Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto en Nieuws topic "Project Kral 2015 " - upd dec 2015

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

suza
Actief
Mijn ras(sen): Turkse natuurrassen
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Foto en Nieuws topic "Project Kral 2015 " - upd 25-6

Ongelezen bericht door suza »

Even nog een kleine toelichting
Het adoptie op afstand geld dat ActieZwerfhonden krijgt wordt dus gebruikt voor de zorg voor de honden in het SHKD bos asiel.
Dierenarts Murat Bekhan is de manager van het asiel.
Daarnaast werkt hij voor zijn boterham in een prive dierenkliniek en doet heeft hij de leiding over de sterilisatiecampagnes.
De sterilisatiecampagnes, op dit moment in Ayvalik waar we al zo'n 1800 honden gesteriliseerd hebben, worden gefinancierd door ActieZwerfhonden uit donaties speciaal voor dit doel gedaan. Bij kosten moeten jullie denken aan reiskosten, kosten hondenvangers team, alle medicijnen en instrumenten die bij een sterilisatie nodig zijn, rabiës enting, cocktail vaccinatie, ontwormen en een behandeling tegen vlooien en teken.
Iedere maand reist Murat, met een collega arts en een paraveterinair af naar Ayvalik om daar rin ruim 2 dagen tijd 150 honden te steriliseren. Murat wil hier niet voor betaald worden de collega arts en de para veterinair krijgen een gewoon salaris. Als vrijwilligers om de dieren te verzorgen reizen altijd een kennis van Murat en zijn moeder mee...onvoorstelbaar.
De honden in Ayvalik worden gevangen door professionele hondenvangers die het medisch team vooruit reizen en zorgen dat er 150 honden klaar zijn voor sterilisatie. De logistieke leiding is in handen van Gulnihal Balci een dame uit Ayvalik die in dienst is van ActieZwerfhonden. Voor en na hun sterilisatie verblijven de honden in het gemeentelijk asiel waar de gemeente zorgt voor voer en eventuele medicatie voor zieke honden. Als de honden hersteld zijn worden ze weer teruggeplaatst op de plek waar ze gevangen zijn.
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Murat :flower: :I:

Echt...als die man niet minstens een ENORME troon in een soort van hondenhemel verdiend heeft dan weet ik het niet meer hoor...
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 25 jun 2015 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
suza
Actief
Contacteer:

hij mag ook in de mensenhemel zeker weten is daar ook plaats voor hem. Het klinkt als gezwijmel maar die man is gewoon een goed mens en meewerken aan de oplossing van de zwerfdierenproblematiek is zijn passie! Naast lekker eten en zijn verloofde. Ik werk nu al 11 jaar met hem samen dus ik kan het weten:)
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
mercedes2803
Zeer actief

suza schreef:hij mag ook in de mensenhemel zeker weten is daar ook plaats voor hem. Het klinkt als gezwijmel maar die man is gewoon een goed mens en meewerken aan de oplossing van de zwerfdierenproblematiek is zijn passie! Naast lekker eten en zijn verloofde. Ik werk nu al 11 jaar met hem samen dus ik kan het weten:)
Ik heb hem maar 1 keer ontmoet en dat was ook nog eens niet op zijn allerbest, hij was snotverkouden, was dagen ziek geweest maar kwam toch naar het asiel om wat honden na te kijken en omdat hij wist dat we er zouden zijn...
Zijn passie om de problematiek aan te pakken, zijn menselijkheid en zijn betrokkenheid bij de dieren als je met hem in gesprek bent, maken het idd een man waar je uren, dagen- weken mee kunt bomen onder het genot van wat lekkers.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Kont, ik blijf ook een zwak voor hem houden, al laat hij zijn kont niet meer zien. :I:

Bedankt weer voor de update!
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

De update van juli/augustus

SHKD update -juli-augustus 2015

Het was een erg warme zomer dit jaar. De gevoelstemperatuur liep zelfs op tot 40˚C! statistieken laten zien dat dit de warmste zomer was in 50 jaar tijd. Hoewel het bos waarin het asiel gevestigd is koelte biedt, was het ook voor de honden een zware zomer. Ze waren minder actief en hebben veel tijd liggend in de schaduw doorgebracht. Gelukkig is er geen grote vlooien en tekenplaag geweest. De behandeling in mei heeft zijn werk gedaan en we hebben de behandeling bij slechts een paar honden moeten herhalen. De honden die last hadden van vlooien hebben we een medicinaal bad gegeven en dat werkte goed.

