Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Want daar ligt die hond buiten...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Want daar ligt die hond buiten...

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ergernis:

Chaconne ligt graag buiten. Als honden op haar terrein komen slaat ze aan.
Als ze aan het hek staan te rotzooien (ja, aan een flex, dan mag het blijkbaar ook al is die carport geen openbare weg) gaat ze uit haar dak.
Ik vind dat niet leuk maar ik snap het wel.
Opzouten! Haar tuin, haar hek, haar carport.

Nu begreep ik dat iemand het maar lastig vond om langs te lopen want "daar ligt die hond buiten". En dan moet je je hond dus bij je houden.

Voor de goede orde: voortuin met hek, daarvoor carport van 6 meter, daarvoor stoep.
Chaconne ligt dus áchter dat hek (meestal bij het huis zelfs, nog 6 meter terug) en die honden komen dan tot bij het hek.
En ja, als ze te veel aanslaat gaat ze naar binnen want dat mag niet.

Hoe raar vinden jullie het als een hond uit z'n stekker gaat omdat een andere hond daar langs het hek en op het terrein dus loopt te provoceren?
Ben ik nou zo raar of moeten die mensen gewoon hun hond opvoeden? Ik mag toch verdorie mijn hond daar leggen, in mijn eigen tuin?
Wie van de twee zou teruggefloten moeten worden vinden jullie?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Want daar ligt die hond buiten...

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik vind het prima als een hond staat te waken op eigen terrein.
Mijn hond wil er dan ook écht niet vlak langs lopen, die heeft diep respect voor wakers en loopt als het even kan aan de andere kant van de weg. :P

Enige wat ik wél vervelend vind, zijn honden die van hun terrein afkomen, zelfs een weg oversteken, om jou zo ver mogelijk blaffend na te lopen.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Chaconne natuurlijk :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik vind het raar dat ze hun hond zo ver op jullie terrein laten komen. Als ze gewoon hun hond bij zich houden en doorlopen zijn ze er met een paar seconden langs :19:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Is het ook jullie terrein waar die andere hond dan loopt?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik laat mijn hond geen andere honden provoceren als die in hun eigen tuin zijn, vind dat een mooie gelegenheid om mijn hond op te voeden en te leren op een normale manier langs zo'n tuin te lopen.
maar ik laat mijn hond ook niet in haar eigen tuin uit haar stekker gaan tegen voorbijlopende honden.
als ze dat doet gaat ze naar binnen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hun probleem en niet de jouwe. Mensen moeten hun honden bij zich houden.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Maar die van jou kan dus het terrein niet af? Kan hij wel tot de stoep komen of niet? Ongeacht of hij het dan wel of niet doet, als er een mogelijkheid is dat hij op de stoep kán komen, snap ik dat mensen dat vervelend vinden. Ik zou dat ook wel spannend vinden, want je weet toch nooit wat zo'n hond doet.

Als je honden absoluut de stoep niet kunnen bereiken, moeten mensen zich niet zo aanstellen en gewoon langs lopen. Er blaffen zo vaak honden vanuit terreinen/tuinen of huizen. Is op zich ook logisch en ik zie daar het probleem niet van in.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:Is het ook jullie terrein waar die andere hond dan loopt?
Ja, ze laten die hond dan aan de flex de carport oversteken (6 meter) tot ze bij het hek zijn.
Die carport is van ons dus dan lopen ze op ons terrein.
renee-uk schreef:maar ik laat mijn hond ook niet in haar eigen tuin uit haar stekker gaan tegen voorbijlopende honden.
als ze dat doet gaat ze naar binnen.
Ja, hier ook, maar ze doet dat alleen als ze op haar terrein (de carport komen).
Sulluna schreef:Maar die van jou kan dus het terrein niet af? Kan hij wel tot de stoep komen of niet?
:lees:
Marjoleine schreef:Voor de goede orde: voortuin met hek, daarvoor carport van 6 meter, daarvoor stoep.
Chaconne ligt dus áchter dat hek (meestal bij het huis zelfs, nog 6 meter terug) en die honden komen dan tot bij het hek.
Dus nee, ze kan daar niet af.

