Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beren en overpeinzingen - nog 1 beertje over, nu mét naam!
Moderator: moderatorteam
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Re: Beren en overpeinzingen - nog 1 beertje over!
Wat fijn dat ze mee naar huis mocht. Heel veel geluk samen 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
RedPassion
Ja, goedzo!
Lekker genieten nu. 
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
wat een droppie
en een overwinning voor jou, goed zo! heel veel plezier samen 
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Wat leuk, veel plezier van haar!
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een leukerd
Veel plezier met haar

Veel plezier met haar
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Ze is leuk
!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Veel plezier met haar!
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Leuk hoor, een hond. Ze ligt alleen maar te snurken
Natuurlijk wel op het beste plekje in huis! Naast mij op de bank
Het was een druk dagje voor haar, ze is bekaf. Straks nog even uit en morgen zien we wel weer verder. Dan gaan we in elk geval naar de dierenwinkel om de hoek wandelen, tuigje shoppen (en vast nog iets extra)
Natuurlijk wel op het beste plekje in huis! Naast mij op de bank
Het was een druk dagje voor haar, ze is bekaf. Straks nog even uit en morgen zien we wel weer verder. Dan gaan we in elk geval naar de dierenwinkel om de hoek wandelen, tuigje shoppen (en vast nog iets extra)
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Oh wat een heerlijk makkelijk hondje 
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wat een mooi en leuk hondje! Heel veel geluk met haar.

-
kathy
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Wat leuk. Jullie gaan het geweldig krijgen. Genieten maar.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Wat een skeetie
, dat van die beren op de weg ken ik ook hoor.
Wat zeg ik, complete mamoetkuddes! !
Nog meer werk, mijn chaos enz enz, ik geef ook eerlijk toe, af en toe zat ik met de handen in het haar als de draak weer iets had uitgevroten, gepoept op de kamer van mijn zoon, ontelbare sokken kapotgebeten enz maar langzaam maar zeker ging zich alles voegen, hij pakt nu nog steeds van alles maar komt het nu trots brengen.
Het zal heus wel eerst wennen zijn maar je zult zien, die beren sluipen straks stilletjes weg en je hebt een leuk hondje om met volle teugen van te genieten.
Wat zeg ik, complete mamoetkuddes! !
Nog meer werk, mijn chaos enz enz, ik geef ook eerlijk toe, af en toe zat ik met de handen in het haar als de draak weer iets had uitgevroten, gepoept op de kamer van mijn zoon, ontelbare sokken kapotgebeten enz maar langzaam maar zeker ging zich alles voegen, hij pakt nu nog steeds van alles maar komt het nu trots brengen.
Het zal heus wel eerst wennen zijn maar je zult zien, die beren sluipen straks stilletjes weg en je hebt een leuk hondje om met volle teugen van te genieten.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Wat een leuk beertje op de weg. 
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
gefeliciteerd met je knap meisje

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Jaaa wat fijn dat er zo'n klik was en ze mee naar huis is gegaan
Ik zoek me alleen rot naar haar naam, heb je die ergens neergezet of is die nog niet bekend?
Ik zoek me alleen rot naar haar naam, heb je die ergens neergezet of is die nog niet bekend?
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een scheetje
En wanneer kan ik een "poppeslokje" halen ?

En wanneer kan ik een "poppeslokje" halen ?
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Wat een droppie, veel plezier met haar!

