Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cody is geadopteerd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Cody & vuurwerk + fotospam en filmpje! p.6

Ongelezen bericht door Manuma »

RedPassion schreef: Kan het hier mee te maken hebben denk je? Misschien dat jullie (onbewust) toch wat voorzichtig met hem doen en het (van binnen) wel sneu vinden en hij dit aanvoelt? Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar ik geloof dat ik dat ook hier met Naboo zie gebeuren. Ze blijft wat angstig en afstandelijk naar Tonnie, hij vindt dat naar en sneu en past er (onbewust) van alles door aan. Waardoor zij juist volgens mij de bevestiging krijgt dat er wel iets zal zijn, want die man doet zo onnatuurlijk. :mrgreen: Ik zie dat ze namelijk anders reageert wanneer er iemand komt die niet weet dat ze angstig is, of die daar niet van onder de indruk is en haar niet zielig vindt.
Maar de indeling van een ruimte doet ook enorm veel, zeker voor angstige dieren. Overzicht hebben en eventuele vluchtmogelijkheden hebben (hoe krapper de ruimte, hoe kleiner die kans) geeft zekerheid. Dus het kan ook maar zo alleen aan de indeling van jullie huis liggen. Daar doe je weinig aan natuurlijk. Misschien is het te testen met een kleine metamorfose, als je daar de mogelijkheid voor hebt natuurlijk.
Ik snap dat je dat denkt inderdaad. Nu kan ik het bij mij dan nog wel voorstellen maar mijn vriend is juist veel te natuurlijk :oeps:
Die doet alles zoals hij met die andere twee ook doet en dat gaat nu eenmaal niet altijd. Dus die zou juist even wat meer inlevingsvermogen mogen hebben. Ik heb dat misschien wel iets teveel hoor, dat kan, maar hij voelt zich overduidelijk veel fijner bij mij dan bij hem.

Helaas hebben we geen mogelijkheid voor een metamorfose :( Ik heb er afgelopen weekend al naar gekeken.
Wat we wel hebben gedaan is een deur in de hal gezet, die hadden we eerder niet. Die staat er pas sinds gisteren echt in dus we gaan nog mee maken of dat voor hem scheelt :)
Thomas schreef:Als je op reis gaat naar een andere locatie (visite, bijvoorbeeld) Dan zijn er onderweg al veel prikkels geweest. Misschien helpt hem dat een beetje ontdooien?

Zo is er een stabij-dametje op het werk die ook echt even moet ontdooien. Bij haar zet ik dan wel eens expres een iets opdringerig speelse hond in, waar ze wel op móet reageren. Wanneer ze dat een paar keer heeft gedaan komt ze steeds losser en eindigt het altijd in blij rennen en spelen, en blijft ze ook heel los. Wanneer ik haar er niet doorheen help, kan ze best lang in die 'bevroren' toestand blijven hangen.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat ik met een aantal honden heb gezien dat iets meer prikkelen juist het tegenovergestelde van dichtklappen kan veroorzaken.

Ik ken Cody verder niet en ik weet ook niet of Cody zo'n soort hond is, ik vertel alleen wat mijn ervaringen met dat soort hondjes zijn. :ok:
Daar zeg je wat. Hij reageert inderdaad supervrolijk op honden die ik eigenlijk debiel vind :schrik:
Misschien dat het overprikkelen hem juist die streep over helpt.

Ik zal nog wat foto's maken vanavond, het huidige is allemaal baggerkwaliteit.
We hebben gisteren heerlijk geknuffeld. Ik had met Manu 2 uur lang cursus gehad en nog wat worst over, dus ik heb Cody dit keer niet aangelijnd meegenomen naar de voerbak maar hem gelokt. Het duurde geloof ik 25 minuten als ik de klok mocht geloven maar hij deed het wel. Één hap en hij wilde weer terug maar dat geeft niet. Hij vindt het wel fijn als ik er bij blijf maar dan mag ik niet naar hem kijken :mrgreen:
Hij heeft echt al veel vertrouwen in me, dat voelt fijn.
Zodra ik thuis kwam lag hij met grote ogen, platte oren en bek likkend in zijn mand met zijn poten te maaien. Hij wilde zo graag naar me toe maar hij durfde niet goed. Als ik dan tegen hem praat en met mijn handen op mijn benen klap en de afstand steeds iets verklein komt hij uiteindelijk overeind en steeds dichterbij :I:

