Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boterhamzakje?
Moderator: moderatorteam
- H&NN
- Actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 1
Boterhamzakje?
Tommy was weer een bezig. Ik liet hem vanochtend los (net dus) en hij rent gelijk naar het fietspad om een boterhamzakje (met inhoud) op te eten! Ik probeer het nog los te krijgen door zijn bek open te maken, heb er drie grote stukken uit kunnen vissen en 1 stuk (weet niet hoe groot) heeft hij doorgeslikt. Moet ik nu naar de dierenarts, of kan het er vanzelf wel weer uitkomen en krijg ik een 'verpakte' drol? Ik las ergens iets van ontbijtkoek?
Groetjes! Maud
- H&NN
- Actief
Ontbijtkoek
Ow, ik heb dit gevonden, dus dat wordt ontbijtkoek voor Tommy...:
Het eten van een PLASTIC ZAKJE kan dodelijk zijn, evenals het verorberen van stuiters en knikkers. Als u ziet dat uw hond een plastic boterhamzakje naar binnen werkt, geef hem daarna gelijk een flinke bak met eten en een paar sneetjes ontbijtkoek. Waarschijnlijk zult u dan de volgende dag het plastic zakje in de ontlasting vinden. Is dit niet het geval, is de hond stiller dan normaal en wil hij niet eten en/of drinken, ga dan direct naar uw dierenarts of neem contact met hem op. Bent u er getuige van dat de hond een stuiter of knikker doorslikt, wacht dan geen minuut langer maar bel direct uw dierenarts. Een stuiter of een knikker kan gemakkelijk een afsluiting veroorzaken in de maag en zal dan operatief verwijderd moeten worden. Ook moet u oppassen met het laten rondslingeren van stopnaalden, veiligheidsspelden, enz. Het is naar binnen voor u hebt kunnen ingrijpen met alle mogelijke complicaties nadien. Een jonge hond is huis staat bijna gelijk met aan baby die over de vloer begint te kruipen.
Het eten van een PLASTIC ZAKJE kan dodelijk zijn, evenals het verorberen van stuiters en knikkers. Als u ziet dat uw hond een plastic boterhamzakje naar binnen werkt, geef hem daarna gelijk een flinke bak met eten en een paar sneetjes ontbijtkoek. Waarschijnlijk zult u dan de volgende dag het plastic zakje in de ontlasting vinden. Is dit niet het geval, is de hond stiller dan normaal en wil hij niet eten en/of drinken, ga dan direct naar uw dierenarts of neem contact met hem op. Bent u er getuige van dat de hond een stuiter of knikker doorslikt, wacht dan geen minuut langer maar bel direct uw dierenarts. Een stuiter of een knikker kan gemakkelijk een afsluiting veroorzaken in de maag en zal dan operatief verwijderd moeten worden. Ook moet u oppassen met het laten rondslingeren van stopnaalden, veiligheidsspelden, enz. Het is naar binnen voor u hebt kunnen ingrijpen met alle mogelijke complicaties nadien. Een jonge hond is huis staat bijna gelijk met aan baby die over de vloer begint te kruipen.
Groetjes! Maud
Jee das wel ff schrikken ja.
Maar ik dacht dat ontbijtkoek alleen maar noodzakelijk was als ze iets gegeten hadden waar scherpe kantjes/randjes/punten aanzaten.
Dit omdat peperkoek de eigenschap heeft dat het voorwerpen inkapseld.
Een boterhamzakje is niet scherp e.d.
Maar het geven van ontbijtkoek kan nooit geen kwaad, maar is volgens mij in deze niet noodzakelijk.
In ieder geval is laten overgeven zeker niet nodig.
Ik zou hem inderdaad ff lekker laten eten
En de ontlasting in de gaten houden.
Maar ik dacht dat ontbijtkoek alleen maar noodzakelijk was als ze iets gegeten hadden waar scherpe kantjes/randjes/punten aanzaten.
Maar het geven van ontbijtkoek kan nooit geen kwaad, maar is volgens mij in deze niet noodzakelijk.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hou hem goed in de gaten, maar schiet niet in de volledige paniek. Mijn hond heeft van de zomer BBQvlees met sateprikkers en al naar binnen gewerkt en daar heeft hij verder geen last van gekregen.
Het loopt meestal met een sisser af dit soort dingen.
Het loopt meestal met een sisser af dit soort dingen.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Moos
- Zeer actief
Moos had laatst een kneedgummetje opgegeten, en volgens de da moest ik hem toen ontbijtkoek geven omdat dat laxeert, dan liep het beter door zeg maar.miranda schreef:Jee das wel ff schrikken ja.

-
- Vaste gebruiker
als je het echt niet vertrouwd en je wilt het er weer uit hebben,geef hem een lepel zout,dan gaat hij overgeven.
Mijn hond eet sokken op als hij de kans krijgt,en heeft er in totaal wel 5 uitgepoept.En wel 6 uitgekotst,ook een keer m.b.v een lepel zout
Tja een stukje plastic(lees boterhamzakje)zou ik gewoon afwachten totdat hij hem weer uitpoept,gewoon je hond goed observeren de komende dagen.
Ontbijtkoek gebruik je als je hond een voorwerp heeft gegeten met een scherp randje
Mijn hond eet sokken op als hij de kans krijgt,en heeft er in totaal wel 5 uitgepoept.En wel 6 uitgekotst,ook een keer m.b.v een lepel zout
Tja een stukje plastic(lees boterhamzakje)zou ik gewoon afwachten totdat hij hem weer uitpoept,gewoon je hond goed observeren de komende dagen.
Ontbijtkoek gebruik je als je hond een voorwerp heeft gegeten met een scherp randje

- H&NN
- Actief
ok
ok, ja dat was wel even schrikken hoor, en hij laat het ook niet los ofzo, andere dingen wel, maar als het om eten gaat dat hij zelf vindt, wil hij het echt niet geven. Ik had ook niks bij me om hem af te leiden ofzo met een koekje of iets dergelijks
Ik heb hem wel ontbijtkoek gegeven, en ik hoop dat het er uit komt...

Groetjes! Maud
-
- Vaste gebruiker
Re: ok
en is ie eruit gekomen??H&NN schreef:ok, ja dat was wel even schrikken hoor, en hij laat het ook niet los ofzo, andere dingen wel, maar als het om eten gaat dat hij zelf vindt, wil hij het echt niet geven. Ik had ook niks bij me om hem af te leiden ofzo met een koekje of iets dergelijksIk heb hem wel ontbijtkoek gegeven, en ik hoop dat het er uit komt...