Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat in Kong bij versvlees voeren

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

wat in Kong bij versvlees voeren

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ga Moos dus van het weekend overzetten op versvoer, en nu vroeg ik me opeens af, wat kan ik dan in zijn Kong stoppen?
Maakt dat heel veel uit?

En ik begreep dat brokken en versvlees niet tegelijkertijd gegeven moeten worden. Kan ik dan nog wel gewoon een beloningsbrokje geven, of een paar koekjes in zijn Kong stoppen?
Afbeelding
Lizzy
Actief
Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lizzy »

Boterham met smeerkaas of pindakaas vinden ze hier erg lekker.
Afbeelding
Foto met dank aan Chien Noble.

Siamsa Dalmatische Honden
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Het is geloof ik niet zo goed voor je hond als je die brokken met het versvlees mengt in 1 maaltijd. Maar een brokje als beloning of bijv brokken als ontbijt en 's avonds een versvleesvoeding an geen kwaad hoor. Aan leuke kongrecepten kan ik je helaas niet helpen.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

IK denk dat je best een beloningsbrokje kan geven hoor ;)
Wij vullen de Kong meestal met smeerkaas, leverworst, stukjes koek, wat brokjes.
En ze staan hier ook zo goed als volledig op Vers ;)
Ps, gebruik de zoekfunctie eens en zoek op Kong, dan vindt je nog wel wat recepten ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Westertoren
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Westertoren »

Je kan rustig je kong vullen met bvb beetje macroni met smeerkaas en dergelijke en een brokje er tussen door doen kan echt geen kwaad.
Tijs is er gek op en staat bijna helemaal op vers en nog nooit een probleem mee gehad.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Hier ook bijna volledig op vers, en in de Kong stop ik vaak smeerkaas, blokjes kaas, smeerleverworst. Maar het meest favoriet is toch wel Rodiworst, en dan lekker stevig aanstampen. Hebben ze wat te doen.
Moos
Zeer actief

astrid schreef:Hier ook bijna volledig op vers, en in de Kong stop ik vaak smeerkaas, blokjes kaas, smeerleverworst. Maar het meest favoriet is toch wel Rodiworst, en dan lekker stevig aanstampen. Hebben ze wat te doen.
Ik heb er vandaag een boterham met smeerworst en wat koekjes ingepropt. vond hij erg lekker!
Rodiworst deed ik vroeger altijd, vindt ie ook erg lekker, maar daarvan gaat hij wat aan de dunne, dus dat doen we maar niet meer.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

En een Kongijsje in de zomer, heb je dat wel eens geprobeerd? Yoghurt in de Kong, (wel het kleine gaatje even dichtmaken) paar uurtjes in de vriezer, vinden ze heerlijk! Wel even de Kong onder de kraan houden als je hem uit de vriezer haalt, anders vriest de tong van je hond vast. :mrgreen:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik doe vaak versvlees in de Kong als ik weg ga. Ik geef ze dan 's ochtends iets minder en de rest in de Kong als ik weg ga.
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

Wat kaas erin en dan in de magnetron!! Wordt een heerlijke kleverige boel waar ze even mee bezig zijn.

groetjes Helen
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Vis...... zalm, tonijn, sardientjes.
Of/en cottagecheese, yogurt.
Honing.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Moos
Zeer actief

sypke schreef:Ik doe vaak versvlees in de Kong als ik weg ga. Ik geef ze dan 's ochtends iets minder en de rest in de Kong als ik weg ga.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, alleen Moos krijgt 's ochtend een burger en 's avonds een burger. Dat zou dan betekenen dat hij 's ochtends maar een heel klein beetje krijgt zodat de rest van de burger in de Kong kan.

Is misschien wat mutserig, maar dat vind ik zo zielig :mrgreen:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ach zielig 8) Hij krijgt niet minder, hij krijgt het alleen verdeeld. Of je geeft hem een plak extra in de kong, als de andere kongvulling ook extra was. Of je houdt een hapje over en doet dat bij een boterham. Zodat de kong in ieder geval erg smakelijk ruikt. Voor Sypke doe ik wel eens komkommer en appel in de kong. In lekker grote stukken zodat ze ze er niet zo makkelijk uit krijgt.
Moos
Zeer actief

sypke schreef:Ach zielig 8)Of je geeft hem een plak extra in de kong, als de andere kongvulling ook extra was.
hahaha, had ik nog helemaal niet aan gedacht. Extra kan dan natuurlijk ook! Bedankt voor het uitspellen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”