Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zware HD

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Zware HD

Ongelezen bericht door noekie »

Niet een hond van mezelf maar wel een interesse vraag.

Een duitse herder van ongeveer 10 mnd oud; komt uit de broodfok helaas.
Met foto's maken blijkt 1 heup geen kom te hebben maar helemaal vlak te zijn en de andere heeft wel een kom maar slecht.
Hij geeft op dit moment geen pijn aan; rent en springt en speelt.
Bekkenkanteling kan niet; Nieuwe heup is te duur.

Wie heeft er ervaring met Goudacupunctuur?
Of heeft een hond (gehad) met zeer slecht heupen gehad en die toch nog een paar mooie jaren heeft gehad?
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Lemuria

Re: Zware HD

Ongelezen bericht door Lemuria »

2 Vrouwen die ik wel eens tegenkom, hebben goudacupunctuur laten doen bij hun hond. 1 Bij een oudere hond met HD, 1 bij een buitenlandse mix die de teentjes van d'r voorvoet gebroken had en de voet niet meer gebruikte. Allebei láaiend enthousiast, de honden renden weer rond als jonge goden. Maar, dit gaat alleen om pijnbestrijding...Als een hond zúlke slechte heupen heeft zie ik het slecht in voor de toekomst. Ze zullen sowieso ook flink aan spieropbouw moeten gaan doen en dan nog is het maar de vraag hoe het zich gaat ontwikkelen.

Toch wel gek dat ze wél geld willen steken in dure behandelingen, maar dan toch een hond uit de broodfok namen :ugh: Beetje mosterd na de maaltijd.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Toch wel gek dat ze wél geld willen steken in dure behandelingen, maar dan toch een hond uit de broodfok namen :ugh: Beetje mosterd na de maaltijd.[/quote]

en door de hond uit de broodfok te kopen spekken ze ook de broodfok :scratch: dus zullen er nog vele broertjes en zusjes met het zelfde probleem geboren worden :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mosquito1980 schreef:Toch wel gek dat ze wél geld willen steken in dure behandelingen, maar dan toch een hond uit de broodfok namen :ugh: Beetje mosterd na de maaltijd.
en door de hond uit de broodfok te kopen spekken ze ook de broodfok :scratch: dus zullen er nog vele broertjes en zusjes met het zelfde probleem geboren worden :ugh:[/quote]
Positief bekeken zorgen ze ook weer dat anderen beroepen hun brood kunnen verdienen. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

noekie schreef:Niet een hond van mezelf maar wel een interesse vraag.

Een duitse herder van ongeveer 10 mnd oud; komt uit de broodfok helaas.
Met foto's maken blijkt 1 heup geen kom te hebben maar helemaal vlak te zijn en de andere heeft wel een kom maar slecht.
Hij geeft op dit moment geen pijn aan; rent en springt en speelt.
Bekkenkanteling kan niet; Nieuwe heup is te duur.

Wie heeft er ervaring met Goudacupunctuur?
Of heeft een hond (gehad) met zeer slecht heupen gehad en die toch nog een paar mooie jaren heeft gehad?
Zijn ze wel bij een orthopeed geweest? Die kan veel beter beoordelen wat de mogelijkheden dan een eerstelijns DA.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:
mosquito1980 schreef:Toch wel gek dat ze wél geld willen steken in dure behandelingen, maar dan toch een hond uit de broodfok namen :ugh: Beetje mosterd na de maaltijd.
en door de hond uit de broodfok te kopen spekken ze ook de broodfok :scratch: dus zullen er nog vele broertjes en zusjes met het zelfde probleem geboren worden :ugh:
Positief bekeken zorgen ze ook weer dat anderen beroepen hun brood kunnen verdienen. :engel:[/quote]

Goeie morgen, altijd fijn met zulke positieve mensen op de "vroege" maandag ochtend :flower:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

De hond heeft er geen last van maar er worden al wel foto's gemaakt met 10 maanden, ergens klinkt dat niet logisch. Waarom zou je met 10 maanden al foto's laten terwijl er niets aan de hand is?

