegeten en rondgelopen ging hij slapen en steeds als hij zich omdraait piept en blaft hij het uit! Ik vind het zo zielig en eng, maar op zich heeft hij wel gegeten, geplast en gepoept en ook wat water gedronken.
Nu ligt hij lekker te slapen :sleep: maar als hij zich dan om wil draaien dan piept en jankt hij weer, ik denk dat hij flink spierpijn heeft. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Kan het veel kwaad denk je?
Goh, nou als het morgen nog zo erg is dan ga ik de da maar bellen om te vragen hoe dit kan!
Yoep heeft vanochtend zijn 2e enting gehad, en ik denk dat de da ff flink in een spier prikte :M Tijdens de prik piepte en jankte hij echt enorm! Ik schrok me helemaal rot zeg :cry2:
Dus nadat hij thuis had gegeten en rondgelopen ging hij slapen en steeds als hij zich omdraait piept en blaft hij het uit! Ik vind het zo zielig en eng, maar op zich heeft hij wel gegeten, geplast en gepoept en ook wat water gedronken.
Nu ligt hij lekker te slapen :sleep: maar als hij zich dan om wil draaien dan piept en jankt hij weer, ik denk dat hij flink spierpijn heeft. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Kan het veel kwaad denk je?
Goh, nou als het morgen nog zo erg is dan ga ik de da maar bellen om te vragen hoe dit kan!
Greetz van Lesley&Edwin
Miauw van Snoepey, Mickey en Ricky
Poot van Yoep
Poot van Yoep
- Fatima
- Vaste gebruiker
ze hebben qyan ook weleens in zijn spier geprikt.
kan gebeuren.
is hij ook tegen kennelhoest geent, want dat is een rot enting die bij qyan als pup ook voor aardig wat nalast heeft gezorgd.
echt een joekel van een bult en die plek was ook erg pijnlijk.
maar in een spier prikken kan weleens gebeuren.
ben ook weleens in een spier geprikt, laatste keer was zelfs nog met die landelijke inentingsactie tegen nekkramp.
idd gene pretje, maar gaat vanzelf weer over
kan gebeuren.
is hij ook tegen kennelhoest geent, want dat is een rot enting die bij qyan als pup ook voor aardig wat nalast heeft gezorgd.
echt een joekel van een bult en die plek was ook erg pijnlijk.
maar in een spier prikken kan weleens gebeuren.
ben ook weleens in een spier geprikt, laatste keer was zelfs nog met die landelijke inentingsactie tegen nekkramp.
idd gene pretje, maar gaat vanzelf weer over

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Beau heeft vorige week zijn jaarlijkse prik gehad, ik vroeg aan de DA of hij er een beetje ziek van zou kunnen worden, de DA zei dat een pup wel ziek kan worden van die prik, maar een volwassen hond niet ( Beau is 16 maanden ) maar dat het wel een hele pijnlijke plek kon worden.
Wij hebben dus helemaal niets aan Beau gemerkt dat hij pijn had op de plek van de enting.
Denk toch dat er bij jou hondje een spiertje is geraakt, vooral om dat hij zo gilde.
Onze Beau gaf geen kik.
Maar ik lees dat het gelukig al iets beter met hem gaat.
Wij hebben dus helemaal niets aan Beau gemerkt dat hij pijn had op de plek van de enting.
Denk toch dat er bij jou hondje een spiertje is geraakt, vooral om dat hij zo gilde.
Onze Beau gaf geen kik.
Maar ik lees dat het gelukig al iets beter met hem gaat.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Als het die kennelhoest mix is dan zou het kunnen zijn dat dat inderdaad een dikke schijf wordt.
Veelvuldig die plek blijven masseren dan heb je het minste kans op een harde schijf.
Cyber had na de 1e enting ook een dikke schijf die je na 3 weken nog voelde (de haren van zijn vacht stonden daar ook een beetje overeind) en waar hij ook last van had. Wij naar de DA. Conclusie allergische reaktie op de kennelhoest enting en daarom krijgt Cyber sindsdien een neusenting voor Kennelhoest.
Duncan overigens ook... die heeft meteen een neusenting gekregen want ik probeer dat dus niet meer.
Veelvuldig die plek blijven masseren dan heb je het minste kans op een harde schijf.
Cyber had na de 1e enting ook een dikke schijf die je na 3 weken nog voelde (de haren van zijn vacht stonden daar ook een beetje overeind) en waar hij ook last van had. Wij naar de DA. Conclusie allergische reaktie op de kennelhoest enting en daarom krijgt Cyber sindsdien een neusenting voor Kennelhoest.
Duncan overigens ook... die heeft meteen een neusenting gekregen want ik probeer dat dus niet meer.
- Fatima
- Vaste gebruiker
Hallo,
Allemaal bedankt voor de reacties! Hij voelt zich al weer helemaal top
, ik heb wel heel veel de zere plek gemasseerd en het leek net of daar een bult met vloeistof zat en dat is nu ook weg.
Dus, gelukkig viel het mee, maar voor de laatste enting en zijn hondsdolheid houd ik mijn hart alweer vast
Wat is dat dan, een neusenting? Is dat wat voor Yoep ook misschien?
Allemaal bedankt voor de reacties! Hij voelt zich al weer helemaal top

