Ja of je spuit mis of bent niet snel genoeg en die kerel pakt die spray uit je handen en dan ben je helemaal de lul. Rustig blijven en normaal proberen te communiceren met zo'n randdebiel is volgens mij toch je beste kans als je zelf geen boom van een vent bent.Maeve schreef:Nou zeg wat een idiootIk moest ook meteen denken: geef die lul dan een knietje!
Maar kan me ook voorstellen dat je dichtklapt op zo'n moment.
Ik zou als ik jou was iets van een fles deo (bij gebrek aan pepperspray) meenemen de volgende keer. Mocht je hem weer tegen komen en hij gedraagt zich als een holbewoner kan je je tenminste verdedigen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leve de boscrossfietsers! Bibbers ...
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Leve de boscrossfietsers! Bibbers ...
Wat een nare ervaring. Kan me voorstellen dat je zoiets je niet de kouwe kleren gaat zitten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Kruimel, je hebt goed gehandeld. Tokkies, type kleerkast bevinden zich veelal dagelijks in de sportschool. In eerste instantie proberen ze middels bluf en een grote bek iemand die hen niet aan staat te intimideren. Ze provoceren graag. Als je nu slaat of schopt, of zoals Nanna, met deodorant in de ogen gaat spuiten, is het voor dit soort een vrijbrief om zichzelf te verdedigen. En dat is wat ze graag willen. En dan ga je geheid het onderspit delven.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Of ze zijn niet helemaal goed bij hun hoofd.. Ik ben een keer in de metro heel hard in mijn gezicht geslagen, zomaarWolfsblut schreef:Kruimel, je hebt goed gehandeld. Tokkies, type kleerkast bevinden zich veelal dagelijks in de sportschool. In eerste instantie proberen ze middels bluf en een grote bek iemand die hen niet aan staat te intimideren. Ze provoceren graag. Als je nu slaat of schopt, of zoals Nanna, met deodorant in de ogen gaat spuiten, is het voor dit soort een vrijbrief om zichzelf te verdedigen. En dat is wat ze graag willen. En dan ga je geheid het onderspit delven.
Ik ben best groot en sterk maar ik keek die man aan en hij keek zo vreemd uit zijn ogen, ik dacht als ik nu iets doe heb ik een mes tussen mijn ribben.
Ik vond het heel frustrerend om niets terug te doen maar ik denk wel dat het de juiste beslissing was.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
ik verbaas me over het hoge aantal mensen die zo iemand een knietje/mep of iets anders zou geven. Ik zou dat a. echt niet durven en B, ook niet willen. Volgens mij is het beste wat je kan doen precies wat kruimel heeft gedaan: weg lopen.
Het is een ander verhaal als hij daadwerkelijk gemept had, wellicht dat ik dan uit een soort oer instinct wel iets terug gedaan had
Het is een ander verhaal als hij daadwerkelijk gemept had, wellicht dat ik dan uit een soort oer instinct wel iets terug gedaan had

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Daar sla je de spijker op z'n kop ben ik bangKruimel53 schreef:Dingen als knietjes, kruis schoppen, deo spuiten zijn allemaal handig in een noodgeval, mits je de tegenstander daarmee in één keer tijdelijk uitschakelt, zodat je weg kunt. Als dat misgaat en de figuur reageert zoals Cleva dan zijn de rapen pas echt gaar. Dat moet je dus kunnen, in de zin van geoefend hebben, totdat het in één keer zonder nadenken goed gaat. Dat heb ik niet.
Vreselijk nare situatie, hopelijk is Brimi het alweer vergeten. Goed dat je het bij de politie gemeld hebt.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dit soort volk is het gewend om te vechten. Ze kunnen ook pijn incasseren. Als ongeoefende verdediger maak je geen schijn van kans tegen dit soort figuren. Ze zien aan je hele lichaamshouding wat je van plan bent. Communiceren doen ze altijd met hun vuisten want normaal praten hebben ze nooit geleerd.Kruimel53 schreef: Dingen als knietjes, kruis schoppen, deo spuiten zijn allemaal handig in een noodgeval, mits je de tegenstander daarmee in één keer tijdelijk uitschakelt, zodat je weg kunt. Als dat misgaat en de figuur reageert zoals Cleva dan zijn de rapen pas echt gaar. Dat moet je dus kunnen, in de zin van geoefend hebben, totdat het in één keer zonder nadenken goed gaat. Dat heb ik niet.
