Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Omdat ik toch wel heel benieuwd ben welke rassen er in Juna zitten, heb ik vorige week een DNA test opgestuurd.
Nu een week onderweg, maar nog geen bericht dat het aangekomen is. Dus het blijft spannend.
Iemand die nog een gokje wilt wagen voor die tijd?
Wat het is hangt heel erg af van waar ze vandaan komt. Komt ze uit Spanje dan is het een kruising met een scheut galgo en een scheut bordercollie met misschien keeshond. Komt ze uit Nederland dan moet je de rassen in een andere hoek zoeken. Meer whippet, terrier, bordercollie.
Dus waar komt ze vandaan?
laeken schreef:Wat het is hangt heel erg af van waar ze vandaan komt. Komt ze uit Spanje dan is het een kruising met een scheut galgo en een scheut bordercollie met misschien keeshond. Komt ze uit Nederland dan moet je de rassen in een andere hoek zoeken. Meer whippet, terrier, bordercollie.
Dus waar komt ze vandaan?
Ik dacht eerst ook iets met een bc maar bij die standfoto zie ik dat helemaal niet meer terug, ze is veel te kort van lichaam. Ik denk dat ze een kruising is van een heleboel verschillende rassen, iets windhondachtigs zie ik er wel in maar die hele aanwezige stop is dan weer helemaal niet windhonderig. Ik ben benieuwd wat er uit de DNA test komt maar aangezien ze uit Roemenië komt ben ik bang dat je er weinig aan gaat hebben omdat sommige rassen die daar voorkomen niet in de database zullen staan.
sirene schreef: Ik ben benieuwd wat er uit de DNA test komt maar aangezien ze uit Roemenië komt ben ik bang dat je er weinig aan gaat hebben omdat sommige rassen die daar voorkomen niet in de database zullen staan.
Dan moet je het dus in gezamenlijke voorouders zoeken. Dat is toch best vaak trouwens.
Ik denk een herdertype en toch iets windhond-achtigs. Er is naar die streken ook veel Engels spul gegaan in het verleden, dus een scheutje terrier sluit ik ook niet uit.
sirene schreef: Ik ben benieuwd wat er uit de DNA test komt maar aangezien ze uit Roemenië komt ben ik bang dat je er weinig aan gaat hebben omdat sommige rassen die daar voorkomen niet in de database zullen staan.
Dan moet je het dus in gezamenlijke voorouders zoeken. Dat is toch best vaak trouwens.
Ik denk een herdertype en toch iets windhond-achtigs. Er is naar die streken ook veel Engels spul gegaan in het verleden, dus een scheutje terrier sluit ik ook niet uit.
Dat weet ik wel, maar dat is toch niet waar de meeste mensen op zitten te wachten.
Die willen weten wat de ouders en overgrootouders waren. Niet een overeenkomst qua DNA van tig generaties terug.
Misschien nog iets om mee te nemen. Juna heeft flinke beharing tussen haar tenen.
Dit is na een paar weekjes niet bijknippen, ik heb ze net weer geknipt en toen was het nog een stuk meer geworden.