Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Want daar ligt die hond buiten...
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Want daar ligt die hond buiten...
nou ik had er gister een die dus wel het erf afkwam. Lel van een duitse herder teef, steekt zo de weg over (weinig autos maar ze reden er wel hard) om op mijn honden af te komen. Ik schrok me rot, had heel dat beest niet gezien. Nou viel het wel mee met hoe aggressief ze aankwam en op mijn HEY! WEG! keerde ze ook meteen om haha. Stapte ik zelf net naast het asfalt en kwak ik me daar toch keihard in de berm... toen had die hond het natuurlijk gedaan, dat snap je 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
nee lopend.. Hoezo?Heavy schreef:Was je op de fiets?sbientje schreef:nou ik had er gister een die dus wel het erf afkwam. Lel van een duitse herder teef, steekt zo de weg over (weinig autos maar ze reden er wel hard) om op mijn honden af te komen. Ik schrok me rot, had heel dat beest niet gezien. Nou viel het wel mee met hoe aggressief ze aankwam en op mijn HEY! WEG! keerde ze ook meteen om haha. Stapte ik zelf net naast het asfalt en kwak ik me daar toch keihard in de berm... toen had die hond het natuurlijk gedaan, dat snap je
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik vind het belachelijk dat mensen daarover durven te klagen...... Helemaal omdat er dus alleen geblaft wordt, vanachter een hek!, als er een hond op jullie eigen terrein komt. En dan geen metertje.
Mijn zwartjoekel heeft trouwens een iets groter terrein in zijn hoofd dan hoe groot het in realiteit is. Die zou rustig over het hek in de voortuin heen gaan om die extra meters te beschermen. Hij blijft wel op het terrein wat hij in zijn hoofd heeft, maar dat eindigt niet voor hem omdat er toevallig een hek staat. Dat is dan wel weer de reden dat hij niet in de voortuin mag liggen. Maar buiten ons huis en onze tuin kan hij gewoon loslopen zonder mensen op te vreten.
Mijn zwartjoekel heeft trouwens een iets groter terrein in zijn hoofd dan hoe groot het in realiteit is. Die zou rustig over het hek in de voortuin heen gaan om die extra meters te beschermen. Hij blijft wel op het terrein wat hij in zijn hoofd heeft, maar dat eindigt niet voor hem omdat er toevallig een hek staat. Dat is dan wel weer de reden dat hij niet in de voortuin mag liggen. Maar buiten ons huis en onze tuin kan hij gewoon loslopen zonder mensen op te vreten.
- xkmmtjee
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder
- Aantal honden: 1
Het is jou tuin dus jij bepaald wat je daarmee doet. Als andere mensen het niet fijn vinden om langs je huis te lopen vanwege je hond dan lopen ze maar een andere route.
Wat ik niet snap is dat mensen hun hond in hun voortuin laten lopen waar ze het terrein afkunnen. Ik loop regelmatig met mijn hond in een bosachtig gebied waar een aantal huizen staan. Bij een van die huizen hebben ze 2 Berner sennen honden lopen die constant van het terrein afgaan. Het staat heel afgelegen en het huis staat aan een zandweg. Als je met je hond er langs loopt komen ze blaffend op je af. Gelukkig geeft mijn hond er geen aandacht aan waardoor ze redelijk snel weer teruglopen maar ik snap niet dat je dat als hondeneigenaar wil. Straks komt er een keer een aangelijnde hond langs die niet zo lief naar andere is en ontstaat er een gevecht. Dan sta je daar als enige baasje met 3 honden die je uit elkaar moet halen..
Wat ik niet snap is dat mensen hun hond in hun voortuin laten lopen waar ze het terrein afkunnen. Ik loop regelmatig met mijn hond in een bosachtig gebied waar een aantal huizen staan. Bij een van die huizen hebben ze 2 Berner sennen honden lopen die constant van het terrein afgaan. Het staat heel afgelegen en het huis staat aan een zandweg. Als je met je hond er langs loopt komen ze blaffend op je af. Gelukkig geeft mijn hond er geen aandacht aan waardoor ze redelijk snel weer teruglopen maar ik snap niet dat je dat als hondeneigenaar wil. Straks komt er een keer een aangelijnde hond langs die niet zo lief naar andere is en ontstaat er een gevecht. Dan sta je daar als enige baasje met 3 honden die je uit elkaar moet halen..
Dogs experience the world as it is, without judgement. When we learn to do the same, we make the world a better place..
-
blondie
- Zeer actief
Zodra ik weet dat er bij bepaalde tuinen honden al die niet met baas erbij buiten zijn die reageren, dan was en ben ik er alert op. En loop/liep meestal met een wat ruimere bocht erlangs. En liet al helemaal niet mijn honden daar alle luchtjes opsnuiven of wachten op reactie vanuit mijn honden. Andersom in mijn vorige huis verbaasde ik me er overigens ook over hoor, gedrag van baasjes met honden die passeerden terwijl ze zagen dat mijn honden buiten lagen en dan bij mijn hek bleven staan met een kleine of grote hond die hijgend en grommend onder de heg door probeerden te komen of over het hek heen.
Die mensen heb ik op een bepaald moment wel aangesproken en dringend verzocht gewoon door te lopen en niet te blijven provoceren.
Want ik was het ook een beetje zat aan het worden om mijn honden maar te blijven zeggen niet te reageren of naar binnen te sturen terwijl ze juist gewoon passanten met of zonder honden negeerden.
Een keer wel me de tandjes geschrokken omdat ik dus niet wist dat er een hond in een bepaalde tuin lag, die in het donker toen ik passeerde half over het muurtje heen kwam zetten. Die man heb ik toen hij naar buiten kwam wel toegesist dat als de hond niet tegen passanten kon hij de hond niet los in de tuin moest laten zonder toezicht. Was gewoon een straat, en een enorme dog
ik schrok me écht rot en een hoop herrie want hij had mijn reu bijna te pakken, maar ik had ook mijn teef naast me en haar reactie was iets sneller dan dat ik me realiseerde dat er een hond over het muurtje heen kwam
Maar goed, sinds die ervaring passeerde ik daar aan de overkant als ik naar mijn ouders toe ging met de honden
Die mensen heb ik op een bepaald moment wel aangesproken en dringend verzocht gewoon door te lopen en niet te blijven provoceren.
Want ik was het ook een beetje zat aan het worden om mijn honden maar te blijven zeggen niet te reageren of naar binnen te sturen terwijl ze juist gewoon passanten met of zonder honden negeerden.
Een keer wel me de tandjes geschrokken omdat ik dus niet wist dat er een hond in een bepaalde tuin lag, die in het donker toen ik passeerde half over het muurtje heen kwam zetten. Die man heb ik toen hij naar buiten kwam wel toegesist dat als de hond niet tegen passanten kon hij de hond niet los in de tuin moest laten zonder toezicht. Was gewoon een straat, en een enorme dog
Maar goed, sinds die ervaring passeerde ik daar aan de overkant als ik naar mijn ouders toe ging met de honden