Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
GPS tracker
Moderator: moderatorteam
- joketouw
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 2
GPS tracker
Hallo, ik twijvel over 2 gps tracker voor mijn Cocker.
Graag jullie mening of ervaring hiermee.
Ik twijvel tussen ;
De tractive en de pets online
Graag jullie mening of ervaring hiermee.
Ik twijvel tussen ;
De tractive en de pets online
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Re: GPS tracker
Manuma hier op het forum heeft volgens mij een gebruikt, stuur haar anders een PB.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Tara schreef:Ik zie eigenlijk vooral wat in het zicht houden op je hond.
Het nut van een GPS-systeem voor 'gewone' huishonden heb ik nog niet echt gezien.
Ik vind het hilarisch om bij te houden wat de topsnelheid van je hond is, hoeveel km hij aflegt en wat de gemiddelde snelheid is
Ik hang voor de grap wel eens een oude smartphone aan een tuig. Laatst een training met Kiwi bij de schapen getrackt om te zien wat haar bewegingen om de kudde zijn en hoeveel kilometers ze nou eigenlijk maakt ten opzichte van de schapen.

- joketouw
- Vaste gebruiker
Als je ooit een keer je hond bent kwijtgeraakt en nooit meer hebt terug gevonden blijft de angst.
Dus waarom zou ik het niet doen, waarom zou ik het risico gaan lopen.
Ik heb een hond overgenomen die nogal snel schrikt dus het niet zonder reden of voor de lol
Dus waarom zou ik het niet doen, waarom zou ik het risico gaan lopen.
Ik heb een hond overgenomen die nogal snel schrikt dus het niet zonder reden of voor de lol
-
Cairo_
- Zeer actief
Ik heb sinds een half jaar de Kippy. Bevalt heel goed. Maar soms kan het heel even duren voordat hij het signaal oppikt. Ik neem hem alleen mee als ik in de bossen wandel. Ik had hem aangeschaft omdat hij vaak uit het zicht verdwijnt om te "verkennen". het geeft me een erg goed gevoel dat ik op mijn gsm duidelijk kan zien waar hij uithangt.
Dit is een foto van vanmiddag. Dit is wat ik bedoel met het soms de neiging hebben uit het zicht te verdwijnen vanwege zijn "verkenningslust"

Dit is een foto van vanmiddag. Dit is wat ik bedoel met het soms de neiging hebben uit het zicht te verdwijnen vanwege zijn "verkenningslust"

Laatst gewijzigd door Cairo_ op 27 dec 2015 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Ik heb de tractive gebruikt voor onze kat die érgens op het erf haar kittens had gelegd
Je ziet heel duidelijk waar ze geweest is, of een live feed. Het enige is, de nauwkeurigheid is zo'n 5-10 meter, wat bij een zoekgeraakte hond allicht voldoende is, maar voor een kat die absoluut niet gevonden wil worden niet
Verder een fijn apparaat, gemakkelijke bediening, duidelijke kaarten
Die van mij is hier nu overcompleet, eventueel wel te koop.
Je ziet heel duidelijk waar ze geweest is, of een live feed. Het enige is, de nauwkeurigheid is zo'n 5-10 meter, wat bij een zoekgeraakte hond allicht voldoende is, maar voor een kat die absoluut niet gevonden wil worden niet
Verder een fijn apparaat, gemakkelijke bediening, duidelijke kaarten
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Kost zoiets?Kayltje schreef:Ik heb de tractive gebruikt voor onze kat die érgens op het erf haar kittens had gelegd![]()
Je ziet heel duidelijk waar ze geweest is, of een live feed. Het enige is, de nauwkeurigheid is zo'n 5-10 meter, wat bij een zoekgeraakte hond allicht voldoende is, maar voor een kat die absoluut niet gevonden wil worden niet![]()
Verder een fijn apparaat, gemakkelijke bediening, duidelijke kaarten![]()
En de groeten van de mannen 

