Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Hij doet niks hoor..."

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

"Hij doet niks hoor..."

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Die heb ik al heel vaak gehoord, vooral bij buurtende honden die wellicht wat opdringerig zijn. Maar die van vandaag, sloeg echt alles.

Ik ben met Duke kei hard aan het oefenen op het terug komen, nu met bijna 9 maanden zitten er regelmatig bananen in zijn oren. Nu ik er dagelijks heel veel aandacht aan besteed gaat hij echt met sprongen vooruit.

Ik loop hier langs het kanaal, op een gegeven moment moet ik onder de brug door en op dat stuk net 20 meter over het fietspad. Ik laat Duke daar altijd even onaangelijnd volgen. De rest van het kanaal loopt hij los.

Net als ik bij dat punt aankom en Duke naast me heb gevraagd om te volgen, zie ik een man met loslopende labrador te voorschijn komen vanaf de andere kant. Los volgen met een andere hond erbij is nog wel erg lastig, dus ik schuif Duke snel even zijn halsband+riem om zijn nek. Op een andere hond afstuiven op een fietspad lijkt me toch iets minder handig.

Duke blijft netjes volgen, kijkt niet eens naar die labrador (wat vrij uitzonderlijk is), en ineens uit het niets, komt die labrador als een idioot op ons afgestormd. Kei harde gemene grom/blaf, flink borstelend en intimiderend. Echt gewoon super imponerend agressief gedrag. Ik dacht ook echt even, die gaat bijten/aanvallen/knokken! en dat denk ik echt niet snel.

En die eigenaar? "Hij doet niks hoor!" ...

Ik was met stomheid geslagen... hoe kun je dat nou niks noemen? Ik vind dat niet niks, als je hond zwaar agressief op een andere hond af stormt die aangelijnd is en geen kant op kan. Duke reageerde gelukkig niet (nou ja, hij gaf onzekere angstige signalen), bleef bij mij en liep vlot mee toen ik doorliep, maar dus totaal niet reactief. Super fijn gedrag van hem, en ik hoop dat dit zo blijft, maar ja, dit soort incidenten zijn op deze leeftijd nu niet echt bevordelijk om dat zo te houden.

Ik heb iets kunnen uitstamelen van "nou, mijn aangelijnde hond voelt zich bedreigt en kan geen kant op. Dus zou toch wel willen dat u uw hond hier weghaalt."

Ik baal er altijd van dat ik dan nooit adrem kan verzinnen wat ik zeggen moet....

[edit 12-1, 14:42h ] Na de eerste reacties werd me duidelijk dat ik me wat onhandig heb uitgedrukt, waardoor er wat misverstanden kwamen. Daarom wil ik toch nog even iets toevoegen ophelderen, waarin ik niet duidelijk genoeg ben geweest.

Het gaat me niet om de hond en zijn gedrag. It happens, tuurlijk begrijp ik dat, dat gebeurd zelfs regelmatig. Duke misdraagt zich ook wel eens, dat valt nou eenmaal niet altijd te voorkomen. Waar ik me over frustreer is de laconieke houding van die eigenaar. Een beetje laten zien dat hij het zelf ook vervelend vind maakt al dat ik er heel anders over denk. Als hij direct had geprobeerd (al dan niet met succes) zijn hond terug te halen en iets had geroepen van "excuses hoor! Ik heb hem nog niet altijd onder controle", dan was de situatie natuurlijk nog steeds vervelend geweest, maar dan had ik gereageerd met "joh, kan gebeuren!" (Want ook dat komt minimaal wekelijks voor). En was ik vrolijk verder gewandeld. De manier waarop die man die woorden riep was heel loconiek, alsof dergelijk gedrag dood normaal is en dat hij het maar gewoon geaccepteerd heeft en geen zin heeft ermee te dealen. Ik moet maar vertrouwen dat die hond daadwerkelijk niet gaat bijten/knokken...