Het is zo'n knuffel en hij is zo gezellig. Buiten heeft hij het nog het meeste naar zijn zin.
Gisteravond kreeg ik een geweldige kans. We liepen het laatste rondje en ineens vloog er vlak achter ons een autoalarm aan. Hij schrok zich kapot en ging gelijk in de vluchtstand. Ik met mijn cursus vers in mijn geheugen ben gelijk omgedraaid, weer omgedraaid, en weer en weer. En op een gegeven moment liepen we vlak langs de lawaai makende auto en keek hij mij aan: vrouwtje waar gaan we nu heen? :I: :lief: :love:

Vriend kan wel eens vergeten van hoe ver hij komt. Drie weken geleden lag hij verstopt in de slaapkamer. Nu ligt hij standaard in de woonkamer. En nee, hij staat niet bij je te snollen en hij schrikt van je als je op staat maar hij ligt in de woonkamer! Hij volgt je met zijn ogen, maar hij kan juist ook zo heerlijk slapen terwijl je een paar meter verderop de vaatwasser inruimt, je kunt een kast openen zonder dat hij weg duikt achterin zijn mand, hij durft nu zelf mee te lopen naar de deur zonder tegen een van de andere honden te plakken, hij vindt ook het solo wandelen leuk en gezellig, hij rent met een blij hoofd met je mee buiten. Het zijn kleine stappen voor ons, maar voor hem natuurlijk enorm. De knapperd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Het lijkt me een heerlijke hond en hij gaat met de nodige TLC vast nog veel meer stappen zetten :ok:
Manuma
Zeer actief

Het is een verschrikkelijke foto voor mij en mijn zusje maar toch zo leuk :engel:

Ons logeerpartijtje:
Afbeelding

Samen wakker worden :I:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Speelse, dappere Cody. Foto's van logeerpartij p.7.

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Oh wat een heerlijke knuffelhond. :I:

Dat vrijer zijn in een vreemde omgeving heb ik ook bij Lilo wel gezien, die is stikmakkelijk op visite, gedraagt zich eigenlijk vanaf het begin al alsof op visite gaan een soort 'wandelen' in een vreemd huis is, laat zich door iedereen aanhalen en klimt ook probleemloos op de bank naast vreemde mensen.

Gek genoeg is ze ook heel makkelijk als ik zelf een huis vol visite heb. Toen ze hier nog maar heel kort was maakte ik me van tevoren allemaal zorgen over de verjaardag van dochter, maar puntje bij paaltje liet ze zich in een bomvol huis door wildvreemde mensen aanhalen en stond ze naast Jack te bedelen om lekkere hapjes. Nauwelijks stress, terwijl ze zelfs nu nog steeds even moord en brand blaft als er iemand het huis binnenkomt. Maar als er al heel veel mensen binnen zijn en komen er nog drie binnen, dat is weer helemaal geen probleem.

Ik kan dat ook niet plaatsen. :19:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Veel herkenbare dingen in je update, vooral over die deuropeningen/doorgangen.
Manuma schreef:Helaas zijn er nog steeds geen geïnteresseerden voor Cody :(
Op zich juist wel fijn toch? Voor Cody lijkt het me heel fijn als hij nog even mag doorgroeien bij jou en hij niet al na een paar weken weer moet verhuizen?
Manuma
Zeer actief

Zamunda schreef:Veel herkenbare dingen in je update, vooral over die deuropeningen/doorgangen.
Manuma schreef:Helaas zijn er nog steeds geen geïnteresseerden voor Cody :(
Op zich juist wel fijn toch? Voor Cody lijkt het me heel fijn als hij nog even mag doorgroeien bij jou en hij niet al na een paar weken weer moet verhuizen?
Nou ja, dan zit hij natuurlijk wel al lekker op zijn plek. En voor mij is dit niet zo goed :F:
Niet dat we last van hem hebben hoor, helemaal niet. Hij draait goed mee inmiddels. Maar ik hecht me. Deze hond kan geen maandenlang blijven. Als het moet kan het maar liever niet, dan mag ie nooit meer weg :engel:
Manuma
Zeer actief

