Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe jij met je hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Wat doe jij met je hond?

Ongelezen bericht door sjm »

Wat doe jij elke dag met je hond? En elke dag hetzelfde of anders? Hoe ziet jouw dag eruit? Hoe ziet jouw week eruit?
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Wat doe jij met je hond?

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wisselt enorm. Heb geen vast schema.

Woensdag altijd behendigheid.
Verder vaak balletjes gooien, beetje simpel apporteren, trucjes aanleren/verbeteren en racen naast de fiets.
Ayleen is een hond die het ook vooral fijn vindt om er gewoon bij te zijn. Dus met dierenhokken schoonmaken, auto wassen, tuinieren, klusjes: lekker bij de bazen liggen en de boel in de gaten houden.
Laatst gewijzigd door _Leonie op 18 jan 2016 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

In grote lijnen komt het hier op neer:

Manu, 2 jaar, Husky
Op maandag- & donderdagavond cursus, 2 tot 3x in de week 30 tot 60 minuten naast de fiets of step en in het weekend lekker de lange wandelingen van ongeveer 1,5 tot 2,5 uur.
Op maandag en donderdag heeft hij geluk, want dan past mijn zusje op hem en gaat hij nog extra op pad naar nieuwe plekken :D
1x in de week 10 km mee met hardlopen, en het is de bedoeling dat ik het hardlopen weer eens op ga pakken :F:

Uma, 3 jaar, Podenco
2 tot 3x in de week tot 40 minuten naast de fiets en in het weekend de lange wandelingen.
Zij doet dan wel weer 2 tot 3x in de week een langere wandeling 's avonds, sinds Cody er is heeft Manu daar meer pech mee :engel:

Cody, 5 jaar, mix
Die loopt de lange wandelingen mee met Uma en dat is voor nu ook genoeg aan prikkels.
Nu met de kou begint hij wel wat te stuiteren dus wie weet mag hij binnenkort vastgebonden aan mijn rots Manu en mee rennen naast de fiets :D
storm666
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door storm666 »

ik heb veel wisselende diensten.
maar meestal als ik late dienst heb van twee tot tien sta ik om 10 uur op.
douchen en ruim een uur met de honden wandelen in een losloopgebied.
daarna werken en na thuiskomst nog een kleine wandeling.
zeker 1 keer in de week stepjoring en in het weekend of vrije dagen nog een extra wandeling.
in het weekend als mijn vriend thuis is neem ik ze ook wel vaak 1 op 1 mee voor een lange aangelijnde zwerftocht.
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Manuma schreef:In grote lijnen komt het hier op neer:

Manu, 2 jaar, Husky
Op maandag- & donderdagavond cursus, 2 tot 3x in de week 30 tot 60 minuten naast de fiets of step en in het weekend lekker de lange wandelingen van ongeveer 1,5 tot 2,5 uur.
Doordeweeks dan geen lange wandelingen? Hoeveel doe je dat op doordeweekse dagen dan? Met uitlaten en wandelen?
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Momenteel train ik zelf met geen van de 3. Iemand anders traint met Tender.

Tender Op dinsdagavond en meestal een dag in het weekend agilitytraining/wedstrijd. Verder dagelijks balletje gooien en meerdere keren per week naar het bos met vriendjes

Juna Herstellende van een kruisbandoperatie. Momenteel 1 keer per dag mee naar het bos, op dit moment nog een kwartier. Voor de rest de kleine wandelingen.

Semmie Semmie is nog erg jong, hij gaat een paar keer per week met vriendjes mee naar het bos, op de dagen dat wij niets afgesproken hebben, gaat hij met Juna de ronde mee. Voor de rest lekker oefenen op het veldje voor de deur.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Doordeweeks is het vrij saai, zeker nu in de winter. Dan wandel ik 's ochtends, tussen de middag een plasrondje en 's avonds weer. Op maandag en woensdag is Finn van 9-12 ongeveer weg met de uitlaatservice en op dinsdagavond hebben we behendigheid, tenminste als dat niet afgezegd wordt door het slechte weer. In het weekend pak ik de auto en gaan we lang wandelen in andere gebieden.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

sjm schreef:
Manuma schreef:In grote lijnen komt het hier op neer:

Manu, 2 jaar, Husky
Doordeweeks dan geen lange wandelingen? Hoeveel doe je dat op doordeweekse dagen dan? Met uitlaten en wandelen?
Mijn vriend laat ze overdag sowieso drie keer uit, waaronder ten minste twee rondes van in elk geval een half uur.