Ik heb geen ervaring met goudacupunctuur, hopelijk vinden ze nog iets dat werkt en wachten ze anders niet te lang met inslapen.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

mijn MHxDH had ook hele beroerde heupen. Maar daar tegenover stond dat ze een ongelofelijk harde kop en ijzersterke wil had. Ik kreeg haar toen ze 3 was, en pas op haar 6e besloot ik toch eens wat foto's te laten nemen. Ik zal nooit de blik op het gezicht van de DA vergeten. Die zei ontsteld: het is dat ik zelf de foto's van die hond heb gemaakt, maar anders had ik niet kunnen geloven dat ze uberhaupt nog had kunnen lopen. Zo slecht was ze er aan toe.
Maar mijn Douscha liet zich niks gelegen aan haar krakkemikkerige lijf met HD en artritis. Die ging altijd volle kracht vooruit :jump1:

Met heel veel beweging (dus veel spieren en heel slank) en medicatie heeft ze op prima manier 12 1/2 mogen worden. Toen gaf haar hartje het op: die had te hard moeten werken :mrgreen:
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb hier een hond met hetzelfde ongeveer, 1 kant geen kom ,de andere kant is alleen wel redelijk,ook niet helemaal goed,maar wel duidelijke kom,deze hond is nu ruim 5,5 en ik geef hem nog niets ervoor,geen pijnstillers/supplementen oid,eigenlijk merk ik het alleen als hij op de bank wil stappen,dan legt hij eerst zijn knie op de bank en kiept ie zich om.

ik laat hem gewoon alles doen wat een normale hond ook doet,hij speelt dan ook uren met balletjes,en laat hem veel zwemmen als het weer het toelaat en zoals hij nu loopt merk ik echt niets hem,hij heeft gewoon een goed en normaal hondenleven...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

lucie schreef:mijn MHxDH had ook hele beroerde heupen. Maar daar tegenover stond dat ze een ongelofelijk harde kop en ijzersterke wil had. Ik kreeg haar toen ze 3 was, en pas op haar 6e besloot ik toch eens wat foto's te laten nemen. Ik zal nooit de blik op het gezicht van de DA vergeten. Die zei ontsteld: het is dat ik zelf de foto's van die hond heb gemaakt, maar anders had ik niet kunnen geloven dat ze uberhaupt nog had kunnen lopen. Zo slecht was ze er aan toe.
Maar mijn Douscha liet zich niks gelegen aan haar krakkemikkerige lijf met HD en artritis. Die ging altijd volle kracht vooruit :jump1:

Met heel veel beweging (dus veel spieren en heel slank) en medicatie heeft ze op prima manier 12 1/2 mogen worden. Toen gaf haar hartje het op: die had te hard moeten werken :mrgreen:

De orthopeed waar ik destijds met Kaya heenging voor ED en later HD, zei ook dat het belangrijkste is om te kijken hoe de hond het doet en hoe hij loopt. Hij had foto's gezien van dramatische heupen waarbij de honden behoorlijk goed liepen en foto's van maar kleine afwijkingen waarbij de honden heel slecht liepen.
De foto's zeggen uiteraard wel wat, maar het zegt absoluut niet alles, zoals uit bovenstaand verhaal dus ook blijkt.

Slank houden (heel belangrijk!) en goede beweging geven voor de spieropbouw is ontzettend belangrijk en dan is het afwachten hoe de hond zich zal ontwikkelen.
Het lijkt mij dat goud acupunctuur weinig zin heeft bij zulke heupen, maar ik heb er geen ervaring mee. Acupunctuur
kan iets ondersteunen, maar verricht geen wonderen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ben benieuwd waarom er foto's zijn gemaakt?

