Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moedproef

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder
Aantal honden: 2

Re: Moedproef

Ongelezen bericht door Nath »

Dit valt nog mee :LOL: er is ergens een filmpje met allemaal honden na elkaar die er nog minder van bakken... Te triest maar helaas nog steeds zo
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat is nu de ellende ...ze worden toch totaal niet getest
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Dat zie je meteen, dit is echte kwaliteit, hij stelt als een kanonskogel en bijt als een bankschroef....... :LOL:

Dit lijkt een beetje op ZTP(Zucht Tauglichkeit Prüfung), bij bijv dobers heb ik daar honden zien slagen die buiten het veld bij 1 BOE al met de staart tussen de poten er vandoor gaan...

Nath schreef:Dit valt nog mee :LOL: er is ergens een filmpje met allemaal honden na elkaar die er nog minder van bakken... Te triest maar helaas nog steeds zo
Ik denk dat ik dezelfde compilatie heb gezien, met alleen maar showduitsers die zelfs wegrende van de helper :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hippo schreef:Dat zie je meteen, dit is echte kwaliteit, hij stelt als een kanonskogel en bijt als een bankschroef....... :LOL:

Dit lijkt een beetje op ZTP(Zucht Tauglichkeit Prüfung), bij bijv dobers heb ik daar honden zien slagen die buiten het veld bij 1 BOE al met de staart tussen de poten er vandoor gaan...

Nath schreef:Dit valt nog mee :LOL: er is ergens een filmpje met allemaal honden na elkaar die er nog minder van bakken... Te triest maar helaas nog steeds zo
Ik denk dat ik dezelfde compilatie heb gezien, met alleen maar showduitsers die zelfs wegrende van de helper :mrgreen:
Ik snap dat niet hoor... echt niet..
Als ik de ztp van de mechelaar zie in Duitsland wordt daar toch erg strak aan getrokken.. daar wordt wel getest.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Het is niet eens het gebrek aan moed hoor, dat me stoort. Meer het waggeldrafje waarop ze naar de pakwerker gaat. En later zie je haar inhouden voordat ze de pakwerker beetpakt omdat dat anders ook niet goed komt. En maar volhouden dat dit nu de meest sublieme bouw is :roll:
Mij wel... sla t dan over als je niet wil testen...dit is gewoon lachwekkend als t niet zo sneu was
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Het is niet eens het gebrek aan moed hoor, dat me stoort. Meer het waggeldrafje waarop ze naar de pakwerker gaat. En later zie je haar inhouden voordat ze de pakwerker beetpakt omdat dat anders ook niet goed komt. En maar volhouden dat dit nu de meest sublieme bouw is :roll:
Wat probeer je nu te zeggen met je nietzeggend bericht. :pffff: :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Wat een slecht appèl op die hond ook (onder andere, zo'n beetje alles was lachwekkend :schrik: )
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Pff. Ik geloof dat Habibi, terwijl ze niet weet wat de bedoeling is, al haast met meer pit richting pakwerker zou gaan.

En dat is een kruising tussen 2 rassen die niet bepaald om hun moed bekend staan.

Bijzonder dit. Of heeft deze herder dit werk nog nooit gedaan?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nouja, hij bijt tenminste. Soms.
Maar dat loopje :schrik:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tja, dat is een onderdeel waar ook de kynologen aan moeten voldoen. Ditzelfde stukje moeten we in NL ook doen als je je hond wil laten aankeuren, stukje bijten en stukje kynologie. Ik hoef je niet te vertellen dat dat een wereld van verschil is tussen sommige honden. :D En nee, daar is niks aan verandert. Behalve dat je vroeger nog verschillende keurklasses had, maar het verschil daarin zat vooral in de kynologie. Een hond die hoog scoorde daarin kwam een keurklasse hoger dan een hond die super beet.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik hoor de hele tijd poesssss, poesssss :mrgreen: maar dit is toch niet bijten?
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hij huppelt in de galop een beetje als een konijntje. Meestal is dat voorbehouden aan de kleine witte hondjes.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dit is inderdaad wel heel bedroevend. Nanni mijn vorige DH had SchH 1, geen idee hoe ze dat ooit behaald heeft want ze was geen stabiele hond en daarbij reageerde ze op het schot :LOL:

