'och, dat zijn Duitse herders he?'
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Complimenten krijgen
Moderator: moderatorteam
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Complimenten krijgen
nee. Verwijten vooral.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat ze mooi zijn en dat ze zo gehoorzaam zijn............
Vooral Rana maakte enorm veel indruk op mensen.
Zelfs als Ita een keertje een grote bek op zet (wat ze incidenteel wel eens doet) is ze nog gehoorzaam omdat ze dan op roepen bij me komt.
Toen ik nog mijn teckels had vroegen ze vaak of ik er ook mee fokte, want dan wilden ze wel een pup van zo'n mooi slank hondje.
Vooral Rana maakte enorm veel indruk op mensen.
Zelfs als Ita een keertje een grote bek op zet (wat ze incidenteel wel eens doet) is ze nog gehoorzaam omdat ze dan op roepen bij me komt.
Toen ik nog mijn teckels had vroegen ze vaak of ik er ook mee fokte, want dan wilden ze wel een pup van zo'n mooi slank hondje.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als ik met Alfy loop meestal niet, dan zie je mensen alleen kijken van "mijn hemel die hond spoort niet
"
Met Kenji krijg ik nog wel eens een compliment dat hij zo goed luistert, met name als ik hem op een meter of 30-40 down kan leggen (als hij vooruit is en er komen wandelaars / fietsers aan, lukt ook alleen als ze geen hond bij zich hebben).
Met Kenji krijg ik nog wel eens een compliment dat hij zo goed luistert, met name als ik hem op een meter of 30-40 down kan leggen (als hij vooruit is en er komen wandelaars / fietsers aan, lukt ook alleen als ze geen hond bij zich hebben).
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
maart schreef:nee. Verwijten vooral.
![]()
![]()
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Bij de ene krijg ik te horen: "wat luistert hij/zij goed"
Bij de ander alleen: "Is ze nog jong?" dat is over het algemeen een verkapte variant op, kan het nog wat worden of blijft dit een hopeloos geval.
Bij de ander alleen: "Is ze nog jong?" dat is over het algemeen een verkapte variant op, kan het nog wat worden of blijft dit een hopeloos geval.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Met enige regelmaat. Het mooiste compliment was toch toen we een stel mountainbikers tegen kwamen en ik ze aan de kant sommeerde. Dat deden ze keurig waarop een van die mannen zei: Hey Cairns die luisteren, wist niet dat die bestonden.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik krijg geregeld complimenten van wandelaars en mountainbikers op de hei en in het bos, dat mijn honden zo goed luisteren.
Laatst kreeg ik een compliment van 2 ruiters voor wie ik het hek even openhield zodat zij niet af hoefden te stappen om in het bos te komen, dat mijn honden hun paarden zo goed negeerden. En ze vroegen of ik zelf ook iets met paarden had, omdat ik het hek dusdanig open deed dat mijn honden goed uit de weg waren voor hun paarden.
Over Mojo krijg ik heel vaak te horen dat hij zo prachtig bespierd is, en dat ze hem mooi vinden.
Laatst kreeg ik een compliment van 2 ruiters voor wie ik het hek even openhield zodat zij niet af hoefden te stappen om in het bos te komen, dat mijn honden hun paarden zo goed negeerden. En ze vroegen of ik zelf ook iets met paarden had, omdat ik het hek dusdanig open deed dat mijn honden goed uit de weg waren voor hun paarden.
Over Mojo krijg ik heel vaak te horen dat hij zo prachtig bespierd is, en dat ze hem mooi vinden.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Nee, zeker niet over zijn (gebrek aan) gehoorzaamheid.
Wel over zijn uiterlijk, hij heeft nogal wat fans.
Ook en vrij veel eigenlijk mensen die die vechthonden eigenlijk doodeng vinden.
Wel over zijn uiterlijk, hij heeft nogal wat fans.
Ook en vrij veel eigenlijk mensen die die vechthonden eigenlijk doodeng vinden.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
'Wat is ze toch een vrolijke, lieve hond.'
'Gezellig dier.'
Ook wel eens dat ze goed luistert, en ach, dat doet ze ook eigenlijk wel ook al vind ik vaak dat het wel beter kan.
Maar ze is ook gewoon haar lekkere, vrolijke zelf.
Vooral op de hondenschool, dan luistert ze inderdaad 99% perfect. Ze staat er zelfs wel om bekend doordat ze al jong in de gehoorzaamheid gevorderden liep. Ik trots als een pauw, natuurlijk.