Er zijn vier honden bij liefdevolle families in Nederland geplaatst. Ook Matrak, een van de meest geschikte honden voor herplaatsing, heeft nu een thuis. Hij woont nu bij een pleeggezin in Amsterdam. Ik ben met hem meegevlogen naar Nederland en zag hoe hij zich direct aanpaste aan de sfeer van zijn nieuwe thuis en hoe hij bevriend raakte met de twee honden en de poes die er al wonen. Wij zijn zijn vriend heel dankbaar voor de toestemming om hem te kunnen plaatsen en, uiteraard, zijn nieuwe tijdelijke baasjes voor het bieden van dit thuis tot hij permanent ergens opgenomen zal worden.

Twee donateurs van het Vriendenproject, Aysen Bolukbas en haar zus Gulsen, hebben ons asiel in augustus bezocht. Iedere dag reisden zij, soms wel 1,5 uur en in de verzengende hitte, met het openbaar vervoer om bij ons te komen. Ze hebben fulltime meegeholpen met het voeren, wassen en knuffelen van de honden, en alles gedaan wat er in het asiel te doen was. Hoewel onze honden niet gewend zijn aan bezoek, sloten zij Aysen en Gulsen al snel in hun hart en hebben ze iedere dag opgewacht. Ik ben ervan overtuigd dat ze hen missen. We zijn heel dankbaar voor hun tomeloze inzet en alle hulp!

Mocht je er ooit over nadenken om een hond in huis te nemen, kijk dan a.u.b. even naar de website van ACP (Animal Care Projects) http://www.animalcareprojects.nl. Ook als je andere kent die een hond in huis willen nemen, wijs ze dan even op de site. Naast de honden uit het Vriendenproject (waarvan velen niet geschikt zijn voor adoptie, en daarmee ook de reden dat we het project in het leven hebben geroepen) zijn er in het asiel ook een aantal heel sociale honden die het geweldig zouden vinden een thuis te krijgen in, bijvoorbeeld, Nederland.
-En mocht je zelf ooit Istanbul bezoeken, laat het ons dan weten. We zouden het heel leuk vinden om vaker dierenliefhebbers te ontvangen.

Ten slotte, nog een mooie boodschap van de Bolukbas zusjes:

Please tell all friends that the dogs are doing really well, even with only two caretakers.
Please also ask for their understanding as with only two caretakers it is really hard to make time to take pictures and write updates. We feel for them! They are great and provide a good life for the dogs!

Misschien kun je aan de vrienden doorgeven dat de honden het hartstıkke goed hebben, zelfs met slechts twee verzorgers
-En vraag hun begrip voor het feit geven dat het met twee man heel moeilıjk is om tijd te maken voor het nemen van de foto’s voor de updates. Wıj hebben echt met hen te doen! Het zıjn kanjers en de hondjes hebben het hartstıkke goed!”

-Met dankbare groet,

Bilge Okay
mercedes2803
Zeer actief

Re: Foto en Nieuws topic "Project Kral 2015 " - upd sept 201

En natuurlijk de foto's van onze vriendjes :cheer:

Dobby - Ja!!!! daar is hij weer op zijn dakje :I: :LOL:

Afbeelding

Afbeelding

Trim- :I:

Afbeelding

Afbeelding

Kontje- :I:

Afbeelding

Afbeelding

En nog twee honden uit het gehandicapte honden project;

Yasar- :I:

Afbeelding

Afbeelding

En Bambi- :I:

Afbeelding

Afbeelding
suza
Actief
Contacteer:

oh en als ik zo brutaal mag zijn...Actiewerfhonden doet mee aan de grote Clubactie. De opbrengst van de door ons verkochte loten wordt gebruikt voor het sterilisatieproject in Ayvalik. Je hoeft er je deur niet voor uit, we komen ook niet aanbellen, nee je kan gewoon a €3,- per stuk online loten bestellen. €0,60 is voor de organisatie en de prijzenpot €2,40 is voor het goede doel dat het lot verkoopt. De prijzen zijn niet te versmaden, toegangsbewijzen voor pretparken, fietsen, volkswagen UP n de hoofdprijs is €100.000,-
Dit is de link naar onze online verkoop pagina
http://clubactie.nl/actie/StichtingActieZwerfhonden
even knippen en plakken aub want ik kan geen fotos plaatsen maar ook gee links.....
mercedes2803
Zeer actief

