#linda# schreef:En anders zelf eerst even recensies op Zoover lezen. Als je zo ontevreden bent maak er een zaak van, haal je geld terug. Maar nu wil je dat Miggelenberg geen vuurwerkvrij park meer wordt. Fijn voor alle mensen die er al jaren wel genieten van de rust met oud en nieuw en alvast weer geboekt hebben voor volgend jaar.
Nogmaals, op het park mag geen vuurwerk worden afgestoken. Daar wordt op gecontroleerd, ook rond twaalf uur nog. Hetgeen wat wel wordt afgestoken is buiten het park en zit zeker minimaal een kilometer van je huisje af. Vanaf het park loop je zo het bos in dus je bent verzekerd dat je niemand met vuurwerk tegen het lijf loopt. De dagen rond oudjaarsdag hoor je er vrijwel niets. Bij mij thuis is het vanaf de voorverkoop ongeveer x 100 van wat je op het park hoorde. Ik heb hier gewandeld terwijl dan die zogenaamde carbidshow was. En dat was dus goed te doen want dat ga ik anders echt niet doen met een pup na 8 jaar een knalpanische hond te hebben gehad.
Dat het je is tegengevallen omdat je het stiller had verwacht en er blijkbaar in jouw woonplaats minder wordt geknald is heel vervelend want je betaalt er inderdaad genoeg voor. Maar nogmaals regel het gewoon met Landal of een advocaat voor jezelf. Schrijf in een recensie wat je er van vindt maar laat mij en heel veel jaarlijks terugkerende bezoekers er wel van genieten. Laat Miggelenberg gewoon een vuurwerkvrij park blijven.
Op Coldenhove, waar wij vorig jaar zaten, werd ook op het park zelf vuurwerk afgestoken, mijn man heeft nog met die mensen gepraat maar tevergeefs. Bij de receptie zeiden ze dat er niet gecontroleerd kon worden, en ja, ze hadden inderdaad meer klachten gehad over vuurwerk dat op het park werd afgestoken. Maar er werd dus niks aan gedaan. Ook stonden er mensen op de parkeerplaats vuurwerk af te steken en werd er in het activiteitencentrum naast het park heel veel vuurwerk afgestoken. Ons huisje stond daar vlakbij. Allerlei dingen die wij niet van te voren niet wisten. Enp de website van Landal Suyderoogh vind ik dit:
Ondanks dat het door u gekozen vuurwerkvrije bungalowpark een vuurwerkvrij beleid voert, kunnen zijn [sic] geen garanties geven over de mate waarin andere individuele reizigers dit respecteren.
Daar kun je uit afleiden dat er niet gecontroleerd wordt en dat het andere vakantiegangers vrij staat om gewoon vuurwerk af te steken, zoals wij dus ook hebben meegemaakt op Coldenhove. Dat betekent dus dat het predikaat 'vuurwerkvrij' fop is. Je moet maar hopen dat de anderen op het park bereid zijn om zich daar aan te houden, en zo niet dan heb je gewoon botte pech want Landal doet er niks aan. Betalen mag je natuurlijk wel gewoon, dat spreekt. Ik vind dat onbehoorlijk. Zeg dan gewoon dat je geen enkele garantie kunt geven dat het inderdaad vuurwerkvrij is, geef duidelijke informatie over het omgevingsgeluid, dan waren we er helemaal niet naar toe gegaan maar hadden we meteen iets anders gezocht. Nu zijn we, toen de herrie thuis te erg werd, uiteindelijk naar de afsluitdijk gereden en hebben daar gestaan tot de jaarwisseling voorbij was. Fijn hoor, voor ruim 800 euro.