Ik was bezig met wat blinds (dan weet hij niet waar de dummy ligt en ga ik hem erheen dirigeren) met hem.
Op een gegeven moment had ik hem achter een heuvel geparkeerd en zelf ging ik nog een dummy wegbrengen.
Zo'n 150 meter verderop vond ik een mooi bosje takken en dat leek me wel mooi dus ik gooi de dummy in dat bosje.
Ik zag dat er een man met een aangelijnde hond voorbij kwam, hij kwam vanuit de richting waar Jack zat te wachten dus ik nam aan dat hij zag dat ik aan het trainen was, zijn hond was ook aangelijnd dus geen probleem vwb de dummy dacht ik.
Goed, ik teruggelopen naar Jack en eerst nog op een andere dummy ingezet aan de overkant van het meertje.
Prima, dan deze! er waren heel veel bosjes in de verte maar deze was een stuk groter dan de rest dus ik wist zeker dat ik wist waar het lag.
Ik stuur hem en hij loopt geweldig, hij loopt dusdanig dat hij onder de wind langs dat bosje zou lopen en dus verwaaiing zou krijgen.
Hij zoeft erlangs maar er gebeurt niets!
Stop, stukje terug gefloten, weer langs dat bosje en nu geeft hij wel aan dat hij iets ruikt maar vervolgens verwijnt ie weer als stipje de verte in.
Verdorie Jack! tuut-tuut-tuuuuuutttttttttttttttt!
Hop, weer richting dat bosje gestuurd.
Jack deed keurig wat ik vroeg, gaf wel aan dat hij iets rook maar er gebeurde niets en als ik even niet aan het opletten was ging hij weer de verte in.
Het nadeel was dat het slecht te zien was voor mij op die afstand dus soms ging ik er vanuit dat hij in dat hout aan het zoeken was tot ik ineens weer een zwart stipje in de verte zag lopen.
Wel 10 minuten heb ik hem steeds naar dat bosje gestuurd, van alle kanten door dat hout laten lopen en hij deed het zo netjes, bleef luisteren.
Alleen gaf hij steeds aan dat hij dieper wilde en als ik hem heel even liet gaan was ie gewoon weg!
Nouja... ik ga die dummy zelf wel halen dacht ik.. diep teleurgesteld want dit is nog nooit voorgekomen! hij komt nooit leeg terug.
Maar goed, toch maar ingefloten.
Jack kwam hevig teleurgesteld terug en toen dacht ik: ach! hij heeft wel enorm zijn best gedaan en hij heeft zich gewoon als een robot 40 keer hetzelfde bosje in laten sturen, dat is toch wel knap.
Dus toen hij bijna bij mij was besloot ik een dummy voor hem te gooien, zodat hij toch succes had.
Jack zat al klaar
En ja hoor, er stond 1!!!!! boom en uiteraard gooi ik die dummy in die ene boom
Verdorie
Als ik me weer omdraai zie ik dat Jack (en ik heb nog steeds geeeen idee hoe
Ik wilde nog schreeuwen dat hij moest blijven zodat ik even kon komen kijken hoe hij er het beste uit kon komen (hij stond imiddels op een dikke zijtak op toch wel 3 meter hoog) maar voordat ik dat kon doen was hij al beneden en onderweg.
Pffffff okeee.. relax Sam, relax!
Nu die ene dummy nog, die hij niet kon vinden.
Ik loop naar dat bosje en er ligt helemaal geen dummy
Jeeee heeft die man gewoon die dummy meegenomen? hij zag toch dat ik aan het trainen was?
Nouja, niks aan te doen.. en ik loop door.
Ineens neemt Jack een sprint verder vooruit naar dat stuk waar hij steeds al heen wilde, rent naar een open prullenbak, duikt erin en haalt de dummy eruit....
Die man had het dus gewoon opgeraapt en in de prullenbak een stuk verderop gegooid, waarschijnlijk dacht hij dat het afval was ofzo...
Maar goed, arme hond! hij wilde steeds al daarheen (kreeg verwaaiing denk ik) maar ik floot hem steeds terug en werd zelfs wat boos, tientallen keren heb ik hem in dat stomme bosje gezet want daar moest hij liggen.
Hij rook wel dat de dummy daar had gelegen maar er lag niets meer en hij wist prima waar het wel lag maar dat mocht niet van vrouwtje.
Gelukkig is Jack niet snel onder de indruk van dit soort dingen maar een beetje sneu is het wel.
Wie verwacht dan ook dat iemand de moeite gaat nemen een dummy uit de bosjes te plukken en het ding in de prullenbak te gooien, ik niet in ieder geval.
Maar goed, mocht zoiets ooit nog gebeuren moet ik maar gewoon gelijk gaan kijken want Jack kliert nooit en zou al helemaal geen dummy laten liggen als ik hem ergens instuur en er wel 1 ligt.
Wijze les voor het vrouwtje dus vandaag