Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ach arme hond..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ach arme hond..

Ongelezen bericht door samantha! »

Jacky had het vandaag maar zwaar, met mij als baas.

Ik was bezig met wat blinds (dan weet hij niet waar de dummy ligt en ga ik hem erheen dirigeren) met hem.
Op een gegeven moment had ik hem achter een heuvel geparkeerd en zelf ging ik nog een dummy wegbrengen.
Zo'n 150 meter verderop vond ik een mooi bosje takken en dat leek me wel mooi dus ik gooi de dummy in dat bosje.
Ik zag dat er een man met een aangelijnde hond voorbij kwam, hij kwam vanuit de richting waar Jack zat te wachten dus ik nam aan dat hij zag dat ik aan het trainen was, zijn hond was ook aangelijnd dus geen probleem vwb de dummy dacht ik.
Goed, ik teruggelopen naar Jack en eerst nog op een andere dummy ingezet aan de overkant van het meertje.
Prima, dan deze! er waren heel veel bosjes in de verte maar deze was een stuk groter dan de rest dus ik wist zeker dat ik wist waar het lag.
Ik stuur hem en hij loopt geweldig, hij loopt dusdanig dat hij onder de wind langs dat bosje zou lopen en dus verwaaiing zou krijgen.
Hij zoeft erlangs maar er gebeurt niets!
Stop, stukje terug gefloten, weer langs dat bosje en nu geeft hij wel aan dat hij iets ruikt maar vervolgens verwijnt ie weer als stipje de verte in.
Verdorie Jack! tuut-tuut-tuuuuuutttttttttttttttt!
Hop, weer richting dat bosje gestuurd.
Jack deed keurig wat ik vroeg, gaf wel aan dat hij iets rook maar er gebeurde niets en als ik even niet aan het opletten was ging hij weer de verte in.
Het nadeel was dat het slecht te zien was voor mij op die afstand dus soms ging ik er vanuit dat hij in dat hout aan het zoeken was tot ik ineens weer een zwart stipje in de verte zag lopen.
Wel 10 minuten heb ik hem steeds naar dat bosje gestuurd, van alle kanten door dat hout laten lopen en hij deed het zo netjes, bleef luisteren.
Alleen gaf hij steeds aan dat hij dieper wilde en als ik hem heel even liet gaan was ie gewoon weg!
Nouja... ik ga die dummy zelf wel halen dacht ik.. diep teleurgesteld want dit is nog nooit voorgekomen! hij komt nooit leeg terug.
Maar goed, toch maar ingefloten.
Jack kwam hevig teleurgesteld terug en toen dacht ik: ach! hij heeft wel enorm zijn best gedaan en hij heeft zich gewoon als een robot 40 keer hetzelfde bosje in laten sturen, dat is toch wel knap.
Dus toen hij bijna bij mij was besloot ik een dummy voor hem te gooien, zodat hij toch succes had.
Jack zat al klaar :lol1: ik pak een dummy en geef de dummy een mooie zwieperd.
En ja hoor, er stond 1!!!!! boom en uiteraard gooi ik die dummy in die ene boom :roll:
Verdorie :gvd: :gvd: en ik ga snel nog een dummy in mijn tas halen die achter me staat.
Als ik me weer omdraai zie ik dat Jack (en ik heb nog steeds geeeen idee hoe :schrik: ) in die boom geklommen is en inmiddels de dummy in zijn bek heeft.
Ik wilde nog schreeuwen dat hij moest blijven zodat ik even kon komen kijken hoe hij er het beste uit kon komen (hij stond imiddels op een dikke zijtak op toch wel 3 meter hoog) maar voordat ik dat kon doen was hij al beneden en onderweg.
Pffffff okeee.. relax Sam, relax!
Nu die ene dummy nog, die hij niet kon vinden.
Ik loop naar dat bosje en er ligt helemaal geen dummy :cry:
Jeeee heeft die man gewoon die dummy meegenomen? hij zag toch dat ik aan het trainen was?
Nouja, niks aan te doen.. en ik loop door.
Ineens neemt Jack een sprint verder vooruit naar dat stuk waar hij steeds al heen wilde, rent naar een open prullenbak, duikt erin en haalt de dummy eruit....
Die man had het dus gewoon opgeraapt en in de prullenbak een stuk verderop gegooid, waarschijnlijk dacht hij dat het afval was ofzo...
Maar goed, arme hond! hij wilde steeds al daarheen (kreeg verwaaiing denk ik) maar ik floot hem steeds terug en werd zelfs wat boos, tientallen keren heb ik hem in dat stomme bosje gezet want daar moest hij liggen.
Hij rook wel dat de dummy daar had gelegen maar er lag niets meer en hij wist prima waar het wel lag maar dat mocht niet van vrouwtje.
Gelukkig is Jack niet snel onder de indruk van dit soort dingen maar een beetje sneu is het wel.
Wie verwacht dan ook dat iemand de moeite gaat nemen een dummy uit de bosjes te plukken en het ding in de prullenbak te gooien, ik niet in ieder geval.
Maar goed, mocht zoiets ooit nog gebeuren moet ik maar gewoon gelijk gaan kijken want Jack kliert nooit en zou al helemaal geen dummy laten liggen als ik hem ergens instuur en er wel 1 ligt.
Wijze les voor het vrouwtje dus vandaag :tongue:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ach arme hond..