Dus, gelukkig viel het mee, maar voor de laatste enting en zijn hondsdolheid houd ik mijn hart alweer vast

Wat is dat dan, een neusenting? Is dat wat voor Yoep ook misschien?
Greetz van Lesley&Edwin
Poot van Yoep
Poot van Yoep
Een neusenting voor kennelhoest is wel maar een half jaar geldig. Voor de injectie is dat een jaar.
Hoewel het neusenting heet komen er geen naalden bij te pas.
Het is een soort verstuivertje (net als wij een neusverstuiver hebben) en de vloeistof wordt dan via de neus met behulp van die verstuiver ingebracht.
Het doet dus totaal geen pijn alleen de hond die schrikt. (ja je kunt de hond dus niet vertellen dat de DA iets in zijn neus gaat sproeien)
Veel DA's zijn wel schrikachtig om de neus enting te moeten geven omdat door dat de hond schrikt en zij op dat moment met hun handen voor de bek van de hond zitten bang zijn dat de hond bijt.
Maar eenmaal gegeven (dus als ze eenmaal de reaktie van de hond weten) dan hebben ze er geen problemen mee.
Ik houd Cyber en Duncan goed vast, de DA sprietst even en klaro.
Voor Yoep zou dat dus ook goed kunnen... alleen je moet dan wel van te voren aangeven (even telefonisch) dat je een neusentig wil, dan kunnen ze het bestellen, niet elke DA heeft het op voorraad namelijk.
Hoewel het neusenting heet komen er geen naalden bij te pas.
Het is een soort verstuivertje (net als wij een neusverstuiver hebben) en de vloeistof wordt dan via de neus met behulp van die verstuiver ingebracht.
Het doet dus totaal geen pijn alleen de hond die schrikt. (ja je kunt de hond dus niet vertellen dat de DA iets in zijn neus gaat sproeien)
Veel DA's zijn wel schrikachtig om de neus enting te moeten geven omdat door dat de hond schrikt en zij op dat moment met hun handen voor de bek van de hond zitten bang zijn dat de hond bijt.
Maar eenmaal gegeven (dus als ze eenmaal de reaktie van de hond weten) dan hebben ze er geen problemen mee.
Ik houd Cyber en Duncan goed vast, de DA sprietst even en klaro.
Voor Yoep zou dat dus ook goed kunnen... alleen je moet dan wel van te voren aangeven (even telefonisch) dat je een neusentig wil, dan kunnen ze het bestellen, niet elke DA heeft het op voorraad namelijk.
Precies om die reden krijgt Stanley nu ook alleen nog maar een neusenting tegen kennelhoest.miranda schreef:Als het die kennelhoest mix is dan zou het kunnen zijn dat dat inderdaad een dikke schijf wordt.
De kans is groot dat honden toch kennelhoest krijgen als ze toch zijn ingeent (op welke manier dan ook) maar de reaktie (het ziek zijn van de hond) is niet zo erg als dat je ze helemaal niet ent.linlin schreef:van die behandeling via de neus is ursula zo ontzettend van leg geweest. dat doen we dus niet meer.
toen ze vervolgens toch kennelhoest kreeg, heb ik besloten om maar helemaal niet meer aan die hele anti-kennelhoest-ellende te beginnen.
(Zelfde is met de griepprik... mensen die de griepprik hebben gehaald kunnen ook griep krijgen maar niet zo erg als mensen zonder de vaccinatie)
En daarbij komt, want voor mij hoeft die enting ook niet echt, dat het een verplichting is als je je honden mee over de grens neemt (zeker richting Frankrijk) of wel eens in een pension doet al is het maar voor een nachtje.
- Peet2
- Zeer actief
Kennelhoest als je naar Frankrijk gaat? Heb ik nog nooit van gehoord. En ik neem Beau al bijna 10 jaar mee naar Frankrijk, maar het enige wat je nodig hebt is een rabies-enting. En sinds vorig jaar een chip of tatouage en een gezondheidsverklaring. Maar kennelhoest? Is voor mij nieuw.....miranda schreef:linlin schreef: En daarbij komt, want voor mij hoeft die enting ook niet echt, dat het een verplichting is als je je honden mee over de grens neemt (zeker richting Frankrijk) of wel eens in een pension doet al is het maar voor een nachtje.

Peet