Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Allereerste hond
Moderator: moderatorteam
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: Allereerste hond
De allereerste hond die ik bewust heb meegemaakt was Timmie onze teckel die helaas onder een auto kwam.
Daarvoor toen mijn moeder zwanger was van mij en later toen ik nog een baby was wou mijn vader graag een duitse herder en daar heb ik nog een foto van.
Mijn moeder was er echter bang voor en als ie achter het huis was werd ie volgens mijn moeder constant geplaagd door buurkinderen dus Max moest weg.
Daarvoor toen mijn moeder zwanger was van mij en later toen ik nog een baby was wou mijn vader graag een duitse herder en daar heb ik nog een foto van.
Mijn moeder was er echter bang voor en als ie achter het huis was werd ie volgens mijn moeder constant geplaagd door buurkinderen dus Max moest weg.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
80564M
Grote zus en ik zaten altijd te zeuren om een hond. Op haar 8e verjaardag was het dan zover. Verre nicht van mijn moeder had een nestje liggen, en de ochtend van haar verjaardag bracht mijn vader haar kadootje naar boven waar we met zijn allen op het bed van mijn ouders zaten. Mijn moeder zag al wel dat zus een beetje beteuterd keek, dus vroeg of ze haar kadootje niet leuk vond. En toen biggelden er dikke, natte tranen over haar wangen..... nee, want ze wilde een witte poedel!
Ik zag (ik was 6) gelijk mijn kans schoon en deelde dus mee dat Soesie van mij was haha. Zo heb ik dat ook altijd gevoeld. Soesie was een onherleidbaar mixje met een krulstaart. Maar wel mijn hond. Toen ik op kamers ging bleef ze bij mijn ouders, maar als ik 's nachts thuis kwam (van stappen) ging ik eerst een uurtje of wat bij Soesie onder de keukentafel liggen kroelen. Voor grote en kleine zus was het gewoon een hond die in huis hoorde. Overigens is grote zus ook nooit zelf aan honden begonnen, en ik dus wel.
Foto van een foto, schofthoogte iets van 40 cm ofzo.

En op deze paasfoto is Soesie niet goed te zien, maar ligt dus strak naast mij met de kop op mijn benen terwijl zussen en moeder met iets heel anders bezig zijn haha

Ik zag (ik was 6) gelijk mijn kans schoon en deelde dus mee dat Soesie van mij was haha. Zo heb ik dat ook altijd gevoeld. Soesie was een onherleidbaar mixje met een krulstaart. Maar wel mijn hond. Toen ik op kamers ging bleef ze bij mijn ouders, maar als ik 's nachts thuis kwam (van stappen) ging ik eerst een uurtje of wat bij Soesie onder de keukentafel liggen kroelen. Voor grote en kleine zus was het gewoon een hond die in huis hoorde. Overigens is grote zus ook nooit zelf aan honden begonnen, en ik dus wel.
Foto van een foto, schofthoogte iets van 40 cm ofzo.

En op deze paasfoto is Soesie niet goed te zien, maar ligt dus strak naast mij met de kop op mijn benen terwijl zussen en moeder met iets heel anders bezig zijn haha

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Hier opgegroeid met boxers en brabandertjes.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een groenendaeler reu die helaas vrij jong ingeslapen werd omwille van gedragsproblemen.
Ik was veel te jong om me hem te herinneren, vind hem wel prachtig.

Ik was veel te jong om me hem te herinneren, vind hem wel prachtig.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Toen ik werd geboren waren er al 2 honden, een Fox Terriër reu en teef. Tippy en Sherry
Beide gefokt door mijn opa, wij kregen de honden die niet (meer) in zijn roedel konden haha. Volgens mij waren ze oom en nichtje, of halfbroer en zus.
Daarna kwam Nora, de eerste hond die ik van pup af aan en heb meegemaakt en dus het grootste gedeelte van m'n leven er was. Ze is in 2011 overleden, 14 jaar was ze toen.

Daarna kwam Nora, de eerste hond die ik van pup af aan en heb meegemaakt en dus het grootste gedeelte van m'n leven er was. Ze is in 2011 overleden, 14 jaar was ze toen.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Vanaf mijn 7e roep ik al dat ik een hond wil. Op vakanties waar honden aanwezig waren wilde ik nergens mee naar toe, speelde liever de hele dag met de hond (of die honden dat altijd leuk vonden...). Ook in de buurt liet ik altijd veel honden uit.
Ik speelde graag bij mijn tante waar ze een Bouvier x Duitse Herder hadden, ik was echt verliefd op die hond. Via dit forum veel mogen oppassen en veel gewandeld met andere honden. Tot er een nestaankondiging stond van Nono op het forum, twee mooie Golden Retrievers. Blijkbaar zeurde ik nog meer dan anders, iets wat ik mij niet zo kon heugen, maar mijn moeder ging overstag. Het moment was er prima voor.
Dus mijn eerste hond is vast zoals heel veel mensen, een Golden Retriever.

