Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Complimenten krijgen
Moderator: moderatorteam
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Re: Complimenten krijgen
Ja, Sam ook wel, maar meestal iets in de vorm van 'wat een lieve hond, wat ziet hij er leuk uit'.

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Oh heerlijk, lekker stoïcijns van ze 
Ik zet Lola altijd even aan de kant bij fietsers en wandelaars tijdens het loslopen. Dat doet ze dan heel braaf en mensen zeggen daar dan vaak wat over, dat ze zo goed luistert. Ik zeg dan altijd dat ze soms zo d'r momenten heeft
Verder krijg ik vaak complimentjes over hoe ze d'r uitziet en over d'r stokstaartjeslook. Maar daar glimlach ik altijd vriendelijk om en dat is het meestal. Vaak draait zo'n opmerking vaak uit op pogingen tot aaien en zo en daar heeft Lola geen zin in. Dus die kant probeer ik het niet op te laten gaan, haha.
Ik zet Lola altijd even aan de kant bij fietsers en wandelaars tijdens het loslopen. Dat doet ze dan heel braaf en mensen zeggen daar dan vaak wat over, dat ze zo goed luistert. Ik zeg dan altijd dat ze soms zo d'r momenten heeft
Verder krijg ik vaak complimentjes over hoe ze d'r uitziet en over d'r stokstaartjeslook. Maar daar glimlach ik altijd vriendelijk om en dat is het meestal. Vaak draait zo'n opmerking vaak uit op pogingen tot aaien en zo en daar heeft Lola geen zin in. Dus die kant probeer ik het niet op te laten gaan, haha.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
En dat met 5 honden, kan ik me wel voorstellen dat ze dat bijzonder vonden.
Ik krijg regelmatig te horen dat Xavi zo'n mooie hond is.
Laatst was er een vrouw verbaasd dat haar hond nog leefde toen we elkaar op een halve meter passeerden. Nu zegt ze steeds op afstand hoe mooi hij is
Vandaag kreeg ikeen compliment. Hoe keurig het was dat ik Xavi zijn drolletje opruimde.
Ik krijg regelmatig te horen dat Xavi zo'n mooie hond is.
Laatst was er een vrouw verbaasd dat haar hond nog leefde toen we elkaar op een halve meter passeerden. Nu zegt ze steeds op afstand hoe mooi hij is
Vandaag kreeg ikeen compliment. Hoe keurig het was dat ik Xavi zijn drolletje opruimde.

-
RedPassion
Nee, die van mij gedragen zich nooit dusdanig dat ze een compliment verdienen.
Valt wel mee hoor.
Maar hier vooral complimenten over het uiterlijk van Pim, mensen vinden hem vaak heel mooi of 'net een vosje'.
Valt wel mee hoor.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Vanmiddag nog twee keer gehoord dat Jura zo'n mooie hond is.
En ze houdt de buurt hier schoon, raapt lege flesjes op en neemt die mee. Vooral in de zomer als veel mensen buiten zitten krijgen we daar leuke complimenten op.
En ze houdt de buurt hier schoon, raapt lege flesjes op en neemt die mee. Vooral in de zomer als veel mensen buiten zitten krijgen we daar leuke complimenten op.
-
Lemuria
Hier ook, dat ze zo zo goed luistert
Da's idd fijn om te horen. En pas speelde Izzy weer met een niet-spelend hondje (ze heeft er een handje van om honden die nooit spelen, uit te lokken tot een spelletje, waar vrijwel altijd gehoor aan wordt gegeven, tot stomme verbazing van de baasjes). Toen kreeg ik ook een complimentje over m'n soosjiaale hond 
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Ja. Over het uiterlijk van mijn honden en dat ze zo goed luisteren. Maar ook verbaasde mensen als ik met 3 loslopende Mechelse herders en een border collie loop die totaal niet reageren op hun uitvallende, wegrennende of patsende hond. Denk dan altijd maar als je weet dat je hond zo reageerd dan ga je die toch niet losgooien in een druk gebied.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja, dit. Waarop ik zeg dat dat ook wel eens anders isTara schreef:Ja, dat ze zo keurig luisteren.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ja, zo ongeveer dagelijks.
Dat ze zo keurig luisteren, alles negeren en op afstand bestuurbaar zijn (deze laatste woorden vond ik wel grappig, van een wandelaar die we zagen vandaag
).
En ook vaak dat ze zo mooi slank zijn, mensen zien natuurlijk vaak dikke labradors dus dat hoor ik echt vaak ook.
Dat ze zo keurig luisteren, alles negeren en op afstand bestuurbaar zijn (deze laatste woorden vond ik wel grappig, van een wandelaar die we zagen vandaag
En ook vaak dat ze zo mooi slank zijn, mensen zien natuurlijk vaak dikke labradors dus dat hoor ik echt vaak ook.
- Tineke
- Zeer actief
Abra wordt vaak gecomplimenteerd met haar mooie kleur en Abra en Lucie samen met hun gehoorzaamheid.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
ik kan de mensen nooit verstaan omdat het trio zo hard loopt te blaffen tegen alles en iedereen die ze tegenkomen 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Heel vaak krijg ik te horen : wat zijn ze mooi/wat een mooie hond. En op het gebied van luisteren : ik wilde dat mijn kinderen zo goed luisterde 