Ah, dank je wel Linda, voor de update over de clubactie ! :ok:
Ik zal er ook eens even een paar scoren
suza
Actief
Contacteer:

dank dames
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

bedankt voor de update :ok: , ik word er altijd wat emo van, die koppies....

ik ga ook ff een lot scoren, bedankt voor de link!
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Het laatste nieuws uit Istanbul
Update september/oktober 2015

De herfst is prachtig in Istanbul. Het is er niet te koud en niet te warm.
We hebben dit jaar wat regenachtige dagen gehad, maar over het algemeen scheen de zon en genieten we nu nog steeds van een mooie nazomer. Ook onze honden genieten hiervan en brengen hun dagen al zonnebadend en rustend door.

Ozgul, één van de honden uit het Vriendenproject, heeft een nieuw thuis gevonden bij een liefdevol gezin in Nederland.
Deze bijzondere hond had veel behoefte aan mensen om zich heen.
Zodra iemand bij het asiel kwam begon ze luidruchtig om aandacht en genegenheid te vragen. Ze was dan ook één van de favoriete honden van de Bolukbas familie die deze zomer ons asiel hebben bezocht en veel tijd met Ozgul en andere honden hebben doorgebracht.
We zijn dan ook heel erg blij dat Ozgul, na een lang leven in ons asiel, nu een thuis gevonden heeft.
Kezban gaat in december ook naar een pleeggezin in Nederland, in afwachting van een thuis.

Het Ayvalik project loopt nu al een aantal jaren door, dankzij de financiële ondersteuning van ActieZwerfhonden.
Onze dierenartsen hebben de stad al vaak bezocht, waarbij ze in totaal 1915 honden en 1274 katten hebben geholpen.
Dit komt neer op bijna 90% (!) van de zwerfdierenpopulatie in die stad.
Ook heeft de lokale dierenarts training gehad om de zogenaamde sleutelgat-methode (keyhole technique) onder de duim te krijgen.
We stonden op het punt om nog een laatste maal naar Ayvalik te gaan, dankzij een donatie die ActieZwerfhonden ontving van The Marchig Trust, toen we het bericht ontvingen van de lokale dierenarts dat zij het vanaf nu van ons over gingen nemen en onze hulp niet meer nodig was.
We waren compleet verbijsterd door dit onverwachte bericht, temeer omdat wij alle medicijnen en medische instrumenten voor deze trip al hadden aangeschaft. We kunnen zowel die dierenarts als de burgemeester van Ayvalik niet bereiken.
De secretaresse van de burgemeester verzekert ons echter dat alles opgelost zal worden en wij wel welkom zijn.
We begrijpen dan ook nog niets van deze beslissing en doen ons best om dit probleem op te lossen, zodat we toch nog eenmaal kunnen terugkeren om het project goed af te ronden.

En nog altijd zijn wij zeer dankbaar dat ActieZwerfhonden en al onze Nederlandse dierenvrienden er altijd voor ons en onze dieren zijn.
mercedes2803
Zeer actief

Re: Foto en Nieuws topic "Project Kral 2015 " - upd dec 2015

En dan natuurlijk de foto's van onze vriendjes

Trimmetje met een vriendje
:I:

Afbeelding

Afbeelding

Dobby de dakligger :LOL: :I:
De eerste foto eens niet op zijn dakje :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Kotan uit het gehandicapten project en Ook Yasser uit het gehandicapten project. :I:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal nog even navragen of er nog foto's van Kontje zijn. Maar Kont laat zich altijd erg slecht zien dus misschien is het deze keer niet gelukt ?
Ik ga navragen
suza
Actief
Contacteer:

En gaan we volgend jaar weer verder met onze vriendjes te steunen? Er is betaald tot en met december 2015. Hilje zie jij kans om éé'n en ander weer bij te houden?
mercedes2803
Zeer actief

suza schreef:En gaan we volgend jaar weer verder met onze vriendjes te steunen? Er is betaald tot en met december 2015. Hilje zie jij kans om éé'n en ander weer bij te houden?
Ik ga deze week eens even inventariseren ! :ok:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik ben even wat minder op HF dus ik hoop dat ik een en ander mee krijg. Wil graag weer meedoen.

****notificatie sturen ingeschakeld***
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

JYBD schreef:Ik ben even wat minder op HF dus ik hoop dat ik een en ander mee krijg. Wil graag weer meedoen.

****notificatie sturen ingeschakeld***
:engel: dank je voor het uppen !
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”