In die houding zit mijn verbazing en dat heb ik niet helder genoeg geformuleerd. Vandaar deze edit :)

Oh ja, en... labradors zijn normaal natuurlijk gewoon kei leuk :E:
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 12 jan 2016 14:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: "Hij doet niks hoor..."

Ongelezen bericht door _Leonie »

Klinkt als een perfect trainingsmoment die ook nog eens goed uit heeft gepakt. :wink:
Shiloh86
Zeer actief

Nou ik vind dit geen perfect trainingsmoment. Mijn eigen frustratie drong eigenlijk later pas door, toen Duke alweer los liep en heeft hij niks van gemerkt.

Duke was super braaf en heb hem ook echt beloond. Maar ik vond het alles behalve een positieve ervaring voor hem.

Maar goed, daar gaat het ook niet eens echt om. Ik was gewoon verbaasd. Hoe kan iemand nou denken dat dergelijk gedrag "niks" is.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 12 jan 2016 01:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Marc147 »

Als ze tegen mij zeggen "Hij doet niets, hoor" krijgen ze van mij standaard het antwoord, "maar de mijne wel". En als je dan met een staffie of Amerikaanse Bulldog loopt maakt dat meestal wel indruk.

Misschien versterk ik dan het stereotype beeld van die rassen, maar ik loop met asielhonden, beter safe dan sorry.
Shiloh86
Zeer actief

Mjah, blijkbaar ben ik nog niet zo veel idioten tegen gekomen dan... :mrgreen:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Marc147 schreef:Als ze tegen mij zeggen "Hij doet niets, hoor" krijgen ze van mij standaard het antwoord, "maar de mijne wel". .
Zeg ik ook altijd dan.. Maakt heel veel indruk
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zeg dat ook 'de mijne wel'. Of ik zeg dat hij ziek is of bijt, werkt ook. Heb er net nog een stuk over zitten voorbereiden, hondenetiquette. Aangelijnde hond is aanlijnen vinden veel mensen nog erg moeilijk...
Afbeelding
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

_Leonie schreef:Klinkt als een perfect trainingsmoment die ook nog eens goed uit heeft gepakt. :wink:
Dit soort 'trainingsmomenten' kunnen mij echt gestolen worden. Voor geen enkele hond voegt het wat toe. Het zijn alleen maar slechte ervaringen. Zeker wanneer je met een reactieve hond traint. :ugh:

Ik heb er toevallig vanavond nog een stukje op FB over geschreven, na een zoveelste ervaring met een 'hij doet niks' labrador:
Shiloh86
Zeer actief

Mee eens RedPassion. Duke is (nog?) niet reactief. Maar ik word wel van alle kanten gewaarschuwd dat dat zeker nog kan komen. En ik moet zeggen dat met zijn onzekerheid naar andere honden toe (vind andere honden erg leuk, maar ook erg spannend, als het vervelend word komt hij bij mij steun zoeken) dat dit soort incidenten natuurlijk wel hét recept zijn voor hem om alsnog reactief te worden. En ook dat is waarschijnlijk met tijd wel weer op te lossen. Maar relaxed is het niet.

Ik kan me de "hij doet niks" reactie bij gewoon beetje opdringer maar vriendelijk buurtende honden nog wel voor stellen bij wat onwetende honden eigenaren. Maar deze benadering als "hij doet niks" te benoemen vond ik echt heel raar. Ik vraag me dan af of die man als die geen kant op kan en er komt een grote gespierde man met zichtbaar wapen dreigend en luid scheldend op hem af, of hij dan ook vind dat die man niks doet :S , echt bizar vind ik dat.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Snap ik, maar TS opent meerdere negatieve topics over andere eigenaren. Misschien ligt het aan mij hoor, maar soms gebeuren dit soort dingen, en zijn vervelend - maar ja. Je doet er niks aan achteraf, het ging heel erg goed geloof ik: fijn toch? Gelukkig is Duke nu niet verpest of was hij reactief. Goed gedaan. :ok:

Ik snap je wel, maak ook wel dingen mee, maar als het dan goed is gegaan ben ik er wel blij mee en laat ik het los. Bedoel het ook niet als afzeiken, maar misschien helpt het voor jezelf om iets losser er mee om te gaan. Want Duke kan het dus prima, wat ik knap vind van zo'n jonge hond.
Ayleen had ik toen nog niet zo ver hoor. :tongue: (En nog niet altijd haha)
Shiloh86
Zeer actief

Regelmatig topics starten hierover is wel een tikje overdreven. Heb geloof ik 1 keer eerder iets gestart over irritaties in een losloopbos en dat ging niet eens over andere hondeneigenaren, als dat al regelmatig is. Ben erg benieuwd over welke negatieve topics jij het dan hebt? Ik zie hier constant mensen ervaringen delen, ook de vervelende. Soms is het gewoon fijn even van je af te schrijven wat je mee maakt. Dat is voor mij de beste manier om het los te kunnen laten. En ervan te leren hoe een ander daarmee om zou gaan en dus de volgende keer beter voorbereid te zijn.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 12 jan 2016 01:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Kutlabradors ook altijd.. Als ze die nou eens verboden!
Shiloh86
Zeer actief

Alleen de kut varianten dan :mrgreen: , niet van die leukerds zoals Pom en Charlie!
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 12 jan 2016 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Heavy schreef:
Dit zijn juist wel de momenten om te trainen . Wanneer wil je het anders trainen?
Is ook zo, het zou alleen zo fijn zijn om het niet meer te hoeven trainen omdat het niet meer voorkomt. Ik weet dat dat een utopie is hoor, ben daarom ook aan het BAT-ten met Pim en steek er veel tijd/energie in om het voor hem beter te maken. Het levert hem namelijk stress op, dus dan is trainen de moeite waard. Maar toch... Het zou al een pak schelen als mensen hun honden gewoon bij zich houden. En zich gaan verdiepen in hondengedrag en -lichaamstaal. Misschien zien ze dan dat hun hond wel 'iets' doet. Nu ga ik af en toe een paar stappen terug in de training omdat er toch weer een incidentje plaatsvindt wat niet had hoeven gebeuren als mensen hun honden bij zich zouden houden.

Of zulke mensen moeten gewoon een dagje verplicht met een reactieve hond op pad en de hindernissen daarvan leren kennen en begrijpen, dat helpt misschien ook. :mrgreen:
Shiloh86
Zeer actief

Heavy, je vat die opmerking groter op dan ik bedoelde. Toen ik hier op het forum in een Hollands herder gesprek zei dat ik HH niet zo reactief vond en dat Duke dat ook niet was, werd ik nog net niet als idioot bestempeld, want zo waren ze als pup allemaal en in de pubertijd werden ze allemaal reactief. Nou ja. Tuurlijk heb ik dat ergens ver weg in mijn achterhoofd, maar het is niet iets waar ik in mijn hoofd constant mee bezig ben. Het is echt niet zo dat ik krampachtig over straat loop, met "oh jee wat nu? Als hij maar niet?". Echt. Niet. Ik heb helemaal geen probleem met vreemde honden. Als Duke los is mag hij vaak gewoon kennis maken, enkel niet als hij aangelijnd is, maar dat is echt niet vanwege angst voor uitvallen. Als ik niet bij het fietspad was geweest had ik hem niet eens aangelijnd.

Ik ben echt wel heel relaxed met hem verder. En dit was ook zo snel voorbij dat eigenlijk pas toen Duke al weer los liep tot me doordrong dat die opmerking "hij doet niks" in deze situatie wel echt heel debiel was en ik haast niet kom geloven dat hij dat echt zei.

