Bovendien is een hond verplicht voor je lidmaatschap hier. Lees de regels maar na.
Succes vrijdag.
Moderator: moderatorteam

Cleva schreef:Ik snap het getwijfel prima. Wel knap dat je het toch doet.
Wat kan er nu helemaal misgaan? Niets wat je niet kunt overzien toch?
Ik heb beste wel slechte keuzes gemaakt wat honden betreft. Een klapkaak uit het asiel, een zieke spanjaard en een hyperscherpe belgische herder. Handen in het non-existente haar, hoor, daar zal ik niet om liegen.
Toch heb ik er geen seconde spijt van gehad.
Ik twijfel over de volgende hond. Over het paard wat ik echt wil hebben en ook een keer ga kopen. Over het eigen bedrijf dat ik een keer ga beginnen.
De nadelen zijn reëel maar het allergrootste gevaar is blijven twijfelen.
Het paard kan ziek worden en duizenden euro's gaan kosten.
De hond kan een asemlijer van de bovenste plank blijken, met epilepsie en altijd minimaal drie hotspots en dat hij dan 3000 euro verder onder een trekker loopt.
Het bedrijf kan failliet gaan.
En dan? Dan ben je nog steeds verder dan angstig in je schulpje zitten piekeren of "leven" nou wel zo'n goed idee is.
Natuurlijk moet je even goed opletten als je een dier neemt dat langer dan een jaar of twee meegaat.
Maar opletten is iets anders dan er zo'n groot gegeven van maken dat je niet meer durft. Dan sla je door.
Als je tijd hebt, niet platzak bent en van honden houdt moet je lekker een hond nemen.
Soms is het plezier en de ervaring veel groter dan de risico's.
Het komt echt wel goed.
En zo niet, dan niet. Een verkeerd aflopend hondenavontuur is even heel naar maar echt wel te overzien.
Gewoon doen. Dat is de verstandige keuze.

geniet ervanhakunamatata schreef:Het is al spannend genoeg, ik ben nu onderweg!

Het hondje zelfSas schreef:wat is het beertje dan?