Leuk topic!
Apple is mijn eerste eigen hond. Ik wilde al jaren mijn eigen hond, maar we hadden honden thuis dus dat was niet zozeer nodig.
Op een gegeven moment mocht ik wel op zoek. Ik ben toen bij een ontzettende leuk DH-combinatie uitgekomen. Stabiele en sociale moeder en vader. Helaas was juist de pup die ik zou krijgen achteraf niet gezond, en is ze door de fokker ingeslapen met 8 weken.
Dat was dus wel een flink balen. (alles was al in huis, naam bedacht etc.)
Na een tijdje toch weer gaan verdiepen in rassen, en toen ook uitgekomen bij de corgi. Daar heb ik toen voor op de lijst gestaan bij een fokker, alleen de enige eis was dat een teef zou zijn. Geen teefjes dus
Ik was wel even klaar met 'pups', en zodoende op het idee gekomen te beginnen met een oudere, kleine herplaatser.
We zijn toen een FB gaan halen van 8 jaar oud. Zou allemaal goed zijn, heel sociale hond etc.
Helaas vloog ze eigenlijk direct Ben naar de keel. En laat Ben nou normaal naar teven heel erg tolerant zijn, maar een hond die hem naar de keel vliegt, reu of teef, dat werkt niet.

Via het forum is zij toen gelukkig snel bij een opvang adres gekomen. (fokker wilde haar onder geen beding terug hebben

)
Ik denk toch zeker wel een jaar na dit alles, ben ik eigenlijk met mijn vriend bij een corgi fokker gaan kijken, om te zien of het ras hem ook aansprak.
Daar bleek toen ook een nestje te zijn, en nog 3 pups beschikbaar. Qua tijd kwam het heel erg goed, woonde toen ook samen, dus pupje hoefde ook niet op te groeien met Ben. De moeder en de vader sprak ons ook aan qua karakter.
Toen zijn we dus ook een paar weken later Apple gaan halen
Tot op de dag vandaag uiteraard geen spijt. Het was ondanks dat het vrij snel besloten is uiteindelijk, voor mij dus zeker geen impuls beslissing geweest.
Ik ben zelf ook een enorme twijfelkont met dingen, ik speel ook vaak met de gedachte er nog een hond bij te nemen, maar dan is er altijd een klein stemmetje dat zegt, 'ja maar....'

Dus tot op heden nog geen tweede hond.
Ik zou als je zelf nadenkt over het nemen van een hond, echt eens goed bij jezelf te rade gaan wat er nou eigenlijk op tegen zou zijn om het wel te doen. Zijn het financiën? Kijk dan of je iemand om je heen hebt die je zou kunnen/willen steunen in geval van nood. Gaat het om tijd? Kijk dan of je je prettig voelt bij bijvoorbeeld een HUS. Pas je ras ook aan op wat je kan bieden.
Kan je bijvoorbeeld niet 3 dagen in de week sporten met de hond, kies dan gewoon een hond die dat niet nodig heeft. Heb je een ruime tuin? Kies dan een hond die je daar blij mee maakt. (bijvoorbeeld)