Oh en zaterdag heeft hij een fotoshoot :cheer:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Het zou natuurlijk heel fijn zijn als een baasje voor Foxy/Cody kwam die verder met hem aan de slag kan.
Wat leuk een fotoshoot! Ik ben benieuwd :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Manuma
Zeer actief

Een update over Cody/Foxy
Afgelopen zaterdag kwam mijn zusje eten. Ik was natuurlijk weer helemaal stuk gelopen op mijn planning dus ik moest nog boodschappen halen toen ze er al was :Q: Ze had geen zin mee te gaan, dus zou ze bij de honden blijven.
Na een half uur keerden we (vriend en ik) terug naar huis waar we Cody naast mijn zusje aantroffen op de bank :80: HUH?
“Hij kwam kijken en toen heb ik gezegd dat hij naast me kon komen”, reageerde ze wat geschrokken van onze verbaasde reactie. Wát?
Ze had hem niet gelokt of überhaupt tegen hem gesproken, hij was zelf naar haar toe gegaan met brede kwispel en naast haar gaan zitten. Daarna had hij met haar gespeeld met een knuffeltje :O Hij heeft mijn zusje misschien drie keer gezien.

Eerst voelde ik me daar naar om. Hij vindt mij toch ook leuk? Waarom komt hij niet uit zichzelf naar mij toe? Waarom bewaart hij toch nog die afstand en waarom kan ik hem niet zo ver krijgen dat hij zichzelf zo overwint dat hij bij mij komt kijken? Ik had er een knoop in mijn maag van. Ik deed toch zo mijn best hem zijn rust te gunnen en zichzelf te overwinnen, ik kom hem knuffelen, ik praat tegen hem en het wandelen vindt hij toch ook zo geweldig leuk.
Het zette me aan het denken. Ik snapte er niks van.
Het kan heel zweverig klinken, of nou ja, dat doet het gewoon. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik vrij vaak hardop zeg: “nee, hij blijft niet. Hij kan niet blijven, hij is heel lief maar hij blijft niet hoor”.
Die houding heb ik mezelf ook onbewust gegeven. Hoi Cody lieverd, aai, aai, laten we maar snel zorgen dat je naar een eigen huis gaat. Ik vind je lief maar je moet weg.
Zou jij iemand dan je vertrouwen geven?

Dus ik ben er aan gaan werken afgelopen dagen. Aan mijn eigen houding.
Ik heb hem een aantal keer apart genomen en hem hardop verteld dat dit zijn huis is, dat ik wil dat hij gelukkig is en dat hij zo boft omdat hij een nog veel beter huis tegemoet gaat en we tot die tijd heel veel gaan knuffelen en spelen.
Nu ga ik elke avond even bij zijn plekje zitten, op een meter afstand. Ik merk dat als ik hem aan keek hij gespannen raakt en als ik mijn rug naar hem toe keer begint hij te geeuwen en fronsen. Als ik wel met mijn gezicht naar hem toe zit maar mijn ogen afwendt is hij het meest op zijn gemak en komen zijn lange poten het eerst op me af. De andere twee komen de eerste paar minuten ook bij ons zitten en ik voer ze snoepjes en kriebel ze. Uiteindelijk komt Cody dan ook en is dan ontzettend blij.
Inmiddels kan ik de afstand vanaf zijn mand al redelijk uitbouwen, hij durft nu zelfs de woonkamer over te steken en snoepjes bij me te komen halen. De kamer in strooien helpt hem ook een drempel over, maar hij vindt het het fijnste als ik de kamer doorbreek als het ware.
Net als dat hij de hal spannend vindt, maar als ik in het midden van de hal sta vindt hij het al veel gemakkelijker de hal door te lopen. Het gaat wel met veel gekrabbel maar al vele malen beter omdat we nu geen riem meer hoeven te gebruiken om hem ergens heen te krijgen MITS we de tijd nemen hem te laten zien dat er niets zal gebeuren.
Het wandelen is nu al geheel eigen. Hij schrikt niet meer van voorbijgangers, tenzij het meerdere personen zijn, dan wil hij nog weg. Verkeer als trams, auto’s, grote vrachtwagens kijkt hij niet eens meer van op. Wat me ook opvalt is dat hij nu veel meer om zich heen kijkt. Zo wil hij nu bij een passerende hond heel graag even kijken en spelen, eerder zag hij die honden vaak niet eens. Als iemand mij aanspreekt gaat hij ook altijd even naar voren om te kijken bij diegene. Ze moeten niet hun hand uitsteken of hem recht aankijken, maar hij is dus wel zo nieuwsgierig dat hij even die puntige neus naar voren steekt en zelfs een kleine kwispel durft te doen. Die voorpoot gaat nog wat gespannen omhoog maar hij is hier al enorm in gegroeid.

