Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond die oudejaarsnacht wegliep voor vuurwerk dood gevonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Hond die oudejaarsnacht wegliep voor vuurwerk dood gevon

Ongelezen bericht door LongFields »

Als het vuuwerk afsteken beperkt zou blijven tot louter de nieuwjaarsnacht van middernacht tot uiterlijk een uur of twee, dan zou dat mij worst zijn. Maar dat is blijkbaar niet te handhaven door ons politieapparaat. Dat vind ik het ergste, dat er al begin december de eerste knallen te horen zijn, en die gaan op sommige plekken door tot ver in januari.
Dus dan liever een algeheel vuurwerkverbod voor particulieren, en per gemeente of woonplaats 1 plek waar een vuurwerkshow mag worden gehouden, zonder die illegale bommen en duizendknallers, maar alleen. Met siervuurwerk.
Maar dit is ongetwijfeld een niet te realiseren sprookje.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

LongFields schreef:Als het vuuwerk afsteken beperkt zou blijven tot louter de nieuwjaarsnacht van middernacht tot uiterlijk een uur of twee, dan zou dat mij worst zijn. Maar dat is blijkbaar niet te handhaven door ons politieapparaat. Dat vind ik het ergste, dat er al begin december de eerste knallen te horen zijn, en die gaan op sommige plekken door tot ver in januari.
Dus dan liever een algeheel vuurwerkverbod voor particulieren, en per gemeente of woonplaats 1 plek waar een vuurwerkshow mag worden gehouden, zonder die illegale bommen en duizendknallers, maar alleen. Met siervuurwerk.
Eens. En waarom zou dat niet te realiseren zijn in Nederland als het in andere landen wél kan?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

DeDiana schreef:En waarom zou dat niet te realiseren zijn in Nederland als het in andere landen wél kan?
Goede vraag.
Feit is dat het nu al niet lukt om het afsteken van vuurwerk buiten de wettelijk toegestane periode te voorkomen. Ik heb dan ook niet de illusie dat het wel zal lukken het afsteken van particulier vuurwerk helemaal te voorkomen bij een algeheel particulier vuurwerkverbod.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:
DeDiana schreef:En waarom zou dat niet te realiseren zijn in Nederland als het in andere landen wél kan?
Goede vraag.
Feit is dat het nu al niet lukt om het afsteken van vuurwerk buiten de wettelijk toegestane periode te voorkomen. Ik heb dan ook niet de illusie dat het wel zal lukken het afsteken van particulier vuurwerk helemaal te voorkomen bij een algeheel particulier vuurwerkverbod.
Ik eigenlijk juist wel. Dan is gewoon alles verboden... en dat is imo makkelijker te handhaven dan tussen bepaalde uren. Hier liepen ze dec 2014 ook erg streng en veel te controleren... helaas afgelopen jaar niet. In 2014 kon je de hele tas vuurwerk die je bij je had dan ook gelijk inleveren bij afsteken buiten de aangegeven tijden... heel veel agenten in burger. Als je dat even volhoudt en dan met name in de gebieden waar veel klachten vandaan komen. Is makkelijk te zien op de overlastsite en door de buurtwachten te raadplegen. Die lopen hier bijna non stop door de wijk waarom gebruik je dat niet ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door h a n s »

LongFields schreef:Als het vuuwerk afsteken beperkt zou blijven tot louter de nieuwjaarsnacht van middernacht tot uiterlijk een uur of twee, dan zou dat mij worst zijn. Maar dat is blijkbaar niet te handhaven door ons politieapparaat. Dat vind ik het ergste, dat er al begin december de eerste knallen te horen zijn, en die gaan op sommige plekken door tot ver in januari.
Begin december?
Afgelopen jaar al vanaf begin oktober....
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

h a n s schreef: Begin december?
Hier niet gelukkig, maar begin oktober is helemaal van de zotte zeg.... Daar ben je mooi klaar mee als je een angstige hond hebt. :ugh:
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Toen er nog vanaf 10 smorgen vuurwerk afgestoken mocht worden liep ik zo veel mogelijk buiten de bebouwde kom met mijn hond langs ons stadje te wandelen om de herrie te ontvluchten. Als je dan van een afstandje vanaf de weilanden naar het stadje keek en luisterde was het exact als in een film alsof Stalingrad of Berlijn in WO2 belegerd werd en de verdedigers alle moeite hadden om de vijand terug te dringen...precies een film..
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

LongFields schreef:
Hier niet gelukkig, maar begin oktober is helemaal van de zotte zeg.... Daar ben je mooi klaar mee als je een angstige hond hebt. :ugh:

Ik heb jarenlang vanaf oktober tot januari met één heel erg bange en één anders bange (want afgekeken) hond gezeten.
Moordneigingen :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:
hier begonnen ze ook al in oktober echt gewoon bizar
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

gelukkig....!
Steeds meer organisaties tegen vuurwerk

Gisteren, 23:00

Het aantal organisaties en particulieren dat zich heeft uitgesproken voor een verbod op consumentenvuurwerk is in korte tijd hard gegroeid.
Halverwege december publiceerden 18 organisaties een manifest tegen consumentenvuurwerk.

Nog geen twee maanden later hebben 680 organisaties en 27.000 particulieren het Manifest Vuurwerk ondertekend.
De ondertekenaars vinden dat moet worden overgestapt op professionele vuurwerkshows met Oudjaar.

In het manifest staat dat de viering van Oud en Nieuw niet mag leiden tot ernstig en blijvend letsel en tot problemen met de openbare orde.
De tegenstanders van het consumentenvuurwerk, waaronder veel medische organisaties en stichtingen, zeggen dat ook dit jaar weer veel te veel mensen oogletsel hebben opgelopen.
http://nos.nl/artikel/2085898-steeds-me ... rwerk.html
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”