Geweldig trouwens om al die oude foto's terug te zien, ben er dol op.
Ik speelde graag bij mijn tante waar ze een Bouvier x Duitse Herder hadden, ik was echt verliefd op die hond. Via dit forum veel mogen oppassen en veel gewandeld met andere honden. Tot er een nestaankondiging stond van Nono op het forum, twee mooie Golden Retrievers. Blijkbaar zeurde ik nog meer dan anders, iets wat ik mij niet zo kon heugen, maar mijn moeder ging overstag. Het moment was er prima voor.
Dus mijn eerste hond is vast zoals heel veel mensen, een Golden Retriever.

Geweldig trouwens om al die oude foto's terug te zien, ben er dol op.
Laatst gewijzigd door _Leonie op 28 dec 2015 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
De eerste hond was Aska een Duitse herder uit het asiel. Hij is zeker een jaar of 14 geworden. Daarna nog allerhande mixen, pekinees, teckel, Berner sennen, Drentse patrijs en dalmaat mijn eerste eigen hond was een stabij, de tweede ook en nu een Spaanse mix.
Groetjes, Terry
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Wat leuk, al die oude foto's.
Ook wij hebben thuis (boerderij, maar honden altijd gewoon in huis) altijd honden gehad.
Toen ik heel klein was een niet zo slimme boxer en een kruising Dalmaat die bijna helemaal zwart was. Herta en Blacky.
Daarna een donker gestroomde Mastiff teef, Nesja. Zij is maar 4 jaar oud geworden.
Vanaf dat moment kwamen de Labradors in huis (Aife, Fancy, Joska, Kyra & Meghan), waar ze ook jaren mee gefokt hebben.
Er werd mee geshowd, maar ook mee gewerkt in het veld en jachtproeven.
Oh ja........ook nog een Caveliertje, zo'n lief hondje was dat.
De labjes had ik niets mee, behalve dat ik het jagen met de honden en proeven wel leuk vond.
Ook wij hebben thuis (boerderij, maar honden altijd gewoon in huis) altijd honden gehad.
Toen ik heel klein was een niet zo slimme boxer en een kruising Dalmaat die bijna helemaal zwart was. Herta en Blacky.
Daarna een donker gestroomde Mastiff teef, Nesja. Zij is maar 4 jaar oud geworden.
Vanaf dat moment kwamen de Labradors in huis (Aife, Fancy, Joska, Kyra & Meghan), waar ze ook jaren mee gefokt hebben.
Er werd mee geshowd, maar ook mee gewerkt in het veld en jachtproeven.
Oh ja........ook nog een Caveliertje, zo'n lief hondje was dat.
De labjes had ik niets mee, behalve dat ik het jagen met de honden en proeven wel leuk vond.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Leuk topic! Als kind waren er bij ons thuis altijd honden. Een bordercollie, yorkshire terrier en rottweiler. Maar als kind bemoeide ik me er niet heel veel mee. De eerste hond die ik als mijn eigen hond beschouwde, was Deta, een herplaatser van 5 jaar met ernstige angstagressie. Ze was van een vriendinnetje van me en moest daar weg, want dr vader wist zn frustratie op dr te botvieren.

Ze was heel meegaand, grote will to please en heel sportief maar toch rustig.
Maar oooowee als ze in dr angst-modus schoot. Dan mocht je je bergen. Ik wist haar gebruiksaanwijzing op den duur tot in de puntjes, maar mijn moeder heeft altijd met dr lopen worstelen.
Ze ging altijd mee paardrijden, en liep dan heel braaf met mijn paard mee. Ze speelden ook samen, renden achter elkaar aan in de wei
Het was de ideale boerderij hond, heerlijk beest.