Maar toch he... Een Duitse Herder is een all rounder en dat bestaat niet alleen uit IPO. Er wordt nu nog steeds alleen getest op IPO en dus met name het pakwerk. Een hond die niet goed IPO draait wil niet zeggen dat deze geen goede werkhond is.
Als ik kijk naar Noah, zij komt helaas moed te kort voor het IPO. Zo bedroevend als het filmpje is ze nou ook weer niet, maar echt heel sterk is ze niet. Nou moet ik wel zeggen dat ze toen 2 jaar was, misschien dat ze het nu prima redt.
Ondanks dat ze geen IPO examen heeft gehaald, is ze wel degelijk een werker. Zo heeft ze jarenlang flyballwedstrijden gelopen, treibball wedstrijd en ook behendigheid. Daarin is zij echt een ontzettend stabiele hond, dat zegt mij eerlijk gezegd meer dan het IPO examen. Met de Winner show liep ze tussen alle andere honden, prima. De flyballbaan kwam te voorschijn en ze stond meteen aan.
Dat zegt mij als pupkoper dus echt veel meer dan een IPO examen. Immers worden de huidige DH niet gebruikt meer als waak en verdedigingshond en wel als sportmaatje zoals flyball/behendigheid.
Perry en Noah

Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:Ik hoor de hele tijd poesssss, poesssss :mrgreen: maar dit is toch niet bijten?
Volgens mij is dat Fuss? Het commando om aan de voet te blijven, ver weg van waar deze hond zich bevindt :mrgreen:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

-Saskia- schreef:
Elmo/maureen schreef:Ik hoor de hele tijd poesssss, poesssss :mrgreen: maar dit is toch niet bijten?
Volgens mij is dat Fuss? Het commando om aan de voet te blijven, ver weg van waar deze hond zich bevindt :mrgreen:
Haha wist ik wel, maar het had net zo goed poes kunnen zijn :LOL: aan de voet blijft ze nl niet
Afbeelding
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

:LOL: :LOL:

Als dit bijten is, ga ik me met Joy inschrijven voor pakwerk :cheer:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Manmanman. Volgens mij zou Elco het nog beter doen...
-Saskia-
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:Haha wist ik wel, maar het had net zo goed poes kunnen zijn :LOL: aan de voet blijft ze nl niet
Oh sorry :LOL:
Nee, dit is echt triest, ze had evengoed een landschildpad kunnen inschrijven.
TessaThomas
Zeer actief

duitse herder schreef:Dit is inderdaad wel heel bedroevend. Nanni mijn vorige DH had SchH 1, geen idee hoe ze dat ooit behaald heeft want ze was geen stabiele hond en daarbij reageerde ze op het schot :LOL:

Maar toch he... Een Duitse Herder is een all rounder en dat bestaat niet alleen uit IPO. Er wordt nu nog steeds alleen getest op IPO en dus met name het pakwerk. Een hond die niet goed IPO draait wil niet zeggen dat deze geen goede werkhond is.
Als ik kijk naar Noah, zij komt helaas moed te kort voor het IPO. Zo bedroevend als het filmpje is ze nou ook weer niet, maar echt heel sterk is ze niet. Nou moet ik wel zeggen dat ze toen 2 jaar was, misschien dat ze het nu prima redt.
Ondanks dat ze geen IPO examen heeft gehaald, is ze wel degelijk een werker. Zo heeft ze jarenlang flyballwedstrijden gelopen, treibball wedstrijd en ook behendigheid. Daarin is zij echt een ontzettend stabiele hond, dat zegt mij eerlijk gezegd meer dan het IPO examen. Met de Winner show liep ze tussen alle andere honden, prima. De flyballbaan kwam te voorschijn en ze stond meteen aan.
Dat zegt mij als pupkoper dus echt veel meer dan een IPO examen. Immers worden de huidige DH niet gebruikt meer als waak en verdedigingshond en wel als sportmaatje zoals flyball/behendigheid.
Ik ben het helemaal niet eens met het hele eisenlijstje om aan te keuren, of met de manieren hoe het omzeilt wordt. :D Hoewel ik geen pup zou willen van ouders die geen Ipo hebben, maar alleen behendigheid. Dat heeft er dan weer mee te maken dat ik wel gek ben op die sport, maar ik zou wel een hond willen die van alles kan. En daar hoort voor mij geen keuring bij waar mijn hond naast een kynoloog gezet wordt. :schrik: Net als dat die moedproef niet zoveel voorstelt, niet waar hij ooit voor bedoeld was iig op de manier dat er soms gekeurd wordt.

