Dat zou heel vervelend zijn! Ik wandel er regelmatig met de honden. We parkeren dan in de IJsselmeerstraat. Er zijn natuurlijk wel andere plekken waar je kunt parkeren om direct in het bos te komen.Sylvia schreef: Hier is het ook nog afwachten wat er met de Wolfskamer gaat gebeuren. Er ligt een plan de sportvelden uit te bereiden dit jaar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zijn alleen brokken compleet genoeg?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat wel dat doen wij ook, je kan vanaf verschillende kanten het bos in. Maar de vraag is natuurlijk of dat toegankelijk blijft.sypke schreef:Dat zou heel vervelend zijn! Ik wandel er regelmatig met de honden. We parkeren dan in de IJsselmeerstraat. Er zijn natuurlijk wel andere plekken waar je kunt parkeren om direct in het bos te komen.Sylvia schreef: Hier is het ook nog afwachten wat er met de Wolfskamer gaat gebeuren. Er ligt een plan de sportvelden uit te bereiden dit jaar.
Straks zeggen ze gelijk maar sluit dat ook maar af nu we toch bezig zijn

Je kan bij de voetbalvelden parkeren. Je kan terug bij de rotonde rechts een paar keer parkeren dus dat is geen probleem

Groetjes Sylvia

Ik denk niet dat dat zo'n vaart zal lopen. Die natuurgebieden vallen toch onder het Goois Natuurreservaat? Het Gooi heeft volgens mij wel een actieve hondenbazenlobby.Sylvia schreef: je kan vanaf verschillende kanten het bos in. Maar de vraag is natuurlijk of dat toegankelijk blijft.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet eigenlijk niet waar het natuurgebied onder valtsypke schreef:Ik denk niet dat dat zo'n vaart zal lopen. Die natuurgebieden vallen toch onder het Goois Natuurreservaat? Het Gooi heeft volgens mij wel een actieve hondenbazenlobby.Sylvia schreef: je kan vanaf verschillende kanten het bos in. Maar de vraag is natuurlijk of dat toegankelijk blijft.

Groetjes Sylvia

- Theo
- Actief
Zo de JR en ik hebben de storm weer overleeft met kunst en vliegwerk :p:Sylvia schreef:Ik ga niet uit van een vole prijs voor de brok.Theo schreef:ja wat vers voer betreft wel maar het zelfde geldt voor de brok want in de eerste berekening gaat ze uit van de volle prijs voor de brok maar als je nou eens het zelfde aantal kilo's brok zou kopen hoeveel ben je dan per kilo kwijt.
Dan moet je even wat beter op de prijzen letten.
De volle prijs is normaliter 32,95 per 15 kilo. Wij kregen al korting op de brok en op het vers vlees.
En als ik de kilo prijs daarvan ga berekenen en dan de weekend dagen ga bereken ben ik in de weekenden ergggggg veel kwijt per dag en doordeweek minder.
Vandaar mijn totale maandberekening anders is ie zo krom als een hoepel.![]()
![]()
Je hebt je JR toch wel aan een touwtje hangen he?? Als hij namelijk opvliegt kan hij niet ver weg vliegenOk ga nu eerst even met mij Jack Russel in de storm lopen voordat ik weer reageer. (zal wel een vliegende JR worden met hier en daar een keutel)
hoeveel kilo voer is 1 doos energique????
-
- Zeer actief
- Contacteer:
In een doos zit 12 kilo vers vleesTheo schreef:Zo de JR en ik hebben de storm weer overleeft met kunst en vliegwerk :p:Sylvia schreef:Ik ga niet uit van een vole prijs voor de brok.Theo schreef:ja wat vers voer betreft wel maar het zelfde geldt voor de brok want in de eerste berekening gaat ze uit van de volle prijs voor de brok maar als je nou eens het zelfde aantal kilo's brok zou kopen hoeveel ben je dan per kilo kwijt.
De volle prijs is normaliter 32,95 per 15 kilo. Wij kregen al korting op de brok en op het vers vlees.
En als ik de kilo prijs daarvan ga berekenen en dan de weekend dagen ga bereken ben ik in de weekenden ergggggg veel kwijt per dag en doordeweek minder.
![]()
Je hebt je JR toch wel aan een touwtje hangen he?? Als hij namelijk opvliegt kan hij niet ver weg vliegenOk ga nu eerst even met mij Jack Russel in de storm lopen voordat ik weer reageer. (zal wel een vliegende JR worden met hier en daar een keutel)

Groetjes Sylvia

De heidegebieden (Limitische Heide enzo) vallen iig onder Goois Natuurreservaat, de Naarder Eng, zo heet het bos na de Wolfskamer, ook. Of de Eukenberg en Trappenberg daar officieel onderdeel van uitmaken weet ik niet. Ik heb de Wandelkaart Gooi en Vechtstreek van de ANWB/Natuurmonumenten er even bij gepakt, maar dat schept niet meer duidelijkheid.Sylvia schreef: Ik weet eigenlijk niet waar het natuurgebied onder valt
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zal binnenkort weleens op de bordjes kijken.sypke schreef:De heidegebieden (Limitische Heide enzo) vallen iig onder Goois Natuurreservaat, de Naarder Eng, zo heet het bos na de Wolfskamer, ook. Of de Eukenberg en Trappenberg daar officieel onderdeel van uitmaken weet ik niet. Ik heb de Wandelkaart Gooi en Vechtstreek van de ANWB/Natuurmonumenten er even bij gepakt, maar dat schept niet meer duidelijkheid.Sylvia schreef: Ik weet eigenlijk niet waar het natuurgebied onder valt
Ik kijk niet naar waar het onder valt.
Ik kijk snel of er hondenaanlijngebod is en verder niet

Bij de Trappenberg komen we ook weleens, maar dat is eigenlijk maar een klein stukje.

Groetjes Sylvia

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet dat je eindeloos kunt wandelen daar inderdaad, de zomeravonden vinden we ook zo heerlijk om er op uit te trekken.sypke schreef:Als je het niet erg vindt om je honden af en toe een stukje aan te lijnen om bv. de weg over te steken kun je eindeloos wandelen tussen Huizen, Naarden en Bussum. Ik kom er erg graag.
Ik moet zeggen wij hebben af en te schijt aan de aanlijn stukken.
Waar we wel aanlijnen is als er drukke wegen aan zitten.

Maar wij gaan bijvoorbeeld ook vaak naar Soestduinen. En naar Almere om onder andere te trainen.

Groetjes Sylvia

- Theo
- Actief
hoeveel gram brok heb je per hond gevoerd en hoeveel gram vlees krijgen de honden????Sylvia schreef:In een doos zit 12 kilo vers vleesTheo schreef:Zo de JR en ik hebben de storm weer overleeft met kunst en vliegwerk :p:Sylvia schreef:Ik ga niet uit van een vole prijs voor de brok.Theo schreef:ja wat vers voer betreft wel maar het zelfde geldt voor de brok want in de eerste berekening gaat ze uit van de volle prijs voor de brok maar als je nou eens het zelfde aantal kilo's brok zou kopen hoeveel ben je dan per kilo kwijt.
![]()
jaja ik weet het ik ben een zeur af en toe

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Kwa brokken.Theo schreef: hoeveel gram brok heb je per hond gevoerd en hoeveel gram vlees krijgen de honden????
Lara 700 gram per dag (Prins)
Bo-ghy 750 gram per dag (Nutro)
Shena 800 gram per dag (Prins)
Purdy 600 gram per dag (Prins)
Vidar meette ik niet af

Vers vlees:
Bo-ghy 1100 gram
Lara 600 gram
Shena 700 gram
Purdy 600 gram
Vidar 900 gram
Ja je bent zeker een zeur.jaja ik weet het ik ben een zeur af en toe

Groetjes Sylvia

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja inderdaad een enorme hoeveelheden, vonden wij ook al 8Osypke schreef:Wat een enorme hoeveelheden!!![]()
Sylvia schreef:Lara 700 gram per dag (Prins)
En dan na te gaan dat Lara nu 500 gram Carnibest per dag krijgt en Purdy ook

Groetjes Sylvia

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij gingen altijd naar Hamertje Tik in Hilversum.sypke schreef:Waar koop je eigenlijk versvlees in (de buurt van) Huizen?
Hij is al goedkoper kwa voer, Prins 29 Euro per zak, maar bij grote afname geeft hij extra korting

Vers vlees haalde we daar ook de Energique.
In Naarden zit er 1 die Carnibest verkoopt

Ligt er aan welk merk je dus zoekt

Groetjes Sylvia

- Daphne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik het zo om me heen lees zijn er toch veel die zeggen dat als je voer koopt van 50 Euro de zak je niet zoveel duurder uit bent.Daphne schreef:Over het algemeen genomen is vers gewoon duurder.
Dus 7 dagen brokken of 7 dagen vers, dat tegen elkaar afzetten.
Daarnaast zijn er hier natuurlijk al genoeg die vers bijvoeren.
En als je volledig afneemt en dus meer tegelijk kunt nemen bespaar je weer

Groetjes Sylvia

- Daphne
- Zeer actief
Over het algemeen neemt een hondenbezitter geen 150 kilo voer af.Sylvia schreef:Als ik het zo om me heen lees zijn er toch veel die zeggen dat als je voer koopt van 50 Euro de zak je niet zoveel duurder uit bent.Daphne schreef:Over het algemeen genomen is vers gewoon duurder.
Je zal maar twee Jack's hebben, kom je nooit doorheen

Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

Nero 11/1998 - 16/06/2014
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Carnibest is een duur merk.Daphne schreef:Over het algemeen neemt een hondenbezitter geen 150 kilo voer af.Sylvia schreef:Als ik het zo om me heen lees zijn er toch veel die zeggen dat als je voer koopt van 50 Euro de zak je niet zoveel duurder uit bent.Daphne schreef:Over het algemeen genomen is vers gewoon duurder.
Je zal maar twee Jack's hebben, kom je nooit doorheen
Bibi is adviesprijs bijvoorbeeld al 2.05 Euro, daarom zeg ik het ook niet in vergelijking met de CB.
Dat schreef ik ook al eerder

Als je dan weer kijkt, zoals Jessica zegt, wat de AHV kost per kilo.
Dus de maatstaaf ten opzichte van mijn 2.30 per kilo is al hoog
Groetjes Sylvia

-
- Zeer actief
Het is moeilijker om tegen elkaar af te zetten,aangezien je meestal een behoorlijk aantal kilo brokken kan halen.Vers moet je,wil je het rendabel houden,ook in 25/30 kilo partijen halen en dan ook nog een vriezer ervoor in bezit hebben.Daphne schreef:Over het algemeen genomen is vers gewoon duurder.
De plakken van Rodi/Duck e.d zijn gewoon te duur om in kleine aantallen te kopen.
Ik ben ongeveer hetzelfde kwijt,maar soms ook weer duurder,ligt eraan of de slager het product heeft.En dan moet ik weer bij een ander die weleens duurder is.
Ik weet wel dat doordat de gezondheid van mijn honden vooruit is gegaan door vers ik eigenlijk goedkoper ben met een betere kwaliteit.

-
- Actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Rodi vind ik zowieso een duur betaald merk, omdat je er veel van moet geven t.o.v.Angel-eyes schreef:Het is moeilijker om tegen elkaar af te zetten,aangezien je meestal een behoorlijk aantal kilo brokken kan halen.Vers moet je,wil je het rendabel houden,ook in 25/30 kilo partijen halen en dan ook nog een vriezer ervoor in bezit hebben.Daphne schreef:Over het algemeen genomen is vers gewoon duurder.
De plakken van Rodi/Duck e.d zijn gewoon te duur om in kleine aantallen te kopen.
Ik ben ongeveer hetzelfde kwijt,maar soms ook weer duurder,ligt eraan of de slager het product heeft.En dan moet ik weer bij een ander die weleens duurder is.
Ik weet wel dat doordat de gezondheid van mijn honden vooruit is gegaan door vers ik eigenlijk goedkoper ben met een betere kwaliteit.

Groetjes Sylvia

-
- Zeer actief
Ikzelf heb ook geen moeite met duurder,eerst betaalde ik ook veel meer,maar na een tijdje ga je groter inkopen en dan valt het nog mee ook?
Er zijn gewoon mensen die liever een pakje shag halen er dag dan dat ze 1 euro voor hun hond uitgeven voor vers!En wat is dan duur als de gezondheid vooruit gaat van het dier,maar ja dat denken wij en niet iedereen denkt zo?Jammer genoeg!
Er zijn gewoon mensen die liever een pakje shag halen er dag dan dat ze 1 euro voor hun hond uitgeven voor vers!En wat is dan duur als de gezondheid vooruit gaat van het dier,maar ja dat denken wij en niet iedereen denkt zo?Jammer genoeg!
-
- Zeer actief
Ach ja,bij Rodi betaal je ook nog eens naam he?Ik heb nu een merkloos variant,kijken of dat iets is.Sylvia schreef:Rodi vind ik zowieso een duur betaald merk, omdat je er veel van moet geven t.o.v.Angel-eyes schreef:Het is moeilijker om tegen elkaar af te zetten,aangezien je meestal een behoorlijk aantal kilo brokken kan halen.Vers moet je,wil je het rendabel houden,ook in 25/30 kilo partijen halen en dan ook nog een vriezer ervoor in bezit hebben.Daphne schreef:Over het algemeen genomen is vers gewoon duurder.
- Roos
- Zeer actief
Wordt hier gezegd dan dat vers te duur is om te geven?Helen G schreef:Wat is duur als het om de gezondheid en levenslust van je hond gaat. Ik weet niet hoeveel Balou's eten kost en ik ben ook niet van plan het uit te rekenen. Voor mij is haar gezondheid, plezier in het eten en levenslust onbetaalbaar.
groetjes Helen
Dacht het niet.
Er wordt alleen gemeld dat het vaak duurder is dan alleen brokken.
Dat is dus ook zo.
Ook wordt er gemeld dat honden die vers krijgen minder "kwaaltjes" hebben.
Ik wil gewoon graag weten wat ik per maand uitgeef en niet alleen aan de honden, maar gewoon aan alles. Als ik alleen vers zou willen geven aan de honden, wordt dat dus twee maal zoveel per maand. Lijkt me toch handig om rekening mee te houden niet?

-
- Actief
Je rekent maar wat je wilt. Daar hoef je mijn toestemming toch niet voor te hebben? En hoorde je mij zeggen dat vers te duur is. Ik dacht het niet. Dus?? Wat is jouw probleem? Ik geef mijn menig jij de jouwe.scoobydoo schreef:Wordt hier gezegd dan dat vers te duur is om te geven?Helen G schreef:Wat is duur als het om de gezondheid en levenslust van je hond gaat. Ik weet niet hoeveel Balou's eten kost en ik ben ook niet van plan het uit te rekenen. Voor mij is haar gezondheid, plezier in het eten en levenslust onbetaalbaar.
groetjes Helen
Dacht het niet.
Er wordt alleen gemeld dat het vaak duurder is dan alleen brokken.
Dat is dus ook zo.
Ook wordt er gemeld dat honden die vers krijgen minder "kwaaltjes" hebben.
Ik wil gewoon graag weten wat ik per maand uitgeef en niet alleen aan de honden, maar gewoon aan alles. Als ik alleen vers zou willen geven aan de honden, wordt dat dus twee maal zoveel per maand. Lijkt me toch handig om rekening mee te houden niet?
groetjes Helen
- Theo
- Actief
Allemachtig das niet normaal zeg zulke hoeveelheden aan brokken per dag voor een hond , was de brok blijkbaar niet goed genoeg voor de honden en met zulke hoeveelheden ben je duur uit met brokken.Sylvia schreef:Kwa brokken.Theo schreef: hoeveel gram brok heb je per hond gevoerd en hoeveel gram vlees krijgen de honden????
Lara 700 gram per dag (Prins)
Vidar meette ik niet af(Prins)
Vers vlees:
Bo-ghy 1100 gram
Lara 600 gram
Shena 700 gram
Purdy 600 gram
Vidar 900 gram
Ja je bent zeker een zeur.jaja ik weet het ik ben een zeur af en toe
Als ik kijk naar mijn eigen honden die volop aan het werk zijn dan moet ik de ene hond 600gr per dag geven en de ander krijgt gemiddeld 400 gr ,die word al dik als ze aan een brok ruikt dus die krijgt de ene keer iets minder dan de andere keer.
Ik betaal voor carocroc 23 euro per zak (HE voer 15kg) dan zijn de kosten van het voer ongeveer 1,55 per kilo voor 600 gr is dat ongeveer 95 cent , zou ik energique gaan voeren en voor 100 kilo 230 euro betalen wat dan neerkomt op 2,30 per kilo dan moet ik de hond daar ongeveer tussen de 1000 en 1100 gr per dag van voeren wat dus neerkomt op minimaal 2,30 per dag dus dan is vers voer dus 1,35 per dag duurder dan de brok dus bijna 41 euro per maand meer betaal.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoveel aten ze met elke brok, bij de FF zowieso meer.Theo schreef: Allemachtig das niet normaal zeg zulke hoeveelheden aan brokken per dag voor een hond , was de brok blijkbaar niet goed genoeg voor de honden en met zulke hoeveelheden ben je duur uit met brokken.
Bo-ghy had van andere brokken veeeeeeeellll meer nodig.
Dus dan was zeker geen enkele brok goed genoeg voor ze

De mijne zijn ook volop aan het werk. Jachttraining.Als ik kijk naar mijn eigen honden die volop aan het werk zijn dan moet ik de ene hond 600gr per dag geven en de ander krijgt gemiddeld 400 gr ,die word al dik als ze aan een brok ruikt dus die krijgt de ene keer iets minder dan de andere keer.
Energique moet zowieso veel van gegeven worden en is duur vind ik.Ik betaal voor carocroc 23 euro per zak (HE voer 15kg) dan zijn de kosten van het voer ongeveer 1,55 per kilo voor 600 gr is dat ongeveer 95 cent , zou ik energique gaan voeren en voor 100 kilo 230 euro betalen wat dan neerkomt op 2,30 per kilo dan moet ik de hond daar ongeveer tussen de 1000 en 1100 gr per dag van voeren wat dus neerkomt op minimaal 2,30 per dag dus dan is vers voer dus 1,35 per dag duurder dan de brok dus bijna 41 euro per maand meer betaal.
CB geven wij dus minder van

Groetjes Sylvia