Ik heb samen getraind met iemand waarvan de hond hele beroerde heupen had.
(Foto's gemaakt omdat ze wilde fokken met die hond)
Niets van gemerkt.
Hond sprong over een heg van ruim 1 meter heen en bewoog zich prima.
Goede bespiering en zorgen dat de hond niet te zwaar wordt is in zo'n geval het belangrijkste.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

en door de hond uit de broodfok te kopen spekken ze ook de broodfok :scratch: dus zullen er nog vele broertjes en zusjes met het zelfde probleem geboren worden :ugh:[/quote]

Mensen hebben hem via via als herplaatser gehad en uit bijgevoegde koopbon blijkt hij bij een bekende broodfokker vandaan te komen.
Domor schreef:De hond heeft er geen last van maar er worden al wel foto's gemaakt met 10 maanden, ergens klinkt dat niet logisch. Waarom zou je met 10 maanden al foto's laten terwijl er niets aan de hand is?

Ik heb geen ervaring met goudacupunctuur, hopelijk vinden ze nog iets dat werkt en wachten ze anders niet te lang met inslapen.
Hij heeft er geen last van in de zin van hij geeft niks aan met spelen, rennen ed. Hij loopt wat slungelig maar heeft ook weinig spieren.
Bij onderzoek van de dierenarts gaf hij geen pijn aan maar ze wilde uit voorzorg foto's
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou toch eens kijken hoe zo'n hond het doet op pijnstilling
Soms raak je gewend aan gedragingen, die achteraf gelinkt zijn aan pijn.
Overigens denk ik dat hij eerder last zal hebben met een heup met een slechte kom, dan de heup zonder kom.

Ik begrijp het wel als mensen bepaalde operaties niet willen, maar als het alleen om geld gaat, is er dan niet iets te regelen met een DA (niet in 1x afrekenen) of familielid?

Zo zie je maar dat, ook al heeft een broodfok hondje soms een beter uiterlijk dan een exemplaar bij de fokker, het maakt ze niet gezonder.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

rechte stukken lopen, laten zwemmen alles maar om de spieren op te bouwen. spieren kunnen de heupen bij elkaar houden. ooit een duiste herder gekend met HD D heupen, puur door spieropbouw is die hond 7 jaar geworden. maar ze gingen altijd zwemmen met de hond, zelfs in de winter.
ellen
Afbeelding
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Ik heb ervaring met goudacupunctuur. Toen Remy nog heel jong was, merkte ik niets aan hem. Hij rende dagelijks hier over het hele terrein en nooit iets gemerkt van pijn. Tot hij ruim 2 jaar was en van het ene op het andere moment moeite kreeg met opstaan en af en toe mank ging lopen. Uit foto's bij de dierenarts bleek, dat hij aan beide zijden HD had. Zij vond zelf dat een operatie waarschijnlijk niet veel zou uithalen. Toen ben ik dus zelf op zoek gegaan en zo bij goudacupunctuur terecht gekomen.
Hij was 2 1/2 jaar toen hij daarmee werd behandeld. En direct na de behandeling merkte ik al direct verschil. Hij sprong zelf weer in de auto, wat hem daarvoor niet meer lukte. In de dagen en weken erna viel op, dat hij voor het eerst zijn poot ging optillen met plassen. Daarvoor plaste hij nog altijd als een pup. Waarschijnlijk heeft hij toch al eerder pijn gehad, maar dat niet laten blijken.
Het grote voordeel vond ik ook, dat hij niet wekenlang benchrust hoefde te houden. Hij kon gewoon direct alles doen.
Hij is nu ruim 6 jaar. In april wordt het 4 jaar geleden dat hij met goudacupunctuur is behandeld en ik heb er nooit een seconde spijt van gehad. Hij rent, speelt en stoeit, dat het een lieve lust is en heeft geen pijn meer. (Remy is het bruine hondje in mijn onderschrift)
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik ken iemand met een hondje met spondylose, dat goudaccupuntuur zou wel wat voor haar kunnen zijn. Bij welke kliniek heb jij dat laten doen Alhomaro?
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik, maar dan bij een paard. Zeer goede ervaringen. Paard is bijna geheel opgeknapt.
Alhomaro
Actief

Hippo schreef:Ik ken iemand met een hondje met spondylose, dat goudaccupuntuur zou wel wat voor haar kunnen zijn. Bij welke kliniek heb jij dat laten doen Alhomaro?