- joketouw
- Vaste gebruiker
Die heb ik ook in gedachten alleen leefde ik dat ie los kan schieten, heb jij daar ook last van ?Kayltje schreef:Ik heb de tractive gebruikt voor onze kat die érgens op het erf haar kittens had gelegd![]()
Je ziet heel duidelijk waar ze geweest is, of een live feed. Het enige is, de nauwkeurigheid is zo'n 5-10 meter, wat bij een zoekgeraakte hond allicht voldoende is, maar voor een kat die absoluut niet gevonden wil worden niet![]()
En ik zie dat je hem wilt verkopen, graag via pb hoor ik wat je ervoor wilt hebben
-
Manuma
- Zeer actief
Ik heb de Kippy maar de app geeft moeilijkheden laatste weken. Je hebt nu ook een nieuwe die ook geheel waterdicht is, ik zal even opzoeken hoe die heet.
Ik heb 'm ook om mezelf een beter gevoel te geven. Als je hond 15 dagen kwijt is geweest loop je namelijk echt een stuk minder prettig daarna
Ik heb 'm ook om mezelf een beter gevoel te geven. Als je hond 15 dagen kwijt is geweest loop je namelijk echt een stuk minder prettig daarna
- joketouw
- Vaste gebruiker
Ik inmiddels 13 jaar gelden en ik heb hem nooit meer terug gevonden, het blijft pijn doen.Manuma schreef:
Vandaar dat ik dit nooit meer mee wil maken
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Toevallig heb ik vanavond van m'n zoons en dochter zo'n gps tracker voor aan de halsband gekregen voor Laila, een hond die ik sinds een maand heb uit Spanje. Ze is niet angstig maar loopt te ver uit zicht als ze los is. Wat nog niet de bedoeling is maar zelfs de omheinde velden zijn niet 100% safe hebben we gemerkt. Dus dit voelt veiliger voorlopig. Omdat je de laatste tijd zoveel leest dat vooral honden uit eht buitenland toch kwijtraken. Mochten we hem niet meer nodig hebben, dan geef ik hem aan een buitenlandse honden stichting. Ik denk dat dat best een goede doelgroep daarvoor is. Ik moet de gebruiksaanwijzing nog lezen en heb er geen ervaring mee. Deze week ga ik hem uitproberen dus zal er later op terugkomen. Ik weet nu even niet welk merk het is, want zit op m'n werk en de tracker ligt thuis.
- Paisley
- Zeer actief
Nou de slappe lach is zeldzaam, maar we kwamen in de buurt toen door een foutje in de software de hond van mijn moeder is afgeklokt op 65 km/u en dat is best wel een grote slome sukkelTara schreef:Wat is er hilarisch aan? Krijg je er de slappe lach van?Paisley schreef:Tara schreef:Ik zie eigenlijk vooral wat in het zicht houden op je hond.
Het nut van een GPS-systeem voor 'gewone' huishonden heb ik nog niet echt gezien.
Ik vind het hilarisch om bij te houden wat de topsnelheid van je hond is, hoeveel km hij aflegt en wat de gemiddelde snelheid is![]()
Ik hang voor de grap wel eens een oude smartphone aan een tuig. Laatst een training met Kiwi bij de schapen getrackt om te zien wat haar bewegingen om de kudde zijn en hoeveel kilometers ze nou eigenlijk maakt ten opzichte van de schapen.
Even los daarvan, wat jij beschrijft is inderdaad wel grappig. Nooit zo over nagedacht dat je ook zoiets zou kunnen doen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
En heb je de kittens gevonden.?Kayltje schreef:Ik heb de tractive gebruikt voor onze kat die érgens op het erf haar kittens had gelegd![]()
Wat je zegt ben je zelfffff 

- joketouw
- Vaste gebruiker
Hoi Ri@, ik ben echt heel benieuwd wat je er van vindt en welk merk je hebt, en of ie gemakkelijk is in gebruikRi@ schreef:Toevallig heb ik vanavond van m'n zoons en dochter zo'n gps tracker voor aan de halsband gekregen voor Laila
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
dat is het ook voor mij. Ik heb ook de Kippy maar gebruik hem eigenlijk bijna nooit, ik snap nog niets van de app en vind het enorm lang duren voordat ik kan zien waar de hond zich bevind. Zonde, ik moet er eens mee aan de slag.Manuma schreef:Ik heb de Kippy maar de app geeft moeilijkheden laatste weken. Je hebt nu ook een nieuwe die ook geheel waterdicht is, ik zal even opzoeken hoe die heet.

- Jackira
- Zeer actief
Het merk is Weenect. Ik zal zodra ik er wat ervaring mee heb dit hier delen.joketouw schreef:Hoi Ri@, ik ben echt heel benieuwd wat je er van vindt en welk merk je hebt, en of ie gemakkelijk is in gebruikRi@ schreef:Toevallig heb ik vanavond van m'n zoons en dochter zo'n gps tracker voor aan de halsband gekregen voor Laila
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Hij is toch niet uit het zicht, hij staat daarCairo_ schreef:Dit is een foto van vanmiddag. Dit is wat ik bedoel met het soms de neiging hebben uit het zicht te verdwijnen vanwege zijn "verkenningslust"![]()

- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Ja dit noem ik ook niet uit het zicht inderdaad. Je moet een hond wel enige ruimte durven te geven als hij los mag..
-
Cairo_
- Zeer actief
Het is een voorbeeld van een neiging uit het zicht te verdwijnen, dus elk moment kan hij foetsie zijn.Lynnepien schreef:Hij is toch niet uit het zicht, hij staat daarCairo_ schreef:Dit is een foto van vanmiddag. Dit is wat ik bedoel met het soms de neiging hebben uit het zicht te verdwijnen vanwege zijn "verkenningslust"![]()
Ik kan moeilijk een foto plaatsen van alleen een bos met niks
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Cairo_ schreef:Het is een voorbeeld van een neiging uit het zicht te verdwijnen, dus elk moment kan hij foetsie zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat hij al snuffelend steeds verder gaat en zo ineens weg is, ja.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Cairo_ schreef: Ik kan moeilijk een foto plaatsen van alleen een bos met niks