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
nee nooit! Nou, weleens dat ze mooi zijn
Nooit dat ze zo goed luisteren hahaha! Dat doen ze dan ook niet echt, dus ik kan er wel mee leven. Mijn opa wordt een tikkie dement en die zegt iedere keer als ie ze ziet: je hebt er ook totaal geen last van he, van die beesten! mooi hoor!
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
normaal gesproken kom ik tijdens wandelingen geen mens tegen, maar als we met de camper weggaan gaan de honden mee. Vaak nemen we ze dan ook stadjes in en bezienswaardigheden waar dat is toegestaan. Dit trekt sowieso heel wat bekijks, want dat zie je heel zelden in Frankrijk, 3 honden tegelijk. Dus worden we vaak aangesproken en zelfs gefotografeerd, vooral door chinezen trouwens
. Iedereen zegt dan uiteraard hoe mooi ze zijn, en altijd hebben ze ook wel een favoriet: de gestroomlijnde Lizzy, de stoere Kailen of Amber met haar felle koppie.
Maar vooral hoor ik dan ook altijd hoe braaf en rustig ze zijn. Zijn ze ook hoor: ze staan altijd heel zoetjes te wachten tot we uitgekeken zijn en weer verder wandelen. Ik vertel er dan maar niet bij dat we er altijd voor zorgen dat ze eerst tijdens een lange wandeling hebben kunnen uitrazen
Maar vooral hoor ik dan ook altijd hoe braaf en rustig ze zijn. Zijn ze ook hoor: ze staan altijd heel zoetjes te wachten tot we uitgekeken zijn en weer verder wandelen. Ik vertel er dan maar niet bij dat we er altijd voor zorgen dat ze eerst tijdens een lange wandeling hebben kunnen uitrazen
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik krijg ook vaak complimenten dat ze zo goed luisteren en dat ze er mooi uit zien. Vooral Famke valt erg in de smaak. Er waren zelfs mensen die graag een pup van haar wilden en als ik een nest zou willen met een bepaalde reu dan wilden ze gelijk alle reuen uit het nest dan vast reserveren. Maar daar begin ik absoluut niet aan. Geen pups meer hier. Er zijn genoeg te koop.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
nou ben ik wel benieuwd naar jouw Famke...Yara schreef:Ik krijg ook vaak complimenten dat ze zo goed luisteren en dat ze er mooi uit zien. Vooral Famke valt erg in de smaak. Er waren zelfs mensen die graag een pup van haar wilden en als ik een nest zou willen met een bepaalde reu dan wilden ze gelijk alle reuen uit het nest dan vast reserveren. Maar daar begin ik absoluut niet aan. Geen pups meer hier. Er zijn genoeg te koop.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Dat Zorro er zo goed uitziet voor zijn leeftijd en verbazing dat hij al 14,5 is. En vooral vroeger dat mensen hem schitterend vonden.
Dalí krijgt niet zo veel complimentjes van vreemden
maar wel van mensen die zien dat hij al zover vooruit is gegaan ten opzichte van toen ik hem kreeg.
Dalí krijgt niet zo veel complimentjes van vreemden

