Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Hij doet niks hoor..."

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: "Hij doet niks hoor..."

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik heb het volgende even toegevoegd aan de openingspost.

[edit 12-1, 14:42h ] Na de eerste reacties werd me duidelijk dat ik me wat onhandig heb uitgedrukt. Daarom wil ik toch nog even iets toevoegen ophelderen, waarin ik niet duidelijk genoeg ben geweest.

Het gaat me niet om de hond en zijn gedrag. It happens, tuurlijk begrijp ik dat, dat gebeurd zelfs regelmatig. Duke misdraagt zich ook wel eens, dat valt nou eenmaal niet altijd te voorkomen. Waar ik me over frustreer is de laconieke houding van die eigenaar. Een beetje laten zien dat hij het zelf ook vervelend vind maakt al dat ik er heel anders over denk. Als hij direct had geprobeerd (al dan niet met succes) zijn hond terug te halen en iets had geroepen van "excuses hoor! Ik heb hem nog niet altijd onder controle", dan was de situatie natuurlijk nog steeds vervelend geweest, maar dan had ik gereageerd met "joh, kan gebeuren!". (Want ook dat komt minimaal wekelijks voor). En was ik vrolijk verder gewandeld. De manier waarop die man die woorden riep was heel loconiek, alsof dergelijk gedrag dood normaal is en dat hij het maar gewoon geaccepteerd heeft en geen zin heeft ermee te dealen. Ik moet maar vertrouwen dat die hond daadwerkelijk niet gaat bijten/knokken...

In die houding van die man zit mijn verbazing en dat heb ik niet helder genoeg geformuleerd. Vandaar deze edit :)

Oh ja, en... labradors zijn normaal natuurlijk gewoon kei leuk :E:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Het is inderdaad bloedirritant.
Ik ben vrij veel aan de slag geweest met mijn (intacte) reu, ik heb veel meer de leiding genomen tijdens onze wandelingen en ik merk echt dat het zijn vruchten afwerpt.
Maar op een of andere manier reageren nu veel meer honden op hem? Hij is echt vaak aangevlogen de laatste maanden, soms zelfs zo dat ze hem op de grond gooien maar ook van die bulldozers met blikkerende tanden. Uiteindelijk blijkt het allemaal geschreeuw en vaak zie ik de eigenaren ook een beetje kneuzig kijken: doetie anders nooit :80:

Ik kan me er heel druk om maken. Het stomme is, of nuja, fijn natuurlijk, dat Manu helemaal niet reageert :19:
Die staat het allemaal af te wachten. Ik kan niet brullen maar ik kan wel heel vuil kijken en ik heb al meerdere honden een knietje gegeven en de eigenaren een heel vuile blik gegeven. Als de eigenaren staan te stotteren met hun "doetie anders nooit" ben ik niet zo boos. Maar die godvergeten irritante labrador vliegt nog steeds op hem af en als ik hem zie word ik me toch zó boos dat ie het wel uit zijn hersens laat :gvd:

Ik ben verschrikkelijk blij dat mijn honden zo tolerant zijn.
Élke wandeling heb ik een buurtende hond erbij. En ik loop met drie honden van 60 cm of hoger.
Ook wandelende borstels die de groep grommend en grauwend in lopen met een lachend oud vrouwtje 50 meter verderop dat ie toch zo'n stoere, grote bek heeft. Ik moet er niet aan denken dat ik er eentje bij heb lopen die dat wil vermoorden :schrik: Gatver dan zou ik het echt zwaar te verduren krijgen in mijn buurt en dan vind ik het ook echt niet leuk meer zo vaak rond te moeten lopen.
Nu kan ik me al opnaaien terwijl er niks gebeurt.

