M@scha schreef:Jits90 schreef:Ben ik nu te achterdochtig dat ik kennels die meer dan 3 rassen fokken niet vertrouw?
Hier in België barsten de tweedehandssites uit hun voegen van advertentie's waarin ze pups "in huislijke kring opvoeden". Met soms wel 30 rassen die tegelijk worden aangeboden, heb je een gigantisch huis nodig

Ik vertrouw het voor geen donder..
Zielig voor de diertjes, maar ik haal liever een pup uit een oops-nestje dan bij hen vandaan..
Bestaan er überhaupt fokkers die 2 of meer rassen fokken en WEL betrouwbaar zijn?
ze zijn er wel. met 30 rassen niet trouwens. ik vind dat iemand met 30 honden geen goede hondenbaas kan zijn dus al helemaal geen goede fokker.
maar ik ken fokkers die 2 of 3 rassen fokken waar ik zo een pup zou halen, maar meestal niet.
sowieso is het hele hondenfokkerswereldje lastig in te schatten
Precies dit.
Er zit hier in de buurt ook een grote broodfokker. Heeft een aantal verschillende rassen. Verkoopt alles met stamboom, heeft prachtige sites per ras en als je niet diep genoeg graaft zie je dus niet dat er ook nog andere honden zijn. Dan denk je je labrador bij een keurige labradorfokker weg te halen.
Je mag op afspraak langskomen om de pups te bekijken. Niet zomaar op de stoep staan natuurlijk. Klinkt allemaal nog heel logisch. Zou als fokker ook niet zitten wachten op onaangekondigd bezoek.
Maar... de zogenaamd in huis opgegroeide pups en moeder worden alleen in huis gehaald voor dat bezoek. Die hele mooie grote schuur bij dat mooie grote vrijstaande huis, daar kom je niet. Daar zitten op zo'n moment de andere honden weggestopt. Ze houden prachtige verhalen over hoe ze verliefd zijn geworden op het ras, dat ze soms een nestje hebben. Kampioenshonden natuurlijk!
Heel veel geblabla, dure honden, mooie website over hún ras. Stampvol keurmerken en ander geblaat. Echt, het is zo goed opgezet! De gemiddelde koper trapt er echt met open ogen in.