Ja natuurlijkHakuna Matata schreef:Mag ik dan ook meepraten in dit topic met me halve Maltezer?esenhazel schreef:Zover ik weet welHakuna Matata schreef:Hoort een Maltezer eigenlijk bij de bichonachtigen?

Moderator: moderatorteam
Ja natuurlijkHakuna Matata schreef:Mag ik dan ook meepraten in dit topic met me halve Maltezer?esenhazel schreef:Zover ik weet welHakuna Matata schreef:Hoort een Maltezer eigenlijk bij de bichonachtigen?
De overbekende vachtwissel, deze begint met 8 maand en kan duren tot ze een jaar of 2 zijn. Daarna wordt hun vacht makkelijker. Heeft ermee te maken dat de puppy vacht over gaat naar de volwassenvacht. Elke dag borstelen is het enige wat helpt en om de 4 weken wassen en goede crèmespoeling gebruiken voor honden. Een schone vacht klit minder.Hakuna Matata schreef:Hoe houden jullie je honden klitvrij?
Minion had een heel makkelijke vacht totdat hij 8 maanden was.
Na de tweede trimbeurt rond 30 december begon zijn vacht zeer moeilijk te doen.
Als je er al naar kijkt zitten ze er al in.
Ik dacht dat dat soort honden geen echte pupvacht hadden.blacky schreef:De overbekende vachtwissel, deze begint met 8 maand en kan duren tot ze een jaar of 2 zijn. Daarna wordt hun vacht makkelijker. Heeft ermee te maken dat de puppy vacht over gaat naar de volwassenvacht. Elke dag borstelen is het enige wat helpt en om de 4 weken wassen en goede crèmespoeling gebruiken voor honden. Een schone vacht klit minder.Hakuna Matata schreef:Hoe houden jullie je honden klitvrij?
Minion had een heel makkelijke vacht totdat hij 8 maanden was.
Na de tweede trimbeurt rond 30 december begon zijn vacht zeer moeilijk te doen.
Als je er al naar kijkt zitten ze er al in.
Wat een leuke fotoesenhazel schreef:Drukke boel, want Bloems mama, kleine zusje en tante logeren hier
en hèhè, 100 foto's verder, maar ze kijken nu allemaal dezelfde kant op.
Dus hij wordt geknipt en niet geschoren, bedoel je?Hakuna Matata schreef:Kan je hem dan ook lang laten, want de trimster van het tuincentrum zei dat je hem het beste kort kan houden, en dat zijn vacht na het scheren dikker wordt, en dat door dat scheren dat hij sneller klit, is dat wel waar?
Me moeder knipt zijn ogen, snor en baard soms bij, als die te lang worden.
Hij heeft een doorgroeivacht zeggen ze.Marjoleine schreef:Dus hij wordt geknipt en niet geschoren, bedoel je?Hakuna Matata schreef:Kan je hem dan ook lang laten, want de trimster van het tuincentrum zei dat je hem het beste kort kan houden, en dat zijn vacht na het scheren dikker wordt, en dat door dat scheren dat hij sneller klit, is dat wel waar?
Je moet je voorstellen dat er een bovenvacht is en een ondervacht. Die groeit niet gelijk op en is dus niet gelijk van lengte.
Als je gaat knippen of scheren raakt dat systeem in de war. Dan is opeens alles gelijk van lengte en als er verhaard wordt (wat ongeveer net als bij ons mensen gebeurt), komt het in de knel.
De trimmer heeft gelijk als ze zegt dat de vacht dikker wordt en dat het dan sneller gaat klitten.
Maar dat gebeurt dus na knippen ook.
Daarom knip of scheer ik niet. Als je regelmatig wast en kamt, valt het onderhoud best mee. Wel goede conditioner gebruiken.
nee hoor niet altijd. Bij de havanezers en cotons hoeft dat niet. Dat haar is zo dun en kwetsbaar dat het door het vele buiten zijn, zwemmen en ravotten wel afslijt.Hakuna Matata schreef:Hij heeft een doorgroeivacht zeggen ze.Marjoleine schreef:Dus hij wordt geknipt en niet geschoren, bedoel je?Hakuna Matata schreef:Kan je hem dan ook lang laten, want de trimster van het tuincentrum zei dat je hem het beste kort kan houden, en dat zijn vacht na het scheren dikker wordt, en dat door dat scheren dat hij sneller klit, is dat wel waar?