EDIT
Oh laat ik er even bij zeggen dat mijn honden dan aangelijnd zijn zoals TS ook in de OP zette.
Los heb ik echt totaal geen controle over mijn reu als ie een andere hond ziet.
Laatst gewijzigd door Manuma op 12 jan 2016 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lor1_1984 schreef:
Nanna schreef:
lor1_1984 schreef: 2) je zíet toch dat de andere hond wordt opgehezen en loopt te schuimbekken en grauwen?
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen dat hun probleem helemaal niet vinden. Je kunt nog rekenen op afkeurende blikken ook :lol1:
Prima als mensen dat hun probleem niet vinden, hebben ze natuurlijk nog gelijk in ook, maar wel graag je hond even bij je houden tenzij je hem graag met gaatjes terug krijgt. :ok:
Dat dat zou kunnen gebeuren staan ze helemaal niet bij stil. Of anders 'leren ze daar wat van'.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Shiloh86 schreef: Ik vind dat niet niks, als je hond zwaar agressief op een andere hond af stormt die aangelijnd is en geen kant op kan.
Hoe kun je dat nou "zwaar agressief" noemen. Als je een zwaar agressieve labrador van je pup af hebt getrokken, zit je nu bij de dierenarts.

Het hele verhaal - het klinkt allemaal zo onzeker, zo overtrokken en zo "laat ik maar overdrijven anders heb ik geen verhaal"

Nouja, het zou wel aan mij liggen of misschien aan mijn "ik maak nergens een probleem van"-hondjes, maar ik zou t nog te weinig vinden om mijn schouders voor op te trekken en mijn wandeling verder sloffen.

PS - als je hond een opgesloten gevoel krijgt van een ontmoeting, kun je de lijn laten vallen. Dan kunnen de honden ongehinderd om elkaar heen draaien al anus-snuffend zonder een rollade van jou te maken :) Ik doe het in ieder geval altijd als ik met een aangelijnde hond door een andere hondeneigenaar wordt benaderd op een "je mag wel even snuffelen"-manier, wat altijd in elkaar gedraaide lijnen tot gevolg heeft.
En ik geef mijn honden ook altijd vrij als ik een hond benader die los loopt en niet onder appèl loopt. Dan gaan ze even contact maken. Wie weet houden ze er nieuwe vrienden aan over ;)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Manuma schreef:
EDIT
Oh laat ik er even bij zeggen dat mijn honden dan aangelijnd zijn zoals TS ook in de OP zette.
Maar stel, jij loopt met Manu los en er komt iemand met een hond los op je af gelopen, en lijnt hem op het laatste moment aan. Dan loopt Manu er toch ook op af? Moet je Shiloh maar niet tegen komen, hebben jullie zó ruzie :engel:

Ik heb overigens de ervaring dat honden die niet uit zijn op echte problemen, ook niet zomaar op een hond afstormen die dat niet tolereert. Ik had Mayke voorheen ook slecht onder controle als ze eenmaal iets in dr kop had. Dan was terugroepen er niet meer bij. Maar ze deed het alleen bij honden die ook wel contact wilde maken. Dat was makkelijk - het gaf me tijd om meer appèl te kweken zonder dat ik mijn hond in mootjes had :)
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Shiloh86 schreef:Regelmatig topics starten hierover is wel een tikje overdreven. Heb geloof ik 1 keer eerder iets gestart over irritaties in een losloopbos en dat ging niet eens over andere hondeneigenaren, als dat al regelmatig is. Ben erg benieuwd over welke negatieve topics jij het dan hebt? Ik zie hier constant mensen ervaringen delen, ook de vervelende. Soms is het gewoon fijn even van je af te schrijven wat je mee maakt. Dat is voor mij de beste manier om het los te kunnen laten. En ervan te leren hoe een ander daarmee om zou gaan en dus de volgende keer beter voorbereid te zijn.
Je hebt gelijk, er is één ander topic. Excuses van mijn kant dat ik dit niet goed heb opgezocht. :wink:

Laconieke mensen zijn wel vervelend, maar waar de één snel boos en geïrriteerd wordt denkt de ander misschien: 'jammer, had er eerder bij moeten zijn. Maar ja, ging goed, die hond luisterde prima.'
Duke doet het zo te lezen prima, die weet al goed dit soort situaties te handelen.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Paisley schreef:
Manuma schreef:
EDIT
Maar stel, jij loopt met Manu los en er komt iemand met een hond los op je af gelopen, en lijnt hem op het laatste moment aan. Dan loopt Manu er toch ook op af? Moet je Shiloh maar niet tegen komen, hebben jullie zó ruzie :engel:

Ik heb overigens de ervaring dat honden die niet uit zijn op echte problemen, ook niet zomaar op een hond afstormen die dat niet tolereert. Ik had Mayke voorheen ook slecht onder controle als ze eenmaal iets in dr kop had. Dan was terugroepen er niet meer bij. Maar ze deed het alleen bij honden die ook wel contact wilde maken. Dat was makkelijk - het gaf me tijd om meer appèl te kweken zonder dat ik mijn hond in mootjes had :)
Ik kan het me opzich wel voorstellen als Manu als een debiel woest blaffend en met blkkkerende tanden op af schiet. Gelukkig doet hij dat niet :mrgreen:
Maar die rent ook wel op honden af hoor. Vreselijk irritant.

Maar het was al bekend dat hij echt nog wel eens flink zal gaan knokken natuurlijk. Das een pokkereu en ik doe mar wat :F:
Shiloh86
Zeer actief

Paisley schreef:
Manuma schreef:
EDIT
Als ze Manu probeert terug te roepen, of in ieder geval iets van excuses maakt ipv het zo laconiek weg te wuiven als die vent deed, is er niks aan de hand hoor :U:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef:
Stapper schreef::oeps: Mijn hond kan ook weleens blaffend op mensen af stormen omdat ze redelijk groot is en bij welke vorm van opwinding altijd haar haren omhoog gaan komt het (denk ik) soms bedreigend over. Dan roep ik dit i.d.d wel eens. De meeste zijn bekend met honden en lachen en meldden dat ze aan haar verdere houding wel zien dat het goed is of ze kennen ons. Ik snap dat mensen die er minder ervaring mee hebben het anders kunnen zien/voelen. Uiteraard probeer ik het te voorkomen en ben ik er scherper op en d.m.v training af te leren. In losloopgebieden voor honden laat ik het gaan en hou het in de gaten, ik ga er vanuit als je daar loopt dat je wel iets van hondengedrag af weet. Het grappige is dat het daar bijna niet voorkomt.
Fijn. Mijn hond wacht zulks met gevijlde tandjes op.
Die wil aanstormende borstelende blaffende honden met graagte een pak slaag geven.
Ik ben dus die eigenaar die pissig terugroept "de mijne wel!".

Ik zeg nooit zo veel tegen eigenaren van vervelende honden.
:mrgreen: Sta zelf klaar. Aan of bij mijn honden komt zoiets niet.
En dan kunnen ze opeens wel ingrijpen.

Hang er een lange lijn aan. Vroeg of laat kom je de verkeerde tegen.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Paisley schreef:
Ik heb overigens de ervaring dat honden die niet uit zijn op echte problemen, ook niet zomaar op een hond afstormen die dat niet tolereert.
Die ervaring heb ik eigenlijk ook wel. Als ik een keer met mijn stel in het bos loop, waar ik dus wel honden tegen kom en er stormt iets op mijn aangelijnde duo af dan, dan bedenken ze zich op het laatste moment altijd. Blijven staan of draaien om, om even hard weer terug te racen. Ik heb sowieso geen last meer van reuen die bij Enzi willen komen patsen sinds ik Nila heb :mann:

Nila deed het vorige week tijdens de flyball les ook, die stoof zo in haar enthousiasme op een aangelijnde hond af. Ze bedacht zich gelijk toen ze de hond even goed bekeek en liet haar op haar rug vallen en gleed zo voor de snufferd van de hond :engel: die kreeg die kans nog niet om te reageren want ze was ook gelijk weer weg :LOL:

Maar goed, het is toch vervelend als mensen hun stormram niet kunnen aanlijnen, daar ben ik het helemaal mee eens. Daarom loop ik ook altijd in verlaten gebieden.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Schouders ophalen en doorlopen. Er is niets gebeurd en bij het wandelen met je hond(en) kom je nu eenmaal bazen tegen van allerlei pluimage. :19:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Shiloh86 schreef:
Paisley schreef:
Manuma schreef:
EDIT
Als ze Manu probeert terug te roepen, of in ieder geval iets van excuses maakt ipv het zo laconiek weg te wuiven als die vent deed, is er niks aan de hand hoor :U:
Oh dus waar t eigenlijk om gaat, is dat je sorry had willen horen maar dat niet kreeg. Dan open je een topic over die zwaar agressieve hond.
Nouja, kan
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hilde schreef:Ik zeg dat ook 'de mijne wel'. Of ik zeg dat hij ziek is of bijt, werkt ook. Heb er net nog een stuk over zitten voorbereiden, hondenetiquette. Aangelijnde hond is aanlijnen vinden veel mensen nog erg moeilijk...

Hahaha dat bijten werkt soms ook niet. Zeggen ze, ohh goed voor hem als ie eens op zn donder krijgt. Misschien houdt ie dan op :jank:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Paisley schreef:
Shiloh86 schreef: Ik vind dat niet niks, als je hond zwaar agressief op een andere hond af stormt die aangelijnd is en geen kant op kan.
Hoe kun je dat nou "zwaar agressief" noemen. Als je een zwaar agressieve labrador van je pup af hebt getrokken, zit je nu bij de dierenarts.

Het hele verhaal - het klinkt allemaal zo onzeker, zo overtrokken en zo "laat ik maar overdrijven anders heb ik geen verhaal"

Nouja, het zou wel aan mij liggen of misschien aan mijn "ik maak nergens een probleem van"-hondjes, maar ik zou t nog te weinig vinden om mijn schouders voor op te trekken en mijn wandeling verder sloffen.

PS - als je hond een opgesloten gevoel krijgt van een ontmoeting, kun je de lijn laten vallen. Dan kunnen de honden ongehinderd om elkaar heen draaien al anus-snuffend zonder een rollade van jou te maken :) Ik doe het in ieder geval altijd als ik met een aangelijnde hond door een andere hondeneigenaar wordt benaderd op een "je mag wel even snuffelen"-manier, wat altijd in elkaar gedraaide lijnen tot gevolg heeft.
En ik geef mijn honden ook altijd vrij als ik een hond benader die los loopt en niet onder appèl loopt. Dan gaan ze even contact maken. Wie weet houden ze er nieuwe vrienden aan over ;)
Dat doe ik nooit.
Mijn hond loopt alleen langs de weg aangelijnd en haar daar loslaten doe ik van mijn leven niet :schrik:
Misschien loop jij in een rustige veilige buurt?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Heavy schreef:Waarschijnlijk heeft hij dan een reu die wel vaker een grote bek heeft tegen jonge reuen of een sjacherijnige teef? en is hij het gewend :wink: niet om je bang te maken hoor maar dit zal nog wel vaker voorkomen. Sommige reuen vinden het heel stoer om jonge reuen of onzekere reuen af te blaffen ik had er ook zo eentje :wink:

Niet goed hoor en toen ik het doorhad kwam hij er ook niet meer mee weg maar er zullen genoeg mensen zijn die dus denken : hij doet niks . Die niet eens snappen dat hun reu het alleen bij jonge reuen doet . Die misschien wel zien dat hij bij teefjes heel lief is en dan denken zie je wel hij doet niks .Zal wel aan die Herder gelegen hebben :LOL:

Wat je ook kan doen is vragen : doet hij of zij dat wel vaker? Krijg je vast te horen dat hij eens is aangevallen door een Herder . Je wil niet weten hoe vaak ik dat gehoord heb.
Zeg maar honden i.p.v. reuen.
Teven kunnen dat ook.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik maak me daar niet druk meer om. Na 13 jaar heb ik gemerkt dat het zo'n vaart niet loopt, ook niet met grommen of tanden. Zelf heb ik een niet zo makkelijke hond en best wel heel veel gedaan om aanvaringen te voorkomen. Hij luistert goed, dus er komt nooit een probleem met een andere hond. Ik laat hem gewoon volgen en dat doet hij heel netjes. En als het me te gek wordt mag hij best snauwen.

En ik gebruik het ook wel voor Balou. Zij wordt altijd opgejaagd omdat ze heel angstig is en dat is voor veel honden een trigger om haar op te jagen. Dan mag Buck z'n gang gaan en is het zo opgelost.

Als er een grommende, grauwende hond op ons af komt dan weet ik gewoon al, zeker nu met Laila erbij, dat die zich wel bedenkt. Buck en Laila samen is een aardig team.Ik maak me niet meer druk, alleen nog bij enkele staffords want dat vind ik dan weer een situatie apart. Met sommige staffords spelen ze soms ook heel leuk. Dus niet bij voorbaat maar wel als ik zie dat ze niet zo heel leuk reageren. Laila heeft vaak een heel leuk stafford vriendinnetje op het losloopveld waar ze altijd over het hek springt :mrgreen:

Ik wordt er ook niet boos om want ik weet hoe je je voelt als jouw hond zich niet gedraagt volgens het model plaatje. Ik groet vriendelijk.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Paisley schreef:
Shiloh86 schreef:
Paisley schreef:
Manuma schreef:
EDIT
Oh dus waar t eigenlijk om gaat, is dat je sorry had willen horen maar dat niet kreeg. Dan open je een topic over die zwaar agressieve hond.
Nouja, kan
Neem nog een zaaddodende cupcake, zure doos.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Suske schreef:
:O: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Suske schreef:
:LOL: :LOL:
Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Marc147 »

Machie schreef:
Hilde schreef:Ik zeg dat ook 'de mijne wel'. Of ik zeg dat hij ziek is of bijt, werkt ook. Heb er net nog een stuk over zitten voorbereiden, hondenetiquette. Aangelijnde hond is aanlijnen vinden veel mensen nog erg moeilijk...

Hahaha dat bijten werkt soms ook niet. Zeggen ze, ohh goed voor hem als ie eens op zn donder krijgt. Misschien houdt ie dan op :jank:
Ja, ook een keer meegemaakt.

Asielhond voor de eerste keer mee, een kruising greyhound, netjes gewaarschuwd dat de hond sporadisch uit kon vallen naar andere honden,maar dat de kans klein was dat het zou gebeuren. Zit ik even op een bankje met de hond te spelen, natuurlijk aangelijnd, duikt er plotseling een keeshond van achter de bank vandaan, en meteen duikt die greyhound erbovenop. Meteen weggetrokken, natuurlijk. Sorry gezegd naar de eigenaar, zegt die terug: "Maak je niet druk, hij is meestal de eerste, is goed voor hem om eens de andere kant mee te maken."
Paisley
Zeer actief

ranetje schreef:

Dat doe ik nooit.
Mijn hond loopt alleen langs de weg aangelijnd en haar daar loslaten doe ik van mijn leven niet :schrik:
Als ik een loslopende hond tegen kom, is dat nooit langs de weg. ;)

Ik bedoel dus - als ik mijn honden onder appel heb (of aangelijnd, maar dat gebeurt eigenlijk niet op plekken waar ze ook los kunnen) en ze worden benaderd door een hond die los loopt en niet onder appel staat, dan geef ik ze vrij. Zodat ze niet lijdzaam besprongen hoeven worden maar gewoon een spontane ontmoeting kunnen beleven. Dat bouwt de minste spanning op, vind ik.
Aan die loslopende hond die aan komt gestormd, kun je toch niets doen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Paisley schreef:
ranetje schreef:

Dat doe ik nooit.
Als ik een loslopende hond tegen kom, is dat nooit langs de weg. ;)

Ik bedoel dus - als ik mijn honden onder appel heb (of aangelijnd, maar dat gebeurt eigenlijk niet op plekken waar ze ook los kunnen) en ze worden benaderd door een hond die los loopt en niet onder appel staat, dan geef ik ze vrij. Zodat ze niet lijdzaam besprongen hoeven worden maar gewoon een spontane ontmoeting kunnen beleven. Dat bouwt de minste spanning op, vind ik.
Aan die loslopende hond die aan komt gestormd, kun je toch niets doen.
Dan snap ik het :ok:

Aanstormende honden blok ik wel eens.
Gewoon omdat een dreun voor mijn hond niet zo goed uitpakt
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

De absoluut enige reden dat ik aanlijnde was het fietspad. Verwachten dat Duke los volgend niet naar een andere hond gaat is gewoon nog niet realistisch. Als die jond niet naar Duke was gekomen, was Duke zeker wel naar die hond gegaan als ik niet had aangelijnd. Als hij dan een fietser ondersteboven had gelopen of nog erger, aangereden werd door een scooter, had ik dat mezelf nooit vergeven.

Normaal gesproken lijn ik alleen aan als de ander het ook doet.
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Lizzie. schreef:
Stapper schreef::oeps: Mijn hond kan ook weleens blaffend op mensen af stormen omdat ze redelijk groot is en bij welke vorm van opwinding altijd haar haren omhoog gaan komt het (denk ik) soms bedreigend over. Dan roep ik dit i.d.d wel eens. De meeste zijn bekend met honden en lachen en meldden dat ze aan haar verdere houding wel zien dat het goed is of ze kennen ons. Ik snap dat mensen die er minder ervaring mee hebben het anders kunnen zien/voelen. Uiteraard probeer ik het te voorkomen en ben ik er scherper op en d.m.v training af te leren. In losloopgebieden voor honden laat ik het gaan en hou het in de gaten, ik ga er vanuit als je daar loopt dat je wel iets van hondengedrag af weet. Het grappige is dat het daar bijna niet voorkomt.
Ga daar maar niet meer vanuit hoor, zijn echt heel weinig hondeneigenaren die iets over honden gedrag weten.
Mijn honden zijn er niet van gediend dat andere honden op hun afdenderen en ik vind dat uitermate irritant als er dan nog eens geroepen; hijdoetnikshoor :boos: Dit is voor mij een reden om losloop gebieden te ontwijken, want relax wandelen is er niet meer bij.
Mijn hond stormt niet op andere honden af dat pakt ze heel voorzichtig aan maar rent op andere mensen af, thuis als ze de voordeur uit rent de straat op wanneer de kinderen de deur niet goed dicht doen. In losloop gebieden komt dit gedrag bijna niet voor en ik ben benieuwd waarom daar ze dit niet doet.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn, dat die man zich geen houding wist te geven en zich schaamt he..

Toen ik sultan net had, heb ik dat soort situaties ook gehad. Hem voor de allereerste keer los laten buiten de hekken, was ook niet volgens het boekje. Hij rende zo naar de eerste beste hond toe op het strand en liep mee naar scheveningen. Die mensen waren er echt niet blij mee, want die hond van hun vond sultan niet leuk.

Ik schaamde mij zo erg, dat ik geen normaal woord meer uit mijn mond heb gekregen. Volgens mij ook alleen zoiets gezegd van.. Ja ehhh haha uhhhh haha ehmm kom sultan.

Gewoonweg omdat ik mij kapot schaamde. Sultan is daarna ook een jaar niet meer losgeweest.

Er is gelukkig niks gebeurd, kan mij voorstellen dat je wel geschrokken bent. Maar wie weet die man ook.

Zo is Luna een paar maanden terug ineens naar een aangelijnde husky gerend wat geen succes was. Ik heb haar al zooo lang, en zij is echt een beenklever.. zij let op en is altijd op mij. Ik was toen helemaal flabbergasted.. Luna?!?! Heb toen ook gezegd, dat doet zij anders noooit.. jep.. echt gezegd en echt gemeend. Dat heeft zij in die 8 jaar dus echt nog nooit gedaan en zij gaf totaal geen voortekenen.

Soms zijn het net honden... en doen zij iets wat je totaal niet ziet aankomen of verwacht.. en als je zo verbaast/geschrokke bent, kan je soms anders reageren dan je wilt. So be it.. thats life..
Shiloh86
Zeer actief

Ik snap wat je bedoeld hoor sultan. Maar het verschil in laconiek/onverschillig en schamen/geen houding weten te geven zie je echt wel.

Zijn hele houding was "och dit doet ie altijd, dood normaal".
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik heb me lang, lang, geleden voorgenomen om me niet meer te ergeren aan dat soort mensen.

Ik heb een reactieve hond, is me opgedrongen door mijn baas, dat is mijn excuus :D maar ik zorg er al jaren voor (8 jaar nu) dat hij andere honden niet wat aan kan doen, de toeren die ik daarvoor uit moet halen :U:
Mensen snappen het gewoon niet. Loop ik met een mechelse herder onder mijn oksel gepropt rondjes te draaien, om 2 labradors die om ons heen lopen te dansen te ontwijken , en is mevrouw nog verbaasd als ik, oprecht vriendelijk, vraag: "Mevrouw wilt u ze nu misschien toch even bij u halen want het wordt nu wel erg lastig." En dan "O? Gaat dat niet goed dan?" Nee dat gaat niet goed.
Maar het helpt je niets als je je eraan ergert, want dan loop je de hele dag gefrustreerd de hond uit te laten. Dus calculeer ik de aanstormende "Hij doet niets " onschuldige, dan wel patsende honden gewoon bij een wandeling in. Wel zo relaxed.

Maar heel af en toe word ik toch boos. Zoals toen ik met alle 4 honden aan het hardlopen was met een vriendin. Ik zag 100 meter verder een man aankomen met 2 labradors, 1 vd 2 zette onmiddellijk de sprint in en de man riep de hond. De hond stopte. Ik lijnde alle 4 aan, ging van het pad af de bosjes in met alle honden, zodat de man ons ruim zou kunnen passeren vriendin bleef op het pad staan. Ik stond daar volledig uit zicht komt die hond met MAG10 aanracen, duikt onmiddellijk op 1 vd kleintjes die hij in zijn rug grijpt en hierna onmiddellijk op mijn ouwe mechel die op hem reageerde. Toen heb ik mijn reactieve mechel niet tegengehouden. Hij had anders de kleine Jack kapot gebeten.
Het gevolg was dat Rupert gered werd en arme ouwe Mikey zijn oor door midden was.

Uiteindelijk kwam de man aansjokken en stond ik met een zwaar bloedende hond. Ik vroeg aan hem waarom hij zijn hond nu niet had aangelijnd, hij had toch gezien hoe zijn hond reageerde immers en hij zag dat ik mijn honden aanlijnde. Zijn antwoord; " mijn hond kan met alle honden opschieten."
Ik heb rustig zijn telefoonnummer gevraagd en gezegd dat ik nu door moest naar de DA.
Heb hem een dag later opgebeld en doorgegeven wat de schade was. En gezegd dat hij zijn hond toch beter aan kon lijnen als hij geen controle over hem had. Maar hij bleef volhouden dat zijn hond met alle honden overweg kon en nooit wat deed. En dit had ik ook nog wel willen geloven als er eerst wat aan vooraf was gegaan: Oogcontact, snuffelen, dreigen, borstelen etc. maar niets van dit al. Gewoon de hoek omkomen en klap vast op 1 vd 4 die hij het eerst kon pakken. Plus het feit dat een andere vriendin zei dat ze die hond ook al eens net af had kunnen blokken.
Ik heb de man toen wel gezegd dat ik zijn hond ging melden bij de plaatselijke politie, voornamelijk omdat hij het gedrag van zijn hond absoluut niet erkende. En ik dat gevaarlijk vond.

Mikey's oor, misschien een beetje nare foto dus even wat naar beneden gescrolled.

Afbeelding
Gr. Aniek

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Dat ziet er rot uit, is het netjes geheeld?
Tja sommige mensen zullen het echt nooit begrijpen.
Ik ga in een aanlijn bos vaak aan de kant staan met 2 honden even kort aan de flex.
Blijkbaar is dat voor veel mensen nog steeds geen reden om ook hun hond even kort te houden.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Pemba schreef:Dat ziet er rot uit, is het netjes geheeld?
Tja sommige mensen zullen het echt nooit begrijpen.
Ik ga in een aanlijn bos vaak aan de kant staan met 2 honden even kort aan de flex.
Blijkbaar is dat voor veel mensen nog steeds geen reden om ook hun hond even kort te houden.
Ja het is mooi gehecht en geheeld, en inderdaad wat je zegt, mensen denken er echt niet bij na.
Ze snappen er helemaal niets van. Maar ergeren helpt je niets dus ik blijf bijna altijd wel in de zen modus, blijven de andere 3 tenminste rustig.
Gr. Aniek

Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ach, zelfs toen ik laatst in het park naast het pad zat in de blubber met een Shib die van een 'epileptische' aanval lag te herstellen en naar aankomende mensen met loslopende hond riep dat ze hun hond bij moesten houden omdat de mijne ziek is, was dat voor sommigen nog te moeilijk.

Ik word nog maar zelden boos als iemand zijn hond niet terug roept, terwijl ik vanaf een afstand signalen uitstraal en verbaal aangeef dat ze hun hond bij zich moeten houden. De enige die ik er mee heb, ben ikzelf. Shib weet inmiddels dat ik het altijd voor hem oplos dus die reageert godzijdank niet meer op andere honden.
Heeft wel 10 jaar geduurd voordat ik ben waar ik nu ben/we nu zijn :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”