Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijt?! - atopie.
Moderator: moderatorteam
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Re: Mijt?! - jeses
Die Stafford(achtige) huidjes zijn net zo veranderlijk als hun karakter
. Ze heeft een allergische reactie op iets. Op wat zou je 'moeten' uitzoeken. Mijn reu reageerde ook zo zonder veel jeuk, wassen in berkenteershampo werkte bij hem heel goed. Meestal als het gaat genezen krijgen ze toch iets jeuk en dan verzacht het wassen 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat goedkoop voor zoveel gebakken lucht. Bent u wel gecertificeerd en erkent .dagmar88 schreef:Lemuria schreef:Doe ik ook. Maar ik wou dat ik het stadium van uitzoeken kon overslaan, ik ben niet zo van het aftasten en onderzoeken. Hándelen wil ikTamara/Bayko schreef:Houd er maar rekening mee dat dit weleens de rest van Izzy's leven een zwakke plek zou kunnen blijven.
Stuur me maar €15 en een stukje snot op, dan vraag ik het mijn pendel.
http://www.maasduyn.nl/?allergietest-vo ... -katten,19
Nou ja, ik heb er dus niets mee, maar bij veel mensen werkt het.
Zou eens naar de uitslagen van anderen kijken. Jaren terug was het €25 of zo, nu vind ik het wel erg duur geworden.
Gewone mijt is zo te behandelen .
Zou het ook eerst even aankijken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Lemuria
@ Habibi: Op d'r poten zit het (nog) niet, da's ook wel apart. Het concentreert zich op d'r nek, rug en buik. Ik zal morgen eens wat Frontline halen, kijken of het daar al wat mee opgelost is. En de berkenteershampoo is ook besteld
Vandaag nog geen verandering, dus een brandnetel is het sowieso niet geweest...

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Kan er iets in haar beddengoed of jouw vloerbedekking zitten waar ze op reageert?
-
S@ndr@
- Zeer actief
zou inderdaad een allergische reactie kunnen zijn die van binnen uit komt zeg maar..... dan wordt het toch testten
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik denk dat het bij honden ook vaker voorkomt op bek rug en buik.Lemuria schreef:@ Habibi: Op d'r poten zit het (nog) niet, da's ook wel apart. Het concentreert zich op d'r nek, rug en buik. Ik zal morgen eens wat Frontline halen, kijken of het daar al wat mee opgelost is. En de berkenteershampoo is ook besteld![]()
Denk dat het typisch paards is om het op de benen te hebben. (en in heel extreme gevallen verder)
Mocht het bij haar mijt zijn, dan denk ik dat de frontline spray veel verschil gaat maken.
Als het geen mijt is niet natuurlijk.
(frontline spul is niet goedkoop overigens)

-
Lemuria
Vergeleken bij haar gebroken poot en de bijbehorende fysiotherapie zal Frontline me de kop wel niet kosten 
- Habibi
- Zeer actief
Lemuria schreef:Vergeleken bij haar gebroken poot en de bijbehorende fysiotherapie zal Frontline me de kop wel niet kosten
Ha, alles is relatief inderdaad....
Lekker nuchter en praktisch. En absoluut waar.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou het eerst aankijken. Als het blijft (en ze heeft er echt last van) even door de da laten kijken of het mijt is. Ik zou iig nu niet met Frontline ofzo gaan behandelen want als het wel een allergie ofzo is heb je grote kans dat je het alleen maar erger maar maakt.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Als je al zonder onderzoek voor mijten wil behandelen zou ik absoluut niet gaan voor frontline.
Dan zou ik voor een merk gaan als advocate of stronghold.
Dan zou ik voor een merk gaan als advocate of stronghold.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Habibi
- Zeer actief
Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar het waarom.
Mijn ervaring met frontline is ok, andere middelen ken ik niet zo goed.
Wat is het voordeel van die andere middelen?
Mijn ervaring met frontline is ok, andere middelen ken ik niet zo goed.
Wat is het voordeel van die andere middelen?