En vanochtend?
Ik kwam de huiskamer in waar Cody Uma’s mandje ingepikt heeft die veel te klein voor hem is :P Ik liep wat heen en weer omdat ik Manu zijn schooltas in moest pakken voor vanavond. Ik bekeek even of ik alles al had, draai me om en ineens staat Cody achter me. Ik wist niet wat ik zag.
“Hey vent, kwam je kijken”? Hij begint te kwispelen, geen hoge kwispel maar een lage, brede kwispel. Precies zo een als ik had gezien toen hij met mijn zusje zat.
Ik ging door mijn hurken, wend mijn ogen af en steek mijn handen naar voren. Hij legt zijn kop erin en ik hoor hem smekken. Hij kwam met zijn neus bij mijn neus en begon nog harder te kwispelen en bracht een onmogelijke bocht in zijn lichaam, of ik hem nu alsjeblieft weer zo lekker op zijn billen wilde kriebelen. Ik ging in de kleermakerszit en die lange poten werden al gauw op mijn benen geschoven. Ik voelde me zo dolgelukkig en wat was ik trots! Ik stond midden in de kamer en hij was helemaal zelf naar me toe gekomen!

Het lag gewoon aan mij, zoals altijd natuurlijk, maar wauw, dat een hond die energie zo aan kan voelen. Dat hij gevoelig is wist ik wel. Dus we spreken niet meer uit dat hij niet mag blijven, we spreken enkel nog uit dat hij een gouden mand krijgt waar hij nog veel meer geknuffeld wordt dan bij ons.
Ik verwacht ook heel mooie foto’s van Cody, ik hoop ze gauw te kunnen plaatsen!
Dit weekend wil ik ook wat filmpjes maken aan de lange lijn op het strand, je zou dan echt niet zeggen dat het zo’n bangerik is. Hij is buiten zo intens gelukkig :I:
Zamunda
Zeer actief

Re: Hoe een hond je gevoelens doorheeft. Domme ik

Wat fijn dat je gevonden hebt waar het aan schortte en dat je bij jezelf die knop om hebt weten te zetten. En dan de grootste beloning: Cody die je vertrouwt en knuffels komt halen :I: :cheer: .
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een lief verhaal heb je geschreven. Cody mag blij zijn dat hij bij jou heeft mogen starten. Hopelijk krijgt hij net zo'n begripvolle baas als jij bent.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

wat een mooi verhaal maar eh...
omdat ik Manu zijn schooltas in moest pakken
Whut? :U:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Sas schreef:wat een mooi verhaal maar eh...
omdat ik Manu zijn schooltas in moest pakken
Whut? :U:
Manu en ik gaan 2x per week naar school, dus ik sta 's ochtends zijn schooltas in te pakken met de clicker, een snacktasje etc :F:
Sterre schreef:Wat een lief verhaal heb je geschreven. Cody mag blij zijn dat hij bij jou heeft mogen starten. Hopelijk krijgt hij net zo'n begripvolle baas als jij bent.
Wat ontzettend lief van je, dankjewel. Ik vind die spiegelende honden zo confronterend :jank: Hij heeft groot gelijk natuurlijk, verwachten dat hij bij mij komt en me vertrouwt terwijl ik aan de ene kant zo graag wilde dat hij op afstand blijft.
Zamunda schreef:Wat fijn dat je gevonden hebt waar het aan schortte en dat je bij jezelf die knop om hebt weten te zetten. En dan de grootste beloning: Cody die je vertrouwt en knuffels komt halen :I: :cheer: .
Het begin is er :D Zulke grote stappen als hij de eerste weken maakte, zo lang stonden we alweer 'stil'.
Wat is het soms ook moeilijk met honden, terwijl het zo gemakkelijk kan zijn :Q: Die knop is nog niet helemaal om hoor, ik vind het heel lastig. Dat heb ik met Blanche, en zelfs met Uma, nooit op deze manier ervaren. Het is dat het echt niet kan op dit moment, het is een heel bijzondere hond.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Wat mooi, dat inzicht. Erg ontroerend om te lezen. DIe knul heeft een geweldig begin bij jou mogen maken.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Zamunda
Zeer actief

