Zo, even de laptop erbij gepakt om wat makkelijker te quoten en te knippen etc.
@*Wolf* Ik ga eens kijken hoe ze het doet als ik de tips toepas. Ik vond de uitleg in het boek erg duidelijk en logisch, maar het blijkt dat het voor ons toch niet helemaal werkt zo haha. Ik had even geen idee hoe ik het kon aanpassen, maar nu wel

.
Kaiou schreef:Om te voorkomen dat Kaiou de spoorloper nakijkt en daardoor ook als een dolle op pad wil, moet ik altijd wat aandachtsoefeningen doen totdat zij volkomen uit zicht is.
Ah, dat is ook een goeie ja

. Om het Lais duidelijk en makkelijk te maken liet ik haar nakijken (zoals ook in het boekje stond

), maar dat stadium zijn we dus al voorbij blijkbaar. Wie weet dat ze met aandachtsoefeningen tijdens het weglopen van de spoorloper al een stuk minder wild is. En dan kan ik nog kijken hoe ze het doet als we korter of langer wachten nadat de spoorloper verdwenen is.
runninggirl schreef:Het erachter aan rennen kan ook best gevaarlijk zijn ivm takken op de grond of mensen die ineens om de hoek komen lopen.
Of die grote plas die ineens opdoemde

. Mensen die om de hoek komen was nog geen sprake van aangezien er nog geen kruisingen op het spoor zaten. Maar rennen is überhaupt niet mijn hobby, dus alleen daarom wil ik al graag een prettiger tempo

.
runninggirl schreef:Ja dat is echt gewoon te veel opwinding hoor. Ik zou het (op wat voor manier dan ook) makkelijker voor haar maken zodat ze gecontroleerd leert speuren.
En echt stapsgewijs opbouwen, niet ineens 3 bochten of moeilijkere ondergrond, etc etc... zorg dat ze makkelijke successen haalt!
Ja, dat stapsgewijs opbouwen zit wel goed

. Ik denk dat ik met afleiden al veel kan winnen in haar wilde speurgedrag en dan de wachttijd indien nodig ook uitbouwen.
Paisley schreef:Zamunda schreef:Ja, maar dat is in het begin dus ook de bedoeling, om de hond te helpen leren wat de bedoeling is. En om ervoor te zorgen dat je zeker weet dat het gaat lukken zonder dat je hoeft te helpen/sturen/aanmoedigen.
Ik denk dat dat inmiddels is gelukt

Op naar de volgende les