Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schijnzwangerschap/bmo?
Moderator: moderatorteam
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
- Aantal honden: 2
schijnzwangerschap/bmo?
Laten we hopen dat ik overbezorgd ben, maar door slechte ervaringen uit het verleden ben ik nou toch wel ongerust:
Mijn berner dame van 4,5 jaar is nog nooit schijnzwanger geweest. Nu, 12 weken na het begin van haar laatste loopsheid duidt met name haar gedrag op schijnzwangerschap. Superaanhankelijk, rondsjouwen met de piepbeestjes van onze pup, terwijl ze normaal niks van piepbeestjes wil hebben. Zelf af en toe piepen. Melkafscheiding ienniemienie beetje. Tot zover nog geen zorgen, speeltjes weg laten is lastig vanwege ons pupke van 17 weken, maar goed, I know the drill.
Wel hijgt ze af en toe, temperatuur gisteren en vandaag 38,4. Ze eet, drinkt en plast normale hoeveelheden. Geen uitvloeiing uit de vulva, wel likt ze af en toe. Ik vind haar tandvlees aan de randen van haar gebit roder dan anders. Kijk, die roodheid en het hijgen, dat zint me niet.
In het verleden heb ik een schijnzwangere franse bulldog gehad die een bmo had met als enige symptoom súper nesteldrang en hijgen, af en toe een soort persdrang. Geen dorst of iets. Uitvloeiing pas op het moment dat ik al bij de dierenarts was voor een onderzoek of ze niet tóch een pup bij zich droeg. Nou, die uitvloeiing maakte het wel duidelijk, haar baarmoeder was zo dik als verse worst toen ze geopereerd werd.
Dus dat stiekeme van die aandoening, zonder die overduidelijke symptomen, daar ben ik toen wel erg van geschrokken, en dat maakt me nu dus ook ongerust.
Ben ik overbezorgd? Ik vind niet erg veel overtuigende symptomen voor een bmo, maar toch...
Mijn berner dame van 4,5 jaar is nog nooit schijnzwanger geweest. Nu, 12 weken na het begin van haar laatste loopsheid duidt met name haar gedrag op schijnzwangerschap. Superaanhankelijk, rondsjouwen met de piepbeestjes van onze pup, terwijl ze normaal niks van piepbeestjes wil hebben. Zelf af en toe piepen. Melkafscheiding ienniemienie beetje. Tot zover nog geen zorgen, speeltjes weg laten is lastig vanwege ons pupke van 17 weken, maar goed, I know the drill.
Wel hijgt ze af en toe, temperatuur gisteren en vandaag 38,4. Ze eet, drinkt en plast normale hoeveelheden. Geen uitvloeiing uit de vulva, wel likt ze af en toe. Ik vind haar tandvlees aan de randen van haar gebit roder dan anders. Kijk, die roodheid en het hijgen, dat zint me niet.
In het verleden heb ik een schijnzwangere franse bulldog gehad die een bmo had met als enige symptoom súper nesteldrang en hijgen, af en toe een soort persdrang. Geen dorst of iets. Uitvloeiing pas op het moment dat ik al bij de dierenarts was voor een onderzoek of ze niet tóch een pup bij zich droeg. Nou, die uitvloeiing maakte het wel duidelijk, haar baarmoeder was zo dik als verse worst toen ze geopereerd werd.
Dus dat stiekeme van die aandoening, zonder die overduidelijke symptomen, daar ben ik toen wel erg van geschrokken, en dat maakt me nu dus ook ongerust.
Ben ik overbezorgd? Ik vind niet erg veel overtuigende symptomen voor een bmo, maar toch...
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: schijnzwangerschap/bmo?
Ik zou als je bezorgd bent morgen even je teefje laten checken bij de dierenarts. Schijndracht is mogelijk, maar een bmo ook. Weet je ook zeker dat ze niet gedekt is? 
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Ja, dat weet ik echt heel erg zeker! Zou bij een bmo de temperatuur niet veel hoger moeten zijn?
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Teven worden altijd schijnzwanger na elke loopsheid
Het kan heel goed dat je het dit keer meer merkt dan de vorige keren.
Als je twijfelt kun je altijd voor de zekerheid een echo laten maken. Hier heeft één van de honden eens een milde BMO gehad en die was daar toch wel goed ziek van. Enorm veel drinken en plassen, koorts, sloom en duidelijk slecht te pas. Dus op basis daarvan zou ik zeggen dat je teef gewoon schijndrachtig is, maar alleen een DA kan dat met zekerheid vaststellen natuurlijk.