Beertje misschien?Caro. schreef:Jaaa wat fijn dat er zo'n klik was en ze mee naar huis is gegaan![]()
![]()
- hakunamatata
- Zeer actief
Ze heeft nog geen naam
Het was Bella maar dat vind ik niks. Dus het is nu tijdelijk Faye, maar eigenlijk is het dat ook net niet. Ik hou van gekke namen, namen met betekenis en namen die je weinig hoort. Het liefst twee lettergrepen en in dit geval moet het eindigen met een E of O klank, ivm met de namen van de katten. Ik heb al wat woorden (diersoorten, lief, schat, vrolijk, etc) naar het Hebreeuws vertaald maar daar kwam nog niks leuks uit. Dus mochten er nog leuke ideeën zijn? Anders toch Faye (gewoon Fee dus qua uitspraak) wat dan al gauw Fayetje wordt.
De nacht is echt super rustig verlopen. Ik heb een Kong minimaal voor haar gevuld zodat ze even iets te doen had en ze was bek af. Ze heeft haar slaapplek in de keuken, dan hebben de katten rust en gezelschap in de nacht. Ik heb haar helemaal niet gehoord. En toen ik vanochtend naar de keuken ging zat ze kwispelend voor de deur te wachten en werd ze helemaal blij toen ik naar haar toe ging. Lief makkelijk vrolijk meisje is het!
Met de katten gaat eigenlijk ook heel goed. Ze heeft twee keer een kat laten schrikken. Maar dat kwam omdat die gingen staren en bevroren bleven staan omdat zij het spannend vinden, en daar reageerde ze op door van de bank te springen en naar de kat toe te bewegen. Dat ben ik nu nog wat meer gaan begeleiden. Haar belonen als ze rustig bleef liggen en kat negeerde en katten op afstand met stem. Twee lopen intussen al gewoon rond en komen ook bij mij liggen terwijl ze naast me ligt. De derde kat durft ook al meer en ligt nu lekker te slapen hoog in de krabpaal achter mij. Gisteren durfde ze nog niet zo dichtbij. En de vierde heeft tijd nodig, dat is mijn angsthaasje en zij krijgt rustig de tijd want de nieuwsgierigheid gaat het nog wel winnen. Zij schrok gisteren alleen heel erg, dus dat was niet zo'n handig begin. Maar dat komt wel goed want er is vooral rust in huis.
Het was Bella maar dat vind ik niks. Dus het is nu tijdelijk Faye, maar eigenlijk is het dat ook net niet. Ik hou van gekke namen, namen met betekenis en namen die je weinig hoort. Het liefst twee lettergrepen en in dit geval moet het eindigen met een E of O klank, ivm met de namen van de katten. Ik heb al wat woorden (diersoorten, lief, schat, vrolijk, etc) naar het Hebreeuws vertaald maar daar kwam nog niks leuks uit. Dus mochten er nog leuke ideeën zijn? Anders toch Faye (gewoon Fee dus qua uitspraak) wat dan al gauw Fayetje wordt.
De nacht is echt super rustig verlopen. Ik heb een Kong minimaal voor haar gevuld zodat ze even iets te doen had en ze was bek af. Ze heeft haar slaapplek in de keuken, dan hebben de katten rust en gezelschap in de nacht. Ik heb haar helemaal niet gehoord. En toen ik vanochtend naar de keuken ging zat ze kwispelend voor de deur te wachten en werd ze helemaal blij toen ik naar haar toe ging. Lief makkelijk vrolijk meisje is het!
Met de katten gaat eigenlijk ook heel goed. Ze heeft twee keer een kat laten schrikken. Maar dat kwam omdat die gingen staren en bevroren bleven staan omdat zij het spannend vinden, en daar reageerde ze op door van de bank te springen en naar de kat toe te bewegen. Dat ben ik nu nog wat meer gaan begeleiden. Haar belonen als ze rustig bleef liggen en kat negeerde en katten op afstand met stem. Twee lopen intussen al gewoon rond en komen ook bij mij liggen terwijl ze naast me ligt. De derde kat durft ook al meer en ligt nu lekker te slapen hoog in de krabpaal achter mij. Gisteren durfde ze nog niet zo dichtbij. En de vierde heeft tijd nodig, dat is mijn angsthaasje en zij krijgt rustig de tijd want de nieuwsgierigheid gaat het nog wel winnen. Zij schrok gisteren alleen heel erg, dus dat was niet zo'n handig begin. Maar dat komt wel goed want er is vooral rust in huis.

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Nita - Native American voor 'beer'.
http://www.behindthename.com/name/nita-2
-
RedPassion
Fijn dat het al zo goed gaat! Als 'naamloos'
rustig op de katten reageert komt het vast goed met kat 4. 
-
teckeltoos
- Zeer actief
Famke, Femke, Fraukjehakunamatata schreef: Lief makkelijk vrolijk meisje is het!![]()