Ik doe 's avonds wel een lange wandeling maar dat is vaak met Cody en Uma.
Manu heeft best heel wat aandacht nodig en ik ben nu veel bezig met huiswerk van onze cursus, dus wij maken doordeweeks niet zoveel kilometers meer.
Hij vindt het rennen naast de fiets en vooral los veel leuker dan een lange wandeling. Ik kan helaas alleen 's ochtends of 's avonds wandelen dus altijd in het donker. Ik woon naast de duinen en het strand maar ik vind dat niet zo ontspannend in het pikkedonker :F:
Maar omdat ik cursus vlakbij werk heb, breng ik hem dus twee keer in de week naar mijn zus en is hij vandaag alsnog lekker naar het strand en naar een plas in de buurt geweest :)

Edit: oh hij gaat overigens met hardlopen ook altijd over het strand los mee met vriend.
Hij zou dat het liefst elke dag doen geloof ik.
Laatst gewijzigd door Manuma op 18 jan 2016 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wij gaan meestal 's ochtends een uur naar het park (soms een half uur, soms twee uur). Soms gaan we naar het bos, als ik wat meer tijd heb. Overdag werk ik thuis en dan maken we 's middags en eind vd dag nog een wandeling. Dit is voor Lou eigenlijk genoeg om zijn ei kwijt te kunnen. En hij gaat altijd mee, naar vrienden of verjaardagen bijvoorbeeld.

De dagen dat ik op de hondencreche werk is Lou de hele dag daar. Dat zijn echt zware dagen voor hem :mrgreen:

Straks als mijn Tollertje er is gaan we weer volop cursussen doen, dus dan zal de dagindeling weer heel anders worden.
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Doordeweeks is het saai dezelfde rondes, 's ochtends 1-1,5u en 's middags ongeveer 40 minuten. 1 of 2 keer in de week doe ik dan nog wat denkspelletjes of trucjes of zo.
Op zaterdag proberen we altijd met de auto ergens anders heen te rijden en daar lekker een lange wandeling te maken. En op zondag train ik behendigheid, hoewel dat komende maanden vervangen wordt door speurcursus.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

's morgens om 6 uur wandel ik met alle 2 varieert van 30 min tot 1,5 uur. 's Middags om een uur of 5 ga ik nog eens met Vusi verschillende dingen doen, beetje rond keutelen op het terrein, beetje gehoorzaamheid training op het voetbalveld of het veld ernaast, even bij de buren op visite of langs de weg lopen.
Verder "peuter" ik met ze thuis, goed borstelen, oortjes controleren, Alex compleet aftasten om te zien of hij wat "engs" heeft, controle op teken, teentjes kijken of gewoon een een goeie kriebel beurt. Alex geniet van dat gekriebel en gepeuter, Vusi begint er nu aan te wennen. :ok:
Zondags wandelen we 's morgens 2 tot 3 uur, dan mogen ze zwemmen als we langs het water komen.
Vusi neem ik af en toe mee naar de stad of naar de Honden brigade van de Politie.
Verder kunnen ze de hele dag in de tuin als ze dat willen, de huis deur staat altijd open overdag.
Laatst gewijzigd door mosquito1980 op 18 jan 2016 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Door de weeks:
- Voor het werk: Jessy naar buiten voor een poep en een plas. Tyson 30 minuutjes wandelen of rondje fietsen
- Na het werk (14:30) zo'n 3 van de 5 dagen een boswandeling van ongeveer een uur met beide honden. overige 2 dagen een wat korter bos rondje, Tyson dan soms nog een extra rondje apart
- S avonds plas rondje (in de zomer vaak nog een bosrondje)