Afbeelding

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

In Zuid Afrika heeft iedereen een dikke hond in de tuin liggen, sommigen gaan uit hun dak anderen niet.
Als je altijd met je hond wandelt weet je dus waar de "uit hun dak honden" wonen en waar de "rustige" honden wonen :19: bij het ene huis ga je even aan de andere kant van de weg lopen, bij de andere loop je gewoon rustig langs. So simple is that :ok:

Mijn hond gaat ook uit z'n dak als mensen/honden lopen de rotzooien.... mijn huis, mijn tuin, mijn hond :pffff:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

mosquito1980 schreef:Mijn hond gaat ook uit z'n dak als mensen/honden lopen de rotzooien.... mijn huis, mijn tuin, mijn hond :pffff:
Nou, dit.

Die $%#& doedel piste tegen de heg.
Onder de carport dóór dus. Mijn terrein, en die heg ligt 6 meter van de stoep af!

Afbeelding

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Marjoleine schreef:
Sulluna schreef:Maar die van jou kan dus het terrein niet af? Kan hij wel tot de stoep komen of niet?
:lees:
Marjoleine schreef:Voor de goede orde: voortuin met hek, daarvoor carport van 6 meter, daarvoor stoep.
Dus nee, ze kan daar niet af.
Ja, ik heb het wel gelezen. Maar het was mij niet geheel duidelijk of zij dan op die carport konden komen ( jouw honden) of niet.

Maar ze kunnen er dus niet af, dan moeten mensen hun hond gewoon bij zich houden en terug fluiten, vind ik.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn honden zijn ook eng, maar die blaffen niet eens. Die verschijnen ineens met de kop boven/ onder het hek etc. Sommige mensen kunnen gewoon niets hebben dus.

Ik word wel tureluurs van de JR van verderop, want daar kunnen we dus niet langslopen zonder complete scheldkanonnade te krijgen van de JR. En Misty, die laat zich niet uitschelden, dus die is zeer onrustig op zoek naar het betreffende viswijf om haar een kopje kleiner te maken. Dus lekker rustig langswandelen is er niet bij.
Maar als het blijft bij een korte blaf op afstand zou ik er ook niet warm of koud van worden.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Marjoleine schreef:
mosquito1980 schreef:Mijn hond gaat ook uit z'n dak als mensen/honden lopen de rotzooien.... mijn huis, mijn tuin, mijn hond :pffff:
Nou, dit.

Onder de carport dóór dus. Mijn terrein, en die heg ligt 6 meter van de stoep af!
Ik zo'n geval was ik dus :boos: naar buiten gestormd, of ze pokke hond van mijn terrein willen halen en al helemaal niet tegen MIJN heg aan willen laten zeiken :engel:

Ik zou je in elk geval absoluut niks aantrekken van mensen die hun eigen hond laten provoceren. Mijn achterbuuf heeft een beauceron en een kruising beauceron x duitser. Die zijn allebei erg waaks, bij veel honden gaan ze echt uit hun stekker en rennen ze mee(afscheiding is z'n 500meter lang en enkel hekwerk met gaas). Mijn honden kennen ze inmiddels en na kort geblaf is het stil en blijven ze staan of gaan weer weg, omdat ze weten dat het ok is.