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het mooiste compliment dat ik kreeg was voor mijn rietje toen we stonden te wachten om een paar oudere mensen wat makkelijker te laten passeren: 'she is really well behaved', zei de man met een goedkeurende glimlach.
en dat voor een probleemhond die, toen ik haar kreeg, het liefst iedereen die we tegenkwamen op wilde eten.
en dat voor een probleemhond die, toen ik haar kreeg, het liefst iedereen die we tegenkwamen op wilde eten.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Nooit, nou heeft Pukie ook een uitstraling van waag het eens in mijn buurt te komen en de meeste spanjaarden zijn echt bang voor honden.
-
Neeltje
Het meeste wat ik krijg te horen is hoe mooi ze is. Ze is buiten, laten we zeggen, nogal enthousiast.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, best vaak.
Vandaag nog in het bos toen ze alle drie direct kwamen toen ik ze riep omdat er mountainbikers aan kwamen. Dat ze zo goed luisterden en zo braaf bleven wachten, wat op dat moment inderdaad zo was maar ook heel vaak wel anders gaat.
Mijn nieuwe buurman complimenteerde me daarna toen hij me aansprak in de gezamenlijke gang dat de honden zo kalm waren en helemaal niet op hem reageerden.
En over Amoz en Mila zeggen mensen vaak dat ze zo mooi zijn.
Vandaag nog in het bos toen ze alle drie direct kwamen toen ik ze riep omdat er mountainbikers aan kwamen. Dat ze zo goed luisterden en zo braaf bleven wachten, wat op dat moment inderdaad zo was maar ook heel vaak wel anders gaat.
Mijn nieuwe buurman complimenteerde me daarna toen hij me aansprak in de gezamenlijke gang dat de honden zo kalm waren en helemaal niet op hem reageerden.
En over Amoz en Mila zeggen mensen vaak dat ze zo mooi zijn.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ja, op een smal pad kwamen we een vrouw met hond tegen ze deed nogal paniekerig, ze zei dat haar hond erge pijn in zijn rug had, dus wij tegen Nelle, naast, de vrouw was helemaal verbaasd dat die enge Rottweiler zo goed en braaf naast ging en haar hond geen blik waardig keurde.

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
God, Murdock complimenten? Over zijn gedrag? Nooit.
Wel dat hij mooi is en er lief en knuffelbaar uitziet, hahaha!
Wel dat hij mooi is en er lief en knuffelbaar uitziet, hahaha!
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Gisteren kreeg ik complimenten.
Ik was op weg naar mijn schapen, maar moest even bij intratuin iets kopen.
Ik laat mijn honden niet alleen in de auto, dus die gingen mee het tuincentrum in.
Jace en Meagan links naast mij en Judy los rechts naast mij.
En helaas moet je die zaak helemaal doorlopen om weer bij de uitgang te komen.
Onderweg al een aantal mensen die keken en er waren er die zeiden dat ze zo goed meeliepen.
Op het einde stond een oudere man en die was echt aan het genieten van de honden.
"Ze hebben nu wel een wei met schaapjes verdiend", zei hij.
En dat kon ik dus bevestigen. Ben best wel trots op mijn 3 tal.
Ik laat mijn honden niet alleen in de auto, dus die gingen mee het tuincentrum in.
Onderweg al een aantal mensen die keken en er waren er die zeiden dat ze zo goed meeliepen.
Op het einde stond een oudere man en die was echt aan het genieten van de honden.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Als we in de stad lopen hoor ik wel eens mensen tegen elkaar zeggen, wat een schattig hondje. Ja schattig, tot ze hem een week in huis hebben 

-
Lemuria
Terecht dan, zoiets moet er prachtig uitzienOdi schreef:Gisteren kreeg ik complimenten.
- Feather__
- Zeer actief
Ja, vooral op training
dat ze het weer zo onwijs goed deed tegenover hoe ze in het begin was.
Vorige week tijdens de training waren alle honden los en toen klapte er een herder op een stafford, het was meer sneppen en even op de plek zetten dan vechten maar Yin rende er meteen heen. Toen ze er voor stond deed ze nog net niet
en rende heel hard weer naar ons waar Colin haar pakte en wij probeerde op de riem van de herder te staan.
Even met Yin de groep uit en ze was heel erg snel hersteld en na een paar minuten konden we de groep weer in en keek ze niet meer om naar de honden. Daar kregen we een complimentje over
En inderdaad in het bos of in het park, dat ze netjes naast blijft zitten als er mensen langs lopen of met een fiets. Dan vinden ze dat leuk.
Of toen ze op een boom moest poseren, toen kwamen er mensen bij staan: 'Oh, wat leuk. Ze staat op een boom! En ze blijft ook zo leuk staan
Wat een leuke hond
'
Vorige week tijdens de training waren alle honden los en toen klapte er een herder op een stafford, het was meer sneppen en even op de plek zetten dan vechten maar Yin rende er meteen heen. Toen ze er voor stond deed ze nog net niet
Even met Yin de groep uit en ze was heel erg snel hersteld en na een paar minuten konden we de groep weer in en keek ze niet meer om naar de honden. Daar kregen we een complimentje over
En inderdaad in het bos of in het park, dat ze netjes naast blijft zitten als er mensen langs lopen of met een fiets. Dan vinden ze dat leuk.
Of toen ze op een boom moest poseren, toen kwamen er mensen bij staan: 'Oh, wat leuk. Ze staat op een boom! En ze blijft ook zo leuk staan

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ja als ik Biko even vasthoud als een ruiter passeert. Dat hij paarden totáál niet interessant vindt, zeg ik er maar niet bij 

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik ben niet zo goed in foto's maken maar de voorste is Famke. Zij is een half zus van Big Roy. Die ernaast is haar broer uit hetzelfde nest en de laatste is de moeder.lucie schreef:nou ben ik wel benieuwd naar jouw Famke...Yara schreef:Ik krijg ook vaak complimenten dat ze zo goed luisteren en dat ze er mooi uit zien. Vooral Famke valt erg in de smaak. Er waren zelfs mensen die graag een pup van haar wilden en als ik een nest zou willen met een bepaalde reu dan wilden ze gelijk alle reuen uit het nest dan vast reserveren. Maar daar begin ik absoluut niet aan. Geen pups meer hier. Er zijn genoeg te koop.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ja, jullie zullen het vast niet geloven, maar ik krijg inderdaad weleens complimentjes omdat ze zo goed luisteren.
Ik fluit als ze moeten komen en toen ik dat een keer deed waar en vrouw bij was keerden ze alle vier als een man om, die vrouw vond dat zo leuk en vroeg of ik ze dat ook kon leren.
En ik krijg af en toe ook complimentjes als we andere honden tegen komen en ik zeg dat ze door moeten lopen en ze dat dan ook doen, al wordt er ook weleens iemand boos omdat ze niet met hun honden mogen spelen volgens hen, maar mijn honden willen helemaal niet met andere honden spelen.
Ik fluit als ze moeten komen en toen ik dat een keer deed waar en vrouw bij was keerden ze alle vier als een man om, die vrouw vond dat zo leuk en vroeg of ik ze dat ook kon leren.
En ik krijg af en toe ook complimentjes als we andere honden tegen komen en ik zeg dat ze door moeten lopen en ze dat dan ook doen, al wordt er ook weleens iemand boos omdat ze niet met hun honden mogen spelen volgens hen, maar mijn honden willen helemaal niet met andere honden spelen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.