Ik heb me lang, lang, geleden voorgenomen om me niet meer te ergeren aan dat soort mensen.
Ik heb een reactieve hond, is me opgedrongen door mijn baas, dat is mijn excuus

maar ik zorg er al jaren voor (8 jaar nu) dat hij andere honden niet wat aan kan doen, de toeren die ik daarvoor uit moet halen
Mensen snappen het gewoon niet. Loop ik met een mechelse herder onder mijn oksel gepropt rondjes te draaien, om 2 labradors die om ons heen lopen te dansen te ontwijken , en is mevrouw nog verbaasd als ik, oprecht vriendelijk, vraag: "Mevrouw wilt u ze nu misschien toch even bij u halen want het wordt nu wel erg lastig." En dan "O? Gaat dat niet goed dan?" Nee dat gaat niet goed.
Maar het helpt je niets als je je eraan ergert, want dan loop je de hele dag gefrustreerd de hond uit te laten. Dus calculeer ik de aanstormende "Hij doet niets " onschuldige, dan wel patsende honden gewoon bij een wandeling in. Wel zo relaxed.
Maar heel af en toe word ik toch boos. Zoals toen ik met alle 4 honden aan het hardlopen was met een vriendin. Ik zag 100 meter verder een man aankomen met 2 labradors, 1 vd 2 zette onmiddellijk de sprint in en de man riep de hond. De hond stopte. Ik lijnde alle 4 aan, ging van het pad af de bosjes in met alle honden, zodat de man ons ruim zou kunnen passeren vriendin bleef op het pad staan. Ik stond daar volledig uit zicht komt die hond met MAG10 aanracen, duikt onmiddellijk op 1 vd kleintjes die hij in zijn rug grijpt en hierna onmiddellijk op mijn ouwe mechel die op hem reageerde. Toen heb ik mijn reactieve mechel niet tegengehouden. Hij had anders de kleine Jack kapot gebeten.
Het gevolg was dat Rupert gered werd en arme ouwe Mikey zijn oor door midden was.
Uiteindelijk kwam de man aansjokken en stond ik met een zwaar bloedende hond. Ik vroeg aan hem waarom hij zijn hond nu niet had aangelijnd, hij had toch gezien hoe zijn hond reageerde immers en hij zag dat ik mijn honden aanlijnde. Zijn antwoord; " mijn hond kan met alle honden opschieten."
Ik heb rustig zijn telefoonnummer gevraagd en gezegd dat ik nu door moest naar de DA.
Heb hem een dag later opgebeld en doorgegeven wat de schade was. En gezegd dat hij zijn hond toch beter aan kon lijnen als hij geen controle over hem had. Maar hij bleef volhouden dat zijn hond met alle honden overweg kon en nooit wat deed. En dit had ik ook nog wel willen geloven als er eerst wat aan vooraf was gegaan: Oogcontact, snuffelen, dreigen, borstelen etc. maar niets van dit al. Gewoon de hoek omkomen en klap vast op 1 vd 4 die hij het eerst kon pakken. Plus het feit dat een andere vriendin zei dat ze die hond ook al eens net af had kunnen blokken.
Ik heb de man toen wel gezegd dat ik zijn hond ging melden bij de plaatselijke politie, voornamelijk omdat hij het gedrag van zijn hond absoluut niet erkende. En ik dat gevaarlijk vond.
Mikey's oor, misschien een beetje nare foto dus even wat naar beneden gescrolled.