Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chocolade munten
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Chocolade munten
De labrador van zoon en schoondochter heeft een netje met chocolademuntjes in zijn geheel opgegeten.
Het is zo'n twee dagen geleden en nu braakte ze wat zilverfolie uit ( waardoor ze er achter kwamen) maar het netje is nog niet gevonden. Ik heb hun geadviseerd de ontlasting na te kijken en eventueel wat peperkoek te geven, verder goed in de gaten te houden natuurlijk. Is er nog iets wat ze kunnen doen om die rommel af te voeren?
Het is zo'n twee dagen geleden en nu braakte ze wat zilverfolie uit ( waardoor ze er achter kwamen) maar het netje is nog niet gevonden. Ik heb hun geadviseerd de ontlasting na te kijken en eventueel wat peperkoek te geven, verder goed in de gaten te houden natuurlijk. Is er nog iets wat ze kunnen doen om die rommel af te voeren?
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Chocolade munten
met een beetje geluk is dat netje er al uit, en anders maar gewoon afwachten. Je kan weinig doen nu nog..
- Mieke-Navajo
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël
Zal nu ergens in de darmen zitten als het al niet eruit gepoept is. Hou het in de gaten, en bel zo nodig even voor overleg met de dierenarts. Bellen kost niks.
Het uitzicht op de berg is net zo mooi als de weg er naar toe.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Twee dagen na het eten van de munten braakt ze zilverfolie? Dat vind ik toch wat vreemd
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik zou het nog één dag in de gaten houden en als het er dan nog niet uit is even de da bellen.
Max heeft ooit een rolladenetje dat op straat lag opgegeten en dat kwam er gelukkig op de derde dag uit, anders had hij onder het mes gemoeten.
Ik heb hem toen ook op aanraden van de da ontbijtkoek gegeven trouwens.
Max heeft ooit een rolladenetje dat op straat lag opgegeten en dat kwam er gelukkig op de derde dag uit, anders had hij onder het mes gemoeten.
Ik heb hem toen ook op aanraden van de da ontbijtkoek gegeven trouwens.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Ik zou de DA gewoon even bellen om advies in te winnen. Ik zou niet afwachten, bellen is immers een kleine moeite en kost niks.
♥-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Netjes zijn gemene dingen in het maagdarmstelsel. Ik zou het in ieder geval heel goed in de gaten houden en bij de minste twijfel toch even bij de DA laten nakijken. Na 2 dagen nog iets opbraken is best lang.
Een van onze katten heeft ooit een rolladenetje uit de prullenbak weten te vissen toen we niet thuis waren. De dag erop is hij geopereerd omdat het netje een grote bal vormde en de overgang van maag naar dunne darm blokkeerde.
Een van onze katten heeft ooit een rolladenetje uit de prullenbak weten te vissen toen we niet thuis waren. De dag erop is hij geopereerd omdat het netje een grote bal vormde en de overgang van maag naar dunne darm blokkeerde.

- Marie-Josée
- Erelid
Ja dat deel vond ik ook vreemd.Ik ga er maar van uit dat ze goed opgelet hebben. Maar ze braakte al een paar dagen af en toe, is verder overigens fit en actief.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Is dat sinds het netje op eten of al langer?Marie-Josée schreef:Maar ze braakte al een paar dagen af en toe, is verder overigens fit en actief.
Ik zou er niet gerust op zijn, en de da contacten.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
het is niet zo raar hoor dat er na 2 dagen ineens iets uitgebraakt wordt. Maar als ze al een paar dagen braakt is dat natuurlijk anders, dan zou ik ook even de DA contacteren.
- Marie-Josée
- Erelid
Ze braakte af en toe beetjes nadat ze dat netje had opgegeten. Tenminste; dat denken zij zelf, ze hebben het namelijk niet zien gebeuren maar zeiden eergisteren al dat ze niet helemaal lekker was. Ik heb ze op het hart gedrukt goed op te letten en bij twijfel meteen de da te bellen.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Met je laatste post erbij zou ik als ik die mensen was toch echt wel vanavond nog de DA bellen, klinkt niet lekker.
Hopelijk loopt het allemaal goed af.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Vind ik ooksamantha! schreef:Met je laatste post erbij zou ik als ik die mensen was toch echt wel vanavond nog de DA bellen, klinkt niet lekker.
Fenneke en Baloe