Een knietje krijg je de kans niet voor. Ze laten je nooit toe in hun persoonlijke zone. Kruis schoppen? Dat levert je in het gunstigste geval een flinke smak met je hoofd op de grond op. Deo spuiten betekent een gebroken arm. Hahaha was het maar zo simpel, in de praktijk werkt het helaas allemaal heel anders. Zorg er bij dit soort figuren voor dat ze nooit binnen je persoonlijke zone komen. Bij mij is die zone twee meter.
Een ouderwetse houten wandelstok en een stalen Parker balpen bij je dragen kan nooit geen kwaad. Er is meer mee mogelijk dan wat je er in eerste instantie van verwacht.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Gollum
- Zeer actief
Ik moet gelijk aan de balpenmoord denken 
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Je hoeft hem ook niet gelijk dood te maken.
Een open beenbreuk of een gaatje in zijn luchtpijp lijkt me meer dan voldoende.
-
Manuma
- Zeer actief
Ik ook inderdaad, ik ben ook niet zo agressief aangelegd, ik ben zo iemand die heel hard hoopt door de grond te zakken maar het lukt nooitSas schreef:ik verbaas me over het hoge aantal mensen die zo iemand een knietje/mep of iets anders zou geven. Ik zou dat a. echt niet durven en B, ook niet willen. Volgens mij is het beste wat je kan doen precies wat kruimel heeft gedaan: weg lopen.
Scheelt ook dat ik mensen toch wel behoorlijk weet te kalmeren door gewoon mee te praten.
Ik ga er nooit tegenin, dat werkt niet, je kunt het beste maar zeggen dat je snapt dat ze geïrriteerd zijn (ook al is het niet terecht) en dan jouw kant vertellen, erachteraan een "begrijpt u?".
Ik heb nog nooit gehad dat iemand dan blijft tieren. En ik heb wel tokken voor m'n neus gehad
Ik heb veel liever niet m'n gelijk gehaald dan een blauw oog.
Bovendien denk ik dat als iemand mij nu zo zou staan intimideren vlak voor m'n neus dat Manu dat écht niet zomaar laat gebeuren.
- Gollum
- Zeer actief
Jeetje dat is ook heftig hoorWolfsblut schreef:Je hoeft hem ook niet gelijk dood te maken.![]()
Je moet het maar kunnen, ik denk niet dat ik dat wil en kan.
Voor het zelfvertrouwen zou je altijd een zelfverdedigingscursus kunnen doen. Mijn ervaring is dat als iemand je aanvalt en je een paar mooie bloktechnieken kent de ander vaak al zo'n deuk in zijn ego heeft opgelopen dat ze er maar mee stoppen. En je word er ook wat kalmer van in bedreigende situaties, dat is wel fijn. Vooral als je niet zo hard kunt rennen zoals ik
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Weet niet of ze van vechten houden , volgens mij gewoon omdat het kan en het een agressie en ego dingetje is .Wolfsblut schreef:Dit soort volk is het gewend om te vechten. Ze kunnen ook pijn incasseren. Als ongeoefende verdediger maak je geen schijn van kans tegen dit soort figuren. Ze zien aan je hele lichaamshouding wat je van plan bent. Communiceren doen ze altijd met hun vuisten want normaal praten hebben ze nooit geleerd.Kruimel53 schreef: Dingen als knietjes, kruis schoppen, deo spuiten zijn allemaal handig in een noodgeval, mits je de tegenstander daarmee in één keer tijdelijk uitschakelt, zodat je weg kunt. Als dat misgaat en de figuur reageert zoals Cleva dan zijn de rapen pas echt gaar. Dat moet je dus kunnen, in de zin van geoefend hebben, totdat het in één keer zonder nadenken goed gaat. Dat heb ik niet.
Een knietje krijg je de kans niet voor. Ze laten je nooit toe in hun persoonlijke zone. Kruis schoppen? Dat levert je in het gunstigste geval een flinke smak met je hoofd op de grond op. Deo spuiten betekent een gebroken arm. Hahaha was het maar zo simpel, in de praktijk werkt het helaas allemaal heel anders. Zorg er bij dit soort figuren voor dat ze nooit binnen je persoonlijke zone komen. Bij mij is die zone twee meter.