Je moet je voorstellen dat er een bovenvacht is en een ondervacht. Die groeit niet gelijk op en is dus niet gelijk van lengte.
Als je gaat knippen of scheren raakt dat systeem in de war. Dan is opeens alles gelijk van lengte en als er verhaard wordt (wat ongeveer net als bij ons mensen gebeurt), komt het in de knel.
De trimmer heeft gelijk als ze zegt dat de vacht dikker wordt en dat het dan sneller gaat klitten.
Daarom knip of scheer ik niet. Als je regelmatig wast en kamt, valt het onderhoud best mee. Wel goede conditioner gebruiken.
Die moet je toch laten scheren en knippen?
Geld dat ook voor honden met een Poedelvacht dat is gemixt met een ander soort vacht?blacky schreef:nee hoor niet altijd. Bij de havanezers en cotons hoeft dat niet. Dat haar is zo dun en kwetsbaar dat het door het vele buiten zijn, zwemmen en ravotten wel afslijt.Hakuna Matata schreef:Hij heeft een doorgroeivacht zeggen ze.Marjoleine schreef:Dus hij wordt geknipt en niet geschoren, bedoel je?Hakuna Matata schreef:Kan je hem dan ook lang laten, want de trimster van het tuincentrum zei dat je hem het beste kort kan houden, en dat zijn vacht na het scheren dikker wordt, en dat door dat scheren dat hij sneller klit, is dat wel waar?
Die moet je toch laten scheren en knippen?
Ja.Hakuna Matata schreef:Geld dat ook voor honden met een Poedelvacht dat is gemixt met een ander soort vacht?
Dat ga ik dan met me moeder overleggen of zij dat ook wilt uitproberen.Marjoleine schreef:Ja.Hakuna Matata schreef:Geld dat ook voor honden met een Poedelvacht dat is gemixt met een ander soort vacht?
Je kunt het toch laten groeien en kijken hoe lang het wordt?
Mijn hava's hebben ook een doorgroeivacht, maar ik laat ze nooit knippen. Ja, de voetjes, maar meer niet.
Vind je dat niet zonde?Hakuna Matata schreef:Hij gaat volgende week vrijdag naar de trimmer.
Hij gaat heel kort.
Vind ik van wel, maar hij is dan van de klitten af.wolvster schreef:Vind je dat niet zonde?Hakuna Matata schreef:Hij gaat volgende week vrijdag naar de trimmer.
Hij gaat heel kort.
Niet om het een of ander maar een goede trimmer haalt die klitten er echt probleemloos uit.Hakuna Matata schreef:Vind ik van wel, maar hij is dan van de klitten af.wolvster schreef:Vind je dat niet zonde?Hakuna Matata schreef:Hij gaat volgende week vrijdag naar de trimmer.
Hij gaat heel kort.
Dan opnieuw beginnen met borstelen en kammen.
Ik kan dat gaan vragen.Marjoleine schreef:Niet om het een of ander maar een goede trimmer haalt die klitten er echt probleemloos uit.Hakuna Matata schreef:Vind ik van wel, maar hij is dan van de klitten af.wolvster schreef:Vind je dat niet zonde?Hakuna Matata schreef:Hij gaat volgende week vrijdag naar de trimmer.
Hij gaat heel kort.
Dan opnieuw beginnen met borstelen en kammen.
Daar hoef je heus niet voor te scheren.
Goed gedaan SanchoMarie-Josée schreef:Sancho heeft zijn bruid verrijkt met zes puppy'sZe worden in januari geboren en dan kunnen we weer gaan puppysnuiven
Goed gedaan SanchoMarie-Josée schreef:Sancho heeft zijn bruid verrijkt met zes puppy'sZe worden in januari geboren en dan kunnen we weer gaan puppysnuiven