Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doen jullie bij heftig dromen?
Moderator: moderatorteam
-
Lemuria
Re: Wat doen jullie bij heftig dromen?
Ik reageer niet. Izzy heeft geen paniek-dromen, maar meer onrustige/energievolle dromen. Ik laat 'r dan gewoon gaan, door te dromen verwerk je indrukken van de dag, ik zou dat niet willen verstoren
Ik heb dat ook wel eens en kan een hele dag een snertgevoel hebben als ik uit een onrustige droom wordt wakker gepord. Zo'n unheimlich gevoel.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
zoals dit filmpje en dan vanaf 11 seconde zo droomde Sultan met die medicatie. En dan nog met een hoop gekrijs erbij en kon gerust 2 minuten doorgaan.
Zoals de eerste 10 seconde laat ik gewoon gaan, maar dat andere ( en sultan maakte dan ook nog een hoop geluid) maak ik wakker.
Deze hond op het filmpje komt er zelf na enkele seconde uit en springt dus tegen een muur op. Sneu wel.
Zoals de eerste 10 seconde laat ik gewoon gaan, maar dat andere ( en sultan maakte dan ook nog een hoop geluid) maak ik wakker.
Deze hond op het filmpje komt er zelf na enkele seconde uit en springt dus tegen een muur op. Sneu wel.
- Sulluna
- Zeer actief
zouden jullie het dromen van dat filmpje ( na 12 seconde) stoppen? Als dat dus langer doorgaat dan he.. Vraag ik mij wel af 
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Dat doe ik bij Sam ook. Niet als hij 'gewoon' droomt, dat vind ik ook een vorm van de dag of de wandeling verwerken. Maar soms heb ik echt het idee, dat een droom te heftig is en dan leg ik ook mijn hand op zijn zij en praat even zacht met hem. Hij reageert dan ook vaak met een diepe zucht en wordt rustig.Suske schreef:Heel zacht mijn hand op haar zij leggen en heel zacht zeggen dat het goed is.
Daarna volgt meestal een diepe zucht.
Dromen is niet altijd een uiting van verwerken, als het tegen een nachtmerrie aan zit, dan is het eerder een hertraumatisatie.

-
Lemuria
Ik ga zo vaak dood in een droom/kom onder een auto/andere gekke dingen...ben nog steeds niet getraumatiseerd. Denk persoonlijk ook niet dat dat mogelijk is. Als er bewijs is voor het tegendeel, hoor ik het graag.
- Sulluna
- Zeer actief
Ik denk ook niet dat dat mogelijk is. Wel denk ik, dat het fijner kan zijn om een hond ( of mens) uit een heftige droom te krijgen. Maar goed, daar zijn heus de meningen weer over verdeeldLemuria schreef:Ik ga zo vaak dood in een droom/kom onder een auto/andere gekke dingen...ben nog steeds niet getraumatiseerd. Denk persoonlijk ook niet dat dat mogelijk is. Als er bewijs is voor het tegendeel, hoor ik het graag.
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Bailey zou die jurk ook niet wit laten.Sulluna schreef: Maar goed, daar zijn heus de meningen weer over verdeeldMaar wanneer ik achter na gezeten wordt door zo'n bebloed meisje met een witte jurk, vind ik het best fijn om wakker gemaakt te worden
Maargoed. Ik laat Bailey best ver gaan wat dromen betreft. Ik heb haar een enkele keer weer een beetje 'terug gehaald' door een abrupt
geluid te maken. Een kort maar krachtig geluid. Even goed je keel schrapen bijvoorbeeld. Ze wordt niet wakker, maar stopt wel met het heftige dromen.
Werkt overigens ook prima tegen een snurkende vader, trouwens.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Nou, als Suske met haar poten in mijn gezicht ligt te maaien tijdens een droom maak ik haar echt wel wakker 
-
Sanner
- Zeer actief
Als het zo heftig is en lang doorgaat denk ik wel dat ik ze wakker zou maken. Maar is hier nog nooit nodig geweest. Jamie en Teun slapen altijd heel rustig, Kiwi wil nog wel eens geluiden maken alsof ze achter nijntje aan zit maar dat duurt nooit lang.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
In principe laat ik dromen gewoon gaan.
Behalve als het heel extreem is. Dan inderdaad rustig zachtjes even praten. Dat werkt dan prima. Maar dat gebeurt niet vaak.
Ik denk dat ik in dat andere topic ook gereageerd heb, er staat me inderdaad iets van bij dat dit al eens eerder gevraagd is. Ik ga even kijken of ik dat topic terug kan vinden. Misschien wel aardig om ook door te lezen.
Behalve als het heel extreem is. Dan inderdaad rustig zachtjes even praten. Dat werkt dan prima. Maar dat gebeurt niet vaak.
Ik denk dat ik in dat andere topic ook gereageerd heb, er staat me inderdaad iets van bij dat dit al eens eerder gevraagd is. Ik ga even kijken of ik dat topic terug kan vinden. Misschien wel aardig om ook door te lezen.

- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Gevonden. Van Thomas inderdaad.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... lit=Dromen
Daar wordt ook een verband gelegd tussen ouderdom en heftiger dromen.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... lit=Dromen
Daar wordt ook een verband gelegd tussen ouderdom en heftiger dromen.

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Akira heeft de tweede nacht dat ze hier was heel heftig gedroomd. Ze lag echt te gillen en voordat wij wat konden doen sprong ze al zelf in onze armen en was echt helemaal van slag
Als ze nu heftig droomt dan leg ik mijn hand op haar buik om te kroelen en dan is ze gelijk weer rustig.
Als ik rechtop zit na een nare droom kijk zij alleen maar even verstoord mijn kant op en gaat dan weer rustig verder slapen
Als ik rechtop zit na een nare droom kijk zij alleen maar even verstoord mijn kant op en gaat dan weer rustig verder slapen
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik heb het ook niet over traumatisatie maar hertraumatisatie. Leg het nu even niet uit, ben te druk, misschien later.Lemuria schreef:Ik ga zo vaak dood in een droom/kom onder een auto/andere gekke dingen...ben nog steeds niet getraumatiseerd. Denk persoonlijk ook niet dat dat mogelijk is. Als er bewijs is voor het tegendeel, hoor ik het graag.

-
Lemuria
Oh hoeft niet hoor, ik heb GoogleHilly45 schreef:Ik heb het ook niet over traumatisatie maar hertraumatisatie. Leg het nu even niet uit, ben te druk, misschien later.Lemuria schreef:Ik ga zo vaak dood in een droom/kom onder een auto/andere gekke dingen...ben nog steeds niet getraumatiseerd. Denk persoonlijk ook niet dat dat mogelijk is. Als er bewijs is voor het tegendeel, hoor ik het graag.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zoals jij het beschrijft Miranda zou ik het zelfde doen als jij.
Rustig en zachtjes vertellen dat het allemaal goed is.
Ik hoef eigenlijk nooit in de grijpen.
Al mijn honden dromen/droomden wel eens maar nooit erg lang.
Dus voor je er bij was, was het alweer tot rust gekomen.
Alleen Rana is een keer in een droom (denk ik) gaan loeien, zo hard dat ik toen wel even bij haar ben gaan praten en toen ze me aankeek heb ik even over haar koppie geaaid.
Toen was het ook weer klaar.
Rustig en zachtjes vertellen dat het allemaal goed is.
Ik hoef eigenlijk nooit in de grijpen.
Al mijn honden dromen/droomden wel eens maar nooit erg lang.
Dus voor je er bij was, was het alweer tot rust gekomen.
Alleen Rana is een keer in een droom (denk ik) gaan loeien, zo hard dat ik toen wel even bij haar ben gaan praten en toen ze me aankeek heb ik even over haar koppie geaaid.
Toen was het ook weer klaar.
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Bij heel heftige dromen waarbij ze duidelijk onrustig is fluister ik ook totdat ze wat rustiger is.
Dat zijn dan meestal dromen die vergezeld worden van janken en heel hevig 'rennende' pootjes.
Dat zijn dan meestal dromen die vergezeld worden van janken en heel hevig 'rennende' pootjes.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Ik praat zachtjes en aai ze. Een keer had panza het zo erg dat ze zo in mijn armen sprong uiteraard viel ik om maar ik moet haar echt vasthouden en troosten