En nogmaals. Tuurlijk gebeuren dat soort dingen, die kun je niet voorkomen. Het ging me met dit topic echt niet eens om de negatieve ervaring voor Duke of Oprecht echt niet. Het ging me puur en alleen om mijn verbazing dat die woorden werden gecombineerd met dergelijk gedrag. Ik vond dat zo bizar dat het bijna lachwekkend was en dat wilde ik even delen.... :19: thats all. Het was helemaal niet mijn bedoeling een discussie over aanlijnen te ontaarden.

Ik begrijp dus oprecht niet waarom als ik zoiets deel, er gereageerd word dat ik relaxed moet doen en het los moet laten en dat wanneer iemand anders iets deelt de reacties zijn "whahaha rare mensen heb je in de wereld toch" en dat er lekker om gelachen en gegeind wordt. Moet ik meer hilarisch lachende smileys gebruiken of zo? En dat bedoel ik echt oprecht. Ik bedoel heel vaak dingen echt heel luchtig, en het gaat dan zo vaak een negatieve "doe niet zo moeilijk" kant op. Ik snap daar dus echt niks van, waarom dat is.

[edit] hmmmm, lees nu mijn eigen start bericht eens terug en hij komt inderdaad best wel serieus over. Zo bedoelde ik dat dus eigenlijk helemaal niet.... :schrik: Darn it :ugh:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Blijft vervelend zoiets en sommige mensen zien dat gewoon echt, ècht niet. Pas als er gaten zijn dan doet hij wat.

Ik had het laatst andersom. Loop met de honden naar een veldje in de buurt en zie in de verte een man met twee honden. Ik 'ken' de man en weet dat hij zijn honden altijd uit de buurt van andere honden houdt, eentje zit ook altijd aangelijnd. Met de ander is hij, zoals altijd, ballen aan het gooien. Nou prima, ik zorg dat ik zelf ook wat afstand houd en houd de honden nog even aan de lijn. De man gooide nog een balletje, alleen vloog deze over de greppel naar de andere kant waar ik kwam aangelopen. Hond kon het balletje niet vinden en bleef maar zoeken en zoeken. Man werd al wat zenuwachtig, want hij zag mij komen (was daar maar 1 pad), dus ik bleef even staan. Hij liep snel richting hond, ondertussen 'Pak de bal, pak de bal' roepend en vroeg mij nog even te blijven staan. Prima meneer, we wachten wel even. Uiteindelijk had hij haar en zei 'Ja maar ze doet niks hoor' :LOL: Daar twijfelde ik toch wel wat over :mrgreen:
Shiloh86
Zeer actief

Haha, ja, kan me voorstellen dat je daar aan twijfelde. Heerlijk als mensen elkaar op deze manier een beetje helpen.

Gelukkig komen we ook wel eens mensen als jij tegen :E:

Laatst, lopend richting Berendonck, waar Duke super enthousiast en blafferig wordt en waar we ook erg op aan het oefenen zijn (ben inmiddels bijna proffesioneel boom), twee super fijne mensen met een hondje. Ik liet Duke aan de kant liggen, zodat ze konden passeren. Duke sprong enthousiast op. Die mensen lijnde hun hond even aan, wachtte tot ik Duke weer bij de les had en weer af had en liepen toen pas, hond al volgend, door. Heerlijk! Mooie leersituatie! :ok:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik vind het ook irritant, van die hij-doet-niets-honden terwijl het overduidelijk is dat ze niet gezellig komen buurten. Meestal hebben de eigenaren wel gelijk hoor en gebeurt er daadwerkelijk niets, maar dat moet je altijd maar afwachten natuurlijk. Het is gewoon onwenselijk en vervelend gedrag. Mijn hond is nogal snel onder de indruk van andere honden en als ze dan ook nog eens met een grote muil op haar afdenderen weet ze helemaal niet meer waar ze het zoeken moet. Rot toch op en houd die bullebak bij je :S:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Shiloh86 schreef:Duke blijft netjes volgen, kijkt niet eens naar die labrador (wat vrij uitzonderlijk is), en ineens uit het niets, komt die labrador als een idioot op ons afgestormd. Kei harde gemene grom/blaf, flink borstelend en intimiderend. Echt gewoon super imponerend agressief gedrag. Ik dacht ook echt even, die gaat bijten/aanvallen/knokken! en dat denk ik echt niet snel.