Ze was heel meegaand, grote will to please en heel sportief maar toch rustig.
Maar oooowee als ze in dr angst-modus schoot. Dan mocht je je bergen. Ik wist haar gebruiksaanwijzing op den duur tot in de puntjes, maar mijn moeder heeft altijd met dr lopen worstelen.
Ze ging altijd mee paardrijden, en liep dan heel braaf met mijn paard mee. Ze speelden ook samen, renden achter elkaar aan in de wei

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Leia, een border collie teefje. Ze kwam 2 dagen na mijn 12e verjaardag in huis en is 2 dagen voor mijn 25e verjaardag overleden.
Een lieve, gekke knuffeldoos die ook heul duidelijk haar eigen mening had. Ook was ze liever lui dan moe en bang voor schapen.. En dat voor een bc

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Paisley
- Zeer actief
Wat een neppertShibby schreef:Ook was ze liever lui dan moe en bang voor schapen.. En dat voor een bc

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Mensen hadden hem toch gezien verder op de straat een aantal keer?[/quote]Hakuna Matata schreef:mosquito1980 schreef:Waarom hadden jullie Beertje niet meegenomen?
Meegenomen?? hoezo?
Hij werd gejat
Voordat hij gejat was... hondedracht duurt ongeveer 6 weken (hang me er niet aan op
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Joy is mijn allereerste hond.
Als kind en jong volwassene was ik heel erg bang voor honden.
Als kind en jong volwassene was ik heel erg bang voor honden.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
Lemuria
Geweldig die oude foto's
DeDiana, zelfs op die foto ben je nog herkenbaar, haha 
-
80564M
Voordat hij gejat was... hondedracht duurt ongeveer 6 weken (hang me er niet aan opmosquito1980 schreef:Mensen hadden hem toch gezien verder op de straat een aantal keer?Hakuna Matata schreef:mosquito1980 schreef:Waarom hadden jullie Beertje niet meegenomen?
Meegenomen?? hoezo?
Hij werd gejat
Negen weken
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Goeie oude Axel was mijn eerste hond.
In 1999 geboren en bij ons komen wonen (toen ik 12 jaar oud was). Een broodfok boeren kruisinkje tussen een Stabijna en een Boerenfox.
Een schat van een hond. 16 jaar oud geworden en ik mis hem nog steeds af en toe.
2006:

2011:

En vlak voordat hij stierf in juni 2015:

In 1999 geboren en bij ons komen wonen (toen ik 12 jaar oud was). Een broodfok boeren kruisinkje tussen een Stabijna en een Boerenfox.
Een schat van een hond. 16 jaar oud geworden en ik mis hem nog steeds af en toe.
2006:

2011:

En vlak voordat hij stierf in juni 2015:

Laatst gewijzigd door wolvster op 28 dec 2015 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Serieus? Die tweede foto is al meer dan 25 jaar geleden, ik was daar 13.Lemuria schreef:Geweldig die oude foto'sDeDiana, zelfs op die foto ben je nog herkenbaar, haha
-
Lemuria
Ja echt wel
Zal wel vooral door het haar komen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Mijn eerste hond is Beau. Die ik dus gelukkig nog steeds heb
Mijn ouders hebben samen nooit honden gehad.

-
Brigitte
- Zeer actief
-
Neeltje
Franse Bulldog natuurlijk. Asita is bij ons gekomen in 1966 toen ik 8 was en ik was 19 toen ze is overleden. We hebben niet zo veel foto's van haar. Deze is genomen in 1968 op het Drielandenpunt.

-
Lieske1977
Bij mijn ouders thuis hadden we geen honden. Mijn eerste hond was Bo, die ik in 2002 kreeg en die overleden is toen ze elf was. Heerlijk beest was het 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dusty was mijn eerste hondje, een kruising kees x fox. Kwam van de papieren voorloper van mp: de particulier. Beestje was mishandeld en doodsbang met name voor mannen. Ze is op een week of wat na 12 geworden en overleden aan nierfalen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Toen ik geboren werd, was Rosco er al. Een kruising teckel/windhond. Maar die herinner ik me alleen van verhalen en foto's. Daarna kwam Tommy, een shi tzu.. Uit de broodfok, helaas. Mijn ouders wisten dat niet, hadden geen idee. Het was een behoorlijk uit de kluiten gewassen shi tzu met veel huidproblemen en uiteindelijk toen hij 12 was aan kanker moeten laten inslapen. Dat hondje heb ik wat afgeknuffeld
hondje met een gouden hart!
- Paisley
- Zeer actief
Haha ik herkende je gezicht ook direct hoor, geen spat veranderdDeDiana schreef:Serieus? Die tweede foto is al meer dan 25 jaar geleden, ik was daar 13.Lemuria schreef:Geweldig die oude foto'sDeDiana, zelfs op die foto ben je nog herkenbaar, haha