Ik heb het laten doen bij dierenarts E. Schulze in Kamen, Duitsland. Er is in Nederland geloof ik ook wel een kliniek die het doet, maar dokter Schulze heeft er heel veel ervaring mee en vond ik ook goede reviews van op internet. Over de kliniek in Nederland kon ik toen helemaal niets vinden. Ik weet ook niet meer waar die was, maar kun je ongetwijfeld via Google wel vinden. Maar aangezien ik er toch een eind voor moest rijden (ik woon in Hongarije en hier kennen ze het niet), ben ik echt gegaan voor degene met de meeste ervaring.
Hieronder de link van zijn website

http://www.gold-akupunktur.eu/13.html

Hij is getrouwd met een Nederlandse vrouw en spreekt zelf ook een beetje Nederlands.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wat al gezegd werd; slank houden en trainen voor spieropbouw.
Acupunctuur kan in veel gevallen goed werken maar de heupen worden er echt niet beter van.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Accupunctuur heb ik geen ervaring mee, wel heb ik een hond met zeer slechte heupen.

Sam, mijn kruising labradorreu, kwam met een half jaar bij ons uit het asiel. Na een paar dagen was het al duidelijk dat er iets mis was in zijn achterpoten. En na foto's was het heel duidelijk... Geen kommen.
De DA vroeg ons of hij wel uit de narcose gehaald moest worden, want, ouder dan anderhalf zou hij niet worden. We hebben hem wakker laten worden en zijn druk gaan trainen met hem. Conditie, en hij moest flink afvallen.

Afgelopen juni is hij 12 geworden. Af en toe krijgt hij een weekje pijnstilling, om te zien of dat iets doet. Tot nu toe heeft het nooit enig verschil gemaakt. Ik, en de DA met mij, nemen daarom aan dat hij geen pijn heeft.
Hij heeft altijd alles mogen doen, springen, apporteren, we hebben hem nooit beperkt. Al snel kende hij zijn eigen grenzen. Jarenlang heeft hij met onze uitlaatservice meegelopen. Vanaf een jaar of 6 ging hij zelf minder lopen en ging aangelijnd wandelen niet meer door het opgelegde tempo. Vanaf toen is hij huishond/erfhond geworden. 

Nu wordt het minder  Hij wordt oud en zijn bespiering wordt minder. Hij slaapt veel, op de vloerverwarming  Maar ondanks zijn enorm slechte prognose, heeft hij een lang en gelukkig hondenleven gehad. Hij loopt raar, op zijn eigen manier, maar dat heeft hem nooit gehinderd :I:
Sam is een grote, zware hond. Hij weegt rond de 35/38 kilo. We hebben hem altijd schraal gehouden. 
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Mijn dame met zwaar HD krijgt elke dag primeval en zalmolie
Ze heeft n poosje op de medicatie gestaan maar haar nieten gingen eraan , ze was suf en toen ze toevallig op waren en ik was vergeten te bestellen zag ik na een paar dagen dus echt geen verschil met wel of geen pijnstillers

Dus dat krijgt ze niet meer en sindsdien is ze weer lekker levendig en zot
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Iedereen bedankt voor de ervaringen.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Het ging over 1 van onze asielhonden die bij ons binnen was gebracht.
We wilde graag ervaringen van mensen die een hond hebben gehad met een zwaar heupprobleem.
Als asiel kunnen we helaas geen 2 heupen a 7000 euro betalen.

Vandaag is Rover zoals hij heet herplaatst bij een man die al eerder een hond met zeer slecht heupen heeft gehad.
Deze hond is 13 jaar geworden zonder operatie, maar met slank houden en spieropbouw en op het eind pijnstilling.

Bedankt voor al jullie ervaringen.
Alhomaro
Actief

Voor de goudacupunctuur van Remy was ik 750 euro kwijt voor beide heupen. Dus als het toch niet lukt bij de nieuwe eigenaar is dit misschien wel haalbaar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”