En die eigenaar? "Hij doet niks hoor!" ...
Natuurlijk doet die hond wel wat.

De baas bedoelt naar alle waarschijnlijkheid dat zijn hond niet zal bijten.
Dat het alleen maar uiterlijk vertoon is dat verder zonder gevolgen blijft ........... wat die hond betreft dan, want de andere hond (jouw hond in dit geval) zou wel een knokpartij kunnen beginnen.
(voor de duidelijkheid, ik zeg dus niet dat Duke dat doet, maar dat zoiets zou kunnen)

Wees trots op je hond dat hij zich keurig heeft gedragen :ok:
Dat hij netjes met je mee liep zou best een teken kunnen zijn dat die andere hond inderdaad niet verder zou gaan dan wat gebrul, maar dat weet je nooit zeker.
Het is jouw hond niet en je kent hem niet of nauwelijks.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

:oeps: Mijn hond kan ook weleens blaffend op mensen af stormen omdat ze redelijk groot is en bij welke vorm van opwinding altijd haar haren omhoog gaan komt het (denk ik) soms bedreigend over. Dan roep ik dit i.d.d wel eens. De meeste zijn bekend met honden en lachen en meldden dat ze aan haar verdere houding wel zien dat het goed is of ze kennen ons. Ik snap dat mensen die er minder ervaring mee hebben het anders kunnen zien/voelen. Uiteraard probeer ik het te voorkomen en ben ik er scherper op en d.m.v training af te leren. In losloopgebieden voor honden laat ik het gaan en hou het in de gaten, ik ga er vanuit als je daar loopt dat je wel iets van hondengedrag af weet. Het grappige is dat het daar bijna niet voorkomt.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Stapper schreef::oeps: Mijn hond kan ook weleens blaffend op mensen af stormen omdat ze redelijk groot is en bij welke vorm van opwinding altijd haar haren omhoog gaan komt het (denk ik) soms bedreigend over. Dan roep ik dit i.d.d wel eens. De meeste zijn bekend met honden en lachen en meldden dat ze aan haar verdere houding wel zien dat het goed is of ze kennen ons. Ik snap dat mensen die er minder ervaring mee hebben het anders kunnen zien/voelen. Uiteraard probeer ik het te voorkomen en ben ik er scherper op en d.m.v training af te leren. In losloopgebieden voor honden laat ik het gaan en hou het in de gaten, ik ga er vanuit als je daar loopt dat je wel iets van hondengedrag af weet. Het grappige is dat het daar bijna niet voorkomt.
Dus in losloopgebied mag jouw hond op andere honden afstormen?
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Stapper schreef::oeps: Mijn hond kan ook weleens blaffend op mensen af stormen omdat ze redelijk groot is en bij welke vorm van opwinding altijd haar haren omhoog gaan komt het (denk ik) soms bedreigend over. Dan roep ik dit i.d.d wel eens. De meeste zijn bekend met honden en lachen en meldden dat ze aan haar verdere houding wel zien dat het goed is of ze kennen ons. Ik snap dat mensen die er minder ervaring mee hebben het anders kunnen zien/voelen. Uiteraard probeer ik het te voorkomen en ben ik er scherper op en d.m.v training af te leren. In losloopgebieden voor honden laat ik het gaan en hou het in de gaten, ik ga er vanuit als je daar loopt dat je wel iets van hondengedrag af weet. Het grappige is dat het daar bijna niet voorkomt.
Ga daar maar niet meer vanuit hoor, zijn echt heel weinig hondeneigenaren die iets over honden gedrag weten.
Mijn honden zijn er niet van gediend dat andere honden op hun afdenderen en ik vind dat uitermate irritant als er dan nog eens geroepen; hijdoetnikshoor :boos: Dit is voor mij een reden om losloop gebieden te ontwijken, want relax wandelen is er niet meer bij.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Heavy schreef:
Nanna schreef:
Heavy schreef:
RedPassion schreef:
Of zulke mensen moeten gewoon een dagje verplicht met een reactieve hond op pad en de hindernissen daarvan leren kennen en begrijpen, dat helpt misschien ook. :mrgreen:
Als je een hond hebt die al besloten heeft geen honden in zijn buurt te willen dan zit je inderdaad niet op dit soort momenten te wachten dat snap ik :wink:
Je móet natuurlijk niet een 'reactieve' hond nemen hè. Als je in een buurt woont waar je heel veel andere honden tegenkomt zou ik het afraden; het gaat je namelijk niets dan ergernis opleveren. Want denk maar niet dat door ons geschrijf op het forum mensen opeens hun buurtende lolbroek bij zich gaan houden.
Als ik 's middags ga wandelen word ik gemiddeld 4 of 5 keer bezocht door buurtende honden. Snuffelsnuffel en weer weg. Als ik me over iedere hond die effe komt kijken moet gaan opwinden kan ik wel aan de medicatie :engel:
Laat onverlet dat ik in principe ook vind dat iedereen zijn hond bij zich moet houden en al helemaal als het een bijter is. Maar ja, iets met utopie....
Precies je kan ook een labrador nemen dat schreef ik al :mrgreen:
Wil je Doran een dagje lenen? :mann:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef: Je móet natuurlijk niet een 'reactieve' hond nemen hè. Als je in een buurt woont waar je heel veel andere honden tegenkomt zou ik het afraden; het gaat je namelijk niets dan ergernis opleveren. Want denk maar niet dat door ons geschrijf op het forum mensen opeens hun buurtende lolbroek bij zich gaan houden.
Als ik 's middags ga wandelen word ik gemiddeld 4 of 5 keer bezocht door buurtende honden. Snuffelsnuffel en weer weg. Als ik me over iedere hond die effe komt kijken moet gaan opwinden kan ik wel aan de medicatie :engel:
Laat onverlet dat ik in principe ook vind dat iedereen zijn hond bij zich moet houden en al helemaal als het een bijter is. Maar ja, iets met utopie....
Wat dat echt inhoudt kom je volgens mij pas tegen als je zo'n hond hebt.

Je kunt al jaren honden hebben en veel ervaring, maar als daar nooit problemen met andere honden bij zijn geweest snap je niet eens dat dat kan.
Tenminste ...................... dat komt geregeld voor :tongue:
Dus dan krijg je het pas voor ogen als het moment daar is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Shiloh86
Zeer actief

Ik ben heel vaak heel gefrustreerd geraakt op het moment zelf, en daar heeft Duke zeker wel wat van gemerkt ja. Daar ben ik dan ook extra op aan het letten. Dat ik in zo'n situatie zelf heel rustig blijf. En dat is deze keer eigenlijk uitstekend gelukt. Wat ik tegen die man zei kwam er op een hele rustige toon uit, alsof ik gewoon een gesprek aan het voeren was.

Duke reageerde wel, maar door achter mij te duiken en duidelijke "ik vind dit niet tof" signalen te laten zien, dat is in mijn ogen ook een reactie. Ik heb het niet over een hond die zomaar blaffend op je af komt. Ik vind honden zelden echt gevaarlijk of dreigend over komen en ben daar echt geen watje in. Maar deze hond kwam echt met ontblote tanden, blaffend/grommend, flinke borstel op de rug. Gewoon echt agressief, dat zelfs ik even dacht, die gaat bijten. Uiteindelijk hield hij wel in. Het hele gebeuren ging trouwens écht heel erg snel. Zou me niks verbazen als je het getimed had, dat het nog geen 10 seconde was, van moment dat ik die hond zag, tot dat beide honden weer uit elkaar waren.

Ik begrijp ook wel dat die meneer bedoeld, hij bijt niet. Maar die hond deed natuurlijk wel degelijk wat, dat datgene geen bloed tot gevolg heeft gehad, betekend natuurlijk niet dat het niks was. En dat is dan ook waar ik me zo over verbaasde. Hij dergelijk gedrag "niks" noemt.

Als Duke dergelijke gedrag (al dan niet compleet uit het niets) zou vertonen, zou ik direct ingrijpen, en me in ieder geval verontschuldigen en kapot schamen. Niet een dood luie "hij doet niks hoor" en geen enkele aanstalten maken om die hond op wat voor manier dan ook terug te roepen/corrigeren, whatever.

Pemba: Op zich heb ik met het gedrag zelf geen "moeite", tuurlijk is het super vervelend, maar wat het vervelendst is is de houding van de eigenaar. Als die man ook maar enige aanstalte had gemaakt om de hond terug te roepen, te corrigeren, weg te halen, en zich verontschuldigde, was het ook vervelend geweest, maar begrijpelijk, dat overkomt iedereen wel eens. Maar de compleet laconieke uitstraling van die man, 0,0 reactie behalve "hij doet niet hoor". Ik was compleet door de grond gezakt als Duke zoiets deed.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Fijn. Mijn hond wacht zulks met gevijlde tandjes op.
Die wil aanstormende borstelende blaffende honden met graagte een pak slaag geven.
Ik ben dus die eigenaar die pissig terugroept "de mijne wel!".
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Shiloh86 schreef:
Pemba: Op zich heb ik met het gedrag zelf geen "moeite", tuurlijk is het super vervelend, maar wat het vervelendst is is de houding van de eigenaar. Als die man ook maar enige aanstalte had gemaakt om de hond terug te roepen, te corrigeren, weg te halen, en zich verontschuldigde, was het ook vervelend geweest, maar begrijpelijk, dat overkomt iedereen wel eens. Maar de compleet laconieke uitstraling van die man, 0,0 reactie behalve "hij doet niet hoor". Ik was compleet door de grond gezakt als Duke zoiets deed.
Ik kan me ook nog voorstellen dat die man juist zo rustig reageerde omdat de hond anders nog agressiever zou zijn geworden.
De hond was al agressief en dan kan een gestreste reactie van de baas nét het zetje zijn om echt uit te vallen.
Shiloh86
Zeer actief

hmmm nee. Rustig gedrag en laconiek gedrag zijn toch wel heel verschillend. Het kon hem gewoon echt helemaal niks schelen en vond het al helemaal niet nodig er iets aan te doen. Anders dan dat ene zinnetje.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Dat je je daar druk om kan maken :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Heavy schreef:
Esther12 schreef:
Shiloh86 schreef:
Ik kan me ook nog voorstellen dat die man juist zo rustig reageerde omdat de hond anders nog agressiever zou zijn geworden.
De hond was al agressief en dan kan een gestreste reactie van de baas nét het zetje zijn om echt uit te vallen.
Ja of om jou rustig te houden :wink: want als je net te laat bent en je hond stormt op een hond af en je weet dat hij wel eens gek uit de hoek kan komen dan kan je maar beter niet gaan roepen : zoek dekking ! Dan is de paniek compleet .
Haha, ja dat kan ook nog!
En eerlijk, ik heb het echt wel gezien hoor, dat honden onbedoeld door de baas of door de baas van de andere hond worden opgehitst.

Maar goed, dat is hier kennelijk niet het geval. Ik vind het ook raar hoor, dat er niet eens een excuus wordt gemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”