Ik heb zelf een vrij grote tuin, maar geen afscheiding, alleen her en der wat bosjes. Mijn honden gaan nooit uit zichzelf de tuin uit. En omdat er geen afscheiding is, zijn mensen gelukkig wel zo 'verstandig' om hun reactieve keffer bij zich te houden.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Die hond hoeft niet over jouw (of andermans) carport te lopen, die kan prima over de stoep.
Of er nu wel of geen hond achter een hek 6 meter verder ligt doet helemaal niet ter zake. :19:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou op jullie terrein mogen zij zich aanpassen lijkt mij.
En idd hoort die hond niet over jullie terrein. Ik denk dat ik vriendelijk zou vragen of ze voortaan op een andere manier naar huis willen lopen omdat jullie hond zo overstuur raakt van hun hond.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hippo schreef:Ik zo'n geval was ik dus :boos: naar buiten gestormd, of ze pokke hond van mijn terrein willen halen en al helemaal niet tegen MIJN heg aan willen laten zeiken :engel:
Ik hoorde CC uit haar dak gaan dus ik ging naar voren om te zien waarom.
Ze slaat ook aan bij de pakjesman en zo, maar je hoort dat het anders is, ik wel althans. En dit klonk als alarm.
Ik was net te laat en de baas draaide meteen zijn hoofd weg, maar ondertussen stond die hond nog aan die flex tegen de heg te pissen.

Ik was echt des duivels maar tegen de tijd dat ik uitgeworsteld was met het slot was hij al een stuk verder en ik wil dan niet als een viswijf gaan lopen gillen.
Maar mén, ik was wel ehm... geirriteerd :engel:
Kaiou schreef:Die hond hoeft niet over jouw (of andermans) carport te lopen, die kan prima over de stoep.
Of er nu wel of geen hond achter een hek 6 meter verder ligt doet helemaal niet ter zake. :19:
De hond achter het hek wordt als oorzaak aangewezen, he.
Anders zou hun hond dat nooit doen :roll:

Afbeelding

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Marjoleine schreef:De hond achter het hek wordt als oorzaak aangewezen, he.
Zit toch een lijn aan die hond van ze? Houden ze 'm maar wat korter. Doe ik ook als ik andere honden passeer. Of die honden nu in een tuin liggen of op straat lopen ;)
Het wordt een ander verhaal als jou hond altijd uit dr plaat gaat bij alles wat over de stoep loopt. Dan kan ik begrijpen dat mensen dat als vervelend ervaren. Maar zolang jou hond alleen maar reageert als de honden aan het hek staan? Hun probleem :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef: Maar zolang jou hond alleen maar reageert als de honden aan het hek staan? Hun probleem :mrgreen:
Nee, ook het mijne want ik haal haar dan binnen maar eigenlijk doet ze niks fout.
En als ze tegen mijn nieuw aangeplante heg pissen is dat ook mijn probleem, vrees ik :ugh:

Afbeelding

63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Marjoleine schreef:Ergernis:

Chaconne ligt graag buiten. Als honden op haar terrein komen slaat ze aan.
Als ze aan het hek staan te rotzooien (ja, aan een flex, dan mag het blijkbaar ook al is die carport geen openbare weg) gaat ze uit haar dak.
Ik vind dat niet leuk maar ik snap het wel.
Opzouten! Haar tuin, haar hek, haar carport.

Nu begreep ik dat iemand het maar lastig vond om langs te lopen want "daar ligt die hond buiten". En dan moet je je hond dus bij je houden.

Voor de goede orde: voortuin met hek, daarvoor carport van 6 meter, daarvoor stoep.
En ja, als ze te veel aanslaat gaat ze naar binnen want dat mag niet. Dan zullen ze het merken, eigen schuld.

Hoe raar vinden jullie het als een hond uit z'n stekker gaat omdat een andere hond daar langs het hek en op het terrein dus loopt te provoceren?
Ben ik nou zo raar of moeten die mensen gewoon hun hond opvoeden? Ik mag toch verdorie mijn hond daar leggen, in mijn eigen tuin?
Wie van de twee zou teruggefloten moeten worden vinden jullie?
Ik vind het helemaal niet raar dat Chaconne aanslaat, ik vind het juist idioot dat mensen hun hond de ruimte geven om zó over andermans grenzen heen te gaan, figuurlijk én letterlijk. Ze hebben ruimte zat om zonder gedoe te passeren, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd.
Laatst gewijzigd door 63673J op 18 jan 2016 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik zeg een waterpistool en in een hinderlaag gaan liggen :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Het probleem van de voorbij-wandelaar dus.

Kira mag in de tuin blaffen ook naar langs lopende honden. Het mag niet onbeperkt doorgaan maar even keffen is best. Hoef ook alleen maar even een brul te geven en ze komt zoet naar binnen.

Maar waarom zet je geen hek aan de carport? Heeft Chaconne meer ruimte en jij geen last van pissende honden.
Groetjes, Terry
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik vind het aso dat je je hond 6 meter op een ander zijn terrein laat lopen. En dan óók nog laten piesen tegen jullie struikjes.
Omgekeerde wereld hoor.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Marjoleine schreef:
Nou, dit.

Dat is gewoon heel erg asociaal, ik zou daar echt een stomende woedeaanval van krijgen.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Marjoleine schreef:
Kaiou schreef:Die hond hoeft niet over jouw (of andermans) carport te lopen, die kan prima over de stoep.
De hond achter het hek wordt als oorzaak aangewezen, he.
Onzinnig :piew:
De lijn korter houden, optie voor de baas misschien? Stel hem dat eens voor de volgende keer, misschien heeft hij daar nog nooit aan gedacht :Q: :D
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

jvanringen schreef:
Marjoleine schreef:
Nou, dit.

Dat is gewoon heel erg asociaal, ik zou daar echt een stomende woedeaanval van krijgen.
Ik wilde een keer mijn voortuin in en moest wachten tot iemands hond uitgepist was want die stond tegen mijn hek te pissen.
Mevrouw was nog helemaal verontwaardigd ook dat ik er boos iets van zei. :piew:
Chaconne lekker laten liggen :ok:
Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Op eigen erf mag een hond doen van mij wat hij wil!

Gisteren liep ik langs een fiets pad met mijn DH en langs dat fietspad woont een schapenherder met 4 BC, waarvan 3 als een malle van het erf afkwamen en een in mijn hond hing die ik notabene aan de riem had! Na een fikse schreeuw en bij toeval dat ze thuis was en de honden terug riep, liep het redelijk goed af..
Nu vertelde ik dat tegen iemand hier in de het dorp en die zegt ja ja,dat zijn reactieve honden doen geen vlieg kwaad hoor. En dan neem je toch een ander pad jouw keuze..

Ik dacht echt ja das lekker makkelijk zeg! Ze moet ze gewoon op eigen erf houden daar heeft mijn hond nl niks te zoeken en die hoeft ook niet te provoceren…

Het is toch van de zotte dat mensen hun honden zo ver op jouw terrein laten komen.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Marjoleine schreef: Nu begreep ik dat iemand het maar lastig vond om langs te lopen want "daar ligt die hond buiten".
En dat is van diezelfde persoon als diegene die zijn/haar hond jouw terrein op laat lopen?
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Oh mén, daar kan je wat af over discussiëren!
Ik denk: jouw terrein dus die honden horen daar gewoon zonder gezeur langs te lopen.

Hier dus een discussie over een blaffende hond waarvan de tuin direct aan de weg ligt (in de polder).
Weliswaar afgescheiden door een hek dus de hond kan er niet af maar de honden kunnen elkaar wel zien.
En een dame die daar met haar hond niet normaal langs kan fietsen en bang is dat ze vandaag of morgen omver wordt getrokken door haar hond.
Tja, wie heeft er gelijk en wie zit er fout. Je kunt niet zeggen dat die mensen hun hond maar binnen moeten houden maar ik begrijp de irritatie van de fietsende dame ook wel.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik vind het aso om je hond tegen andermans heg/schuur of wat dan ook te laten piesen, helemaal als ze dan eerst 6 meter carport over moeten :piew:
Daar mag jou hond echt wel wat van vinden hoor!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”