- Sanne!!
- Zeer actief
- Habibi
- Zeer actief
Ha, oké.
Bij Tweet doet de frontline het prima tegen de mijten, dus geen reden voor mij om over te stappen in dat geval..
Ik dacht mogelijk aan kosten of bijwerkingen of gebruiksgemak of zoiets. En ik leer graag bij. Vandaar de vraag !
Bij Tweet doet de frontline het prima tegen de mijten, dus geen reden voor mij om over te stappen in dat geval..
Ik dacht mogelijk aan kosten of bijwerkingen of gebruiksgemak of zoiets. En ik leer graag bij. Vandaar de vraag !

- Sanne!!
- Zeer actief
Ik heb gewoon slechte ervaringen met frontline. En met mij nog vele andere.
Al zou het geen kwaad kunnen eens te kijken naar kosten want ik hoor vaak dat dit soort middelen die ik nu noem vaak nog goedkoper zijn dan de frontline. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Al zou het geen kwaad kunnen eens te kijken naar kosten want ik hoor vaak dat dit soort middelen die ik nu noem vaak nog goedkoper zijn dan de frontline. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vergelijk eerst de werkzame stoffen eens, ook altijd handig. Dat je weet wat je geeft en zo 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Wij hadden een paar weken terug de kat van de buuf over de vloer gehad. Maar had er niet meer aan gedacht een week later zaten alle 3 de beesten hier te krabben en te krabben, Toots kreeg idd ook van die rode plekken. Zaten dus onder de vlooien.
Kat blijft maar lekker buiten voortaan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Net als een griep ,hoofdluis of een geslachtsziekte , je krijgt het altijd van een ander.toots schreef:Wij hadden een paar weken terug de kat van de buuf over de vloer gehad. Maar had er niet meer aan gedacht een week later zaten alle 3 de beesten hier te krabben en te krabben, Toots kreeg idd ook van die rode plekken. Zaten dus onder de vlooien.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Noujah dat weet je nooit.
Maar onze katten komen niet buiten en de kat zit dus ook onder maarja dat wisten we toen niet.
Maar vooral Toots heeft er iig wel veel last van gehad, echt zielig hoor.
Maar onze katten komen niet buiten en de kat zit dus ook onder maarja dat wisten we toen niet.
Maar vooral Toots heeft er iig wel veel last van gehad, echt zielig hoor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Hakkene
- Zeer actief
Hoi,
Herkenbaar! Dit heeft de mijne afgelopen zomer ook gehad. Begon met rode vlekjes, daarna inderdaad bultjes op de rug. Uiteindelijk werden dit korstjes/schilfertjes....Bleek een allergische reactie te zijn (in ons geval: een duik in (blijkbaar) niet al te fris water).
Hypergevoelig, die staffordhuidjes
Herkenbaar! Dit heeft de mijne afgelopen zomer ook gehad. Begon met rode vlekjes, daarna inderdaad bultjes op de rug. Uiteindelijk werden dit korstjes/schilfertjes....Bleek een allergische reactie te zijn (in ons geval: een duik in (blijkbaar) niet al te fris water).
- Habibi
- Zeer actief
Voor de zekerheid is veearts check-up misschien toch wel handig, als allergieën zo veel voorkomen bij staffjes