Ongelezen bericht door wolvster »

Aggossie, arme Jack! Hahaha!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Arme Jack. En dan ook nog even in een boom klimmen...
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Wat een knapperd is het toch!
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Achossies brave knul! Ze blijven je soms verbazen!
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Ja, Jacky is een brave :I:

Enne ik verbaasde me vandaag vooral over mensen.
Deze man moet zelfs een stuk teruggelopen zijn om de dummy te pakken.
Het was een plastic dummy, met een touwtje eraan en de naam erop.
Die heeft hij uit de takken moeten plukken, je kon er niet zomaar bij.
En dan gewoon weggooien :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Shiloh86
Zeer actief

Mjam. Dat is inderdaad wel raar. Wellicht heeft zijn hond hem eruit geplukt, er even mee gespeeld en heeft de man hem daarna weggegooid?
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Dat lijkt me heel sterk, de hond liep aan de lijn, was obese en bijna te beroerd om de ene poot voor de anderen te zetten haha.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Haha. Nee. Dan lijkt me dat ook sterk inderdaad.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Pics or it didn't happen :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Haha waarvan wil je een foto? van die man die de dummy uit de bosjes aan t vissen was? :engel:
Of een filmpje van hoe ik het voor elkaar krijg een dummy in het boom te gooien als er maar 1 boom staat :LOL:
Nouja, ik heb helemaal niets dus jullie zullen het moeten doen met mijn verhaal :pffff:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Arme Jack :(:

Een heel vreemde reactie van die man, dat hij de dummy in een vuilnisbak gooit :denken:

En hoe jij een dummy gooit in de enige boom die er staat kan ik me goed voorstellen.
Zou mij ook zomaar kunnen overkomen :oeps: :lol1:
Wat knap van Jack om in die boom te klimmen :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Een kaartje aan de dummy's maken dat ze de dummy laten liggen ivm training.
En in die ene boom gooien daar kan ik me alles bij voorstellen
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

:LOL:
Jack moet ook gedacht hebben: Pfff, wat een baas, die staat op MP vanavond :pffff:

Brave hond :flower: (waarom zijn er nou geen kluif of hondekoekjes smileys?)
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik kende een poedelkruising die ook in bomen klom, zat hij rustig te snuffelen naar eekhoorns enzo :mrgreen:
Arme Jack haha.
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Inderdaad ...arme hond! Je zal maar zo'n raar vrouwtje hebben. :scratch:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Agossss, véél te brave Jack :knuffel: .

Kom maar hier hoor ventje :lief: . Leg ik die dummy neer op een plek waar nooit iemand komt :pffff: . En ik zal je andere dummy níet in de boom gooien :tongue: .
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Arm beest! En zo braaf :I:

Ik heb mijn hondje vandaag ook een beetje tekort gedaan :jank: Ze zat gewoon prima op het spoor en ik dacht dat ze airscent kreeg, maar ik kreeg van de achterban te horen dat het eruit zag alsof ze maar wat aan het rennen was. Het was een verrekte moeilijk spoor en er stond veel wind, dus dat kon ook best. Had ik maar gewoon op haar vertrouwd, ik heb haar dus vlàk voor het verstek teruggehaald en haar opnieuw de kruising laten uitwerken. En het uiteindelijk opgegeven :blauwoog:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh arme Jack :LOL:
Die man snap ik echt niet. Waarom gooi je zoiets weg? :scratch: Ik verbaas me daar wel vaker over, mensen kunnen toch zien dat je geconcentreerd bezig bent met je hond ergens mee? Ik heb dat ook eens gehad, had ik een dummy verstopt toen er een man met een hond aan kwam. Dus Coda even bij me gehouden en de man er op gewezen dat we aan het trainen waren want hij bleef eerst vrolijk bij ons staan. Nou goed, hij liep door..en gooit vervolgens z'n hond los in het stuk waar we staan te wachten waarna zijn hond er vandoor gaat met de dummy :gvd: Toen ik de man riep dat hij die wel even terug mag leggen keek hij wat dommig om zich heen. "oh...trainen!" :roll:
Zamunda
Zeer actief