Een ouderwetse houten wandelstok en een stalen Parker balpen bij je dragen kan nooit geen kwaad. Er is meer mee mogelijk dan wat je er in eerste instantie van verwacht.
Als jje het afraad om een knietje te geven of deo te spuiten ivm tegenactie moet je ook geen balpen of wandelstok aanraden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Rustig Fifi fluisteren en in ene dat joekel uit de bosjes voor zijn neus staat met een grijns op zijn bek.Nanna schreef:In dat geval zit er niets anders op dan je een Centraal-Aziaat aan te schaffenKruimel53 schreef:Ik ookGollum schreef:Ik moet gelijk aan de balpenmoord denkenook dat doen we maar niet.
Die wandelstok ook niet trouwens. Die zou ik met links moeten hanteren, en daar tevens de honden mee vast moeten houden. Niet handig, letterlijk en figuurlijk.![]()
Die maakt korte metten met vervelende meneren

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Wat een enge situatie, ik zou net als Manuma het liefst door de grond zakken. En een knietje geven oid, nee dat komt echt niet in me op, ik bevries ook. Een potje janken daarna wel. Nu ben ik wel blij met mijn rotzakje, ik geloof niet dat die het zomaar laat gebeuren. Hoewel ik liever niet zou hebben dat hij ingrijpt.
Ik hoop dat je hem niet meer tegenkomt, of dat je achter zijn naam komt. Voor jou en voor Brimi.
Ik hoop dat je hem niet meer tegenkomt, of dat je achter zijn naam komt. Voor jou en voor Brimi.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Goeie reactie van de politieKruimel53 schreef:Ik denk ook dat ik het op de voor mij handigste manier gedaan heb. Ook al was deze figuur niet echt een sportschool-tok qua breedte, hij was nog steeds een stuk groter, agressiever en jonger dan ik.
Dingen als knietjes, kruis schoppen, deo spuiten zijn allemaal handig in een noodgeval, mits je de tegenstander daarmee in één keer tijdelijk uitschakelt, zodat je weg kunt. Als dat misgaat en de figuur reageert zoals Cleva dan zijn de rapen pas echt gaar. Dat moet je dus kunnen, in de zin van geoefend hebben, totdat het in één keer zonder nadenken goed gaat. Dat heb ik niet.
Normaal communiceren is overigens ook niet echt mogelijk hoor. Communiceren vereist twee partijen die beide bereid zijn te luisteren. Daarvan was geen sprake.
'Gewoon weglopen' is heel leuk bedacht als je zelf 2 meter hoog en breed bent en de schreeuwbek vermoedelijk wel even zal nadenken over fysiek aanpakken. Als bejaarde onderdeur ziet dat er even anders uit. Net als bij een hond kan weglopen een trigger voor agressie zijn.
En verder heeft de politie vanochtend gebeld over mijn melding, en ze namen het heel serieus zei de agent. Ik snap natuurlijk dat ze met mijn verhaal sec niks kunnen, ik heb geen getuigen, geen naam, niks. Maar de agent vroeg mij om, mocht ik achter naam/adres komen, dat door te geven, en ook anderen die aanvaringen met het figuur gehad hebben vragen om een melding te doen. Dan gaan ze zeker actie ondernemen.
Dat is toch een stuk beter dan .... "u kunt geen aangifte doen mevrouw"
Dat vind ik een duidelijke omschrijving van de situatieBiet schreef:Meen daar toch even op te moeten reageren.
Het 'vechten' was al begonnen op het moment dat de man te dichtbij kwam en daar begon te dreigen.
Yep, je hebt verschillende opties van reageren.
Maar een schop of slag (of kopstoot, etc) op dat moment is wel degelijk defensief.
Je weet immers niet hoeveel verder de persoon tegenover je wil gaan, en hij is de lijn al over.
Voorkomen dat het verder, ten nadele van jou, escaleert, is verdedigend (en nogmaals, d'r zijn meerdere opties, niet allemaal gewelddadig).
Je wordt in die situatie pas offensief, als je niet stopt als de dreiging weg is.
Dan pas wordt het 'straffend".
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nanna schreef:En dan zeggen "Meneer, zou u een pas terug willen doen, Fifi trekt dit namelijk niet"bouvierpoedel schreef: Rustig Fifi fluisteren en in ene dat joekel uit de bosjes voor zijn neus staat met een grijns op zijn bek.![]()