Als je twijfelt kun je altijd voor de zekerheid een echo laten maken. Hier heeft één van de honden eens een milde BMO gehad en die was daar toch wel goed ziek van. Enorm veel drinken en plassen, koorts, sloom en duidelijk slecht te pas. Dus op basis daarvan zou ik zeggen dat je teef gewoon schijndrachtig is, maar alleen een DA kan dat met zekerheid vaststellen natuurlijk.
- Prul
- Zeer actief
Ja klopt, dat weet ik. Inderdaad wat je zegt: nu merk ik het, voorheen was het niet zo merkbaar. Misschien wordt het gedragsmatig nu ook wat meer getriggerd doordat er een pup rondloopt.Maeve schreef:Teven worden altijd schijnzwanger na elke loopsheidHet kan heel goed dat je het dit keer meer merkt dan de vorige keren.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hoeft zeker niet zo te zijn, ik heb ook een keer een teefje gehad die een gesloten bmo had, maar zij had toen ik haar thuis temperatuurde (nog) geen koorts.Prul schreef:Ja, dat weet ik echt heel erg zeker! Zou bij een bmo de temperatuur niet veel hoger moeten zijn?
- Prul
- Zeer actief
Ik observeer haar nog een tijdje. Meer dan wat rood tandvlees en af en toe hijgen heb ik niet om op af te gaan. Ik kan morgen wel even bellen met de dierenarts.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Het enige dat ik aan Dora merkte was dat ze ineens veel reuen achter zich aan kreeg, verder was het een soort gevoel van me dat ze anders was dan anders (ik kon alleen niet zeggen wat het was). Ze had geen koorts, at, dronk en plaste normaal. Toch bleek het een BMO.
Hopelijk is het bij jouw hond geen BMO, maar zou het wel even laten checken.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Prul
- Zeer actief
Nou ja, dat dus. Ze is natuurlijk ook anders dan anders vanwege die overduidelijke schijnzwangerschap maar toch...ergens zit er zo'n onrustig stemmetje...morgen bellen!Belle schreef:Het enige dat ik aan Dora merkte was dat ze ineens veel reuen achter zich aan kreeg, verder was het een soort gevoel van me dat ze anders was dan anders (ik kon alleen niet zeggen wat het was). Ze had geen koorts, at, dronk en plaste normaal. Toch bleek het een BMO.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat kan van invloed zijn.speeltjes weg laten is lastig vanwege ons pupke van 17 weken, maar goed, I know the drill.
38.4 is voor een hond een heel normale temperatuur dus dat is geen signaal van narigheid.
Als je twijfelt ................ naar de DA
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Bij twijfel DA bellen en evt een echo laten maken. BMO is soms overduidelijk maar meestal niet (mijn ervaring iig)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
De enige BMO die ik hier gehad heb was totaal symptoomloos en leek eerder op een niet doorzettende loopsheid (licht vloeien maar geen progesteron stijging, geprikt omdat ze gedekt zou worden)
De dierenarts heeft ook enkel op mijn aandringen een echo gemaakt, want temperatuur, voelen, drink gedrag, gewoon gedrag, niks wees op een BMO. Wat het dus wel was.
De dierenarts heeft ook enkel op mijn aandringen een echo gemaakt, want temperatuur, voelen, drink gedrag, gewoon gedrag, niks wees op een BMO. Wat het dus wel was.
-
boxergek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxers...
Hier ook twee keer een BMO meegemaakt. Nicky was er echt ziek van. Misselijk, koorts, alles erop en eraan.
Bij Berry helemaal geen symptomen. Daarvoor wel een hele heftige schijnzwangerschap. Alleen haar gedrag was anders als anders. Toen Wolf meer ging snuffelen en ik uitvloeiing zag, ben ik direct naar de dierenarts gegaan. De volgende dag is de baarmoeder verwijderd.
Bij Berry helemaal geen symptomen. Daarvoor wel een hele heftige schijnzwangerschap. Alleen haar gedrag was anders als anders. Toen Wolf meer ging snuffelen en ik uitvloeiing zag, ben ik direct naar de dierenarts gegaan. De volgende dag is de baarmoeder verwijderd.