Manuma schreef:
Zamunda schreef:Wat fijn dat je gevonden hebt waar het aan schortte en dat je bij jezelf die knop om hebt weten te zetten. En dan de grootste beloning: Cody die je vertrouwt en knuffels komt halen :I: :cheer: .
Het begin is er :D Zulke grote stappen als hij de eerste weken maakte, zo lang stonden we alweer 'stil'.
Wat is het soms ook moeilijk met honden, terwijl het zo gemakkelijk kan zijn :Q: Die knop is nog niet helemaal om hoor, ik vind het heel lastig. Dat heb ik met Blanche, en zelfs met Uma, nooit op deze manier ervaren. Het is dat het echt niet kan op dit moment, het is een heel bijzondere hond.
Nou, je hebt toch maar mooi de omslag weten te maken van 'je blijft niet' naar 'je bent hier nu heel welkom en je gaat later een heel fijn nieuw thuis krijgen'. En de knop is genoeg om, dat heeft Cody je al laten weten :ok: . Maar inderdaad, je zult het voor jezelf best nog even flink moeten herhalen dat zinnetje, zodat het wat meer gaat landen, maar de grootste stap heb je al gemaakt.

Die verrekte gevoelens maken het er ook niet makkelijker op hè, en Cody al helemaal niet :tongue: .
Manuma
Zeer actief

Zamunda schreef:
Die verrekte gevoelens maken het er ook niet makkelijker op hè, en Cody al helemaal niet :tongue: .
Neee :cry: Haha!

Ik ben het hélemaal vergeten te delen, maar het is zo ontzettend leuk. Dit is het leuke drietal, kijk nou :I:

(ik werd heel enthousiast dus sorry voor mijn gehinnik :mann: )
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Manuma schreef: Ik ben het hélemaal vergeten te delen, maar het is zo ontzettend leuk. Dit is het leuke drietal, kijk nou :I:

(ik werd heel enthousiast dus sorry voor mijn gehinnik :mann: )
:I: :I: :I:
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Wat een heerlijk fimpje!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Ingrid48
Zeer actief

wat een mooi verhaal en wat een lief filmpje :I:

Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's! Die kan ik mooi op de website van Mirtos laten zetten en wie weet kijkt zijn aanstaande baasje wel :wink:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ooo, dat filmpje :I: :I: :I:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mooi beschreven, en wat een leuk filmpje. :I:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Geweldig. Soms ligt een antwoord zo dichtbij, ligt het voor je neus, alleen zie je het over het hoofd omdat je de link nog niet hebt gelegd. En dat filmpje....keten op bed! Leuk.
Hij krijgt een stevige basis, Cody.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Frolic schreef::I: Ohhh, dat filmpje :I:
Jammer dat hij hier niet kan, ik vind hem zo leuk :I:
Ik blijf ook verliefd.... Maar ik denk dat Izzie niet de stabiele hond is die Cody zo nodig lijkt te hebben :(:
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Wat een mooie update en heel herkenbaar. :lol1:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Heerlijk verhaal en heerlijk filmpje! :D
Ingrid48
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:
Frolic schreef::I: Ohhh, dat filmpje :I:
Jammer dat hij hier niet kan, ik vind hem zo leuk :I:
Ik blijf ook verliefd.... Maar ik denk dat Izzie niet de stabiele hond is die Cody zo nodig lijkt te hebben :(:

Moah, Cody past zich wel aan hoor :wink: :D
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heel erg leuk filmpje :I:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik werd helemaal emo van je verhaal, wat mooi dat jullie zo dichter tot elkaar komen.
Ik snap dat afstand inbouwen wel hoor, steek zo zelf ook in elkaar, mede daarom dat ik eigenlijk alleen pups wilde opvangen, die zijn meestal lekker onbevangen en niet zo schuchter dat je er zoveel vertrouwen in moet steken, alleen blij zijn en eten hebben werkt dan in het begin ook wel heel goed.
Hechten wil ik me ook nooit maar je doet het toch.hoe dan ook. Dus alleen maar mooi dat je je nu open kan stellen en hij dat ook gelijk op lijkt te pakken.
Hij krijgt door jou/jullie een fantastische start en alles wat je nu leert met hem kun je doorgeven aan zijn nieuwe baasjes, alleen maar fijn dat jij de handleiding mag schrijven .
Manuma
Zeer actief

Eerst het belangrijkste:
Cody foto-topic

Cody-weekend

Ik besloot afgelopen weekend veel tijd aan Cody te besteden en samen met hem op pad te gaan. Ik heb het zelf erg druk gehad met mijn werk en de cursus dus ik had nog een aantal dingen op mijn lijstje staan die ik graag met hem wilde gaan ondernemen.

Zaterdagochtend ben ik met Cody en Uma in de auto gesprongen en zijn we naar een klein, omheind veld gereden op een half uur afstand. Dit is het plekje waar ik Uma ook voor de allereerste keer los durfde te laten, dus áls het ergens ging gebeuren was het daar. Één ingang, en we zouden met drie mensen zijn dus konden we voorkomen dat hij bij het hek zou komen.
Ik kwam wat te vroeg aan, ik ging vast naar binnen en klikte Uma los. Ze begon direct te scharrelen en met flapperende oren rondjes om ons heen te rennen. Cody werd ongelofelijk enthousiast, rende op Uma af, stak zijn lange poten naar voren en kwam daarna weer heel blij naar mij toe gerend. Ik durfde hem niet los te laten dus ik ben wat mee gaan rennen.
Hij richtte zoveel aandacht op mij dat hij niet eens meer naar Uma keek. Ik speelde met hem, rende, aaide hem, hij sprong tegen me op en daagde me weer uit mee te doen.
Ik heb hem op dat moment los geklikt, met het vertrouwen dat hij bij mij in de buurt zou blijven. Hij rende rondjes om mij heen, zó gelukkig, ik stond echt keihard te genieten.

Mijn zusje kwam aan, samen met mijn moeder, Cody kwam direct bij me staan. Hij schrok niet, klapte niet dicht maar waarschijnlijk voelde het wel veilig voor hem hen even te bekijken vanachter mijn benen. Al snel stapte hij naar voren en begon weer te spelen. Het was echt genieten! Uma had niet veel zin in spel, af en toe een rondje rennen maar dat was het wel.
Ik had Manu niet meegenomen omdat ik foto’s van Cody wilde, Manu kan nogal opvallend zijn en ik zou niet willen dat Cody weg valt. Niet alleen in uiterlijk maar ook in spel kan Manu wat meer aanwezig zijn en ik wilde juist die leuke Cody tevoorschijn halen.
Manu is toch wel de grote baas dus ik was bang dat hij niet zo goed zijn blij-ei-met-gestrekte-poten-zelf zou zijn.

Waaaaah, glim glim, ik stráálde! En het leek wel of Cody dat ook deed. Hij was ook zo braaf in de auto terwijl Uma ontzettend zat te miepen. Daarna zijn we nog een stukje door het drukke stadscentrum gelopen. Dat vond hij eerst wat eng, hij gaf wat spanning op de lijn maar na een minuut of vijf lopen werd hij al rustiger en kwam hij naast me lopen. Niemand mocht ze aaien, we liepen gewoon stukjes, bleven af en toe voor een winkelruit staan kijken, draaide even om om iets nog vijf keer te bekijken en Cody begon te kwispelen. Ik heb dit wel maar een kwartiertje volgehouden omdat het wel erg veel prikkels waren en hij natuurlijk ook wat moe was van het vele rennen en spelen eerder op de dag.