-
Cairo_
- Zeer actief
Ik heb ook een tijdje gehad dat hij erg moeilijk een signaal kon ontvangen. maar sinds ik een ander mobiel heb (android) heb ik totaal geen problemen meer. Ook heb ik hem niet meer aan de halsband maar op de bovenkant op zijn rug geplaatst zodat het optimaal naar boven is gericht. Het is natuurlijk wel zo dat als je een tijdje niet meer heb gekeken hij automatisch afbreekt, maar als je hem weer aanzet vind hij hem behoorlijk snel. Eenmaal het signaal gevonden is hij zo vast als een huis.Manuma schreef:Ik heb de Kippy maar de app geeft moeilijkheden laatste weken.
-
Cairo_
- Zeer actief
hoe weet ik van te voren dat hij lang wegblijft??Tara schreef:En wat doet hij dan uit zicht? Gaat hij ver weg? Blijft hij lang uit het zicht?Cairo_ schreef:Het is een voorbeeld van een neiging uit het zicht te verdwijnen, dus elk moment kan hij foetsie zijn.Lynnepien schreef: Hij is toch niet uit het zicht, hij staat daar
Als hij alleen maar een beetje scharrelt achter de eerste struiken en met een minuut weer in beeld verschijnt zou ik me er niet zo druk om maken, maar als je niet wilt dat hij minutenlang uit zicht gaat, dan verbied je dat toch gewoon?
-
Cairo_
- Zeer actief
precies, afgelopen zomer verdween hij ook en ik riep me schor. Toen ik ging zoeken vond ik hem na een tijd eindelijk. had hij een klein vijver ontdekt en genoot zó van het water dat hij alles om zich heen vergat. het was ook een hele warme middag.. maar ik zocht me wel een breuk in het dichte bos..Lynnepien schreef:Cairo_ schreef:Het is een voorbeeld van een neiging uit het zicht te verdwijnen, dus elk moment kan hij foetsie zijn.
Ik kan moeilijk een foto plaatsen van alleen een bos met niks![]()
Ik kan me wel voorstellen dat hij al snuffelend steeds verder gaat en zo ineens weg is, ja.
-
Cairo_
- Zeer actief
In de bossen met zijn bomen, struiken, heuvels, glooingen en hellingen kan ik toch niet om de haverklap mijn hond terugfluiten/roepen?Tara schreef:Nee, maar waar maak je je dan precies druk om? Want van een hond die even een minuut uit beeld is verschiet ik niet.Cairo_ schreef:hoe weet ik van te voren dat hij lang wegblijft??Tara schreef:
En wat doet hij dan uit zicht? Gaat hij ver weg? Blijft hij lang uit het zicht?
Als hij alleen maar een beetje scharrelt achter de eerste struiken en met een minuut weer in beeld verschijnt zou ik me er niet zo druk om maken, maar als je niet wilt dat hij minutenlang uit zicht gaat, dan verbied je dat toch gewoon?
Maar een hond die minutenlang uit zicht is vind ik wel heel onwenselijk. Daarom zeg ik: als je je hond niet uit zicht wilt hebben, dan verbied je toch om uit zicht te gaan? Dat betekent dus terugfluiten of terugroepen op een punt waar je de hond nog wel kunt zien.
Als je dat doet, dan heb je toch geen GPS-systeem nodig?
nee ik laat hem dan lekker rondstruinen en voor het geval 'dat' heb ik die gps. is echt een rustgevend gevoel. Ik zeg doen!
- Jackira
- Zeer actief
Het is wel de bedoeling dat Laila leert om bij me in de buurt te blijven. Maar omdat ik na haar ontsnappingspoging van het veld toch onzeker ben geworden (en het viel echt mee hoor, het ligt gewoon aan mij dat ik het zo eng vond want ik ben gewend aan honden in een straal van 10 a 20 meter om me heen) en ze echt wel even los moet kunnen rennen, heb ik die tracker gekregen zodat ik niet met een pols van 300 daar op dat veld hoef te staan.
Zoon was namelijk mee met Nola (die woont bij hem en schoondochter) en zag dat.
Dus vandaar. Want ik ben ook bang dat de pupjes er ook achter aan gaan. Ik pas regelmatig op Nola en zij en Shira gaan dan ook mee. Maar het is niet blijvend ofzo. Als ik weer een beetje vertrouwen heb dat ze haar zwerfhondenbestaan echt achter zich heeft gelaten, en goed terug te roepen is dan hoeft het niet meer. We zijn aan het oefenen. 
Zoon was namelijk mee met Nola (die woont bij hem en schoondochter) en zag dat.
-
Cairo_
- Zeer actief
- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
Ik heb nog eventueel een Kippy te koop, staat in de rommelhoek.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
- Paisley
- Zeer actief
Ik snap t wel, als je eenmaal slechte ervaringen hebt met een hond die op sjouw gaat, geeft een GPS wel vertrouwen. En dat vertrouwen wat je uitstraalt kan er juist voor zorgen dat je hond beter gaat luisteren. Mooi wandelgebiedje daar!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Tja hier mogen ze gewoon nooit uit zicht... gewoon helemaal niet. Lekker rondstruinen kan ook op 10 meter... en nee dat gaat niet vanzelf dat klopt...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi