Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen zilverwater bij voorhuidontsteking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jetski
Zeer actief

Ervaringen zilverwater bij voorhuidontsteking

Ongelezen bericht door Jetski »

Onze hond van nu een jaar heeft regelmatig een puspiemel.
Niet echt een probleem, maar soms is zn hele vacht op zn buik en achterpoten er vies van. Met zn lange vacht niet fijn...
Maak het regelmatig schoon met afgekoelde kamillethee maar ben hier niet heel tevreden over, maar nu las ik ook dat sommigen spoelen met zilverwater.
Ben benieuwd naar ervaringen hiermee en vraag me een paar dingen af:
- hoe vaak moet je spoelen en met welke hoeveelheden ongeveer?
- lijkt het beter te werken dan bv vh cleaner of kamillethee?
- waar koop je het?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ervaringen zilverwater bij voorhuidontsteking

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik deed het met gewoon afgekoeld gekookt water. En ik knip nog steeds de haren aan het puntje van z'n piemel regelmatig kort, zodat hij het zelf ook makkelijk schoon kan houden en er geen urine aan kan blijven hangen. Sinds hij een maand of 14 is, heeft hij geen puspiemel meer gehad (hij is nu 21 maanden)
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Onze reu had het heel erg, de hele dag door hing er een druppel aan. Homeopatische behandeling (korrels) deed niets. Spoelen met zout water hielp een beetje, maar dan wel elke dag spoelen.

Het probleem was van de ene op de andere dag zo goed als opgelost. Het enige dat ik kan bedenken is dat hij op weg naar het losloopgebied niet meer mocht snuffelen en zijn poot optillen maar in één ruk moest doorlopen. Ik merk nu ook wel dat als hij in een druk losloopgebied heeft gelopen met veel luchtjes, het weer kan opspelen. Maar lang niet meer zo erg als het was.

Ik zou gewoon zilverwater proberen. Wat ik heb gemerkt is dat het per reu verschilt wat werkt. Iets wat bij de ene reu werkt, hoeft bij de andere niet per se effect te hebben. Zo kreeg onze reu alleen maar diarree van zelfs een lage dosering vitamine C, wat bij veel reuen de oplossing is (hoge dosering dan).

Edit: precieze dosering weet ik niet maar dat kun je wel googelen of navragen in de winkel. Je koopt zilverwater online, bij esoterische winkels of bij winkels die veel homeopatische middelen verkopen. Maar vast nog wel ergens anders ook, dat kun je makkelijk achterhalen als je erop googelt.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Gewoon "lik pik" roepen. Maken ze het zelf even schoon.
AfbeeldingAfbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

bram en thijs schreef:Gewoon "lik pik" roepen. Maken ze het zelf even schoon.
Ja dan blijf je de hele tijd onder z'n buik kijken :roll:

En natuurlijk mis je altijd wel wat druppels, die zorgen voor van die fijne vieze plekjes op je vloer, die je er bijna niet uit krijgt als je hout hebt. Nog afgezien van de vlekjes op de bank, als ie daar op mag. Bah, wat mij betreft hebben die druppels gewoon geen bestaansrecht :neenee:
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Ja bij onze vorige hond geprobeerd. Hielp goed.

Ik kocht het altijd bij drogisterij.net Had deze : http://www.drogisterij.net/gezondheid/g ... 3589039348

Ik deed het altijd in een spray flesje en sprayde in het begin ongeveer 5 x per dag. Als dat goed ging, 3 x per dag en zo verder afbouwen.
Groetjes Charlie

Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Bedankt voor jullie reacties.

Charlie schreef:Ja bij onze vorige hond geprobeerd. Hielp goed.

Ik deed het altijd in een spray flesje en sprayde in het begin ongeveer 5 x per dag. Als dat goed ging, 3 x per dag en zo verder afbouwen.

Spray je dit dan in het plasgaatjue en op de piemel zelf, of alleen aan het uiteinde van de voorhuid??
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”