Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

redcloud
Vaste gebruiker

Re: nieuw hier, doodzieke pup

Ongelezen bericht door redcloud »

Inge O schreef:
redcloud schreef: Hij krijgt anti-diaree voeding van de DA en dit vind hij kennelijk zo lekker dat hij een paar happen uit zijn poep neemt. Dit deed hij met smuldier nooit.
Behalve dat het walgelijk is, is het ook nog gevaarlijk ivm herbesmetting.
:ugh:

Als jullie de mest eerst een paar dagen laten liggen en dán neemt hij er een hap uit is het gevaarlijk ivm. herbesmetting maar verse poep dus totaal niet. De eitjes van de parasiet hebben namelijk een paar dagen nodig om te sporuleren = besmettingskrachtig worden.

Sommige da's, daar word je echt niet goed van.
Ok gelukkig,
ik heb het verkeerd uitgelegd, ik vroeg aan de DA of het poep eten gevaarlijk was en hij zei: probeer het gewoon te voorkomen voor de zekerheid ivm herbesmetting en houd alles heel schoon met heet water. Vreemd dat met smuldier hij niet zijn eigen poep eet.

Hij heeft net een nieuwe drol gelegd en voor het eerst was ie bijna helemaal hard :E:
Laatst gewijzigd door redcloud op 08 jan 2016 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
redcloud
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Waarom krijgt de pup eigenlijk antibiotica als het om een parasiet gaat? :denken:
Moet hij niet iets hebben om die parasieten te lijf te gaan?
Hij krijgt voor de parasiet toltrazuril en sulfatrim. Neem aan dat dat antibiotica is. Voor de wormen heeft ie vandaag iets anders gekregen, kan me niet herinneren wat.

Ik heb hier nog biergist en colostrum poeder in huis die ik zelf gebruik, en volgens de DA mag ik dat ook aan de pup geven.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

redcloud schreef: Vreemd dat met smuldier hij niet zijn eigen poep eet.
Ik niet. T is bekend dat vers vlees weinig afvalstoffen heeft (vandaar ook minder ontlasting) dit itt brok waar nog veel verteerbaars in zit over t algemeen. Ik denk zeker bij dit speciale voer wat hij heeft om extra aan te zetten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
redcloud
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Ik niet. T is bekend dat vers vlees weinig afvalstoffen heeft (vandaar ook minder ontlasting) dit itt brok waar nog veel verteerbaars in zit over t algemeen. Ik denk zeker bij dit speciale voer wat hij heeft om extra aan te zetten...
Het zijn geen brokken maar een soort pathe. Als hij beter is ga ik weer over op vers vlees.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

redcloud schreef:
malinois schreef:
Het zijn geen brokken maar een soort pathe. Als hij beter is ga ik weer over op vers vlees.
Ja maar dat zal ook erg voedzaam zijn gok ik... en dat heeft veel afvalstoffen ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Wat fijn dat het wat beter gaat!
redcloud
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:ik zou, na al die ontwormingen, ab's en pijnstillers, inzetten op het weer in orde maken van die darmen en hun werking met goed voer en probiotica.
Ga ik zeker doen, maar kan dat pas nadat hij gestopt is met alle medicijnen? Tips over welke probiotica, vitamines en voer voor herstel van de darmen zijn welkom.

Bedankt iedereen voor alle info en tips. Heb er heel veel aan gehad. Hoe plaats ik hier eigenlijk een foto? Dan kunnen jullie hem gelijk zien.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Ik zou weer op vlees over gaan, goede kvv
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fijn dat het beter gaat. :ok:
Ik weet welk voer je het best kunt geven, maar ik doe altijd een lepel witte yoghurt over het voer als ze diarree hebben, yoghurt stimuleert de darm flora.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Probiotica mag direct al gegeven worden.
redcloud
Vaste gebruiker

Hij heeft weer diaree (zonder bloed) en weer ervan gegeten en er doorheen gelopen, gvd echt zo ranzig. Heel de kamer onder de poepresten dus ik moet weer alles met heet water reinigen. Af en toe wil ik de haren uit me kop trekken en denk ik waar ben ik aan begonnen. Hij plast ook zo'n 30 keer per dag kleine plasjes met druppelspoor erna, binnenkort ook maar even laten checken.
En ik ga morgen een stoomreiniger kopen.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Stoomreiniger?
Parasieten gedijden toch juist op warmte i.c.m. vocht?

Mijn kitten had de tritrichomonas parasiet.
Vergelijkbare toestand als die jij nu omschrijft. Gelijktijdig met de medicijnen moest ze op een dieet van de d.a: sensible en kreeg ze probiotica door haar eten. Dat is erg belangrijk voor een goed herstel. Die darmen moeten tot rust komen...

sterkte weer met de kleine! :I:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

redcloud schreef:Hij heeft weer diaree (zonder bloed) en weer ervan gegeten en er doorheen gelopen, gvd echt zo ranzig. Heel de kamer onder de poepresten dus ik moet weer alles met heet water reinigen. Af en toe wil ik de haren uit me kop trekken en denk ik waar ben ik aan begonnen. Hij plast ook zo'n 30 keer per dag kleine plasjes met druppelspoor erna, binnenkort ook maar even laten checken.
Niet rot bedoeld hoor.. maar waarom krijgt hij steeds de kans om zijn poep op te eten en er dan ook nog doorheen te wandelen? je staat er neem ik aan toch bij, dan haal je hem toch direct weg als hij gepoept heeft :19:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
redcloud
Vaste gebruiker

Anja schreef:
redcloud schreef:Hij heeft weer diaree (zonder bloed) en weer ervan gegeten en er doorheen gelopen, gvd echt zo ranzig. Heel de kamer onder de poepresten dus ik moet weer alles met heet water reinigen. Af en toe wil ik de haren uit me kop trekken en denk ik waar ben ik aan begonnen. Hij plast ook zo'n 30 keer per dag kleine plasjes met druppelspoor erna, binnenkort ook maar even laten checken.
Niet rot bedoeld hoor.. maar waarom krijgt hij steeds de kans om zijn poep op te eten en er dan ook nog doorheen te wandelen? je staat er neem ik aan toch bij, dan haal je hem toch direct weg als hij gepoept heeft :19:
Hij poept zo'n 4 of 5 keer per dag. Meestal ben ik er op tijd bij, maar als ik een paar seconden te laat ben is het al gebeurd. Soms poept hij s'nachts of als ik net even met iets anders bezig ben. Ik kan moeilijk elke seconde van de dag m'n ogen op hem gericht houden, al probeer ik het wel. Denk dat ik hem maar weer vers vlees ga geven, dan heb ik dit probleem niet meer.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind het altijd heel vreemd als een DA adviseert om de hond met zware darmklachten overzet op brok die de hond en zijn darmen helemaal niet gewend zijn en een overprikkelde en ontstoken darm alleen nog maar meer van slag brengt.
Als hij smuldier is gewend zou ik hem heel langzaam met kleine porties weer op de smuldier zetten . Rauw herstelt zijn darmflora veel beter en verteerd prettiger dan een steriele brok . Een darm hersteld veel beter en kan veel beter die parasiet te lijf gaan dan een darm die alleen maar meer moet werken met brok die hij niet gewend is , waar steeds meer AB in gepomt word en steeds verder naar de kloten gaat .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Daar zou ik niet te lang mee wachten, want blaasontsteking is voor een pup geen feestje.
Dus laten nakijken lijkt me verstandig.

Even op Google gekeken ............
Die sulfatrim zou bedoeld kunnen zijn tegen blaasontsteking ...........

Toltrazuril is inderdaad tegen die parasiet en geen AB
Hij wordt wel behoorlijk volgestopt met medicatie als hij ook nog wat tegen wormen heeft gekregen.
Toch niet ook nog gevaccineerd hoop ik?

ik kan me best voorstellen dat je even door de bomen het bos niet meer ziet, maar die pup komt vast wel goed als je even je gezonde verstand er bij houdt.
Later kan je dan weer tegen anderen zeggen dat het heus goed komt :wink:

Ik zou, net als bouvierpoedel zijn eigen voer aan houden :ok:
(en hem probiotica geven om de boel weer een beetje op orde te krijgen).

(hij krijgt een soort paté BP geen brok)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kooi
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Vind het altijd heel vreemd als een DA adviseert om de hond met zware darmklachten overzet op brok die de hond en zijn darmen helemaal niet gewend zijn en een overprikkelde en ontstoken darm alleen nog maar meer van slag brengt.
Als hij smuldier is gewend zou ik hem heel langzaam met kleine porties weer op de smuldier zetten . Rauw herstelt zijn darmflora veel beter en verteerd prettiger dan een steriele brok . Een darm hersteld veel beter en kan veel beter die parasiet te lijf gaan dan een darm die alleen maar meer moet werken met brok die hij niet gewend is , waar steeds meer AB in gepomt word en steeds verder naar de kloten gaat .
Mijn voorbeeld is er eentje uit de praktijk.
Het dieetvoer is niet alleen voedsel maar ook medicijn. Bij Gapi kwamen de darmen gelukkig snel tot rust nadat ik ermee begonnen was.
Het is natuurlijk ook zo dat die darmen mét de bekende brok al totaal ontregeld zíjn, vanuit die startsituatie maakt het dus geen groot verschil als je op dat moment van brok verandert.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kooi schreef:
bouvierpoedel schreef:Vind het altijd heel vreemd als een DA adviseert om de hond met zware darmklachten overzet op brok die de hond en zijn darmen helemaal niet gewend zijn en een overprikkelde en ontstoken darm alleen nog maar meer van slag brengt.
Mijn voorbeeld is er eentje uit de praktijk.
Het dieetvoer is niet alleen voedsel maar ook medicijn. Bij Gapi kwamen de darmen gelukkig snel tot rust nadat ik ermee begonnen was.
Het is natuurlijk ook zo dat die darmen mét de bekende brok al totaal ontregeld zíjn, vanuit die startsituatie maakt het dus geen groot verschil als je op dat moment van brok verandert.
Alleen is het geen brok schrijft ze maar paté. Dus inderdaad zeer waarschijnlijk om aan te sterken.
redcloud
Vaste gebruiker

Hij krijgt dus inderdaad een pathe genaamd: SPECIFIC DIGESTIVE SUPPORT. De DA heeft me ook brokken gegeven maar dat durf ik hem niet te geven.
Ik geef hem sinds gister een beetje biergist, probiotic en colostrum poeder. Dit gebruik ik normaal voor mezelf maar volgens de DA mag de pup dit ook.

@ranetje-Ik heb nog niet met de DA uitgebreid over zijn plasproblemen gesproken, dat gaan we morgen ofzo bekijken. Beide medicijnen waren voor de parasiet zei hij.
Hij is inderdaad helemaal volgepompt met allerlei medicijnen de laatste dagen. Maar het belangrijkste is dat hij geen bloed meer poept. Inentingen zijn we nog lang niet aan toe.

Wel is hij heel mager.
Ik bekeek net een foto van de pup van ruim 2 weken geleden en toen zag hij er goed uit. Toen ik hem ophaalde was ie al een beetje mager en nu zie je zijn ribben.
Maar hij is niet eng dun ofzo. Ik heb de pup nu 9 dagen. Volgens de DA ziet hij er naar omstandigheden redelijk uit.
Beide ouders zijn zo'n 50 kilo schat ik. Vraag me af of de pup dat ooit nog haalt met de achterstand die hij nu heeft.
kooi
Zeer actief

redcloud schreef:Hij krijgt dus inderdaad een pathe genaamd: SPECIFIC DIGESTIVE SUPPORT. De DA heeft me ook brokken gegeven maar dat durf ik hem niet te geven.
Ik geef hem sinds gister een beetje biergist, probiotic en colostrum poeder. Dit gebruik ik normaal voor mezelf maar volgens de DA mag de pup dit ook.