Waarom doen, als die toch niet serieus genomen wordt?

Ik ben ook een pupkoper, maar wel een compleet andere en daar zijn er wel meer van, maar er zijn er ook tig zoals jij. De manier van testen is voor beide niet helemaal wat we zoeken. ;)

EDIT: Maar dat er met name het pakwerk getest wordt, nee dat ben ik niet helemaal eens. Je moet toch al een vzh examen, uv examen en een ipo examen. Dus 1 keer bijten en 1 keer een moedproef op aankeuring. Ik denk dat je daarmee de enorme bangerikken wel uit zou kunnen sluiten. Maar goed, ik ben het wel eens dat er gewoon even nagedacht moet worden over de manier waarop er gekeken wordt en getest wordt. Maar dat gaat toch nooit gebeuren.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

:LOL:
eerst dacht ik dat de hond gedrogueerd was, toen vond ik het vreselijk sneu maar uiteindelijk hoogst vermakelijk.
al met al natuurlijk een absurde vertoning :ugh:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Nanna schreef:Dat ze niet stelt als een kanon maakt me niet eens zoveel uit. Alsof iedere show Border Collie meteen zou kunnen schapendrijven.
Wat mij het meest stoort is dat ze het niet kán, al zou ze het willen. Haar lichaam belemmert haar in haar werk. Ze moet op een sukkeldrafje naar die pakwerker en kan niet voluit gaan omdat ze dan gewoon omlazert :19: HOE kun je dit in 's hemelsnaam een subliem gebouwde hond vinden?
Blinde vlek.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:Dit is inderdaad wel heel bedroevend. Nanni mijn vorige DH had SchH 1, geen idee hoe ze dat ooit behaald heeft want ze was geen stabiele hond en daarbij reageerde ze op het schot :LOL:

Een DH moet moed hebben het is en blijft een werkhond waarbij in de rasbeschrijving staat dat t moedige honden zijn. Deze proef is geen IPO heeft noppes te maken met IPO. Het enige is de mouw (moet de pakwerker zich maar laten bijten dan) en pakwerker, niks meer of minder. Ze hoeven niet te speuren en geen appel te lopen, t maakt niet uit hoe ze bijten als ze maar bijten maar moeten wel MOED tonen. Nou dit beest heeft alles behalve moed...
Deze moet zich heel ver houden van de fokkerij imo brrrr....
Ik zou zeggen vergelijk t eens met de ztp in duitsland bij de mechelaars
Enne de DH niet meer als waak-/verdedigingshond???? Ik heb nog nooit zoveel Duitsers op wedstrijden gezien zowel nationaal en internationaal als de laatste jaren. Daarnaast worden ze in div landen al jaren als diensthond gebruikt.
Laatst gewijzigd door malinois op 07 jan 2016 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Op het lichaam na vind ik dit een fantastische hond kwa karakter. Echt een droom. Ze mist niks in moed. Ze is totaal niet bang. Wat ze wel enorm mist is drive en drift. Maar dat is ook hartstikke ongewenst in die huishond gefokte herders. Dus wat mij betreft een echt prachtbeest kwa karakter. Doodkalm, in niks hysterisch en ook in niks doorgedraaid of overdreven. Dit zijn de honden die je wil als je een Duitse herder koopt om als huisdier en als gezinshond te houden.

Natuurlijk moet je deze hond niet gaan afzetten tegen een werkhond. Maar dat is ze ook helemaal niet en volgens mij pretenderen ze dat ook niet. Deze hond zal je beschermen, bewaken en je huis veilig houden maar ze zal ook een super stabiele hond zijn die je zo ergens los kan laten bij mensen en die zich dan prima zal gedragen.

Ik heb zelf dus een herder gehad die extreem veel drift had en heel veel drive. Dat is hartstikke leuk als je gaat werken en dat onder controle krijgt. Maar dat is niet zo leuk als je een stuk wil wandelen of behendigheid gaat doen en je hond wil liever pakwerk doen met de trainen voor de echie omdat ze daar nog een appel mee te schillen heeft. Prima hond ook, maar een tik te fel en een tik teveel motivatie om als normaal huisdier te functioneren.

Ik laat het lichaam van deze hond helemaal buiten beschouwing. Kwa karakter zou ik dit dier een dikke tien geven voor mijzelf. Dit is wat ik zou zoeken als ik weer een herder neem. Niet de honden die je constant in moet houden en moet onderdrukken en die als een projectiel met gevaar voor eigen leven overal in knallen. Dat is leuk als je wedstrijden doet en hoog in de sport zit. Maar voor in huis is dat veel te heftig.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

In mijn ogen is een diensthond niet wat een DH is. En daar moet je ook helemaal niet naar streven. Laat dat maar bij de mechelaars gebeuren die ik persoonlijk ook doorgeslagen vind. Mensen kunnen wel gaan beweren dat de werkmechelaars de enige echte zijn en dat dat is wat ze moeten zijn maar ondertussen zijn die zo extreem doorgefokt op werk dat ze hartstikke ongeschikt raken om mee te leven. Een deel is reteagressief en dat is gewoon niet te ontkennen. Ja, ze vliegen als kanonskogels in pakwerkers. Ja, soms wel en soms niet over agressie getraind. Maargoed, zijn en blijven super extreem gefokte dieren.

Als je het mij vraagt fok je veel meer gemiddeld. Je pakt en kiest de pups die die meer extreme drive hebben uit nesten waar ook gemiddelde en onder gemiddelde dieren in liggen. Huishonden, werkhonden en politiehonden. Nooit 1 richting in gaan fokken.

Je fokt nl met die richting ook zoveel toestanden en extreem gedrag in een ras waarmee je net zo goed keihard een ras gaat verneuken.

Ik ken weinig mechelaars die hun leven lang bij hun baas mogen blijven. Dus blijkbaar zijn ze domweg ongeschikt geraakt. Vroeger hadden mensen gewoon mechelse herders in huis. Toen ik kind was hadden vrienden van ons twee mechelaars die hartstikke leuk waren en duizend trucjes kenden. Lagen gewoon in de kroeg, liepen overal los en deden geen pakwerk. Dat kan nu haast niet meer met mechelse herders en dat vind ik net zo fout als fokken met laffe of bange honden. Fokken met raketten is net zo goed fout echter want je raakt op een punt dat de honden ongeschikt zijn om te leven buiten de sport. Ik denk dat dat punt al lang en breed bereikt is en dat daarom zoveel mechelaars in kennels moeten wonen, niet meer met andere honden kunnen en ook mensagressief zijn geworden. Dat is het gevolg van fokken op drive en drift. Totaal met oogkleppen op want die honden kunnen nu al soms niet meer normaal als gezinshond leven. Dat zou echter in mijn ogen iedere hond die je fokt moeten kunnen. Het kan nu nog wel met een aantal maar al niet meer met elke op werk gefokte mechelaar. Soms zie je in het nest al welke dieren extreem fel zijn en die kan je dus al nergens anders meer kwijt dan een aan kenner met kennels. Dat terwijl ik vind dat elke hond de kans moet krijgen om een gezinshond te zijn. Dat moeten ze ook kunnen. Al dan niet met een sportieve baas die met ze werkt. Honden die bezoek aanvliegen, niet meer sociaal zijn en die onbetrouwbaar zijn zo fel hoor je eigenlijk al lang en breed uit te sluiten voor fok. Maar over agressie halen die wel perfect de beste papieren in KNPV en dus fokt men er lustig mee verder.
Laatst gewijzigd door laeken op 07 jan 2016 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Op het lichaam na vind ik dit een fantastische hond kwa karakter. Echt een droom. Ze mist niks in moed. Ze is totaal niet bang. Wat ze wel enorm mist is drive en drift. Maar dat is ook hartstikke ongewenst in die huishond gefokte herders. Dus wat mij betreft een echt prachtbeest kwa karakter. Doodkalm, in niks hysterisch en ook in niks doorgedraaid of overdreven. Dit zijn de honden die je wil als je een Duitse herder koopt om als huisdier en als gezinshond te houden.

Natuurlijk moet je deze hond niet gaan afzetten tegen een werkhond. Maar dat is ze ook helemaal niet en volgens mij pretenderen ze dat ook niet. Deze hond zal je beschermen, bewaken en je huis veilig houden maar ze zal ook een super stabiele hond zijn die je zo ergens los kan laten bij mensen en die zich dan prima zal gedragen.

