renee-uk schreef:manohman, waar ben je toch mee bezig?
in plaats van je hond een betere doorstart te geven, maak je het met je gekluns erger dan nodig is.
een teveel aan toevoegingen kan net zoveel ellende veroorzaken als een tekort.
doe wat de rest ook al zegt en neem een kvv met bot als calciumbron of hou het bij de brokken die uitgebalanceerd zijn.
preventief ontwormen kan niet, maar je stopt wel je hond vol met onnodig gif

Huh? waar heb jij het over? Wat voor gif geef ik mijn hond?
Het enige wat ik mijn hond geef is complete puppy brokken met complete smuldier en een heel klein beetje biergist. Alles wat ik 'm geef doe ik in overleg met de DA.
Volgens de DA was ie sterk en gezond genoeg voor de inentingen en ontworming, dus wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is
Ik wil overstappen op rauw, want de brokken van de DA zijn bijna op en hij lust ze niet echt, ook heb ik het idee dat smuldier niet zo goed is. Er staat ook niet echt in details op wat er nou eigenlijk inzit.
De betere merken zoals carnibest vind ik een beetje duur, dus wil ik een zo goed mogelijk rauw menu voor hem maken met de juiste verhoudingen spiervlees, orgaan, botten, groente etc. dan weet ik tenminste ook precies wat mijn hond binnen krijgt.
Hier ben ik me over aan het inlezen en daarom vroeg ik hoeveel botpoeder een hond per dag nodig heeft, da's alles. Begrijp de reacties niet zo goed.
In het begin van dit topic had ik me nog totaal niet verdiept in voeding, daarom had ik wat stomme plannen/opmerkingen, maar nu ben ik al wat wijzer geworden kwa voeding.
Ik geef hem ook pas een eigen samengesteld rauw menu als ik zeker weet dat alles in de juiste hoeveelheid en verhouding erin zit. Tot die tijd blijf ik hem gewoon smuldier compleet geven en ga ik me nog verder verdiepen.
De DA was verbaasd hoe enorm de hond is opgeknapt, hij ziet er echt gezond uit. Lekker rond, geen botten meer zichtbaar. Hij had vandaag eindelijk vaste ontlasting zonder bloed. Dus so far so good.