Eenmaal thuis heeft hij even geslapen, het was ook opvallend dat hij de oversteek van de woonkamer veel minder eng vond. Normaal glijdt hij toch minstens twee meter op zijn nagels door de woonkamer omdat hij zoveel spanning heeft, nu is dat nog geen meter, hij kruipt echt een fractie van een seconde nog in elkaar en schiet zijn mand in.

’s Avonds heb ik heerlijk met Cody geknuffeld, Uma kwam er ook nog bij, dus lagen we met zijn drieën onder de kleedjes met onze hoofden op dikke kussens lui te doen. Cody kon af en toe weer wat schuw zijn, als ik mijn glas van de tafel pakte of weer neerzette, of als ik een andere plotse beweging maak. Maar uiteindelijk lag hij lekker te slapen op de bank, bovenop mijn voeten :I:

Zondag hadden we een Doggy Date gepland. Ik vind het in groepen lopen altijd wat lastig, ik ken de honden niet en omdat ik honden heb waar ik echt heel intensief op moet letten vind ik het nooit zo ontspannend :F: Ik kan niet kletsen met mensen want dan heeft een van mijn honden zich alweer misdragen. Maar! Cody leek mij eigenlijk wel een hond die dit soort dingen leuk zou vinden, dus ik had mijn vriendin laten weten dat ik toch maar weer eens mee ging.
Op het laatste moment gooide ik Uma ook in de auto en gingen we naar een prachtig stuk duin en uiteindelijk het strand op.
Ik geloof dat we ruim anderhalf uur gelopen hebben.
Het wachten vond Cody wat eng, hij was erg aan het trekken en heen en weer lopen tussen mijn benen in. Hij wilde wel kennis maken met de andere honden maar je zag aan zijn ogen dat hij afwezig was. Hij stond weer in de stressstand. Toen we gingen lopen heeft hij ook nog even in die stand gezeten, als club loop je dan vrij kort op elkaar dus dat vond hij wel spannend. Dan is het ook nog zo dat de meeste honden loslopen.
Na een minuut of 10 begon hij al langslopende honden uit te dagen, maakte contact en kwam snoepjes bij mij halen. Ik roep hem zo af en toe bij me (hij was aangelijnd) en geef hem iets lekkers of een aai.
Op het strand mocht Uma los en waaauw dat vond Cody toch wel GEZELLAAAAGH :Q: Uitbarsting van poten en hij weet dan niet wat hij met al die poten moet dus komt hij maar weer bij mij :lol1: Uma moet er niet veel van weten haha. Het leuke was dat er zoveel mensen en honden waren maar hij is echt alleen met Uma en met mij bezig. Een passerende hond wordt wel aan gesnuffeld maar het geluk wat je in zijn ogen ziet als hij Uma ziet, nee, dat heb ik geen enkel ander moment gezien, haha. Zo leuk :I:
Na de wandeling zijn we naar dierenwinkel Avonturia gegaan. Een winkel met allerlei “beleving”, ze hebben konijnen in vrij grote en lage verblijven, waterratten (ofzo?), uilen en los vliegende tropische vogels. Heel veel te zien dus.
Hij was zó braaf! Of hij het nou echt leuk vond, dat denk ik niet, maar erg vond hij het in ieder geval niet. Gewoon, alsof het normaal was. Hij wachtte keurig braaf, liep netjes mee en stond braaf naast mijn benen te wachten tot ik mijn mand gevuld had met de lekkere kluiven waarvan hij gisteravond dus eentje opgesmikkeld heeft nadat hij ook met mijn vriend op de bank had gekroeld en ook weer in slaap gevallen was.
En dan te bedenken dat hij nog moeite had met mijn vriend.

Ik ben apetrots op Cody!
En vergeet vooral die foto's niet even te bekijken :mrgreen:

Voorproefje:
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Wat heb je dat weer mooi geschreven! En wat deed Cody het goed he, zondag! Met de wandeling en de winkel.. Zo braaf van hem.
Om vervolgens naast Diva Uma op de bank te ploffen.

Het is echt een heerlijke lieve kroelkont, hij heeft mijn hart gestolen. De mensen die hem gaan adopteren, gaan er een wereldhond aan hebben.. Hij is zo leuk! :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”