@ranetje-Ik heb nog niet met de DA uitgebreid over zijn plasproblemen gesproken, dat gaan we morgen ofzo bekijken. Beide medicijnen waren voor de parasiet zei hij.
Hij is inderdaad helemaal volgepompt met allerlei medicijnen de laatste dagen. Maar het belangrijkste is dat hij geen bloed meer poept. Inentingen zijn we nog lang niet aan toe.

Wel is hij heel mager.
Ik bekeek net een foto van de pup van ruim 2 weken geleden en toen zag hij er goed uit. Toen ik hem ophaalde was ie al een beetje mager en nu zie je zijn ribben.
Maar hij is niet eng dun ofzo. Ik heb de pup nu 9 dagen. Volgens de DA ziet hij er naar omstandigheden redelijk uit.
Beide ouders zijn zo'n 50 kilo schat ik. Vraag me af of de pup dat ooit nog haalt met de achterstand die hij nu heeft.
Maar hij is er nog, so far so good! :E:
ranetje
Zeer actief

redcloud schreef:Hij krijgt dus inderdaad een pathe genaamd: SPECIFIC DIGESTIVE SUPPORT. De DA heeft me ook brokken gegeven maar dat durf ik hem niet te geven.

Wel is hij heel mager.
Als je deze problemen onder controle hebt is die kans best nog aanwezig hoor :ok:

Volgens de bijsluiter (Google) is sulfatrim een middel tegen urogenitale ontstekingen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
redcloud
Vaste gebruiker

Heb het effe opgezocht en Sulfatrim is een antibioticum wat men vaak oa voorschrijft bij maag/darmproblemen. Niet leuk al die chemische rotzooi in ze kleine lichaampje, maar het kan niet anders.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NAMOOOL1HL2o.php

'Sulfamiden zijn bacteriostatische antibiotica actief tegen GRAM+ en GRAM- kiemen, aeroben en anaeroben, chlamydiën, toxoplasmen en coccidiën. Pseudomonas, mycoplasmen en spirocheten zijn van nature resistent. Sulfamiden worden voornamelijk gebruikt bij de behandeling van coccidiose'
Dus toch :ok:
Afbeelding
redcloud
Vaste gebruiker

Ik heb me pup vandaag wat van mijn probiotic gegeven namelijk deze:

http://www.iherb.com/Wakunaga-Kyolic-Ky ... sules/3954

Het is geen speciale honden probiotic maar volgens mij maakt dat niet uit?
Daarnaast geef ik 'm wat biergist en colostrum poeder bij de digestive support pate, met een beetje banaan.
Hoop niet dat het teveel van het goede is. Hij krijgt alleen een beetje van alles.
ranetje
Zeer actief

Lijkt me geen probleem.
Hoe gaat het met hem?
Afbeelding
redcloud
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Lijkt me geen probleem.
Hoe gaat het met hem?
Geen verandering, poep is soms vast, soms stroperig. Buikje is nog opgezwollen en maakt rare geluiden, hij blijft mager maar is speels en heel ondeugend. Me handen zitten onder de wondjes van die scherpe rot tandjes, maar door zijn gezondheidsproblemen ben ik nog helemaal niet bezig geweest met opvoeden en zindelijk maken. Vandaag begon hij zelfs een beetje dominant te doen, dus heb ik hem voor het eerst een lichte draai om ze oren gegeven :evil:. Het is een pittig mannetje.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Een pup dominant?????
Afbeelding
redcloud
Vaste gebruiker

Nou ja dominant, hij begon vandaag voor eerst een beetje naar me te grommen en happen tijdens het spelen, dus heb ik hem bij zijn nekvel gepakt en op z'n rug gelegd en hem heel duidelijk gemaakt dat ie dat niet moet doen. Sindsdien heeft ie dat niet meer gedaan.
Laatst gewijzigd door redcloud op 04 jan 2016 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nou dat vind ik erg zwaar voor een pup... rug leggen doe ik alleen bij zeer zware vergrijpen als knokken anders nooit en zeker nooit bij een pup. En ik ben echt niet van t miepen hoor wat dat betreft...
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gewoon spel volledig afbreken was waarschijnlijk meer dan voldoende geweest
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”