Ik heb zelf dus een herder gehad die extreem veel drift had en heel veel drive. Dat is hartstikke leuk als je gaat werken en dat onder controle krijgt. Maar dat is niet zo leuk als je een stuk wil wandelen of behendigheid gaat doen en je hond wil liever pakwerk doen met de trainen voor de echie omdat ze daar nog een appel mee te schillen heeft. Prima hond ook, maar een tik te fel en een tik teveel motivatie om als normaal huisdier te functioneren.

Ik laat het lichaam van deze hond helemaal buiten beschouwing. Kwa karakter zou ik dit dier een dikke tien geven voor mijzelf. Dit is wat ik zou zoeken als ik weer een herder neem. Niet de honden die je constant in moet houden en moet onderdrukken en die als een projectiel met gevaar voor eigen leven overal in knallen. Dat is leuk als je wedstrijden doet en hoog in de sport zit. Maar voor in huis is dat veel te heftig.
Nou ik zou er heeeeeeel ver van blijven wat een twijfel... ze heeft geen scherpte maar ook zeker geen moed i.o
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Een hond met veel drift en drive kan alsnog gewoon prima huishond zijn hoor. En wat jij schetst als beeld voor een werkhond is vaak ook niet zo. Ja, ze hebben enorm veel drift en drive, maar hebben ook een prima uit knop. Dat zoeken mensen alsnog namelijk. Ook de toppers. Zo ken ik een aantal mensen die hoog meedraaien of gedraaid hebben en daar liggen de honden heerlijk rustig te pitten binnen, kunnen overal mee naartoe, kunnen gewoon mee wandelen en ja, die zouden graag wel iets doen, maar dat kan van alles zijn. Ook honden die vanwege omstandigheden gestopt zijn met de IPO en echt alleen nog maar huishond met wandelingen zijn, geen enkel probleem. Ook de meeste sporters zoeken geen doorgedraaide hond, op een uitzondering na dan.

Nanna, die hond zal er niet uitgeknikkerd worden, zal best wel zijn G halen op een clubmatch en daarna nooit meer in een ring komen. ;) Ja, voor de eventuele aankeuring.
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
laeken schreef:Op het lichaam na vind ik dit een fantastische hond kwa karakter. Echt een droom. Ze mist niks in moed. Ze is totaal niet bang. Wat ze wel enorm mist is drive en drift. Maar dat is ook hartstikke ongewenst in die huishond gefokte herders. Dus wat mij betreft een echt prachtbeest kwa karakter. Doodkalm, in niks hysterisch en ook in niks doorgedraaid of overdreven. Dit zijn de honden die je wil als je een Duitse herder koopt om als huisdier en als gezinshond te houden.

Nou ik zou er heeeeeeel ver van blijven wat een twijfel... ze heeft geen scherpte maar ook zeker geen moed i.o
Waar is ze dan bang voor de mensen? Misschien is ze wel heel aardig van karakter?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ben het wel met laeken eens dat deze hond zeker geen angsthaas is, maar wel de drive mist. Wat wil je testen, is dan de vraag. Op dat filmpje wat hiervoor een paar keer genoemd wordt, zag je honden echt wegschieten bij dreiging, dat zie ik hier helemaal niet. Nee het vliegt er niet in, het ziet er allemaal niet zo heel indrukwekkend uit, maar het is ook geen bijtwedstrijd toch.

Dat slappe geloop vind ik ook niets nee, het is allemaal zo gammel
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laeken schreef:
malinois schreef:Nou ik zou er heeeeeeel ver van blijven wat een twijfel... ze heeft geen scherpte maar ook zeker geen moed i.o
Waar is ze dan bang voor de mensen? Misschien is ze wel heel aardig van karakter?
Eigenlijk is dit wel gek.

Ik ben het met Laeken eens, ik zie geen bange hond.
Wat malinois zoekt is wat ik een scherpe hond vind.

Eigenlijk hebben de werkhondenmensen ook een blinde vlek, net als de DH (kyno)-mensen, maar dan de andere kant op. Denk ik.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Marjoleine schreef:
laeken schreef:
malinois schreef:Nou ik zou er heeeeeeel ver van blijven wat een twijfel... ze heeft geen scherpte maar ook zeker geen moed i.o
Eigenlijk is dit wel gek.

Ik ben het met Laeken eens, ik zie geen bange hond.
Wat malinois zoekt is wat ik een scherpe hond vind.

Eigenlijk hebben de werkhondenmensen ook een blinde vlek, net als de DH (kyno)-mensen, maar dan de andere kant op. Denk ik.
:E:
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”