of een Afrikaanse naam
Anandade (liefde waardig)
Halla (onverwacht geschenk )
Desta (blijdschap)
Kabibe (kleine dame)
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ja, Nita is een leuke naamTenmashi schreef:Nita - Native American voor 'beer'.http://www.behindthename.com/name/nita-2
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik zag dus alleen maar het eerste bericht. Nu meer heel veel plezier met haar 
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat een leukerdje 
Veel plezier met haar!
Veel plezier met haar!
-
Punzel
- Zeer actief
Wat een leukerd
Heel veel plezier met elkaar! Ik ben benieuwd hoe ze gaat heten. Waar kunnen we de rest van de foto's vinden? 
- Zamunda
- Zeer actief
Oh wat leuk! Heel veel plezier met haar. Enne... waar blijven de verdere verhalen en foto's
.
- hakunamatata
- Zeer actief
Daar zijn we weer!
Dankjewel allemaal voor de leuke reacties en de naamideetjes!
Het duurde even, maar we zijn er uit! Na flink beraad, overleg, passeren van vele namen enzovoort. Nita vind ik echt een mooie naam, die is ook gelijk om mijn lijstje belandt en zo nog een paar meer. Maar ik had één harde eis: geen namen die eindigen klinkend als A of IE. Wat denk je? Eigenlijk alle namen die er voor mij uit sprongen eindigden op A!
Gelukkig was er nog een naam over. Eerst vond ik em nét niet, maar ik ben die toch maar beginnen te gebruiken vanaf het begin tot ik een betere naam zou tegenkomen. Ook omdat ik haar eigenlijke naam (Bella) zo snel mogelijk uit mijn systeem wilde hebben, zodat die in elk geval niet zou blijven plakken. Die naam past qua klank goed, mist eigenlijk een lettergreep maar blijkt tot nu toe niet zo storend en vind ik wel bij haar passen. Een naam die hier op het forum eerder genoemd is al doorsnee en afgezaagd, maar ik zelf nog niet eerder heb gehoord bij een hond. Dus daar trek ik me lekker helemaal niks van aan allemaal
en dus heet ze: Faye (uitspraak gewoon Fee uiteraard)
Zo, dat is ook wat makkelijker vertellen nu ik gewoon een naam heb. Faye dus! Het makkelijkste hondje dat er is volgens mij. Het is echt een hondje voor bejaarden, maar ach zo voel ik mezelf ook vaak genoeg
Ze is keurig zindelijk, wandelt graag, dribbelt dan vrolijk mee, trekt niet, eet prima, gaat nu super met de katten, ligt in huis zowat de hele dag te slapen, is al alleen thuis geweest en lag te snurken toen ik terugkwam, 's nachts gaat ook zonder kik, 's ochtends heb ik een vrolijk stuiterend meisje als ik opgestaan ben, ze neemt beloningen heel zachtjes aan, ze vindt optillen prima, borstelen vindt ze heerlijk, massages nog beter, tja.. wat eigenlijk nog meer? Het is gewoon echt een heerlijk meisje voor mij! Ik ga vast nog wel iets vinden waar ik haar enthousiast voor krijg. Haar neus werkt heel goed en op de grond snuffelen naar brokjes vindt ze erg leuk, dus misschien dat ik daar later iets mee kan doen met haar.
We gaan het zien. Voor nu nog lekker verder wennen en genieten en heerlijk wandelen van het lieve makkelijke leuke ding! Mijn eigen kleine droomhondje Faye
Natuurlijk ook nog wat plaatjes. Allemaal bagger telefoonkwaliteit, maar beter dan niks toch?
Deze twee zijn nog van in de trein op weg naar Leeuwarden

Met de katten gaat nu ook prima. Heb Faye een paar keer moeten corrigeren met stem als ze iets te nieuwsgierig werd naar een kat en de katten als ze iets te nieuwsgierig werden naar Faye. Verder gaat het goed, de katten liggen vlakbij mij (nog op eentje na, het angsthaasje, maar die komt al steeds meer los) en komen rustig op schoot knuffelen terwijl Faye langs mij op de bank ligt!

Fayetje

Snurken op de bank

Wandelen! (ik ben nog op zoek naar een fijn tuigje voor haar)

Beetje kroelen

En de laatste twee

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties en de naamideetjes!
Gelukkig was er nog een naam over. Eerst vond ik em nét niet, maar ik ben die toch maar beginnen te gebruiken vanaf het begin tot ik een betere naam zou tegenkomen. Ook omdat ik haar eigenlijke naam (Bella) zo snel mogelijk uit mijn systeem wilde hebben, zodat die in elk geval niet zou blijven plakken. Die naam past qua klank goed, mist eigenlijk een lettergreep maar blijkt tot nu toe niet zo storend en vind ik wel bij haar passen. Een naam die hier op het forum eerder genoemd is al doorsnee en afgezaagd, maar ik zelf nog niet eerder heb gehoord bij een hond. Dus daar trek ik me lekker helemaal niks van aan allemaal
Zo, dat is ook wat makkelijker vertellen nu ik gewoon een naam heb. Faye dus! Het makkelijkste hondje dat er is volgens mij. Het is echt een hondje voor bejaarden, maar ach zo voel ik mezelf ook vaak genoeg
We gaan het zien. Voor nu nog lekker verder wennen en genieten en heerlijk wandelen van het lieve makkelijke leuke ding! Mijn eigen kleine droomhondje Faye
Natuurlijk ook nog wat plaatjes. Allemaal bagger telefoonkwaliteit, maar beter dan niks toch?
Deze twee zijn nog van in de trein op weg naar Leeuwarden

Met de katten gaat nu ook prima. Heb Faye een paar keer moeten corrigeren met stem als ze iets te nieuwsgierig werd naar een kat en de katten als ze iets te nieuwsgierig werden naar Faye. Verder gaat het goed, de katten liggen vlakbij mij (nog op eentje na, het angsthaasje, maar die komt al steeds meer los) en komen rustig op schoot knuffelen terwijl Faye langs mij op de bank ligt!

Fayetje

Snurken op de bank

Wandelen! (ik ben nog op zoek naar een fijn tuigje voor haar)

Beetje kroelen

En de laatste twee

-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
Re: Beren en overpeinzingen - nog 1 beertje over, nu mét naa
Wat een leukerd
Wij hebben sinds juni ook een bella in huis, haar hebben we omgedoopt naar Bayla.
Wij hebben sinds juni ook een bella in huis, haar hebben we omgedoopt naar Bayla.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015