redcloud schreef:3bengels schreef:Ik lees dit nu al een tijdje mee. En heb mezelf een hele tijd in moeten houden om iets te schrijven hier maar ik doe het toch. Volgens mij weet je niet wat je aan het doen bent met de voeding van je pup. Je geeft aan dat hij dunne ontlasting en blijft steeds maar wisselen van voeding en er steeds maar dingen door heen doen. Een dier wat last heeft van zijn darmen moet je rust geven in zijn buik door hem voor een langere periode het zelfde voer te geven. Als je steeds maar blijft wisselen van voedingsstoffen dan raken de darmen van het beestje nog meer over de zeik. De darmen van het beestje kunnen alleen maar herstellen als ze niet keer op keer geprikkeld worden. Dus maak een keuze en geef gebalanceerd voer en blijf bij dat voer. Laat je ook eerst een keer goed voorlichten door iemand die er verstand van heeft. En neem de júiste beslissing voor je pup. Maar blijf niet wisselen want daar doe je je pup echt geen plezier mee.
Ik weet inderdaad niet veel over voeding voor een hond met darmproblemen want ik heb nooit eerder een hond met dit probleem gehad, daarom heb ik ook dit topic geopend. Maar zoveel verschillend soorten voer heb ik hem ook niet gegeven. In het begin mocht ik alleen die pathe van de DA geven. Later heb ik nog brokken en/of smuldier gegeven. En op zijn tijd een klein stukje vlees, meer niet. Ik heb ook altijd met de DA overlegt en heb hem nooit iets gegeven zonder toestemming van de DA. Ik probeer het beste voor de pup te doen en ik leer steeds een beetje meer.
Tel je even mee? En dat is nog afgezien van wat je alleen maar van plan was of wat hij bij de fokker heeft gehad.
Hij heeft gelijk injecties en medicijnen
en ander voer gekregen
Ik mag 'm ook geen
smuldier meer geven en heb nu voeding (heel duur) van de dierenarts gekregen.
Ik geef hem sinds gister een beetje
biergist,
probiotic en
colostrum poeder. Dit gebruik ik normaal voor mezelf maar volgens de DA mag de pup dit ook.
Daarnaast geef ik 'm wat biergist en colostrum poeder bij de digestive support pate, met een beetje
banaan.
De pate van de DA is bijna op en ik durf hem geen smuldier of DA brokken te geven. Voorlopig ga ik hem
gemalen beeflappen met colostrum/probiotics en banaan geven totdat hij weer helemaal op gewicht is.
Volgens de DA moet ik hem de Specific pate en
Specific puppy brokken geven.
ja behalve brokken geef ik hem
gekookte levertjes,
kipfilet en runderlappen. En
carnicure.
Ik heb nog een heleboel
smuldier compleet in de vriezer van mijn vorige hond, dan gooi ik wat van dat erbij.
Alleen brokken vind ie niet zo lekker en dan eet hij heel weinig, dus ik moet er iets van vlees doorheen doen