Maeve schreef:Oh arme Jack :LOL:
Die man snap ik echt niet. Waarom gooi je zoiets weg? :scratch: Ik verbaas me daar wel vaker over, mensen kunnen toch zien dat je geconcentreerd bezig bent met je hond ergens mee? Ik heb dat ook eens gehad, had ik een dummy verstopt toen er een man met een hond aan kwam. Dus Coda even bij me gehouden en de man er op gewezen dat we aan het trainen waren want hij bleef eerst vrolijk bij ons staan. Nou goed, hij liep door..en gooit vervolgens z'n hond los in het stuk waar we staan te wachten waarna zijn hond er vandoor gaat met de dummy :gvd: Toen ik de man riep dat hij die wel even terug mag leggen keek hij wat dommig om zich heen. "oh...trainen!" :roll:
Ik begrijp wel dat die man niet direct doorheeft dat je met dummies bezig bent als je het hebt over 'trainen'. Trainen kan zoveel betekenen, je had ook met je dogdance-routine bezig kunnen zijn bijvoorbeeld :engel: .
samantha!
Zeer actief

Ik vond het ook heel knap, van die boom :80: maar ik heb het toch liever niet haha, ik ben echt niet supervoorzichtig ofzo met mijn honden maar dit soort dingen hoeft nou ook weer niet :schrik:

Wat die man betreft weet ik niet wat ik ervan moet denken.
Hij zag duidelijk dat mijn hond zat te wachten en dat ik iets weggooide, het ziet er ook gewoon uit als hondenspeelgoed.
Dus ja :U:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Tallie schreef:Arm beest! En zo braaf :I:

Ik heb mijn hondje vandaag ook een beetje tekort gedaan :jank: Ze zat gewoon prima op het spoor en ik dacht dat ze airscent kreeg, maar ik kreeg van de achterban te horen dat het eruit zag alsof ze maar wat aan het rennen was. Het was een verrekte moeilijk spoor en er stond veel wind, dus dat kon ook best. Had ik maar gewoon op haar vertrouwd, ik heb haar dus vlàk voor het verstek teruggehaald en haar opnieuw de kruising laten uitwerken. En het uiteindelijk opgegeven :blauwoog:
Ah das ook zoiets ja :schrik: zonde zijn dat soort momenten!
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zamunda schreef:
Maeve schreef:Oh arme Jack :LOL:
Ik begrijp wel dat die man niet direct doorheeft dat je met dummies bezig bent als je het hebt over 'trainen'. Trainen kan zoveel betekenen, je had ook met je dogdance-routine bezig kunnen zijn bijvoorbeeld :engel: .
Nah, ik had een tas om m'n schouders waar zichtbaar nog meer dummy's in zaten en Coda zat volledig gefocused naar dat stukje terrein te staren. Het leek mij best duidelijk :mrgreen:
samantha!
Zeer actief

Zamunda schreef:Agossss, véél te brave Jack :knuffel: .

Kom maar hier hoor ventje :lief: . Leg ik die dummy neer op een plek waar nooit iemand komt :pffff: . En ik zal je andere dummy níet in de boom gooien :tongue: .
Nee, ik breng hem en jij gaat behendigheid met hem doen :lol1: :cheer:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Sorry hoor, maar echt wat voor jou. :LOL: :LOL: (Ik heb ook mijn vader wel langs de weg laten fietsen met een ladder voor een dummy).
En arme Jack maar ploeteren, zie het zó voor me. :mrgreen:
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

_Leonie schreef:Sorry hoor, maar echt wat voor jou. :LOL: :LOL: (Ik heb ook mijn vader wel langs de weg laten fietsen met een ladder voor een dummy).
En arme Jack maar ploeteren, zie het zó voor me. :mrgreen:
En mijn vader heeft een keer op het losloopveldje hier op een keukentrapje gestaan om Joys balletje-aan-touw uit een boom te vissen. Toch knap van mij om het er zó in te slingeren, dat het touw zich precies om een tak wikkelde :oohja:
Zamunda
Zeer actief

samantha! schreef:
Zamunda schreef:Agossss, véél te brave Jack :knuffel: .

Nee, ik breng hem en jij gaat behendigheid met hem doen :lol1: :cheer:
Oja, nog leuker :cheer: ! Ook wel handig om te weten dat ik niet echt hindernissen hoef neer te zetten, hij kan hier gewoon een bomenparcours lopen :engel: . Slalom, klimmen en springen...
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Bootz heeft wel een slechte invloed, beetje vertellen hoe je in bomen moet klimmen... :wink:
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

leuk beschreven, zag het helemaal voor me. Met speuren merk ik dat bij mijn hond ook wel eens dan vertrouw ik haar toch niet genoeg maar vaak genoeg blijkt ze toch gelijk te hebben. Dan baal ik altijd van mezelf om de gemiste kans.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”