-
Lieske1977
Eens met bovenstaande, ik zou zeker de DA bellen voor overleg. Hopelijk valt het mee.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als de boel geblokkeerd is gaan honden braken, of krijgen van die waterdunne diarree die nog net langs de blokkade kan.
ik zou het niet afwachten en met gezwinde spoed naar de da gaan
ik zou het niet afwachten en met gezwinde spoed naar de da gaan

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Marie-Josée
- Erelid
Ik heb ze straks gebeld. Het gaat kennelijk weer prima, ze is vrolijk en de ontlasting is gelukkig normaal. Ze missen wel nog een stukje van het netje zeiden ze.Maar dat kan hun ontgaan zijn. Ze blijven wel nog extra goed opletten 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Fijn dat het weer goed gaat!
Ik ben een keer met een soortgelijk akkefietje naar de dierenarts geweest, maar ze kunnen niet veel doen. Als het incident langer dan 12 uur geleden is, heeft het geen zin om de hond nog braakmiddel te geven. Verder halen ze de darmen alleen open als er echt een verstopping is opgetreden. Zo niet, dan is er nog hoop dat het er uit komt via de natuurlijke weg. Ik werd dus weer terug naar huis gestuurd.
Bij Mayke is een stuk plastic iets van 4 of 5 dagen onderweg geweest. In die tijd maakte ze geen zieke indruk, maar had wel moeite met ontlasten (wat renee zegt - waterdunne diarree wat nog langs de blokkade kan). Maar haar buik bleef soepel en niet gevoelig, wat betekent dat er geen verstopping was.
Het netje kan ook onherkenbaar naar buiten zijn gekomen. Sommig plastic kan onder invloed van maagzuur en darmsap behoorlijk vervormen. Het plastic wat Mayke uitkakte, had ook nog weinig weg van wat t ooit geweest was.
Ik ben een keer met een soortgelijk akkefietje naar de dierenarts geweest, maar ze kunnen niet veel doen. Als het incident langer dan 12 uur geleden is, heeft het geen zin om de hond nog braakmiddel te geven. Verder halen ze de darmen alleen open als er echt een verstopping is opgetreden. Zo niet, dan is er nog hoop dat het er uit komt via de natuurlijke weg. Ik werd dus weer terug naar huis gestuurd.
Bij Mayke is een stuk plastic iets van 4 of 5 dagen onderweg geweest. In die tijd maakte ze geen zieke indruk, maar had wel moeite met ontlasten (wat renee zegt - waterdunne diarree wat nog langs de blokkade kan). Maar haar buik bleef soepel en niet gevoelig, wat betekent dat er geen verstopping was.
Het netje kan ook onherkenbaar naar buiten zijn gekomen. Sommig plastic kan onder invloed van maagzuur en darmsap behoorlijk vervormen. Het plastic wat Mayke uitkakte, had ook nog weinig weg van wat t ooit geweest was.

- Marie-Josée
- Erelid
Dat klopt Paisley, de dierenarts kan dan even weinig doen.
Hopelijk is alles er nu uitgekomen en letten ze wat beter op
Iedereen bedankt voor het meedenken
Hopelijk is alles er nu uitgekomen en letten ze wat beter op
Iedereen bedankt voor het meedenken
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Peperkoek helpt niet.
Psyllium is de boodschap, ik heb het standaard in huis.
Ik hoop dat het er normaal uitkomt, die beesten vreten de idiootste dingen.
Dinthe kotste laatst een compleet knuffelspeeltje uit
Wel een kleintje, maar toch. En bovendien, waarom vreet ze dat op, in godsnaam? 
Stomme beesten.
Psyllium is de boodschap, ik heb het standaard in huis.
Ik hoop dat het er normaal uitkomt, die beesten vreten de idiootste dingen.
Dinthe kotste laatst een compleet knuffelspeeltje uit
Stomme beesten.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
smudge is gister met spoed geopereerd omdat ze een stuk van een puppyspeeltje had op gegeten. ze was ineens aan het overgeven, had water gedronken en zelfs dat braakte ze gelijk weer uit. Gelukkig bleek er geen verstopping te zijn en zagen we hele kleine stukjes blauw spul in de darmen te zitten. Nu is ze heel zielig en ligt ze naast mij op de bank.
ellen
ellen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Onze Sjefke heeft een keer zo goed als het hele hengsel van een van mijn handtassen op te vreten, dat was van kunstleer. Ze had het blijkbaar eerst in kleine stukjes gebeten, want het is er ook in kleine stukjes weer uitgekomen. Het laatste stukje dat ik vond kwam er pas 4 weken nadat ze het op had weer (via de ontlasting) uit.....