- kipo
- Zeer actief
Dit vind ik goede informatie over allergieën.
http://www.mcvoordieren.nl/Allergiepoli
Allergieën bouw je op. Honden worden geboren met de aanleg om allergieën te ontwikkelen (of niet), maar waartegen ligt niet vast. Een allergie uit zich normaal voor het eerst tussen de leeftijden van 6 maanden en 3 jaar, Izxy valt daar keurig in.
En wat Sanne! al zei, als je parasieten uit wil sluiten zou ik een pipetje advocate of stronghold halen.
http://www.mcvoordieren.nl/Allergiepoli
Allergieën bouw je op. Honden worden geboren met de aanleg om allergieën te ontwikkelen (of niet), maar waartegen ligt niet vast. Een allergie uit zich normaal voor het eerst tussen de leeftijden van 6 maanden en 3 jaar, Izxy valt daar keurig in.
En wat Sanne! al zei, als je parasieten uit wil sluiten zou ik een pipetje advocate of stronghold halen.
- dagmar88
- Zeer actief
Hakkene schreef:Hoi,
-
Lemuria
Jaaaa, of niet! Wat een snoepjedagmar88 schreef:Hakkene schreef:Hoi,
Hypergevoelig, die staffordhuidjesWat heb jij daar voor lekkers. Ik eis een fototopic!
![]()
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Wat betreft die testen bij Maasduyn......ik heb er hele goede ervaringen mee hoor! Mag volgens velen gebakken lucht zijn, waarom zou je het niet laten onderzoeken daar. Niet duur in vergelijking met de gemiddelde dierenarts en absoluut niet belastend voor de hond zelf. Bij de da kunnen ze vaak wel een allergie vaststellen maar niet precies vertellen waarvoor je hond allergisch is. Bij Maasduyn kunnen ze dat wel. Hoe ze dat dan doen zal me dan zo een biet zijn! Gizmo heeft er heel veel baat bij gehad en dat vond ik het belangrijkste!
Dus mochten de bultjes blijven zou ik als ik jouw was toch eens contact met ze opnemen, kunt iig informeren toch?
Dus mochten de bultjes blijven zou ik als ik jouw was toch eens contact met ze opnemen, kunt iig informeren toch?
-
Lemuria
Dat kan zeker geen kwaad en ga ik ook zeker laten doen
Ik kijk het even een paar dagen aan, als het dan nog niet weg is, hang ik aan de foon.
-
Lemuria
Nou, vanmorgen was ik het écht beu. Tussen nu en m'n laatste berichtje hier was het een komen en gaan. De ene dag was het vreselijk om aan te zien, vooral haar schouders waren bruinrood van de bultjes, maar de dag erop leek het weer rustiger. Zo wisselde het zich af. Ik heb het huis ondersteboven gehaald; alles stofgezogen, gewassen en gestoomreinigd. Ook de Stronghold bracht geen verbetering...Weet dus ondertussen niet zeker meer of het mijt is, dan zou ik toch een klein stukje verbetering moeten zien ondertussen? Ze begint ook magerder te worden. Ik liep een paar dagen terug 's avonds over straat met d'r en een man sprak me vrij agressief aan dat ik 'iets' aan die hond moest doen
Maar gisteravond was Izzy gewoon echt dówn. D'r hele gedrag was anders. Wandelen vindt ze ook niet meer zo leuk. Ik heb nou een lichtgewicht jachtlijntje omdat d'r tuigjes natuurlijk over de bultjes schuren, maar zelfs dan loopt ze niet helemaal happy, ze blijft zich schudden, d'r oren staan raar.
Dus om 10 voor 5 hebben we een afspraak bij de dierenarts. Dat die het maar oplost. Gelukkig heb ik d'r net 4 maandjes terug verzekerd
Maar gisteravond was Izzy gewoon echt dówn. D'r hele gedrag was anders. Wandelen vindt ze ook niet meer zo leuk. Ik heb nou een lichtgewicht jachtlijntje omdat d'r tuigjes natuurlijk over de bultjes schuren, maar zelfs dan loopt ze niet helemaal happy, ze blijft zich schudden, d'r oren staan raar.
Dus om 10 voor 5 hebben we een afspraak bij de dierenarts. Dat die het maar oplost. Gelukkig heb ik d'r net 4 maandjes terug verzekerd
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Arme Izzy, ik hoop dat de DA DE oplossing heeft voor haar. 
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Balen zeg dat het zo veel erger is en ze zo'n last heeft.
Is 4 maanden "lang" genoeg dat t onder de verzekering valt?
Sterkte vanmiddag.
Sterkte vanmiddag.
-
Lemuria
Ja, na 30 dagen mag ik al declarerencrutz schreef:Balen zeg dat het zo veel erger is en ze zo'n last heeft.
Sterkte vanmiddag.
Bedankt. Ben heel benieuwd.