'Gezellig dier.'
Ook wel eens dat ze goed luistert, en ach, dat doet ze ook eigenlijk wel ook al vind ik vaak dat het wel beter kan.
Vooral op de hondenschool, dan luistert ze inderdaad 99% perfect. Ze staat er zelfs wel om bekend doordat ze al jong in de gehoorzaamheid gevorderden liep. Ik trots als een pauw, natuurlijk.
-
Manuma
- Zeer actief
Ja, over het uiterlijk van Manu dagelijks wel meerdere keren. Soms zelfs mensen die de auto stoppen om te zeggen hoe mooi hij is 
En vooral dat ze zo rustig zijn. Dat hoor ik wel vaker. Als ze moeten wachten, wachten ze in alle stilte tot ze weer mogen bewegen. Manu kan bij veel prikkels nog wel eens gaan loeien maar verder ligt hij eigenlijk plat op de grond en die andere twee zijn dan ook heerlijk rustig.
Ik zit wel met een vriendin op het terras, met minimaal 4 honden en dan zijn de caféhouders wel zo blij met die rustige, grote honden dat ze vinden dat ze er wat van moeten zeggen
En vooral dat ze zo rustig zijn. Dat hoor ik wel vaker. Als ze moeten wachten, wachten ze in alle stilte tot ze weer mogen bewegen. Manu kan bij veel prikkels nog wel eens gaan loeien maar verder ligt hij eigenlijk plat op de grond en die andere twee zijn dan ook heerlijk rustig.
Ik zit wel met een vriendin op het terras, met minimaal 4 honden en dan zijn de caféhouders wel zo blij met die rustige, grote honden dat ze vinden dat ze er wat van moeten zeggen
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Dat hij los loopt, dat vinden mensen vaak leuk. 'Dat zie je niet vaak hè, een loslopende beagle?'. Ik denk dan altijd, mens, zo bijzonder is dat niet. Ik zie het dagelijks 

-
blondie
- Zeer actief
Oeh, Famke is ook wel een knapperd!Yara schreef:Ik ben niet zo goed in foto's maken maar de voorste is Famke. Zij is een half zus van Big Roy. Die ernaast is haar broer uit hetzelfde nest en de laatste is de moeder.lucie schreef:nou ben ik wel benieuwd naar jouw Famke...Yara schreef:Ik krijg ook vaak complimenten dat ze zo goed luisteren en dat ze er mooi uit zien. Vooral Famke valt erg in de smaak. Er waren zelfs mensen die graag een pup van haar wilden en als ik een nest zou willen met een bepaalde reu dan wilden ze gelijk alle reuen uit het nest dan vast reserveren. Maar daar begin ik absoluut niet aan. Geen pups meer hier. Er zijn genoeg te koop.
-
blondie
- Zeer actief
We krijgen wel eens complimenten over ons gedrag, telt dat ook 
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Mensen zeggen wel eens dat Lou het vrolijkste hondje is dat ze kennen. Dat vind ik het leukste om te horen 
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Nee nooit
Wel geef ik heel vaak complimentjes aan mensen waarvan hun braverd niet op mijn krijsende minihond reageert.
Meestal vraag ik dan ook of ze willen ruilen
Niemand wil 
Wel geef ik heel vaak complimentjes aan mensen waarvan hun braverd niet op mijn krijsende minihond reageert.
Meestal vraag ik dan ook of ze willen ruilen
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Een keer een man die vroeg of hij zijn kinderen bij mij kon brengen, dan kwam hij ze weer ophalen als ze net goed luisterden als mijn honden.
Er zijn wel vaker mensen die zeggen dat ze goed luisteren, mensen die bedanken omdat ik ze even bij me roep bij ATB-ers of paarden. Veel mensen zeggen dat ze ze mooi en lief vinden, alleen jammer dat de honden dan de mensen negeren en gewoon doorlopen, ze hoeven niet door iedereen geaaid te worden vinden ze..
Er zijn wel vaker mensen die zeggen dat ze goed luisteren, mensen die bedanken omdat ik ze even bij me roep bij ATB-ers of paarden. Veel mensen zeggen dat ze ze mooi en lief vinden, alleen jammer dat de honden dan de mensen negeren en gewoon doorlopen, ze hoeven niet door iedereen geaaid te worden vinden ze..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zet ze altijd alle zes in de berm bij fietsers of (jaja) mountainbikers. Dan zitten/staan ze zoet op mijn gefixeerd te wachten tot het fietsvolk voorbij is.
Die groeten meestal en vaak zeggen ze dank je, en soms zeggen ze ook dat ze het geweldig vinden dat alles zo goed luistert
Dat heeft natuurlijk alles te maken met mijn sprankelende persoonlijkheid.
En wellicht ook iets met het zakje brokjes dat ik altoos op mijn heup heb tijdens de lange wandelingen.
Die groeten meestal en vaak zeggen ze dank je, en soms zeggen ze ook dat ze het geweldig vinden dat alles zo goed luistert
Dat heeft natuurlijk alles te maken met mijn sprankelende persoonlijkheid.
En wellicht ook iets met het zakje brokjes dat ik altoos op mijn heup heb tijdens de lange wandelingen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Nanna, jouw stel verdient ook wel complimenten, ik denk dat er weinig mensen zijn met een zo groot roedel die zo ontspannen kunnen wandelen.
Ik ben zelf elke keer weer apetrots als er een fietser aan komt en het stel bij mijn WACHT! direct los op afstand bewegingloos blijft staan. Lilo heeft dat perfect onder de knie, Toto wil nog wel eens omkijken naar mij en dus wel bewegen (of zelfs naar mij toekomen
), maar het levert me wel regelmatig complimenten op, die ik dan in de vorm van frolicjes weer doorgeef aan de honden.
Dat het stel zo lief is met kleine hondjes, dat Lilo het op haar ouwe dag nog zo fantastisch doet en dat Toto zo'n mooie hond is, dat wordt me ook regelmatig verteld.
Soms zijn ze helemaal niet zo leuk met vreemde kleine honden, Lilo kan de strontchagrijnige oma uithangen die alleen maar achter Toto aanrent om hem in zijn kont te bijten omdat ze het nu echt zat is dat hij aan haar jas loopt te trekken en te sjorren omdat hij denkt dat die jas speelgoed is, en Toto is een tikkie te dik en heeft stomme oren en kijkt een beetje scheel, maar dat rukt allemaal niks.
Ik ben zelf elke keer weer apetrots als er een fietser aan komt en het stel bij mijn WACHT! direct los op afstand bewegingloos blijft staan. Lilo heeft dat perfect onder de knie, Toto wil nog wel eens omkijken naar mij en dus wel bewegen (of zelfs naar mij toekomen
Dat het stel zo lief is met kleine hondjes, dat Lilo het op haar ouwe dag nog zo fantastisch doet en dat Toto zo'n mooie hond is, dat wordt me ook regelmatig verteld.
Soms zijn ze helemaal niet zo leuk met vreemde kleine honden, Lilo kan de strontchagrijnige oma uithangen die alleen maar achter Toto aanrent om hem in zijn kont te bijten omdat ze het nu echt zat is dat hij aan haar jas loopt te trekken en te sjorren omdat hij denkt dat die jas speelgoed is, en Toto is een tikkie te dik en heeft stomme oren en kijkt een beetje scheel, maar dat rukt allemaal niks.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ja, dat ze zo mooi is en dat ze zo goed luistert als ik haar aan de kant haal en laat zitten als er fietsers of ruiters moeten passeren.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Feather__
- Zeer actief
Ohhh niet! Toto is super leuk en Yin is stiekem een beetje verliefd. Hij is niet voor niks de enige die haar in haar kont mag bijten.Hanneke2 schreef: Soms zijn ze helemaal niet zo leuk met vreemde kleine honden, Lilo kan de strontchagrijnige oma uithangen die alleen maar achter Toto aanrent om hem in zijn kont te bijten omdat ze het nu echt zat is dat hij aan haar jas loopt te trekken en te sjorren omdat hij denkt dat die jas speelgoed is, en Toto is een tikkie te dik en heeft stomme oren en kijkt een beetje scheel, maar dat rukt allemaal niks.
En Lilo is echt zo'n brave lieverd
Maar dat kan ook zijn omdat ik haar overhaal met snoepjes

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Iedereen is spontaan verliefd als ze Faye haar koppie zien, helemaal als ze die dan ook nog scheef houdt in afwachting van een aaitje 
Vandaag in de Intratuin stond een man echt bij haar te zwijmelen (ook nog een type jonge man waarbij ik het niet zou verwachten), kon zijn ogen niet van Faye afhouden. Vroeg nog hoopvol of ze van een ras was, of in elk geval veel van een ras. Hij was echt ontdaan toen bleek dat ze een kruising van kruisingen zal zijn. Hij wilde ook zo'n hondje, haha.
Vandaag in de Intratuin stond een man echt bij haar te zwijmelen (ook nog een type jonge man waarbij ik het niet zou verwachten), kon zijn ogen niet van Faye afhouden. Vroeg nog hoopvol of ze van een ras was, of in elk geval veel van een ras. Hij was echt ontdaan toen bleek dat ze een kruising van kruisingen zal zijn. Hij wilde ook zo'n hondje, haha.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
Sanner
- Zeer actief
Nou niet omdat ze zo netjes andere honden negeren in ieder geval.
Maar wel dat ze goed luisteren als ze in de berm wachten tot de fietser voorbij is, dat doen ze ook heel goed.
Maar wel dat ze goed luisteren als ze in de berm wachten tot de fietser voorbij is, dat doen ze ook heel goed.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik krijg regelmatig bedankjes als ik Elco bij me haal bij fietsers en joggers. Vaak krijgen we ook complimentjes als Elco stak op mij gefocust mee loopt of blijft zitten. En verder krijg ik vaak complimentjes over Elco's uiterlijk en dat hij zo lief, vrolijk en sociaal is
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Dit hoor ik ook vaak. Ook dat ze zo vriendelijk is en zo goed luistert. Dat laatste is niet altijd waar haha, maar omdat ze zo lief is is dat niet zo erg_Leonie schreef:'Wat is ze toch een vrolijke, lieve hond.'

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jawel hoor dat Pien mij Laekense zo'n mooie poedel en lief is en soms is het gewoon goh wel een aparte xsing of bastaard.
Dat mijn poedels zulke mooie doodles zijn veel leuker dan poedels met die achterlijke kapsels word er dan bij gezegd .
Mijn bouviers word meestal van gezegd dat die of die in de familie ze ook had maar dat waren echte want die waren veel groter.
.
Dat mijn poedels zulke mooie doodles zijn veel leuker dan poedels met die achterlijke kapsels word er dan bij gezegd .
Mijn bouviers word meestal van gezegd dat die of die in de familie ze ook had maar dat waren echte want die waren veel groter.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jawel hoor dat Pien mij Laekense zo'n mooie poedel en lief is en soms is het gewoon goh wel een aparte xsing of bastaard.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Veel complimenten over hun uiterlijk van wandelaars, en van fietsers omdat ze zo mooi aan de kant gaan zitten wachten tot de fietsers voorbij zijn.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ze heeft zeker een mooie sprekende kop! maar die twee zwarte vind ook wel heel byzonderYara schreef:Ik ben niet zo goed in foto's maken maar de voorste is Famke. Zij is een half zus van Big Roy. Die ernaast is haar broer uit hetzelfde nest en de laatste is de moeder.lucie schreef:nou ben ik wel benieuwd naar jouw Famke...Yara schreef:Ik krijg ook vaak complimenten dat ze zo goed luisteren en dat ze er mooi uit zien. Vooral Famke valt erg in de smaak. Er waren zelfs mensen die graag een pup van haar wilden en als ik een nest zou willen met een bepaalde reu dan wilden ze gelijk alle reuen uit het nest dan vast reserveren. Maar daar begin ik absoluut niet aan. Geen pups meer hier. Er zijn genoeg te koop.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, vaak. Over uiterlijk (het ís ook een schitterend stel) en over hoe goed ze luisteren.
Maar het mooiste compliment kreeg Jeroen laatst.
Die liep in het bos met de honden toen een wandelaar tegen hem zei "Wauw, wat zijn ze goed op jou gericht."
En dat voor iemand die niks met honden had
Maar het mooiste compliment kreeg Jeroen laatst.
Die liep in het bos met de honden toen een wandelaar tegen hem zei "Wauw, wat zijn ze goed op jou gericht."
En dat voor iemand die niks met honden had
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ja, vooral als we staan te wachten bij supermarkt. Altijd wel iemand die haar wil aaien. Meestal hoor ik dat ze lief/leuk is, goed op gewicht. En vaak ook: eigenlijk ben ik bang voor herders, maar deze is zo lief