In het weekend:
- Zaterdag of zondag trek ik er met beide honden op uit voor een lange wandeling in een andere omgeving dan normaal.
- Hondjes apart mee met sociale wandeling of wandeldate

Verder gaan ze altijd mee op visite of als we weg gaan. En paar keer in de week wat denkspelletjes
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik heb altijd het gevoel dat ik te weinig doe :/ maar het varieert enorm. Het kan drie keer een kwartier zijn of 1x een uur, 1x een halfuur en nog wat dingen thuis.

Ik probeer vooral Lola te geven wat ze aan kan en het leukst vindt. Dat is zoveel mogelijk los of aan de lange lijn en met haar neus aan de slag. Hoe en hoe lang we dat dan precies invullen wisselt enorm. (koekjes zoeken in een groot weiland waarbij ze los kan racen en zich tussendoor steeds bij mij meldt, de autosleutel zoeken op een aanlijnronde of kaas uit de vensterbanken speuren als we thuis zijn).
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Buiten de wandelrondes (losloop en aanlijn):

Maandag gaan ze 's avonds mee naar de paarden, uur rondrennen en snuffelen terwijl ik voer en uitmest.
Dinsdag ging ik eerder vaak 's avonds hardlopen maar Zorro kan dat niet meer en ik wil hem niet alleen laten na een werkdag alleen, dus dat gaat alleen als mijn man bijtijds thuis is.
Woensdag, donderdag, vrijdag gaan ze naar mijn moeder/dagopvang.
Zaterdag hardlopen met Dalí, Dalí soms mee naast het paard en als ik dat doe krijgt Zorro soms een kwaliteitstijdwandeling in zijn eentje.
Zondag beide weer mee naar de paarden, Dalí (soms op de fiets) mee naar behendigheid, Zorro evt weer in zijn eentje mee (maar ik neem ze veel vaker allebei mee met wandelen, Dalí kan niet te veel beweging krijgen).

Best een vast schema eigenlijk. In de zomer ga ik 's avonds nog wel eens een eind met Dalí fietsen. Verder is de avond knuffeltijd.

Mijn richtlijn is dat ze minstens 1,5 uur per dag zoveel mogelijk los moeten kunnen bewegen en dat dit 1 keer per week wat minder mag zijn.
Afbeelding
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

Op dinsdagavond agility trainen.
In het weekend regelmatig een agility wedstrijd.
Een paar keer in de week fietsen.
Voor de rest geen vaste tijden en lengte van de wandeling varieert ook per dag.
Ligt er beetje aan hoe alles loopt.
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

-Lilo- schreef:Ik heb altijd het gevoel dat ik te weinig doe :/ maar het varieert enorm. Het kan drie keer een kwartier zijn of 1x een uur, 1x een halfuur en nog wat dingen thuis.

Ik probeer vooral Lola te geven wat ze aan kan en het leukst vindt. Dat is zoveel mogelijk los of aan de lange lijn en met haar neus aan de slag. Hoe en hoe lang we dat dan precies invullen wisselt enorm. (koekjes zoeken in een groot weiland waarbij ze los kan racen en zich tussendoor steeds bij mij meldt, de autosleutel zoeken op een aanlijnronde of kaas uit de vensterbanken speuren als we thuis zijn).
Dan komt Lola toch helemaal niets tekort?
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Elke dag wandelingen en sowieso elke dag naar onze schapen.
Ik train niet elke dag, nu zeker niet meer want over 6 weken kan het eerste lam geboren worden, dus het drijven staat op een laag pitje.
Maar voor de honden is alleen al liggen bij de schapen ook werk, want dan letten ze toch goed op.

Een keer per week ga ik met Judy bij iemand anders schapendrijven, Meagan gaat dan altijd mee om te kijken.
Op zaterdag doe ik met Meagan rally-obedience.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dagelijks lopen we minimaal drie kwartier á een uur waarbij ze kunnen loslopen, spelen, rauzen, balletjes apporteren etc. Ongeveer drie keer per week krijgen Coda en Bizzy na die wandeling nog wat jachttraining. Die opdrachten kunnen verschillen van fysiek inspannend (veel apporteren) tot vooral mentaal inspannend (appél, steadyness). Die trainingen duren ongeveer een kwartier tot een half uur. Verder train ik met Coda op dinsdagavond GG en Bizzy begint binnenkort met GG op de maandagavond.

Nilo krijgt tussendoor z'n trainingsmomentjes, bij hem is het puur recreatief dus dan doen we gewoon wat ie leuk vindt :mrgreen: En ik gebruik hem wel eens als hulp bij Bizzy's training, vinden ze beide heel leuk :ok:

Oh en naast deze momenten zijn het alleen korte rondes om even te plassen.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Geen vast schema. Doordeweeks is het afhankelijk van het weer of we lange wandelingen, spelmomenten met andere honden of gaan fietsen. Gemiddeld een uur per dag los.
Wel vaste prik is op vrijdag altijd mee naar het asiel naast de fiets (aangelijnd heen, los terug). Dat is ongeveer 20-30 min fietsen enkele reis.
In het weekend zowel op zaterdag als zondag een lange losloopwandeling over de IJsseldijk of het bos.

Onderweg en thuis doen we wat oefeningetjes of spelletjes.

Tot voor kort hadden we elke donderdagavond training en na de winterstop wil ik beginnen met Breitensport op zondag.
Laatst gewijzigd door wolvster op 18 jan 2016 18:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Joy gaat er gemiddeld vier keer per dag uit. Eén keer per dag doen we een losloopwandeling van een uur, de andere keren bestaan uit wandelingen op wandel- of fietstempo naast de rolstoel (met voorzetbike), balletje gooien op het losloopveld, bezoekje aan de winkel/fysio/vriendin, etc. Tijdens de losloopwandeling train ik vaak wat met dummy's, daar wordt ze heel blij van. Ook neemt ze geregeld een duik.
De afgelopen dagen kon ik haar niet zelf uitlaten en moest ze het met wat minder loslopen doen. Dan vraagt ze in huis wel meer aandacht.

In het najaar heb ik een basiscursus behendigheid gedaan en volgende maand beginnen we met een cursus sport en spel. Eigenlijk wil ik structureel één hondensport gaan doen, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar jachttraining. Het is nog even zoeken naar een manier om dat haalbaar te maken. Behendigheid vond ik overigens ook erg leuk!
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Het is hier volledig afhankelijk van m'n rooster.
Op een gewone werkdag drie keer een ronde, waarbij ik er naar streef om iedere ronde een andere route te lopen. Deze zijn verschillend van lengte, half uur tot 2 uur zeg maar, waarbij er dagelijks wel minimaal 1 van een uur of langer is. Op maandag en woensdag train ik op de hondenschool. Op een vrije dag maak ik graag een lange wandeling, 4/6/8/10 uur of zo. Op die lange wandelingen kunnen ze momenteel beide veel loslopen. Morgen heb ik een late dienst, waarbij ik ook pas om 15 uur begin, morgenochtend wil ik dan al bijtijds weg en een stevige sneeuwwandeling maken, daarna zijn ze over het algemeen gesloopt
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Dieber loopt op maandag, dinsdag en donderdag 2 wandelingen en op woensdag en vrijdag 1 wandeling mee met de roedels van mijn uitlaatservice. 'S avonds doen we nu meestal even een kort rondje, in de zomer lopen we 's avonds regelmatig nog een uurtje. Verder loopt ze 1 a 2 keer in de week naast het paard mee tijdens een buitenrit (variërend van 8 km tot 25 km).
1 a 2 keer per week trainen we wat, ofwel sprongetjes of frisbee of zoekspelletjes in het bos.
1 keer per maand praktijkspeuren.

In de weekenden lopen we regelmatig een langere wandeling, afhankelijk van of en welke logeerhonden er zijn. Heb ik geen extra honden dan vaak een wandeling van een uur of 3 a 4 waarbij we wat zoekspelletjes doen of soms ook gewoon maar ergens een tijdje zitten.

Dieber heeft dus een vrij actief leven. 1 dag alleen maar kleine rondjes doen kan maar dag 2 wordt ze vervelend ( gaat zelf dingen bedenken of uitvallen op straat).
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bij mij varieert het ook heel erg qua indeling, maar wel bijna elke dag een losloopwandeling van ca. 1,5 - 2 uur. Het is maar heel zelden dat dat er niet van komt. Amoz en Amy kunnen niet overal los, en ik vind dat ze wel een uurtje per dag moeten kunnen rennen, dus ik moet altijd de auto in voor een losloopplek niet te dicht bij wegen.
In de winter doe ik die lange wandeling vaak 's middags en dan maken we 's ochtends een kortere ronde van ca. 45 minuten. Tegenwoordig hebben ze ook alle drie 1 keer in de week cursus, maar Mila's agility gaat nu vanwege regen en kou steeds niet door. Als ik 's avonds met één van de honden cursus heb, gaan de andere twee daarna nog mee voor een kort rondje. Als we geen cursus hebben, gaat 1 van de drie honden op een wandeling alleen mee en doen de andere twee een kort rondje. Met Amoz ben ik nu aan het oefenen om te gaan fietsen samen.
In de zomer doe ik vaak 's ochtends en 's avonds een lange wandeling en 's middags juist kort.
Tijdens de wandelingen doe ik vaak spelletjes, trainen we wat, mag Mila ballen ophalen, wordt er bij mooi weer gezwommen. En thuis minimaal twee keer een kwartier spelen met Mila (standaard na het eten) en natuurlijk de nodige knuffel- en vachtverzorgingssessies.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik heb absoluut geen vaste dagindeling en iedere dag is anders. Het grootste deel van de dag ben ik thuis en de honden kunnen altijd naar buiten (wat ze niet doen want ze willen zijn waar ik ben). Maar poepen en plassen regelen ze zelf maar :mrgreen:
Vaste prik is wel de ochtendwandeling van 1-2 uur (altijd los), en gemiddeld drie keer per week neem ik ze mee voor wandelingen in (relatief) onbekend gebied.
Daarnaast heb ik een soort vuistregel dat er nog tenminste 1 andere activiteit voor en met de honden is. Dit varieert van nog een (kortere) wandeling, balletjes gooien met de herders terwijl ik trucjes doe met Lizzy, speurspelletjes, of bv mee naar de paarden waar ze in de weilanden kunnen rennen.
De rest van de dag moeten ze het nemen zoals het komt. Als ik buiten werk (is heel vaak) zijn zij ook buiten, en snuffelen en slenteren ze lekker mee. En er wordt nog eens tegen een balletje getrapt. Of ik ga ff flirtpolen met Kailen. Of ik strooi brokjes rond in het gras.
En toch weten ze me nog een schuldgevoel te geven als ik even geen aandacht aan ze besteed. Of alleen boodschappen ga doe oid.
Nee, eigenlijk is het hier nooit genoeg :hmmm:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik neem ze 1 keer per dag mee op lange losloopwandeling. Soms is dat samen, soms doe ik ze om de beurt. Voor Karel is het zo'n 2 x per week tegelijkertijd een jachttraining. Ze gaan iig bijna iedere dag wel minstens een uur aaneengesloten mee om te rennen, spelen en zwemmen. Heel soms heb ik zo'n dag dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om uberhaupt van de bank te komen :P Dus dan moeten ze het doen met de uitlaatrondes door de wijk. Dan is het 4 keer een rondje van max 30 minuten. normaal is dat dan 2 keer en savonds nog even een plasrondje (10 minuten). Af en toe neem ik ze mee naast de fiets, maar daar zit niet zoveel regelmaat in. Nu bijv. niet want nu vind ik het te koud :D

Oh en ze gaan iedere week mee op bezoek bij opa's en oma's, en ouders. Vinden ze ook heel vermoeiend haha!

Ze zijn er prima content mee. Ik denk dat ze gemiddeld per dag zo'n 2 uur wandelen.

edit - Pom vindt die bankhangdagen heerlijk, Charlie vindt 1tje wel okee maar toen ik laatst een paar dagen ziek was begon ik toch wel te merken dat ie wel even de benen wilde strekken :D
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wij doen net wat uitkomt en waar we zin in hebben, ook geen vaste tijden, wandelen regelmatig samen met andere hondeneigenaren of lopen gewoon op met ze als we ze tegenkomen.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Hier krijgen ze 1 of 2 losloopwandelingen en 1 of 2 aangelijnde uitjes.
Voor Pol ligt de max nu zo'n beetje op een uur wandelen, Aura rent en huppelt heel de tijd, dus voor haar is een uur ook prima. Als de kinderen mee zijn, is het vaak langer dan een uur maar minder ver.
Globaal lopen ze op een slechte dag iets meer dan een uur totaal en op een goede 2-2,5 uur, slechte dagen zijn er 1 a 2 per week.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Het enige dat hier echt iedere dag hetzelfde is is dat er nooit iets hetzelfde is :mrgreen:
Iedere dag is anders dus, qua beweging en training.
Gemiddeld trainen we denk ik 2/3 keer per week maar dat kan ook goed de ene week 4 keer en de andere week helemaal niet zijn.
Gemiddeld zijn we denk ik wel zo'n 3 uur per dag buiten maar er zitten dus ook dagen tussen dat ze enkel poep en plasrondjes krijgen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Dinsdag t/m vrijdag gaat Tommy met mijn vriend mee naar zijn winkel, voor ze in de auto stappen doen ze altijd een plas en poep rondje.
Overdag laat of mijn vriend of een van mijn schoonouders hem uit, de lengte wisselt van een lange of meerdere korte ommetjes.
Meestal zijn ze om half 8 weer thuis en dan is het een snelle plas en zo rond half 11 de laatste grote ronde van een half uur door de wijk.
Op maandag is vriend vrij en dan wordt er in ieder geval tussen de middag een grote wandeling van zeker 3 kwartier gedaan.
Op zaterdag is het 's morgens een ronde van 20 minuten (of langer als er wat te spelen is), de middag wandeling combineer ik vaak met boodschappen op de markt dan zijn we gauw een uurtje of 2 weg, voor het eten nog een p&p rondje en om half elf weer de laatste ronde.
Op zondag gaan we vaak naar Bussloo of het Erkemederstrand of het bos naast de gebruikelijke ommetjes.
Om de week doen we op woensdagavond aan agility.
Tommy loopt hier in de wijk eigenlijk altijd los en daar waar het kan.

Als ik het zo terug lees lijkt het best veel voor zo'n klein hondje, maar hij kan zijn energie goed kwijt op deze manier.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zo'n 3x per week naar een bos/heide (heb een paar mogelijkheden in de omgeving) fietsen om daar 3 uur te lopen/rennen/vliegen. Ik heb een erg wisselend rooster, dus de tijden wisselen altijd.
Als ik stageloop: 's Morgens kort poep-plasrondje in een park waar ze een kwartier/20 minuten kan rondrauzen. 's Avonds een half uur fietsen en een halfuur balletjes gooien. Ergens tussendoor een halfuur/3 kwartier naar het bos om de hoek.
Als ik op school ben: 's Morgens halfuurtje fietsen, 's avonds halfuurtje fietsen en ergens tussendoor een wandeling van een uur. Is maar 2x in de 2 weken gelukkig.

Daarbuiten ben ik 90% van de dagen een uur of 4-5 onderweg met d'r. Zowel naar het bos als rondes door de omgeving, beetje dwalen of naar vrienden fietsen.
En hopelijk over een paar maanden op cursus met d'r.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”